Vragen (a la Willem Wever)

25-07-2014 08:14 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik nadenk, dan zijn er wel eens zaken die ik me afvraag, maar die onbeantwoord blijven:



1. Soms zie je plaatjes van de smeltende poolkappen met ijsberen die in nood zijn. Ik vraag me dan altijd af of ijsberen ook op de Zuidpool zouden overleven (voeding?) en zo ja, waarom brengt "de mens" niet enkele ijsberen naar de Zuidpool (er worden vaak genoeg dieren in het wild uitgezet).



2. Men leest wel eens dat diverse planeten niet levensvatbaar kunnen zijn vanwege de hitte, de straling, de gassen, etc. Maar kunnen er geen levensvormen bestaan die op een andere manier leven dan het leven op aarde? Ik noem iets achterlijks: aliens die leven van helium of energie generen van licht? Waarom wordt er altijd vanuit gegaan dat buitenaards leven dezelfde temperatuur en gassen nodig heeft als de aarde?



Zo nu jullie prangende vragen...enne als je antwoord op mijn vragen weet, dan hoor ik het graag!
quote:Welpie schreef op 25 juli 2014 @ 10:14:

[...]





Water trekt elkaar aan, denk ik dan met mijn boeren verstand. Daarom werkt een nat aanrechtdoekje ook beter om een plas water op te nemen dan een droog doekje.

Mooi bedacht.

Wolken fascineren.

In elke druppel water van een wolk zit een stofje. Ik vraag me dan ook af hoe zwaar een wolk kan wegen. Inclusief het water moet dat om tonnen gaan, toch vallen ze niet naar benee.



En ben jij ook zo blij dat regen druppelsgewijs naar beneden valt?
Alle reacties Link kopieren
Over de ijsberen:

http://www.natuurinformat ... museumkennis/i000753.html



En ik denk dat ze die nu niet uitzetten omdat de pinguins anders opgegeten worden... kwestie van evenwicht verstoren, zoals konijnen die zijn meegenomen naar Australié (dacht ik)





Wolken verwaaien niet als het vlak bij de grond hard waait omdat het boven in de lucht wel een niet kan waaien.

Ik dacht ook dat juist door de wolken de wind lager bij de grond werd gevormd met nog een aantal andere factoren natuurlijk. Maar dat weet ik niet zeker.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
@Cateautje: als je zin en tijd hebt om te lezen http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolk
The best way to get along with people is to expect them not to like you
quote:egghead schreef op 25 juli 2014 @ 09:53:

Anders gaat de deksel niet goed open en wordt het handvat vies.

nou wat een drama, maar goed.

Volgens mij krijg je hier geen boete als je ze niet zo neerzet, maar

ik doe het altijd maar wel. Zo maak je het wel makkelijker natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
quote:Nellebelletje schreef op 25 juli 2014 @ 08:14:

1. Soms zie je plaatjes van de smeltende poolkappen met ijsberen die in nood zijn. Ik vraag me dan altijd af of ijsberen ook op de Zuidpool zouden overleven (voeding?) en zo ja, waarom brengt "de mens" niet enkele ijsberen naar de Zuidpool (er worden vaak genoeg dieren in het wild uitgezet).Arme pinguins!

Alle reacties Link kopieren
quote:marilyn82 schreef op 25 juli 2014 @ 10:26:

[...]



nou wat een drama, maar goed.

Volgens mij krijg je hier geen boete als je ze niet zo neerzet, maar

ik doe het altijd maar wel. Zo maak je het wel makkelijker natuurlijk...Hier zit een chip aan de voorkant van de vuilnisbak. Deze wordt gescand en zo kan men zien hoe vaak die geleegd is(wij betalen per keer voor de grijze).
Nog een vraag van mijn kant: of mevrouw Teau nog boos op mij is omdat ik gister uit enthousiasme misschien een beetje domme dingen zei .



Cateau: nogmaals: Je suis desolee...Dat was een beetje dom ...
quote:sweetmadness schreef op 25 juli 2014 @ 10:24:

@Cateautje: als je zin en tijd hebt om te lezen http://nl.wikipedia.org/wiki/WolkFantastisch!! Het was nog net geen levensvraag, maar hield me wel bezig. Bedankt!
quote:marilyn82 schreef op 25 juli 2014 @ 10:32:

Nog een vraag van mijn kant: of mevrouw Teau nog boos op mij is omdat ik gister uit enthousiasme misschien een beetje domme dingen zei .



Cateau: alsjeblieft voor jou en nogmaals: Je suis desolee...



http://www.avalancherozen ... __als_grote_verzoener.jpg

Ik ben helemaal niet boos geweest, maar dat je er zo'n drama van maakt en het allemaal alleen maar over jou laat gaan is wel een domper. Wat is er zo moeilijk aan sorry? Dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest.

Beetje fout gekozen plaatje ook, van de grootste kwal van het land.
Alle reacties Link kopieren
quote:B-100 schreef op 25 juli 2014 @ 09:52:

[...]





Omdat de spitsstrook smaller is dan de andere banen.Echt? Is me nooit opgevallen
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Waarom staat er op vrachtwagens (vooral in het buitenland): 60, 70, 80, 90?
ja dat dacht ik ook al eerlijk gezegd, maar goed.

Ik maak er in RL niet zo'n drama van hoor...maar inderdaad, ik wilde even sorry zeggen. (maar dat gaat moeilijk als je niet meer terug komt op dat topic )



Nog een vraag: ik woon in een vrij nieuw huis (nou ja, jaar of 15 is het nu) en het is erg goed geisoleerd.

Met andere woorden: ik krijg de warme er heel erg moeilijk uit.

Waarom!
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 25 juli 2014 @ 09:48:

[...]





Ik denk om dezelfde reden als waarom je op de A2 Utrecht-Amsterdam nog maar 100 mag sinds er een extra rijbaan is. Heeft iets te maken met maximale overlast voor de omgeving, een extra baan is meer overlast dus moet de overlast per baan omlaag.Dit klinkt wel aannemelijk ja!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 25 juli 2014 @ 11:01:

Waarom staat er op vrachtwagens (vooral in het buitenland): 60, 70, 80, 90?



Helemaal exact weet ik het niet, maar het is van links naar rechts eerst (bijvoorbeeld) maximale snelheid in bebouwde kom, maximale snelheid op een 80-km weg en maximale snelheid op een snelweg.

Maar dat klopt dus niet exact, maar zoiets is het wel.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
quote:marilyn82 schreef op 25 juli 2014 @ 11:02:

ja dat dacht ik ook al eerlijk gezegd, maar goed.

Ik maak er in RL niet zo'n drama van hoor...maar inderdaad, ik wilde even sorry zeggen. (maar dat gaat moeilijk als je niet meer terug komt op dat topic )



Nog een vraag: ik woon in een vrij nieuw huis (nou ja, jaar of 15 is het nu) en het is erg goed geisoleerd.

Met andere woorden: ik krijg de warme er heel erg moeilijk uit.

Waarom!

Had je werkelijk verwacht dat ik op die drama smileys zou reageren?

Dit is trouwens het echte leven, ik besta niet alleen maar uit letters. Dat geldt voor iedereen hier, dat je het weet.
quote:MarianneDavids schreef op 25 juli 2014 @ 08:50:

Ik denk dat het ecologisch evenwicht wordt verstoord als je ijsberen naar de andere pool verplaatst.



Het tweede vraag ik me ook af. Wij ademen zuurstof (in de steden meer fijnstof vrees ik) maar waarom zouden levende wezens op een andere planeet geen zwaveldamp kunnen ademen? Misschien kunnen ze ook overleven bij een veel hogere of lagere temperatuur.



Overigens heb ik over het laatste ooit een wetenschappelijke verhandeling gehoord.



Er is geen ecologisch evenwicht, en dat veroorzaakt evolutie. Alles is doorlopend in beweging. Verder lijkt het mij beter om problemen bij de bron aan te pakken. Daarmee sla je 10 miljard vliegen in 1 klap.



Vraag 2: Er bestaan op aarde ook extremo-fielen zoals muggen en en waterbeertjes (zeer kleine organismen) die bijvoorbeeld ook in vacuum en bij zeer lage temperaturen in leven blijven. Er zijn ook onderwaterlevensvormen die bij temperaturen hoger dan het kookpunt goed gedijen.



Dus leven op andere plekken is zeker wel mogelijk vermoed ik.

Wellicht heeft Nasa al leven naar Mars gebracht. Per ongeluk.

Verder zal de toekomst ook virtuele levensvormen brengen (voor zover die nog niet bestaan) die net zo complex zijn als echt leven.

Leven op een computer chip aan boord van een deep - space sateliet is dan mogelijk.



Leven is gebaseerd op atomen en molekulen. Er is al vele jaren software die chemische reacties simuleert, in de toekomst zullen ook steeds complexere vormen mogelijk zijn. Goed, dit is misschien een wat simpele voorstelling. Maar ik denk wel dat het al mogelijk zou moeten zijn om een fruitvliegje of bacterie op atomair niveau te simuleren.



Of leven op andere planeten nu echt een speerpunt moet zijn betwijfel ik.



Ik sta ook erg open voor de mogelijkheid dat het eerste leven op aarde door een meteoriet o.i.d. naar de aarde is gebracht.



Afhankelijk van je definitie van 'leven' zou je ook kunnen stellen dat de fusiereacties die in de zon plaats vinden ook leven zijn, omdat het een proces is dat zichzelf in stand houd , voort plant. Het bezit misschien geen intelligentie maar niet alle leven bezit intelligentie. Het evolueert ook niet echt in de traditionele zin van het woord maar sommige levensvormen op aarde evolueren ook niet of nauwelijks. Je kunt ook zeggen dat een kristal een levensvorm is omdat het zich voortplant doordat het aangroeit. Wat is jouw definitie van leven? En waarom?
Alle reacties Link kopieren
quote:sunny_mar schreef op 25 juli 2014 @ 11:01:

[...]





Echt? Is me nooit opgevallen



Dit is wat rijkswaterstaat erover te zeggen heeft;





Waarom geldt bij een geopende spitsstrook een lagere maximumsnelheid?



Als een spitsstrook open is, geldt, indien nodig, een lagere maximumsnelheid. Dit is voor de veiligheid. Bij spitsstroken aan de rechterkant van de rijbaan is er tijdelijk geen vluchtstrook en bestaat dus geen uitwijkmogelijkheid. Een spitsstrook aan de linkerkant is soms smaller dan een gewone rijstrook. Ook dan geldt om veiligheidsredenen een lagere maximumsnelheid.
Ok als je op me blijft mopperen ben ik er klaar mee hoor Cateau...

Ik ga me toch niet voor iedere scheet die ik laat excuseren?



Het spijt me, I'm sorry, je suis desolee.
Eindelijk!
?? Dat had ik toch al gezegd of ben ik nou kippig...

Nogmaals ik was een beetje te enthousiast. Ik wist niet

dat je dat vervelend vond.



Ik hoop dat je nog een beetje van me houdt...
Alle reacties Link kopieren
quote:B-100 schreef op 25 juli 2014 @ 11:20:

[...]





Dit is wat rijkswaterstaat erover te zeggen heeft;





Waarom geldt bij een geopende spitsstrook een lagere maximumsnelheid?



Als een spitsstrook open is, geldt, indien nodig, een lagere maximumsnelheid. Dit is voor de veiligheid. Bij spitsstroken aan de rechterkant van de rijbaan is er tijdelijk geen vluchtstrook en bestaat dus geen uitwijkmogelijkheid. Een spitsstrook aan de linkerkant is soms smaller dan een gewone rijstrook. Ook dan geldt om veiligheidsredenen een lagere maximumsnelheid.Dankje!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
quote:vla-flip schreef op 25 juli 2014 @ 10:11:

[...]





Wat is er handig aan?

Terwijl één van mijn honden poept heb ik al snel een zakje uit m'n jaszak/broekzak gehaald voor m'n hond klaar is.



Als ik al eens zo'n zakje zie zitten, dan zijn dat vaak oude zakjes die al langere tijd zo vast zitten geknoopt, dat je die echt niet even snel los haalt. Heb zelf ook nog nooit iemand zo'n zakje zien lospeuteren.Het is ook alleen handig om geen boete te krijgen. Zo heb je altijd een zakje bij je als je word gecontrolleerd. Ik heb de zakjes ook gewoon altijd in mijn zak en geef de voorkeur aan de papieren zakjes. Het valt mij ook op dat de mensen met een zakje aan de lijn vaak niet eens de drol opruimen.
Hey, wacht eens even, ik snap het niet meer.

Cateau zei; 'waarom verwaaien wolken niet', maar dat doen ze toch wel?? Ze hangen toch niet stil in de lucht. Waarom eigenlijk niet?
Alle reacties Link kopieren
Beste mijnheer W. Wever,



Ik denk niet dat u het antwoord heeft op mijn vraag, maar ik kan het allicht proberen:



Waarom sta ik nóóit eens leuk op een foto?!
You don't have to fit into the format
quote:tara82 schreef op 25 juli 2014 @ 11:44:

[...]





Het is ook alleen handig om geen boete te krijgen. Zo heb je altijd een zakje bij je als je word gecontrolleerd. Ik heb de zakjes ook gewoon altijd in mijn zak en geef de voorkeur aan de papieren zakjes. Het valt mij ook op dat de mensen met een zakje aan de lijn vaak niet eens de drol opruimen.



Hondendrollen houden je scherp. Kijken waar je loopt. Vallen is een veelvoorkomende doodsoorzaak. Als je in een hondendrol stapt doe je zelf iets heel erg verkeerd.



Loop langzamer, kijk beter waar je loopt en een hoop ellende zal je bespaard blijven. Zo hoef je ook niet in een open put te stappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven