Geld & Recht alle pijlers

Klusbedrijven colportage

25-07-2014 09:56 25 berichten
Sinds een jaar of vier wonen wij hier, en het aantal klusbedrijven dat hier langskomt om zijn diensten aan te bieden is nogal hoog. Ierse klusjesmannen zien we ook regelmatig, daar zijn mijn buren nog flink door opgelicht. Al met al vind ik het al niet zo'n prettige manier van zaken doen, maar goed, crisistijd en zo...



Nu heeft mijn man gisteren weer iemand hier gehad. Hij zou wel een gratis dakinspectie doen. Een foldertje van het bedrijf achtergelaten. Met een hotmail emailadres, een 06 nummer en geen adres of KvK nummer te bekennen. Google levert niks op, bij KvK is geen inschrijving bekend op naam van dit bedrijf. Ik heb er geen goed gevoel bij, dus ik wil er niet mee in zee.



Maar ik vroeg me af, of er hier ervaringen zijn met bedrijven die het zo aanpakken? En zijn dat goede of slechte ervaringen? En zouden jullie zo'n bedrijf je dak op laten gaan? Of konden ze het dak op? (Oh ik word toch zó flauw van het warme weer )
Alle reacties Link kopieren
De verhalen over oplichting en slechte kwaliteit van het geleverde werk zijn eindeloos. Zou er daarom op voorhand al niet aan beginnen. Jammer voor dire enkele goedwillende 'ZZP'er' maar ik wil het risico niet lopen..
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik ken die verhalen ook idd, en ik zie al helemaal voor me dat we na zo'n dakinspectie ineens last krijgen van lekkage o.i.d. Terwijl er eerst niks aan de hand was. Maar man vindt me paranoïde, kan ook best zo zijn, dus vandaar: ik vraag het mijn klankbord
Heeft je man geld teveel? zo ja, dan zou ik met zo'n bedrijf in zee gaan.
Ik begin er nooit aan. Je hoort en leest zoveel slechte verhalen over dat soort bedrijfjes.
Nieuw telefoonnummer, nieuw emailadres als je de boel belazerd hebt en niemand die je meer kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 25 juli 2014 @ 10:02:

Jammer voor dire enkele goedwillende 'ZZP'er' maar ik wil het risico niet lopen..

Die heeft wel een Kvk nummer hoor!



Goed onderzoek doen en als je niets kunt vinden er niet mee in zee gaan. (Dan kun je ze namelijk ook niet vinden, op het moment er iets mis gaat of wanneer ze de helft nog maar af hebben en niet meer op komen dagen).
Dit soort klussers willen graag op een trap bij jou naar binnen kijken om te zien wat er bij jou te halen valt!
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet doen, hier in de gemeente zijn er mannen van zo'n klusjesbedrijf opgepakt wegens oplichting.
Pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Hier was er van de week een die zei dat de riolering in de buurt binnenkort door de gemeente werd gedaan en dat haar bedrijf bij de koopwoningen het stuk riool tot de straat gratis zou komen doen. In een uurtje. Klonk veel te leuk, dus ik vroeg wie dat dan zou betalen - zat er een onderhoudscontract van 2 jaar aan vast.



Nou doeg!



Ik stuur trouwens iedereen die ongenodigd aan mijn deur komt weg, behalve collectebussen.
Alle reacties Link kopieren
Dat je man werkelijk overweegt om er mee in zee te gaan zeg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kijk bij klussenbedrijven even of zij lid zijn van VLOK, de branchevereniging voor klussenbedrijven.



Dit betekend in ieder geval dat ze een KvK-nummer hebben en de kans op beunhazerij is behoorlijk gereduceerd.



Zijn ze lid dan zijn ze in ieder geval aangesloten bij een geschillencommissie en er staat mij iets van bij dat het lidmaatschap van VLOK meteen een aansprakelijkheidsverzekering betekend voor het betreffende bedrijf.



Overigens, op de site van VLOK ( www.vlok.nl ) kun je zoeken op aangesloten klussenbedrijven bij jou in de regio.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ach, hier werd laatst bij verschillende mensen aangebeld door iemand, zogenaamd van Eneco, die zei de gasleidingen te komen controleren. In de hele omgeving is geen gasleiding te vinden, iedereen kookt elektrisch. Helaas heeft hij niet bij mij aangebeld, ik zou meteen de politie gebeld hebben.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 25 juli 2014 @ 11:14:

Ach, hier werd laatst bij verschillende mensen aangebeld door iemand, zogenaamd van Eneco, die zei de gasleidingen te komen controleren. In de hele omgeving is geen gasleiding te vinden, iedereen kookt elektrisch. Helaas heeft hij niet bij mij aangebeld, ik zou meteen de politie gebeld hebben.En je verwarming/warm water dan? Of stook je ook elektrisch? Lijkt me persoonlijk erg duur.
Zou trouwens ook bang zijn dat zo'n bedrijfje wat om klandizie zit te springen zelf iets kapot maakt zodat ze het tegen betaling kunnen komen maken. Als je een klusser nodig hebt ga je zelf wel op zoek. Een beun is niet persé slecht natuurlijk, maar daar kun je beter via mond tot mond reclame aan komen, als je kennissen/familie/vrienden/collega's een goede ervaring hebben is het wel vertrouwd er mee in zee te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd weleens een bbc doc gezien waarbij degene die het dak gratis kwam inspecteren, maar meteen even wat loodflappen lostrok, om dan te melden dat de reparatie echt dringend was.



Het 'probleem' met reparaties aan je woning is vaak het zelfde als met je auto. Het is technisch, je hebt er zelf geen verstand van, maar het is wel noodzakelijk en soms ook dringend, dus je hebt het gevoel dat ze je vanalles kunnen aanpraten. Daarom probeer ik te kiezen voor bedrijven die buren, vrienden etc aanraden.
Hier komen de dakgootreinigers en schoorsteenvegers regelmatig aan de deur. De schoorsteenveger hebben we gelijk de schoorsteen laten vegen, was nodig, prima, geloof niet dat we opgelicht zijn, zou ook niet weten wat daar aan op te lichten of stuk te maken valt, de loodflappen zitten toch al los, en de dakpannen lagen al schots en scheef dus veel kan daar niet aan gebeurd zijn. Verder ga ik niet met ze in zee.
Heerlijk eensgezind zijn jullie!

Ik stond mijn man ook wel aan te kijken of hij ze alle 24 wel in het kratje had op dat moment, want ik snapte ook niet goed waarom hij dat zou willen. Zeker niet omdat vorig jaar bij buren die ierse klusjesmannen bezig waren geweest, en je ziet nog steeds wat die verprutst hebben.

Ik heb ook echt het idee dat we ineens schade gaan krijgen ofzo.



Ik heb hem mooi afgebeld en gemaild. Als hij voor de deur staat, blijft die mooi dicht. Dank voor jullie ervaringen/meningen!
quote:Bitje93 schreef op 25 juli 2014 @ 10:49:

Kijk bij klussenbedrijven even of zij lid zijn van VLOK, de branchevereniging voor klussenbedrijven.



Dit betekend in ieder geval dat ze een KvK-nummer hebben en de kans op beunhazerij is behoorlijk gereduceerd.



Zijn ze lid dan zijn ze in ieder geval aangesloten bij een geschillencommissie en er staat mij iets van bij dat het lidmaatschap van VLOK meteen een aansprakelijkheidsverzekering betekend voor het betreffende bedrijf.



Overigens, op de site van VLOK ( www.vlok.nl ) kun je zoeken op aangesloten klussenbedrijven bij jou in de regio.Compleet onbekend, en ook geen kvk inschrijving...
Alle reacties Link kopieren
Die vent van je verdient wel de wereldbeker voor eigenwijsheid, is het niet?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:*Ginger* schreef op 25 juli 2014 @ 10:07:

Ik ken die verhalen ook idd, en ik zie al helemaal voor me dat we na zo'n dakinspectie ineens last krijgen van lekkage o.i.d. Terwijl er eerst niks aan de hand was. Maar man vindt me paranoïde, kan ook best zo zijn, dus vandaar: ik vraag het mijn klankbord is inderdaad een gekende truuk, dus niet doen!
Ik wil hem aanmelden bij het Guinness book of records, Bella. Hij maakt vast een enorm goede kans...;-)
Alle reacties Link kopieren
google eens 'oplichting dakwerkers'.... voorbeelden genoeg helaas.
quote:citronella schreef op 25 juli 2014 @ 11:59:

Hier komen de dakgootreinigers en schoorsteenvegers regelmatig aan de deur. De schoorsteenveger hebben we gelijk de schoorsteen laten vegen, was nodig, prima, geloof niet dat we opgelicht zijn, zou ook niet weten wat daar aan op te lichten of stuk te maken valt, de loodflappen zitten toch al los, en de dakpannen lagen al schots en scheef dus veel kan daar niet aan gebeurd zijn. Verder ga ik niet met ze in zee.Wat dacht je van ineens met een heel ander bedrag aankomen dan afgesproken is. Als de afspraak mondeling was bewijs dan maar eens welk bedrag er genoemd is.
Alle reacties Link kopieren
Ginger



Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven