Lijf & Lijn alle pijlers

Eiwitshakes

24-07-2014 09:40 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Vraagje, wat is jullie mening over eiwitshakes?

Ik sport 4 keer per week, krachttraining en daarnaast ren ik nog af en toe.

Nu lees ik op het internet heel veel over proteine, eiwitshakes, etc..

Wat is jullie idee hierover, zou je dit echt nodig hebben, of kan je ook met de juiste voeding voldoende eiwitten binnen krijgen om te herstellen van het sporten?



Ik hoor het graag als jullie hier ervaring mee hebben!

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Eiwit shakes kunnen een handige aanvulling zijn als je anders niet je dagelijkse eiwit-target haalt. Eiwitten zijn nodig om je spieren te laten herstellen na de training en eiwit poeder in de vorm van whey eiwit, caseïne eiwit of bijvoorbeeld plantaardig soja eiwit is een handige vervanger. Je kunt het bovendien goed toevoegen aan smoothies! Op [.....] vind je ook veel motivatie, info en leuke tips over krachttraining voor vrouwen trouwens!!



Je kunt met eiwit poeder ook heerlijke eiwitrijke pannenkoekjes maken voor het ontbijt. Dat maak ik zelf heel vaak! Eén ei, 1 eiwit een schepje whey eiwitten (smaak banaan is super lekker) en dat goed door elkaar mixen met de staafmixer! Je kunt er altijd iets havermout aan toevoegen. Bakken in een tl kokosolie en klaar! Een beetje amandelpasta en chia als topping! Heerlijk!!
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 25-07-2014 11:26
Reden: spam
% gewijzigd
Geef wat je echt graag wilt nooit op!
Alle reacties Link kopieren
Zelf neem ik ook shakes om aan genoeg eiwitten te komen.

Van melkprodukten krijg ik last van mijn darmen, dus aanvullen met kwark/kaas etc lukt mij niet.

Mijn proteïneshakes zijn afkomstig uit bruine rijst.
quote:linnoya schreef op 25 juli 2014 @ 14:43:

Zelf neem ik ook shakes om aan genoeg eiwitten te komen.

Van melkprodukten krijg ik last van mijn darmen, dus aanvullen met kwark/kaas etc lukt mij niet.

Mijn proteïneshakes zijn afkomstig uit bruine rijst.En je vlees/vis consumptie dan? Dat bevat verhoudingsgewijs de meeste eiwitten.
Alle reacties Link kopieren
Behalve eiwit moet je toch ook koolhydraten aanvullen na een training?
quote:hannah1980 schreef op vrijdag 25 juli 2014 15:02 Behalve eiwit moet je toch ook koolhydraten aanvullen na een training?Tuurlijk
Vrijwel iedereen in het Westen komt aan zijn eiwittaks en gaat er vrij makkelijk overheen. Teveel is een realistischer gevaar dan te weinig
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 juli 2014 @ 15:06:

Vrijwel iedereen in het Westen komt aan zijn eiwittaks en gaat er vrij makkelijk overheen. Teveel is een realistischer gevaar dan te weinigUit hoeveel procent eiwit bestaat een dagelijkse inname dan het best?
quote:pamplemoes schreef op 25 juli 2014 @ 17:23:

[...]





Uit hoeveel procent eiwit bestaat jouw dagelijkse inname dan het best?

Ik eet 1,5 keer mijn lichaamsgewicht aan grammen eiwit, en dat is meer dan genoeg.

In verdeling zit ik op 60% koolhydraten 25% eiwit en 15% vet, ongeveer. Ik hou het niet zo nauwkeurig bij hoor.
Alle reacties Link kopieren
vriendlief is fanatieke fitnisser.

Hij gebruikt die shakes.

hij eet elke avond bakje kwark.

we eten zeer vaak kip.

als broodbeleg kipbeleg.

en ook nog cruslie.



veel eiwitten dus.

voor mij alleen het avondeten.

ik sport namelijk niet
quote:x.indy.x schreef op 26 juli 2014 @ 10:55:

vriendlief is fanatieke fitnisser.

Hij gebruikt die shakes.

hij eet elke avond bakje kwark.

we eten zeer vaak kip.

als broodbeleg kipbeleg.

en ook nog cruslie.



veel eiwitten dus.

voor mij alleen het avondeten.

ik sport namelijk niet Cruesli heeft niets met eiwitten te maken
Alle reacties Link kopieren
Cruesli dat zijn gewoon koekkruimels
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
wat is fitniss?
Alle reacties Link kopieren
Fitness wordt soms fitniss als je spellingscontrole niet werkt en je zelf nooit sport
owwww
Alle reacties Link kopieren
quote:hannief schreef op 24 juli 2014 @ 09:40:

Hoi allemaal,



Vraagje, wat is jullie mening over eiwitshakes?

Ik hoor het graag als jullie hier ervaring mee hebben!

Alvast bedankt!



Net als al die repen e.d. een verzinsel van de sportvoedings / supplementen industrie. Het is allemaal kunstmatig fabrieksvoer, duur en veelal goor van smaak.



Hoe hard je ook traint, je kunt prima af met goede kwaliteit echt eten. Bodybuilders in de jaren '70 trainden 2 uur per dag. Nul cardio. En aten uiteraard met de nadruk op eiwitten en zij hielden hun calorie inname in de gaten, maar herstelden perfect met verantwoord vers eten.



Verreweg de meeste "onderzoeken" naar het effect van sportvoeding zijn betaald door de supplementen industrie zelf. WC Eend methodes dus.



Of indien er een echt onafhankelijk onderzoek plaatsvindt zijn de effecten zeer gering, dus ergens ver achter de komma qua positieve invloed. Niet te zien aan iemands lichaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven