de buurvrouw heeft een haan...

23-07-2014 06:30 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zondag middag hoorde ik hem al kukelen en schoot meteen in bewakingsmodus.. Een haan.. Wie neemt er nou een haan!? Als ik hem morgen ochtend hoor dan onderneem ik meteen actie: buurvrouw aanspreken en woningbouw bellen. Gelukkig viel het de volgende dagen mee, geen haan gehoord, misschien wassie toch weg? Maar vandaag lig ik inmiddels al een uur wakker van het gekukel.. Whyyyy grrrr..

Ze zijn sowieso al niet de stilste mensen, haar zoon klust bijvoorbeeld om 3 uur s nachts nog aan een brommer, slaan nogal hard met deuren, en hebben regelmatig ruzie op bijzondere tijden zeg maar.. Ik klaag niet snel maar dit vind ik echt niet ok. Weet niet precies wat ik hiermee wil.. Moest even mijn frustratie kwijt. Iemand dit eerder meegemaakt? Een haan in de tuin?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een haan in een woonwijk echt asociaal. Iedereen weet toch dat hanen gaan kraaien zodra het licht wordt en in de zomer is dat gewoon heel erg vroeg.



Mijn ouders hebben heel lang 2 hennetjes gehad en die maken echt niet zoveel herrie. Die gingen alleen eventjes los als ze rond het middaguur een ei hadden gelegd.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 juli 2014 @ 08:06:

Niet zo'n probleem. Hier hoor ik ook vaak hanen (oké, het is best landelijk). Vind 't juist leuk als ik het hoor. Zeker als je dan nog niet eruit hoeft. Dan is het toch eigenlijk net een kadootje? Hé, ik ben wakker maar ik mag nog 4 uur gaan slapen!

Net zoals Desperate_housewife kan ik niet meer in slaap komen als ik vroeg wakker gemaakt word.

Maar ehh, in die landelijke omgeving hoever zit die haan dan van jouw slaapkamer raam? In een woonwijk midden in de stad zit er maar een paar meter tussen jou en je buren
Alle reacties Link kopieren
In mijn wijk is er ook een gezin met een haan die ik hoor 's morgens, maar juist door het stadse vind ik het een ontspannend geluid (overigens zijn het geen naaste buren, zij zitten 2 straten verderop).



Waar ik mij steeds meer aan kan storen is de drukte op straat. Veel lawaai van auto's, brommers, scooters, vrachtwagens.



Ik kan er op een zondagochtend rond 09.00 uur echt van genieten als ik met mijn honden wandel en er bijna niemand op straat te bekennen is. Lekker even totale rust over je heen.



Als ik ooit de kans krijg zou ik graag wat landelijker gaan wonen.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Hier nog mooier: onze buren hebben tot 2 keer toe een kip gehad die bij gebrek aan een haan dan maar zelf voor haan ging spelen. Ze vonden gelukkig zelf ook dat het niet fijn was om daar om 5 uur van wakker te worden. Ze zijn nu aan poging 3 en tot nu toe horen we nog niks
Ik ben op zich behoorlijk tolerant voor omgevingsgeluid (kerkklokken, huilbabys, vliegtuigen, verkeer, enz) maar een haan vind ik echt verschrikkelijk irritant. Ben ooit een hele vakantie om 4 uur wakker geweest omdat de buren een hysterische haan hadden. Dat rotbeest bleef maar doorgaan.



Ik vind het heel erg asociaal om een haan te houden in de stad. Hopelijk vinden jullie in goed overleg een oplossing.
Enorme rotschop.

Mijn buurjongetje heeft voor zijn verjaardag anderhalve week geleden een kip gekregen. Maar volgens mij is het een haan. Althans, hij maakt iedere ochtend vanaf 6.00 een flinke bak herrie.

Ik ben een enorme slaapkop en word gewoonlijk nergens wakker van, nog niet van de spreekwoordelijke bom. Maar de kooi staat zo ongeveer onder mijn raam en ik ben nu voor dag en dauw wakker. Ik vrees ook de zomer wanneer het eerder licht wordt. De buren zelf slapen aan de andere zijde van het huis. Je hoort de haan ook verderop in de straat nog, maar minder prominent.

Ik had de kerstvakantie echt nodig om even bij te slapen. :cry:

Ik wil tot na de kerst wachten om er iets van te zeggen. Maar hoe kaart ik dit daarna netjes aan? Ik woon hier nog maar net en wil niet meteen bekendstaan als dat zure oude wijf dat kinderen hun huisdier misgunt. Kind is dol op de ‘kip’.

Sorry als ik vandaag niet supersnel reageer. Iets met verplichtingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch aangeven, dat de kooi te dicht onder jouw raam staat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Niet wachten, de haan kan nu tweede kerstdag nog in de pot. Anders moet je wachten tot pasen.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Lopervanhiernaardaar schreef:
25-12-2018 08:35
Niet wachten, de haan kan nu tweede kerstdag nog in de pot. Anders moet je wachten tot pasen.
Als dit zo doorgaat tot pasen, vrees ik dat ik de kip eigenhandig de nek omdraai.
Alle reacties Link kopieren
Zou toch jammer zijn.
Ik heb hier al meer dan 25 jaar kippen. met een feest een keer een haan gekregen, gelijk tegen de buren gezegd; "als jullie er last van hebben dan gaan we er met z'n allen van BBQ-en" er heeft nooit iemand een opmerking gemaakt, en nu al meer buren met een haan.

Je wordt er niet wakker van, maar als je wakker bent KUN je je er aan gaan ergeren.

Onder raam van buren zetten is trouwens niet ideaal, zou vragen of ze dat anders kunnen doen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun jij nou voor een ander bepalen dat je er niet wakker van wordt?
Een haan kan behoorlijk lawaai maken hoor.
Stressed is just desserts spelled backwards
Bij mij in de wijk houden mensen ook hanen. Dat is om mee te vechten of te verhandelen. Je kunt er ook geld mee winnen. Op zich goed voor de integratie, want zowel de nieuwe als de oude Nederlanders doen eraan mee.
Alle reacties Link kopieren
Een kip in z'n eentje? In een kóói?? :(
Dat klinkt of er niet goed over nagedacht is. Kippen zijn groepsdieren en moeten minimaal met twee zijn, liefst meer. Slapen doen ze in een (tochtvrij, goed geventileerd) hok. In belang van het arme dier zou ik er inderdaad wat van zeggen.

Wat raar trouwens dat hij om 6 uur al lawaai maakt; dan is het nog pikkedonker. Staat er een lamp op dat verblijf?
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
25-12-2018 10:18
Een kip in z'n eentje? In een kóói?? :(
Dat klinkt of er niet goed over nagedacht is. Kippen zijn groepsdieren en moeten minimaal met twee zijn, liefst meer. Slapen doen ze in een (tochtvrij, goed geventileerd) hok. In belang van het arme dier zou ik er inderdaad wat van zeggen.

Wat raar trouwens dat hij om 6 uur al lawaai maakt; dan is het nog pikkedonker. Staat er een lamp op dat verblijf?

Ik denk dat het een vechthaan is. Die kunnen niet samen. In die sport gaan best flinke bedragen om.
Alle reacties Link kopieren
Niet met een andere haan nee, maar wel met hennen. Wat ik begrijp is dat het buurjongetje het beestje heeft gekregen als huisdier.
Hanengevechten zijn trouwens verboden in Nederland: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... praktijken
Ik vind hier dingen van.
Shamo en aseel zijn vechthanenrassen . Die hebben ze hier in de wijk ook, maar er zijn er meer. Hoe ziet de haan van jouw buurvrouw eruit?
Sabeltandcavia schreef:
25-12-2018 10:34
Niet met een andere haan nee, maar wel met hennen. Wat ik begrijp is dat het buurjongetje het beestje heeft gekregen als huisdier.
Hanengevechten zijn trouwens verboden in Nederland: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... praktijken

Er is wel meer verboden in Nederland...
Er staat daar constant een buitenlamp aan. Ik wil het aankaarten voordat de buren zich realiseren dat het dier gezelschap nodig heeft en er een hele toom rondloopt. De kooi, of ren eigenlijk, is behoorlijk groot.

Het is echt bedoeld als huisdier, dat vind ik er ook zo lullig aan.
Ik woon aan de rand van het buitengebied zeg maar en het stikt hier van de hanen. En ik kan je vertellen: het went. Ik vind het inmiddels juist wel een gezellig geluid.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een paar hanen. En de buren links, en de buren aan de overkant, en de buren daar weer tegenover.... En die hanen kraaien allemaal tegen elkaar op.

En niemand die het hoort. :lol:

Maar goed, wij wonen dan ook niet in die armoedige stad vol met stenen en beton. Daar kan het geluid niet weg. Daar knalt het je hersenpan in.

Maar is dat werkelijk zoveel erger dan die vreselijke bromfietsen en bussen met hun takkenherrie? Want dat is net zo erg.
PattyJupiter schreef:
25-12-2018 10:36
Er is wel meer verboden in Nederland...
Maar je bent wel een asociaal stuk vreten als je je met dergelijke vormen van dierenmishandeling bezighoudt. Bizar. Je praat erover alsof het doodnormaal is. Het is niet alleen illegaal maar ook domweg mishandeling van die arme hanen. Voor geld, vermaak? Wat voor onmens ben je dan?
Thordis* schreef:
25-12-2018 20:44
Maar je bent wel een asociaal stuk vreten als je je met dergelijke vormen van dierenmishandeling bezighoudt. Bizar. Je praat erover alsof het doodnormaal is. Het is niet alleen illegaal maar ook domweg mishandeling van die arme hanen. Voor geld, vermaak? Wat voor onmens ben je dan?

In mijn omgeving is het redelijk normaal, maar ik woon dan ook in een prachtwijk. Ik heb zelf geen vechthaan. Het is ook goed voor de integratie en saamhorigheid in de wijk. Hanengevechten en gokken zijn de enige zaken in deze wijk waar de Syriërs, Eritrees, Marokkanen, Turken, Polen, Nederlanders, Afganen, Tunesiërs, Wit Russen, Russen, Grieken door elkaar aan meedoen. Daar kan geen kerstfeest of suikerfeest aan tippen al is het alleen al, omdat ze over de datum al ruzie krijgen.
iones schreef:
25-12-2018 20:32
Wij hebben ook een paar hanen. En de buren links, en de buren aan de overkant, en de buren daar weer tegenover.... En die hanen kraaien allemaal tegen elkaar op.

En niemand die het hoort. :lol:

Maar goed, wij wonen dan ook niet in die armoedige stad vol met stenen en beton. Daar kan het geluid niet weg. Daar knalt het je hersenpan in.

Maar is dat werkelijk zoveel erger dan die vreselijke bromfietsen en bussen met hun takkenherrie? Want dat is net zo erg.
Ik woon in een groot rustig dorp, niet armoedig, met veel groen. De bus rijdt om het kwartier langs mijn huis, maar die hoor ik niet, laat staan dat ik er waker van word. Brommers schieten ook als muskieten voorbij, geen last van. Zo’n haan kan echt bizar veel decibel veroorzaken, zo vlak bij je raam. En zoals ik al zei, ik slaap gewoonlijk overal doorheen.

Een achterbuurvrouw die toch echt een heel stuk verder woont heeft mij gisteren trouwens een appje gestuurd. Zij werd er ook al een week wakker van en dacht dat wij misschien een haan hadden gekocht.
Geef even als tip dat ze de haan in een donkere nachtruimte doen en s ochtends pas vrij laten rond een uur of 8, dan begint het gekakel ook pas rond 8en, is een wat betere tijd. Doen wij hier ook zo, al jaren.
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
25-12-2018 22:18
In mijn omgeving is het redelijk normaal, maar ik woon dan ook in een prachtwijk. Ik heb zelf geen vechthaan. Het is ook goed voor de integratie en saamhorigheid in de wijk. Hanengevechten en gokken zijn de enige zaken in deze wijk waar de Syriërs, Eritrees, Marokkanen, Turken, Polen, Nederlanders, Afganen, Tunesiërs, Wit Russen, Russen, Grieken door elkaar aan meedoen. Daar kan geen kerstfeest of suikerfeest aan tippen al is het alleen al, omdat ze over de datum al ruzie krijgen.
Je laat het klinken of dierenmishandeling ok is als de mensen het daardoor samen gezellig hebben. :(
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven