Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder, fitter, strakker

15-07-2014 11:41 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een kilo of 10 kwijt en een strakker postuur door middel van gezond eten en sporten. Wie doet er mee?



naamlengtestartstreefhuidig (30/7)afgevallenCoconutt1.6569,458,0 67,7-1,8Ietjefietje1.6570,062,0--Peertje261.8386,076,082,9-3,1Sweetmad.1.7478,170,078,2+0,1Lasvegas1.7680,865,080,0-0,8Zomermeiske1.7874,068,072,9-1,1Papilio1.7070,060,0--Mrs. Nem1.6475,562,070,1-5,4Famke1.7872,768,072,0-0,7Hannief1.8074,568,071,2-3,3Alejandra1.6166,058,065,0-1,0Menn1.6258,055,056,6-1,4Johannaknots1.7784,0---EvaViva1.7778,574,078,5-0,0Skinnylinny1.7885,075,0--Jeetjemina1.7377,472,077,2-0,2Lauwtje871.7068,463,067,8-0,6Lemonade-86,8---Violetje1.6963,058,062,8-0,2DeesjeDam.-----TOTAAL-19,7 KG
Alle reacties Link kopieren
@ EvaVia. Jammer genoeg heb ik een klein appartement met bijbehorend kleine koelkast en een vriesvak waar een nood voorraad in zit aan vlees en vis (4 porties vol...)



als ik om 22 uur thuis ben eet ik nog max een boterham voor het idee. anders slaap ik ook niet meer echt lekker

Soms afhaal en soms gewoon niets. Dat is echt funest trouwens.



@iedereen die overnight oaks eet. Hier in frankrijk kent niemand het. jullie hebben me op een idee gebracht. Dit weekend maar eens proberen!



Als ik zaterdag terug ben zal ik een verslagje schrijven
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik zat alweer lekker op een dijk met een proseccootje met een vriendin, zo ff tapas eten. Verder een gezonde dag gehad:



O: 2 boterhammen. 1 met ei en 1 met pindakaas.

L: goed gevulde salade van spinazie met ei, tonijn, tomaat, ongebrande noot en avocado.

T: druiven, ongebrande en prosecco :p

D: tapas



Fijne avond!! Morgenochtend 5km rennen, uhm.. joggen ;)
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Die overnight oats..... Vanmorgen voor het eerst gegeten!! Ik kijk nu al uit naar morgenochtend ?!!



vanavond na avond eten een stukje chocolade gegeten heerlijk!

Alleen nu net om 21.15 een knorrende maag.. Dus een boterham met pindakaas en sambal gegeten.... Vind ik toch weer zonde! Maar wel van genoten ookal wilde ik het bij het chocolaatje houden...
Alle reacties Link kopieren
Nou er staat steeds een vraagteken waar ik die helemaal niet wil hebben... Dat is vervelend!
Overnight oats, ik had er nog nooit van gehoord, maar ik doe het al jaren, haha. Lekker een bakje yoghurt met grove haver de avond van te voren klaarzetten. Weer wat geleerd.



Ik heb een gezonde dag tot nu toe, maar ik moet nog wat uurtjes en ik heb zo'n trek in iets lekkers. Nog even volhouden.



Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar ik maak mijn brood altijd zelf, zonder broodbakmachine. Gewoon 1 keer in de week kneed en bak ik 3 flinke broden. En aangezien we niet zo veel brood eten hier, is dat genoeg. Ik vind het eigenlijk wel leuk om te doen. Mijn favoriete mix is: 100% volkoren meel, aangevuld met lijnzaad en sesamzaad. Het wordt een heel stevig brood, dus na 1 of 2 sneetjes zit ik echt vol voor lange tijd.

Ik ben ermee begonnen toen je steeds zo hoorde dat bruin brood vaak helemaal geen volkoren is, maar gewoon wit meel met kleurstoffen en ik op zoek was naar iets gezonders en niet al te duur.
Alle reacties Link kopieren
@lauwtje87: Zijn gewoon normale wraps, er zijn ook meergranen wraps maar die hadden ze bij mij in de supermarkt niet.



Verder voor nu even iets te veel om op te reageren, dus sorry dames.



Vandaag ben ik niet tevreden. Na een paar dagen vrij geweest te zijn moest ik weer werken en dit heeft ervoor gezorgd dat ik voor voornamelijk de tussendoortjes niet de gezonde keuzes heb kunnen maken. Niet alleen vond ik de tussendoortjes van de voorgaande dagen veel lekkerder, ze waren ook nog eens voedzamer en veel minder calorieën (ben normaal iemand die hier niet heel erg op let, maar nu nog maar eens even harde feiten). Hopelijk kan ik het voor morgen iets beter doen en dan zorg ik voor volgende week dat ik wat meer dingen van thuis meeneem om op mijn werk te eten.

Hebben jullie nog tips voor gezonde tussendoortjes die ook makkelijk mee te nemen zijn en die niet perse gekoeld bewaard hoeven te worden?



O: 250 magere kwark, banaan, blauwe bessen, lijnzaad en glas multivitaminen

T: latte machiato, appel, plak kruidkoek, 2 snoepjes en water

L: 5 volkoren boterhammen (2x kaas komkommer, 3x pindakaas) en een glas limonade

T: 5 biscuits, plak kruidkoek, 2 snoepjes en een waterijsje, glas limonade

D: zelfde als gisteren dus de pastasalade

T: 2 kiwi's, water



Ah als ik het nu zo opschrijf baal ik nog meer. Gelukkig morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen!



Vind deze quote wel passend:

"The struggle you're in today is developing the strength you need for tomorrow".
Alle reacties Link kopieren
na mijn vorige post... Toch veelsteveel gegeten.... echt bizar wat ik heb weggewerkt! Zonde!! Maar ik ga mezelf niet gek maken... Morgen dus niet op de Weegschaal staan, maar lekker genieten van m'n saunadag!



Succes Dames!
Alle reacties Link kopieren
Menn, daar moet je je inderdaad niet druk om maken. Niks meer aan te doen, morgen nieuwe kansen, nieuwe ronde! Veel plezier in de sauna! :D
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand wat tips voor die overnight oats :D? Ik ga dat sowieso proberen dit weekend. Door de weeks ontbijt ik in het openbaar vervoer, lijkt me niet de beste keus om met een bakje havermout in de trein te zitten



@ Lemonade, ik kan die meergranen wraps nergens vinden... iemand enig idee waar je die kan kopen?



Wanneer t aankomt op planning en tussendoortjes: ik koop gewoon heel veel gezonde dingen en bak in het weekend wat extra snacks. Die moeten wel koel bewaard worden, maar als ik ze 's morgens meeneem naar mn werk en smiddags op eet hoeven ze overdag echt niet koud meer te liggen. Verder koop ik vaak dadels, gemengde noten, cranberry's, handfruit etc. Dat kan je makkelijk snel in je tas gooien smorgens. Tip:

http://chickslovefood.com/15x-gezonde-s ... r-op-werk/



Werkse allemaal vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Nou hier gister ook niet een hele goede dag, tussen de middag namelijk patat en broodje hamburger speciaal gehad.... Zo'n zin in en ga altijd 1 keer per 2 weken lunchen met een collega. Kon de verleiding niet weerstaan, helemaal niet omdat ik ook nog ongesteld geworden ben en dan kan ik altijd zo lekker snaaien! Gelukkig voor de rest wel 'gezond' gedaan. Gewoon mijn 2 tussendoortjes gehad en 's avonds een salade gehad.



Gisteravond dag 3 van de crunch challenge gedaan. Manlief doet mee met de challenge, dat is wel fijn!
Ik ben gister ook weer op een terras beland, had nu weer als excuus dat het de laatste echt warme dag voorlopig zou zijn.. ;)

Naja, vandaag dus opnieuw een poging. Zou vanavond op stap met een vriendin, maar ze is ziek, dus dat wordt em niet.



Vind ik stiekem niet zo heel erg, want ik kan het toch nooit bij maar 2 wijntjes bijvoorbeeld houden.



Lemonade: goeie quote idd!

Zit wel echt vol verbazing naar je lunch te kijken, 5 boterhammen! Dat zou ik nooit meer wegkrijgen geloof ik. Heb je dan echt nog steeds wel trek na de 3e bijvoorbeeld?



Menn: have fun in de sauna!



@ Famke1984: ik ben nog steeds niet begonnen met de challenge, heb echt geen zelfdiscipline.. Vandaag dan maar echt.
Alle reacties Link kopieren
@lasvegas: Ik zit net weer te lezen dat het helemaal geen effect heeft die 30 days challange...



En trouwens het is maar een keer per jaar zomer dan mag een terrasje toch hewoon af en toe?



Ik heb vandaag een pause dag, waar ik niets doe behalve zitten en lezen

Ben helemaal kapot van de week werken en het warme weer (en opgeblazen als een luchtballon door al dat water)



O: Fromage blanc

T: vier mini vienoisse (tis mijn pauze dag )

L: Sandwich falafel (op de franse manier in een platbrood met salde en geen saus)

D: Kip curry homemade met pita/naanbrood
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
@ sweetmadness:

Ja die challenges hebben geen zin als je daarna weer direct stopt met sporten. Maar ik heb er een hoop motivatie uit gehaald, goede oefeningen geleerd en mijn spieren zijn nu zo sterk dat ik met meer plezier naar de sportschool ga. Zie het als een opstapje naar een goed sport-ritme.

Voor mij was het de perfecte manier om sporten terug te brengen in mijn dagelijkse leven.

Maar volgens mij sport jij al best wel veel...?



Ik heb echt de concentratie van een paasei vandaag... Er is echt nog niks uit mn handen gekomen.



Ze gingen lunch bestellen hier, bij Delifrance... heb niks genomen, maar heel t pand ruikt naar brood en pindasaus mjamjam.
Alle reacties Link kopieren
@sweetmadness Oh dat is wel lastig/jammer ja, als je geen (grote) diepvries hebt.



@hannief Krijg je bij Delifrance pindasaus??

Ik ben net ook uitgebreid gaan lunchen met collega's. Wel braaf een salade met tonijn besteld maar er zat een mandje met stokbrood bij (jep, met kruidenboter) wat ik bijna helemaal erbij heb opgepeuzeld. Zucht, dan had ik net zo goed een belegd broodje kunnen nemen natuurlijk.



Nogmaals: echte broodeter hier! Die 5 boterhammen zou ik ook makkelijk weg krijgen. Ik eet er als lunch meestal 3 of 4.
Ik heb ander werk gekregen en ga nu fulltime werken, dus weg is mijn aerobics-uurtje van 17-18:00. Ik ben blij met het werk, maar ik moet wel even opnieuwe een sportritme gaan zoeken, want dat aerobiccen beviel me zo goed.



Hier sporten veel vrouwen ´s morgens om 6:00, maar we staan altijd op om 6:30 en juist die ochtendmomenten samen vind ik zo heerlijk.

Na het werk is ook geen optie, want dan is het even tijd met de kinderen en die dan in bed stoppen en ´s avonds kan ik niet wel i.v.m. werk man.



Tussen de middag zou ik wel willen, want we hebben hier lunchpauze van 12:30 tot 15:00, maar dan is er geen sportschool open. De enige optie is dan zwemmen (het bad is hier open van 14:00 to 14:45 en dan naar het werk rácen), maar ik vond het aerobiccen juist zo leuk. Dilema`s van de werkende moeder laten we maar zeggen...



Misschien moet ik ook maar beginnen met die Challenges, lekker thuis te doen.



Op welke momenten sporten jullie?
Wat is de reden dan dat de 30-dagen challenges niet werken? Ik ga er ook ff op googlen..



Eetlijstje:

O: 2 crackers met kaas en een glas melk

T: appel

L: 2 volkoren boterhammen, 1 met ham en 1 met kaas, 2 glazen water

T: ben zo'n taart aan het maken die je met marsepein of fondant bekleedt en heb een klein stukje van het biscuit gegeten..

D: perlini pasta gevuld met parmezaanse kaas met een rode pesto saus, champignons en gerookte zalm
Alle reacties Link kopieren
@lasvegas, ik dacht dat meds ergens wat zei. Maar dat kan ik natuurlijk niet meer terug vinden.



Zojuist mijn eerste overnight oat gegeten. Ik denk dat ik nog even moet experimenteren want dit was niet echt top.

Iemand nog tips? En voor een quinoa salade?



Zal zo na de sportschool verslag doen. Ik heb geen idee wat me te wachten staat.

In ieder geval fijn weekend!
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had ook de post van meds gelezen, ze zei dat ze geen vertrouwen er in had omdat je te weinig rust pakt en de resultaten daarna niet blijvend zijn. Maar daar ben je natuurlijk zelf bij!

Ik eet vaak deze quinoa salade van de ahhttp://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R900672/q ... geitenkaas

Ik voeg extra groente toe (boontjes, rucola, tomaat)en doe wat minder moeilijk met al die citrusvruchten. Maar de combi geitenkaas, avocado, grapefruit, rucola, quinoa is echt zo lekker!!



Zo lekker winkelen en lunchen! Nu ook mn overnight oats uit de koelkast halen :D
Owja, en daarbij zitten er ook gewoon rustdagen in sommige challenges en train je dus al afwisselend spiergroepen, ik ga er dus gewoon mee verder.



Heb gister dag 1 gedaan van die beach-challenge, maar dat was toch een beetje te heftig, direct 2 minuten die 'plank' volhouden, ik kan dat echt niet hoor!



Heb nu een combi van 2 challenges gedownload, 1 start tenminste met 10-15 seconden plank, lijkt me beter.



Ga zometeen ook even shoppen en heb verder het weekend late diensten, dus iig geen tijd om te terrassen en te snacken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jullie te lezen! Goed en gezond bezig



En 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben waarbij het er op de buik en heupen aankomt. Volgens mij een bekend probleem bij vrouwen..



Ik ben al een tijdje mijn lijstjes vergeten.



Ik ga het proberen:



Woensdag:

O: Magere kwark met banaan + een glas sap

T: plak ontbijtkoek

L: Romige tomatensoep met donkerbruin brood met pesto

T: Smoothie van vers fruit

D: Salade van ijsbergsla, bleekselderij, tomaatjes, appel. Daarbij couscous gewelt in runderbouillon en een klein beetje shoarmavlees.



Donderdag:

O: Magere kwark met cruesli.

L: Italiaanse bol met filet americain

T: Halve panini kip/pesto

D: Broodje hamburger en frietjes (shit)

T: 4 biertjes en 4 bitterballen (shit) haha



Vrijdag:

O: Bruine boterham met kaas en een bakje kwark

L: 2 kaiserbroodjes met houmous (lekker!) en mozzarella

T: Time-out koek

D: Saté met frietjes en salade (shit) haha, we zijn lekker uit eten geweest.

En ook hier weer de nodige biertjes versnaperd. Zo jammer! Maarja, vandaag ook weer gezellig met vrienden. Ik ga gewoon niet eind van de middag al wat nemen maar later op de avond pas. Ik vind het gewoon zo gezellig een hapje en een drankje!



Vandaag ontbeten met magere kwark en verse aardbeien + een smoothie.

We beginnen gezond!



Fijne dag allemaal.
Erger je niet, verwonder je slechts.
Hey allemaal! Ik wil ook wel mee doen; ben niet zozeer (te) dik maar zoals het topic luid; gezonder, strakker, fitter. Wil wat gezonder eten (ben al een tijdje bezig alleen en veel water te drinken, laat de frisdrank staan en gelukkig drink ik amper alcohol dus ook dat is geen probleem) en wil een strakkere buik
Alle reacties Link kopieren
Goed personal trainer sessie was top. Het was me mijn geld waard :-)



Van te voren had hij me al een mail gestuurd met een aantal vragen, sportgeschiedenis, wat doe je nu, wat is je doel, waarom ben je aangekomen. Gewicht, lengte, blessures, hoe vaak per week kan je sporten.

Op sportschool nog een keer doorgenomen, en hij had al een lijst klaar liggen.

Ik ga nu zoals ik al deed 3 keer per week trainen, maar helemaal anders 2 x per week eem soort high intensitie met cardio en kracht gecombineerd, en 1 keer per week de apparaten zoals ik ken plus half uur intensitie training op ee cardio apparaat.

De eerste combo hebben we vandaag gedaan 5x bar trekken voor de buik (weet niet hoe dat apparaat heet) 10 puch ups en 15 squats, alles zo snel mogelijk dan 20 sec rust en dat 10 keer

2de combo combineert swing, abdo, soort van jumpsquat, mounain climbers, push ups en boven rug oefening. Elk oefening 20 sec en dan 10 sec rust. Voor 20-30 min.

En dan dus dag met gewone oefeningen en daarna cardio

Alles natuurlijk met 10 min opwarmen en 5 mi cool down en stretchen

Naar aanleiding van wat ik at had die niet veel toetevoegen. (Geen chinees en pizza). Mss een proteine shake na de combo dagen.

Ik had graag nog vet willen meten, maar helaas vergeten te vragen.



Lijstje vandaag: O: overnight oak met rozijnen, noten, cranberry honing kaneel en amamdelmelk plus aalbessen vers

L: (honger als een beer) couscous met rozijntjes en kaneel, banaan

T:2x nectarines en ontbijtkoekjes

D: tikka masala met zilvervliest rijst



G vanavond stappen, om te vieren dat het over een week vakantie is . Nu lekker zwembad.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Wat goed sweetmadness!



Mijn lijstje van vandaag:



O: Magere kwark met honing, kaiserbroodje met kaas, 2 eieren, karnemelk en verse jus

L: Romige tomatensoep met een volkorenboterham en een glas rosé

D: Kip madras, rijst/sperciebonen en kip in een saus met appel.



Wilde vandaag hardlopen maar ik heb er even de puf niet voor. Wel een flink stuk gefietst.
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
@ladyveraa, welkom!



Het is duidelijk dat het weekend is, dan wordt er over het algemeen altijd veel minder gepost haha. Iedereen een lekker weekend?



@sweetmadness, fijn dat je PT het waard was. Ben benieuwd hoe je het nieuwe trainingsschema gaat vinden en of het goed aansluit bij je doelstellingen. Mag ik vragen wat jij als doel aan hem hebt doorgegeven?



Ik heb gisteren weer lekker meegedaan met een groepsles en daarna nog met buikspierkwartier (ook al is dat onwijs achterhaalt haha). Was weer even lekker:)



Heb ook nog wat tussendoortjes gehaald die ik makkelijk kan meenemen naar mijn werk en die ervoor moeten zorgen dat ik niet de biscuitjes en snoepjes ga eten als ik trek heb in iets lekkers. Onder andere de volgende dingen:

- appel

- worteltjes

- tomaatjes

- komkommer

- snack a jack kokos/chocolade

- rijstwafels

- wasa crackers met paprika iets



Morgen wordt het waarschijnlijk als eerste tussendoortje de appel met de snack a jack kokos/chocolade. Dan in de middag een bakje met mix van de groenten en een wasa cracker.

Hoop dat ik morgen niet naar de andere dingen ga grijpen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik wil hier ook graag meeschrijven :-).

Net terug van vakantie en ben iets aangekomen. Oké, eerlijk is eerlijk, al voordat ik op vakantie ging woog ik meer dan ik zou willen.

Heb nog een aantal weken vrij, dus alle tijd om goed op m'n eten en bewegen te letten. De sportschool is niks voor mij, ben meer van het fietsen en wandelen.



Lengte: 173 cm

Huidig gewicht: 77.4 kg

Streefgewicht: 72 kg (liefst 70...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven