Vlucht MH17 Amsterdam Kuala Lumpur deel 3

24-07-2014 21:04 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier komen wij vandaan,



Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.





En hier praten wij verder over deze ramp.













Voor Star........















Vorige delen zijn hier te vinden;



Deel 1



Deel 2
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Bij CNN nemen ze de speech wel heel letterlijk van Timmermans . Ik zag net een compilatie dat de slachtoffers onthaalt werden hier in NL. De voice-over vertelde dat het verdriet in NL erg diep zit en dat iedereen wel iemand van dichtbij verloren is bij de ramp.



We zijn een klein landje maar zó klein ook weer niet hoor .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
vr 25 jul 2014, 08:13

Nederland mag op rampplek ’doen wat nodig is’

Oekraïne geeft vrij baan



Niels Rigter

KIEV -

Ons land mag ’doen wat nodig is’ om zijn doelen in Oekraïne te bereiken: alle lichamen van de slachtoffers van de aanslag op vlucht MH17 terug naar huis, al hun bezittingen naar hun dierbaren en ongehinderd onderzoek in het rampgebied. Als dat een gewapende bescherming vergt, dan regelt Oekraïne de juridische vrijbrief.

Hernieuwde toestemming van de Verenigde Naties is niet nodig, zo verzekert de Oekraïense minister Klimkin (Buitenlandse Zaken) in een vraaggesprek met deze krant. Hij zegt bereid te zijn de landen die deelnemen aan een gewapende beveiligingsmissie uit te nodigen om die klus te klaren.



Bendes

Het gaat om een ’beperkt aantal’ manschappen, die eerder zijn bedoeld om ’criminele bendes’ uit het gebied te houden dan om het op te nemen met de pro-Russische rebellen, zegt Klimkin. Australië zegde al vijftig man toe van een speciale politie-eenheid die gewend is de spierballen te laten zien.

Oekraïne deed nog een belofte die het rampgebied veiliger moet maken voor het internationale onderzoeksteam. De regering heeft een staakt-het-vuren beloofd met de pro-Russische rebellen waarmee het in het oosten een taaie strijd uitvecht. Het bestand geldt voor een straal van 40 kilometer rond plek van de ramp, voor zolang als het onderzoek duurt.

Van die separatisten wordt de medewerking niet gewapenderhand afgedwongen maar gevraagd, zo verklaarden minister Timmermans (Buitenlandse Zaken) en zijn Australische collega Bishop gisteren. „We zijn afhankelijk van onderhandelingen met de separatisten”, gaf Bishop toe. Timmermans is positief over de afspraken die de OVSE daarover met de rebellen heeft gemaakt. „Mijn indruk is dat het eindelijk tot de separatisten is doorgedrongen dat het een kwestie van medemenselijkheid is om volledig mee te werken aan het terugbrengen van de slachtoffers en hun bezittingen.” Ook de Russen werken beter mee sinds de VN-veiligheidsraad zich achter Australië en Nederland schaarde, is Timmermans’ indruk.



Garantie

Nederland heeft gisteren de volledige zeggenschap gekregen van Oekraïne over het verloop en de inrichting van het onderzoek naar het identificatie van de slachtoffers en naar de toedracht van de terreuraanslag. De onderhandelingen daarover duurden lang, omdat Nederland de ’absolute garantie’ wilde dat de uitkomst van dat onderzoek achteraf niet wordt betwist.

„We vertrouwen volledig op de Nederlanders”, zegt Klimkin tegen De Telegraaf. „Ze hebben bewezen dat zij onderzoeken naar vliegtuigongelukken als de beste kunnen. Ik ben er absoluut zeker van dat dit kogelhard bewijs gaat opleveren en dat de schuldigen worden gestraft.”

Extra moeilijkheidsfactor bij de gesprekken tussen Nederland en Oekraïne was dat president Porosjenko gisteren tussendoor ook nog zijn regeringscoalitie uit elkaar liet vallen. De president stuurt aan op nieuwe verkiezingen, waarmee hij hoopt dat de kiezer de oude kliek in het parlement naar huis stuurt die nu veel hervormingen dwarsboomt. De president wil op die manier ’het land resetten’, zo verklaarde hij.

Timmermans gaf aan ’groot respect’ te hebben voor de inspanningen en medewerking van de Oekraïense overheid en de OVSE. De Nederlandse minister kreeg op zijn beurt een pluim van zijn Australische collega Bishop. „Zonder zijn enorme energie en inzet waren we nooit zover gekomen.”
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
vr 25 jul 2014, 08:54

Frietfabriek dupe van sancties Rusland



De Nederlandse frietfabriek Farm Frites uit Oudenhoorn in Zuid-Holland, is één van de eerste bedrijven die last heeft van de sancties tegen Rusland. Het aardappelverwerkingsbedrijf krijgt geen lening van de bank en moet de bouw van een fabriek in Rusland uitstellen.



Dat schrijven het AD en de Volkskrant.

De banken hebben van de EU een boycot opgelegd gekregen na de vliegramp in Oekraïne en mogen daarom voorlopig geen leningen verstrekken voor projecten in Rusland.

„Een flinke tegenvaller”, noemt Simon Quist, adviseur van Farm Frites, het stilgezette project. „Alle voorbereidingen zijn achter de rug en de tekeningen voor de fabriek vlak bij Sint-Petersburg waren tot in detail klaar.” In 2016 moest de fabriek haar deuren openen. Onder meer McDonald's zou de Nederlandse frites gaan serveren.

Quist gaat voorlopig niet op zoek naar een andere investeerder. „Het is nu allemaal te onzeker.”
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hu, nou lees ik in op de site van de telegraaf dat er commando's mee worden gestuurd met de onderzoekers en de marechaussee?



Weet niet wat ik van de telegraaf nou überhaupt nog moet geloven.



Commando's
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 juli 2014 @ 08:52:





We zijn een klein landje maar zó klein ook weer niet hoor .O yes Holland, is that the capital of Scandinavia?
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 25 juli 2014 @ 09:51:

[...]





O yes Holland, is that the capital of Scandinavia?Yes! The capital of Denmark
quote:StoraHuntur schreef op 25 juli 2014 @ 09:50:

Hu, nou lees ik in op de site van de telegraaf dat er commando's mee worden gestuurd met de onderzoekers en de marechaussee?



Weet niet wat ik van de telegraaf nou überhaupt nog moet geloven.



Commando'sWederom, is al weerlegd. Is allemaal speculatie.
Alle reacties Link kopieren
Nu op Ned 1 kamerdebat mbt MH17
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 juli 2014 @ 08:52:

Bij CNN nemen ze de speech wel heel letterlijk van Timmermans . Ik zag net een compilatie dat de slachtoffers onthaalt werden hier in NL. De voice-over vertelde dat het verdriet in NL erg diep zit en dat iedereen wel iemand van dichtbij verloren is bij de ramp.



We zijn een klein landje maar zó klein ook weer niet hoor .Ach ja die Amerikanen die denken ook dat Nederland alleen bestaat uit Tullips, windmills en wooden shoes.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Het internationale onderzoeksteam dat, al een week lang, de plek onderzoekt waar vlucht MH17 is neergehaald kan 'redelijk ongestoord' zijn werk doen. Dat heeft Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) donderdag laten weten tijdens een telefonische persconferentie in Oekraïne. Bewapende pro-Russische separatisten begeleiden het team.

Ik zag gisteren dit op TV (NL2) dat onderzoeksteams uit Malaysia en internationals OVSE al een week onderzoek doen in het rampgebied en ze waren ook heel verbaasd dat geen enkele Nederlander aan mee deed, letterlijk zei de teamleider

-We kunnen wel hier werken, waarom zou een Nederlander niet kunnen?- .

En nu gaan ze naartoe schijnwaar met soldaten en de marechaussee. Ik begrijp niets meer van en hoop dat dit goed gaat. Ik hou in iedere geval geen goed gevoel over.
quote:Yes! The capital of Denmark

*confused*

Gurrrl , I coulda sworn The Netherlands was the capitol of Stockholm!
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 24 juli 2014 @ 23:48:

Mijn man skypte vandaag met z'n ouders en natuurlijk ging het ook over deze kwestie. Mijn schoonouders ontvangen in hun -stanland alleen pro-Russische zenders als RT1 etc en ze zijn er heilig van overtuigd dat het vliegtuig door de Oekrainers is neergeschoten in opdracht van de Amerikanen om zo een oorlog tegen Rusland te beginnen. Zo komt het immers op tv dus zo is het ook.

Tevens vinden ze dat mijn man, omdat hij al zo lang in het Westen woont, volledig is gehersenspoeld door de Westerse media die allemaal anti-Rusland is.

Pffff ze kregen zowaar ruzie.In oorlogstijd sneuvelt als eerste de waarheid.

Hebben je schoonouders misschien onderstaande bericht gelezen? Of weten ze misschien waarom er twee partijen van de regering van Oekraïne zijn opgestapt? Waarom er slaande ruzie uitbrak in die 'kamer' tussen kabinetsleden nadat er eentje zei dat Oekraïne oorlog voert tegen eigen volk. Weet jij het? Weten je schoonouders het?



Link plakken lukt niet. Zie de link die geplaatst is door .........





quote:

Pingu schreef op 24 juli 2014 @ 16:59:

http://www.elsevier.nl/Bu ... child-voor-Kiev-1566037W/

Schrik hier nogal van.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Dochter Poetin gevlucht
Alle reacties Link kopieren
Die link is stuk missie
Alle reacties Link kopieren
Niet dat het me echt uitmaakt, maar waar is Wilders eigenlijk? Die heb ik de hele tijd nog niet gezien, terwijl hier toch vrij makkelijk "schoften/schande" te roepen is, en dan staat íe toch vaak wel vooraan.
Alle reacties Link kopieren
quote:elein schreef op 25 juli 2014 @ 10:25:

Niet dat het me echt uitmaakt, maar waar is Wilders eigenlijk? Die heb ik de hele tijd nog niet gezien, terwijl hier toch vrij makkelijk "schoften/schande" te roepen is, en dan staat íe toch vaak wel vooraan.Nu je het zegt! Op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Voorpagina van een Russische krant http://www.novayagazeta.ru/issues/2014/2213.html



Vergeef ons Nederland.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 25 juli 2014 @ 10:22:

Dochter Poetin gevlucht



Triest! Zij kan er niks aan doen dat ze de "dochter van" is.

Waarom denken sommige mensen niet eerst na voordat ze hun ongenuanceerde mening de wereld in spugen ???
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 25 juli 2014 @ 10:28:

Voorpagina van een Russische krant http://www.novayagazeta.ru/issues/2014/2213.htmlIs er hier een russisch sprekende forummer die de strekking van dit artikel weer kan geven?
Alle reacties Link kopieren
Het is volgens mij enkel een voorpagina van de krant.

voorpagina
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Ikhierhuh schreef op 25 juli 2014 @ 10:22:

Dochter Poetin gevluchtDit vind ik echt schandalig! Die meid kan er toch niets aan doen? En die Broertjes moet uit zijn ambt worden gezet, mafklapper
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2014 @ 10:31:

Is er hier een russisch sprekende forummer die de strekking van dit artikel weer kan geven?Je kan het artikel eronder ( Думали, что куклы…) aanklikken en door Google translate gooien. Geeft aardig de strekking denk ik
quote:mali30 schreef op 25 juli 2014 @ 10:35:

Het is volgens mij enkel een voorpagina van de krant.

voorpaginaNou, die journalisten mogen ook wel vrezen voor hun leven nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt echt chagrijnig van die opruiende onzin van deze man (even niet opgelet wie het is) tijdens het debat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook belachelijk dat de dochter van Poetin wordt lastiggevallen. Ik meen me te herinneren dat we in een land wonen waar dochters niet verantwoordelijk worden gehouden voor wie hun vader is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven