Wij proberen door!

09-04-2013 17:57 2688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons topic!



Wij proberen al een tijdje zwanger te worden.

Bij ons duurt het wat langer dan de rest.

Omdat dit soms verdrietig en pijnlijk is hebben we hiervoor een apart topic geopend.



Wees welkom met vragen, onzekerheden en twijfels, om mee te lezen en/of om mee te schrijven. We delen mooie en moeilijke momenten met elkaar.



*Tabel verwijderd*



- Dames die zwanger zijn kunnen hier verder kletsen - veel geluk!



- Dames die een aantal maanden niet meer hebben meegeschreven, zijn uit de tabel gehaald. Wil je er weer terug in, laat het weten!
Alle reacties Link kopieren
Ava, ik las jouw verhaal aan de overkant. Wat ontzettend verdrietig en oneerlijk. Ik weet niet zo goed wat te zeggen maar wil je veel sterkte wensen.
Alle reacties Link kopieren
@ava. Goed te horen dat er iemand bekend is met fostimon. Het blijkt niet zoveel gebruikt te worden ivm de gebruiksonvriendelijkheid. Het mengen ging gisteravond goed. Misschien een lucky shot, maar dat gaan we vanaaf zien. Het is wel een gedoe met naalden wisselen en die dopjes eraf te krijgen, vooral met klamme zweet handjes van de zenuwen .

Lukt het je allemaal een beetje Ava? Je staande houden in de nachtmerrie.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaan ze bij de kliniek waar ik in behandeling ben ook over op fostimon omdat dat goedkoper is dan Gonal. Ze zijn in mei failliet gegaan en overgenomen door Nij Barrahus, dus ik denk dat mijn volgende ronde ook fostimon wordt. Irritant is dat met die flesjes breken, ben t gewend van de pregnyl, maar vind de gonal echt veel makkelijker.

Ik heb vandaag om 13:50 een echo om te kijken hoe groot mijn ei is. Ik denk dat zaterdag de iui zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
@jemida. Spannend weer die iui. Wij mogen zaterdag heen voor de eerste echo.

Ik hoef voor fostimon geen flesje te breken, ik moet een naald in een mini potje steken, het vloeistof erin spuiten en dan weer het vloeistof eruit halen. In het mini potje zit poeder wat dan moet mengen met het vloeistif.
Alle reacties Link kopieren
Kamille: wat goed! De eerste spuit is gezet! Over een paar dagen ben je expert in mengen en dan lijkt het vast alsof je het altijd al gedaan hebt! . Ik ken het mengen inderdaad ook alleen van de glazen ampullen Pregnyl. Fijn dat je vriend de spuit heeft gezet! Ik vind het trouwens heel knap dat jullie iui als eindstation zien. Ik hoop dat het gaat werken voor jullie!



Ava: een dikke knuffel voor jou meiske. Ik heb met je te doen!



Selectia: succes met je lijstje! Zal mooi zijn als je nog een paar onderzoeken kan doen in deze cyclus. Wanneer heb je weer een gesprek? Lastig lijkt het me als je er niet hetzelfde instaat wat betreft de vervolgbehandeling. Maar misschien een domme vraag, waarom wil hij dan wel de onderzoeken doen? Misschien draait hij nog wel bij en heeft hij even tijd nodig om het in te laten werken? De zaaduitslag kregen wij bij het volgende gesprek (1 week later) maar het zaad wordt gelijk na onderzoek getest dus eigenlijk kan je het een paar uur daarna krijgen. Bij iui kreeg ik ook altijd de volledige zaaduitslag 2 uur na inleveren, omdat dan de iui plaatsvond.



Phon: fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad! Volhouden die relaxte flow waar je in zit! Geniet nog even van je vakantie!



Millen: iui's worden ook zonder hormonen en met 1 ei gedaan dus het is zeker geen weggegooide poging hoor! De kans op zwanger worden met 2 eitjes is maar een paar procent hoger dan met 1 ei. Niet zo druk maken dus . Heb je inmiddels al een positieve test gehad? Succes in ieder geval alvast!!



Lavendel: jammer dat het weer niet gelukt is. Hoe voel je je nu? Gelukkig hoef je niet weer een maand te wachten. Hoeveel pogingen gaan jullie nog doen?



Jemida: succes met de echo vanmiddag! Jullie gaan dus ook bijna over op ivf. Ik kan me wel voorstellen dat je geen maand wil overslaan maar soms kan het inderdaad wel heel fijn zijn hoor! Even opladen. Als je geen maand wil overslaan dan ga je toch inderdaad een paar dagen eerder weg en terug als dat kan? Jij hoeft dus niet eerst aan de pil etc. voor je met ivf begint? Wat fijn!



South: wat fijn dat jullie gezinnetje compleet! Heel erg bedankt voor je gezelschap in dit topic en je lieve woorden altijd! Lekker genieten van de kids en ik wens je alle geluk van de wereld toe!
Alle reacties Link kopieren
@ Ava, wat lief je berichtje voor Kamille. Ik heb veel aan je gedacht de laatste tijd, ik vind het zo erg voor je. Nogmaals heel veel sterkte toegewenst.



@ Phon, fijn dat je een goede vakantie hebt gehad! Ik hoop dat je verwachte menstruatie uit blijft! En je mag natuurlijk altijd in de tabel als je wilt!



@ Selectia, wat rot dat je ongesteld bent geworden! En wat lijkt het me moeilijk als je man niet voor medische ingrijpen is. Ben jij daar zelf ook over aan het twijfelen of sta jij er wel voor open? Heeft je man ‘goede redenen’ om het niet te willen? En kun jij daar ook een beetje achterstaan? Succes met je to do lijst!



@ Kamille, wat goed dat de eerste spuit is gezet! Over een tijdje doe je het vast zelf! Spannend dat je zaterdag voor de echo moet, wat komt er opeens veel op je af hè?



@ Jemida, hoe ging je echo?



@ Oempa, ik denk dat we als het nodig is tot de 6 pogingen gaan. Hopelijk kan ik daarvoor al afhaken ;) Ik merk dat het nog niet zo lekker met me gaat. Ik ben erg wiebelig en snel aan het huilen. Ik ben soms zo bang voor de toekomst…. Hoe is het met jou? Ben jij niet doodsbang om met IVF/ICSI te beginnen? Voor mij voelt/komt dat ook steeds dichterbij en ik ervaar het als zo’n eindstation en dat maakt me bang. Ik wil je geen slecht gevoel aanpraten natuurlijk, ik ben alleen benieuwd hoe jij dit ervaart en er mee om gaat.



@ Millen, al een positieve ovu test?
Alle reacties Link kopieren
Lavendel: He, wat vervelend dat je nog zo verdrietig voelt! Het is ook wel heftig allemaal he al die teleurstellingen na elkaar. Ja aan de ene kant is het een eindstation maar voor ons voelt het eigenlijk meer als een begin station. Ik steek mijn kop een beetje in het zand wat betreft het niet lukken. Durf er nog niet over na te denken! Dus ik sta er nu eigenlijk heel relaxt in, maargoed dat zal nog wel anders worden. Ik hoop gewoon heel erg dat de eerste poging raak is. Ik hoop ook dat jullie al eerder kunnen afhaken!!
Alle reacties Link kopieren
@ Oempa, bedankt voor je reactie! Ik snap je gevoel van een beginstation ook wel in jullie situatie inderdaad. Ik hoop ook dat jullie eerste poging gewoon raak is!! Bij mij voelt het denk ik anders vanwege het feit dat er geen oorzaak is gevonden en er dus eigenlijk niets mis is. Dat deel maakt me juist onzeker, omdat ze geen oorzaak hebben gevonden lijkt de oplossing ook verder weg omdat ze niet weten wat die oplossing voor ons kan zijn. Zo’n idee, kun je dat volgen?

Ik weet wel dat ik te hard van stapel loop en dat ik per poging moet kijken, dus eerst deze maar weer eens doen! *Probeert zichzelf een schop onder de kont te geven!*
Alle reacties Link kopieren
Dames!



@Ava: ik was verbaasd toen ik je berichtje las, ik lees de doorstromers bewust niet, te confronterend (dan weten jullie doorstromers ook waarom ik nooit op berichten van jullie reageer ). Maar jeetje wat erg, ik heb er gewoon geen woorden voor. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe en je bent natuurlijk van harte welkom hier mee te schrijven, ook nu al, of later. Ik denk in ieder geval aan je



@Minni: jouw berichten las ik dus ook, gefeliciteerd meis, het is je gegund. Geniet ervan. Wat heerlijk voor je dat alles met huwelijk en zo zo heeft uitgepakt, soms komen dromen dus uit...



@Lavendel: O meis wat jammer nou. Maar in ieder geval 'fijn' dat je direct door mag. Ik hoop voor je dat IUI toch de oplossing gaat brengen. Wie weet, je hebt nog een aantal pogingen! En volgens mij als je aandringt en het niet als heel belastend beschouwt kan je nog door tot 9 of zo. En IVF is wel een eindstation, maar niet zomaar 1. De kansen zijn bij IVF echt een stuk groter en dan heb je met een beetje mazzel nog terugplaatsingen en ga zo maar door. Probeer het per stapje te bekijken, de kans dat het goedkomt is nog zo groot! Alleen: hoeveel teleurstellingen moet je daarvoor nog verwerken? Dat is de vraag. Volhouden, de aanhouder wint.



@Oempa: Mag ik je iets heel persoonlijks vragen? Alleen antwoord geven als je wilt! Zou jij, als ICSI niet lukt (wat natuurlijk wel gaat gebeuren!) overwegen om zwanger te worden van een donor? Ik denk daar wel eens over na, of ik

- als andere dingen dus niet gaan werken - dat zou proberen en ik denk van wel. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat er met mij iets is (gezien de enorme vruchtbaarheid van vrouwen aan mijn moeders kant en met name van mijn eeneiige tweelingzus, die genetisch toch echt mijn kopie is) en zou willen kijken of het met sperma van een ander wel zou lukken. Ik hoop dat ik nooit echt voor die keus kom te staan, maar aan de ene kant lucht het me ook wel op daaraan te denken.



@Kamille: wat goed dat spuiten ging! Het went echt bizar snel. Ik doe het vanaf dag 1 al zelf. Vooraf dacht ik dat het fijner zou zijn als man het deed, maar toen puntje bij paaltje kwam ging ik roepen dat ik niet durfde en zijn hand wegduwen. En toen moest ik het zelf doen en ging het heel makkelijk. Ik heb nog nooit van jouw spul gehoord, ik gebruik puregon. Sterkte met verder spuiten!



@Jemida: en hoe was de echo? Ik hoop dat je ei lekker aan het groeien is!



@Phon: wat fijn dat de vakantie goed is! Geniet nog even lekker!



@Selectia: jeetje wat lastig dat je man niet de MMM in wil. Heb je een idee waarom niet? Is zijn kinderwens gewoon wat minder sterk (zo van: als het lukt is het leuk, maar zo niet, dan hebben we genoeg andere dingen) of heeft hij moeite met ziekenhuizen of het traject op zich (het is natuurlijk ook niet wat je graag wilt)? Hoe gaat jet met je lijstje? Foliumzuur doen hè! En verder: tja, volgens mij kan je niet zo veel. Het loslaten, ja als ze daar nou een gebruiksaanwijzing voor hadden.....



@Hier: ik had vanmorgen een positieve OVU-test en dus morgen IUI2 met 1 ei. Selectia: volgens mij willen ze liefst 2 en vinden ze 3 eigenlijk te veel, maar goed. Duimen jullie voor me?



XXXXX Millen
Alle reacties Link kopieren
Spannend Millen, ik duim zeker voor je!



Lavendel, ik deel jouw gevoel van eindstation en wat als dat ook niet lukt..



Vanmiddag echo gehad. Ei was al 17,5 mm dus donderdag om 15:00 heb ik de IUI. Om 13:45 moet mijn man daar produceren.



Heb ook overlegd over de vakantie enzo. Hij zei gewoon lekker niks doen die ronde en op dag 20 beginnen met triptofem. Die legt mijn cyclus plat. Dan kom ik op dag 3 voor een uitgangsecho en moet mijn man zaad produceren wat ze dan gaan invriezen voor de ivf. Vanaf dan krijg ik fostimon om zoveel mogelijk eitjes te krijgen.. Dan gaat het dus pas echt beginnen. Hopelijk is dat gewoon niet nodig en word ik van deze iui zwanger, of op vakantie in een natuurlijke cyclus!
Alle reacties Link kopieren
@ Millen, ik ben het met je eens hoor, de kans dat het goed komt is er zeker en ik moet het gewoon stapje voor stapje bekijken! Bij mij in het ZH is het zo dat ik maar max. 6 iui pogingen heb. Meer doen ze niet omdat ze dat niet nuttig vinden. Is dat bij jou in de kliniek anders? Wat goed dat je morgen de iui hebt! Ik duim zeker voor je! Het lijkt me erg lastig dat je zus wel kinderen heeft. Heeft ze er 1 of meer? En was zij snel zwanger dus? Hoe is dat voor jou?



@ Jemida, jij ook succes met de iui donderdag! Wel een fijn gevoel denk ik dat je je vakantie hebt besproken en knopen hebt doorgehakt of niet? Klopt het dat je straks 3 iui’s hebt gehad en ze dan over gaan op ivf? En mag je daarna nog weer terug naar iui (omdat je zei dat dit onbeperkt kan)? Bijzonder dat ze dit in alle ZH en klinieken anders aanpakken hè? Maar ik duim dat je het niet nodig hebt en het nu gewoon gaat lukken! Hoef jij niet eerst aan de pil voor de IVF?



@ Selectia, ze willen inderdaad met iui het liefst 2 eitjes. 1 is ook goed en met 3 overleggen ze of je wel door wil met de poging omdat de kans op een meerling iets verhoogd is.
lavendel- wijzigde dit bericht op 22-07-2014 19:46
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Lavendel: mijn zus is heel erg snel zwanger geraakt, maar heeft geen kinderen, want ze heeft ervoor gekozen abortus te laten plegen. Heel heftig, zeker als je bedenkt hoe ik er nu bij zit (wat zit de wereld vreemd in elkaar!). Maar goed, het is wel al jaren geleden, toen we een stuk jonger waren en een paar jaar voordat man en ik begonnen met kinderwens.



Het levert tussen ons verder geen problemen op, behalve dat we wel eens tegen elkaar uitspreken dat het eigenlijk heel bizar is. Mijn moeder heeft laatst na een paar wijntjes aan mij bekend dat zij en mijn vader er vorig jaar echt van wakker hebben gelegen omdat ze bang waren dat dit tussen mij en mijn zus zou komen in te staan, terwijl we altijd twee handen op één buik zijn, alles met elkaar delen en bij elkaar terecht kunnen. Dat is gelukkig niet zo, ik zie het los van mijzelf en er is echt niets wat tussen ons in kan komen te staan.



Pfff...stukje familiegeschiedenis...



Jemida: klinkt goed! hopen dat het niet nodig is die stomme IVF!



XXX Millen
Alle reacties Link kopieren
@Millen, Heeeel veeeel succes vandaag!



@Jemida, jij donderdag ook heeeel veeeel succes.

Spannend allemaal hoor!



@Selectia, Tussen mijn man en ik was er ook wel wat strubbelingen over hoe ver we zouden gaan. Wat ik bij mijn man gemerkt heb is dat hij wat meer tijd nodig heeft om te ontdekken wat het allemaal is en dat duidelijkheid (wat is was) heel erg belangrijk voor hem is. Zoals ik hier al eerder verteld heb, hadden we al eerder met het iui traject kunnen beginnen, maar mijn man wilde graag eerst nog een gesprek hebben met de gynaecoloog. Na dat gesprek kwam ik erachter dat hij dacht dat hij elke keer mee moest met de echo's enzo, wat dus helemaal niet het geval is. Hij had dit gehoord van een collega die dat wel moest.

Neem het stapje voor stapje en gun je man wat tijd. Wij vrouwen lezen ons in en denken vooruit. En volgens mij werkt dat niet zo bij mannen, althans niet bij de mijne.



@Lavendel. Ik snap je gevoel en ik heb het soms ook. De angst dat, wanneer dit niet wil lukken, dat het nooit niet gaat lukken. maar je kunt het ook omdraaien. Althans mijn man heeft dit voor mij gedaan. Hier is immers ook geen oorzaak gevonden, dus het zou ook zomaar zonder hulp kunnen...... Ik hoop dat je er iets aan hebt.



@Oempa. Gisteravond mijn man toch maar weer de spuit laten zetten. Ik zie het mijzelf echt nog niet doen. Ik hou dapper mijn buik vast en kijk de andere kant op, lol, held op sokken hier....
Alle reacties Link kopieren
@ millen, hoe is het vandaag gegaan? Wat fijn dat de band met je zus zo sterk is dat het niet tussen jullie in is komen te staan! Wel heftig lijkt me. Heeft zij geen kinderwens?



@ kamille, je man heeft gelijk! Aangezien er niets is, hebben we juist ook zonder hulpmiddelen kans, dit ga ik proberen te onthouden! Moet jij altijd s avonds spuiten? Succes weer! Merk je wat van de hormonen?
Alle reacties Link kopieren
@lavendel. Tot nu toe merk ik nog niks van de hormonen. We kregen de opdracht om s avonds te spuiten. Eigenlijk geen idee waarom.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, goedenavond. Heel lekker weer hier trouwens, ik word er blij van.



@Phon en Ava, heel veel sterkte met het verwerken van jullie recente verlies. Ava, sorry dat ik even geloept heb maar ik heb nu je verhaal gelezen, wat verdrietig! Ik lees ook dat je einde 30 bent. Je was bij je 2e IUI poging al zwanger toch? Heb je niet toch zoiets van snel weer opnieuw proberen? Ik weet uiteraard totaal niet waar ik het over heb, maar dat is toch wel de eerste gedachte die in mij op komt....



Wat een gedoe met dat prikken Kamille. Wat een held is je man dat hij het zo gewoon even doet! Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik zelfs mijn eigen ogen niet kan druppelen, maar is dit niet onhandig als je een keer niet allebei thuis bent? Lijkt mij ook super eng hoor. Hopelijk leidt het snel ergens toe.



Lavendel, ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen behalve je succes wensen en moed inpraten! IVF en ICSI geeft genoeg zwangerschappen bij stellen. Heb je de Lab Baby gelezen? Ik vond het geen goed geschreven boek, maar op zich wel informatief.



@Millen, ik kan mij erg voorstellen dat de situatie en keuzes van jouw zus lastig voor je zijn. Ik ben de oudste in de hele familie (beide kanten), dus ik hoop nog steeds dat ik toch de eerste zal zijn.



Dames, jullie vragen over waarom Man tegen verder medisch ingrijpen is beantwoord ik liever nu nog even niet. Het is nu nog niet aan de orde. Ik denk wel dat het voor mij heel erg moeilijk zal worden als dat het ooit wel is, op dit moment acht ik de kans heel klein dat hij om zal buigen.

Ik heb gisteren bloed laten prikken (dag 3 cyclus). Ik had een beetje optimistisch gedacht dat Man dezelfde dag zijn sperma kon inleveren, maar we hebben nu pas een afspraak over een maand. Het lab kan sperma alleen op bepaalde tijden onderzoeken, ze werken met heel stricte protocollen ivm kans op verwisselen. Eigenlijk wel heel logisch, maar ik had er niet bij stil gestaan. Eind Aug sperma onderzoek dus, en nu nog tijd voor een poging au naturel
Alle reacties Link kopieren
To do lijstje update:

Foliumzuur check!

Los laten: jammerlijk gefaald!

Geen alcohol: klein wijntje dag 3 en 4 cyclus. Kan geen kwaad denk ik maar ik houd er nu mee op.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, effe snel..

Vanmiddag IUI 3 gehad. 98 miljoen goeie zwemmers. Mooi aantal weer. En nu duimen dat het raak is!
Alle reacties Link kopieren
Millen ik hoop dat de IUI goed is gegaan. En 1 ei hoeft helemaal geen probleem te zijn. Bij het AMC gaven ze me toen wel een iets hogere dosis om 2 eitjes te krijgen, maar bij 3 doen ze het weer niet omdat de kans om een meerling dan weer te veel is Zo is er altijd wat. Ik duim voor je dat het raak is!!!!



Kamille het spuiten went op een gegeven moment. Vond het in het begin ook best eng. Maar bij de tweede ronde ging het goed. Ik hoop natuurlijk dat je niet zover hoeft en dat het gelijk goed gaat!



Oempa wat spannend dat je gaat beginnen!! Hou dat relaxte gevoel vast



Jemida altijd spannend zo'n dag. Heel veel succes!!



Hoe is het met jou Lavendel?



Selectia de klok tikt door en dat voel ik ook. Het duurt een tijd voor mijn lichaam is hersteld. Over een week heb ik een afspraak om te kijken hoe het met mijn baarmoeder staat. Of alles schoon is. Ze hebben mijn baarmoeder handmatig schoongemaakt. Dus zonder instumenten en dat schijn het helingsproces te bevorderen. Ik hoop dat ik niet nog een curretage hoef te hebben. Dan eind Augustus een gesprek hoe nu verder. Het voelt verschrikkelijk dubbel dat ik er zo snel weer over moet nadenken. 16 weken was ik zwanger van dat kleine jongetje en het gevoel van leegte en gemis is zo groot. Ik merk dat ik er op dit moment geestelijk nog niet aantoe ben. Heel lastig op dit moment.



Ik wil jullie ook allemaal heel erg bedanken voor jullie lieve woorden en wens jullie natuurlijk heel veel succes! Dikke kus
Alle reacties Link kopieren
@Ava: o meisje toch, het klinkt zo hartverscheurend. Ik denk echt aan je. Neem de tijd om dit te verwerken. De tijd tikt door, maar aan de andere kant: je was wel bij IUI2 zwanger. Dus een eventuele volgende zwangerschap zal vast niet zo lang op zich laten wachten als de eerste. Dikke kus voor jou...



@Lavendel: Mijn zus wil wel ooit kinderen, het was toen voor haar alleen echt niet het moment en de man. Hoe gaat het met jou?



@Jemida: sorry dat ik geen succes meer had gepost gisteren, ik was het van plan, maar het was er niet meer van gekomen. Maar tjeemp: 98 MILJOEN? Dat is echt goed! Ik begin me een beetje zorgen te maken. Van man was het twee keer 16 miljoen (woensdag dus ook) en ze zeiden dat dat 'goed' is, maar het klinkt ineens als weinig. Maar alles ging goed en ik zit op het wachtbankje..



@Andere meiden: hoeveel hadden jullie mannen bij de IUI's?



Liefs en kussen Millen
Alle reacties Link kopieren
Oh had ik woensdag een heel stuk getypt zie ik nu dat het niet geplaatst is



Ava: dat lijkt me inderdaad een lastige situatie. Mijn broer en schoonzus hebben jaren geleden ook met 16 weken hun zoontje verloren. Bah wat een heftige periode was dat voor ze. Wat een lastige situatie als je toch een beetje druk ervaart wat betreft leeftijd.



Jemida: ik duim voor je!! Zou toch wel moeten met die 98 miljoen! Fijn dat je eruit bent wat betreft de vakantieplanning. Ik hoop echt dat dit hem wordt zodat je niet het ivf traject in hoeft!



Kamillethee: een topper die vriend van jou! Fijn toch als je het zo kunt oplossen! Ik moet ook 's avonds spuiten. Volgens mij heeft dat te maken met de echo's in de ochtend. Waarom weet ik niet meer eigenlijk.



Millen: is de iui goedgegaan? Nu dus weer op het bankje? Wij hebben inderdaad wel gepraat over een donor maar voor ons is dat geen optie. De hoofdreden is dat we een kindje van ons samen willen. In onze directe omgeving hebben wij een gezin waarvan de man niet de biologische vader van de baby is. En de liefde die hij voor de baby voelt is echt immens! Prachtig om te zien maar mijn vriend zou het niet kunnen. Mijzelf staat het idee tegen dat ik sperma van een onbekende ingespoten krijg en een baby draag die de genen heeft van iemand die ik niet ken. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders! Knap dat jij en je zus elkaar daarin zo goed respecteren!



Lavendel: wat rot meiske dat je je nog zo voelt. Het zijn ook wel veel teleurstellingen na elkaar zo he! Ja ik kan me voorstellen dat het heel veel onzekerheid brengt wanneer er niks blijkt te zijn en het toch niet lukt, ook niet met de iui's nu. Laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen!



Selectia: weer iets van je lijstje af te strepen dus! Nu nog even wachten tot eind augustus dus. Succes weer deze maand! Ach niet zo druk maken om je to do lijstje. Foliumzuur en seks is het belangrijkste toch!
Alle reacties Link kopieren
@ Ava. Neem je tijd. Je bent toch net zo jong als dat ik ben, meen ik mij te herinneren. Mijn gynaecoloog zegt dat we nog tijd zat hebben, dus jij dan ook!



@Selectia. Heel goed dat je nog niet nadenkt over de MM. Is ook nergens voor nodig want het gaat bij jullie allemaal snel gebeuren (net als bij ons allemaal

Ik spuit 's avonds en dan rond een uur of tien. Dan zijn we beiden wel thuis hoor. En als ik het zelf moet doen, dan moet het. Dat heb ik er wel voor over (het zal wel een leuk filmpje opleveren denk ik...)



@Jemida. Ik duim voor je!!!!



@Millen, Zit je nog lekker?

Ik heb geen idee hoeveel walvissen (zo noemt mijn man ze lol) hij had. De uitslag was gewoon goed. Misschien dat we dat bij de eerste iui nog horen. Mijn man is inmiddels ook nog gestopt met roken dus het zal er alleen maar beter op geworden zijn.



Morgenochtend de echo.

Ik ben zeer benieuwd. Ben een beetje bang dat ik teveel eicellen heb aangemaakt en dat we deze ronde moeten overslaan. Ja ik ben een geweldige doemdenker.

Spannend....



xxx
Alle reacties Link kopieren
@jemida en millen, succes op het wachtbankje!!! Hopelijk over een week goed nieuws van (een van) jullie! De aantallen, 98 mln of 16 mln, zeggen mij niet zo veel. Het klinkt allebei heel erg goed, dus hopelijk is het raak.



@Ava, hopelijk herstelt je lichaam snel, hoe voel je je nu? Eind augustus weer een gesprek is al over een maand. Natuurlijk is het heel verdrietig wat je hebt meegemaakt, maar ik hoop zo voor je dat het nog een keer lukt en dat je een fijne, lange zwangerschap mag hebben!



Hier geen nieuws, dus ik houd het hier even bij. Met mij gaat het nu wel goed, alleen de eerste dagen van mijn cyclus zag ik het heel somber in en had ik discussies met Man erover.



Dikke x dames!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,



Hoe gaat het op het wachtbankje? Ik schuif er namelijk lekker bij.

Alles ging weer anders en dus sneller dan verwacht. Op zaterdag hadden we namelijk een echo en daar was 1 mooie follikel van 20mm. Dit betekende dat we 's avonds on 7 uur pregnyl moesten spuiten. Ook dit hebben we zelf gedaan, nou ja, man heeft het bij mij gedaan. Stiekum zaterdag meteen na het echo bezoek nog wel ff geklust, aangezien de follikel al zo groot was.

Vanmorgen samen naar het ziekenhuis geweest en dus de IUI gehad. Mijn man had 9,6 miljoen (eindelijk een aantal gehoord). Dus dat was dikke prima. Aldaar zeiden ze dat boven 1 miljoen het goed is.

Ik dacht dat de IUI op zich geen zeer deed. Nu is pijn een groot woord, maar ik voelde het wel ff goed. Maar goed, ik heb het ervoor over. Ook na de tijd nog wat buikkrampen gehad. Iemand anders dat ook ervaren?

Dus ik zit nu ook op het wachtbankje met ronde 1 achter de rug.

Ik hoop dat het hier bij blijft........
Alle reacties Link kopieren
@Kamille: jeetje dat is snel gegaan zeg! Heb je nog last gehad van de Pregnyl? Uitslag van man klinkt inderdaad prima, wat spannend nu het eerste IUI-wachtbankje! Ik heb zowel van eerste als tweede IUI helemaal niets gevoeld, niet op het moment zelf en ook niet erna. Maar dat zal heel persoonlijk zijn.



Ik zit (voorlopig) ook nog, dus dat wordt gezellig!



@Selectia: wat kunnen die eerste dagen rot zijn hè? Wat voor discussies heb je met man gehad (als je dat wilt zeggen?) Pffff....wat brengt dit allemaal veel met zich mee hè? Man en ik (voor inseminatie) drinken gewoon af en toe een wijntje hoor. De FA zei ook dat dat geen kwaad kan. Je moet gewoon geen enorme hoeveelheden innemen, maar het is echt niet zo dat dat direct heel nadelig is.



@Oempa: hoe is het met jou? Wanneer begin je nu precies met de pil?



@Lavendeltje: hoe gaat het met je meis? Alweer aan het spuiten en zo? Ik weet dat bij mij in de kliniek ze drie keer IUI doen en dan een evaluatiegesprek. Daarna (als dat uit gesprek komt) nog 3 keer. Ik weet niet of ze dan nog verder willen, maar lees dat op internet wel eens, dat vrouwen 9 keer IUI doen (gewoon als ik er toevallig langskom hoor, ik google natuurlijk NOOIT allemaal dingen ) Ik denk aan je



@Hier: Ik zit nu dus 5 dagen op het wachtbankje en dat gaat toch wel. Ik wil IUI gewoon echt tijd geven en het grote geheel zien, dat het na zes keer misschien wel is gelukt, maar niet iedere poging 'op zich' helemaal erop focussen. Zeg ik nu. Maar dat wordt straks vast anders. Bleeeeh. Vorige keer was ik dus al heel snel ongesteld (wat toen echt als een complete verrassing kwam en waardoor ik het broekloeren niet heb ervaren bij IUI 1). Nu reken ik daar dus op en zal ik paar dagen van tevoren (overmorgen dus of zo) alweer in spanning zitten. Maar goed, het is niet anders.



Ik word wel gek van sommige mensen en merk dat ik een kort lontje heb. 1. word ik gek van mensen die over de hormonen zeggen 'dat je dan natuurlijk alles wat je voelt toeschrijft aan de hormonen, terwijl dat niet zo is. Je moet er ook niet te veel op focussen en denken dat je dingen voelt of merkt". Eeeeeehm: wat weet jij er in vredesnaam van? Volgens mij heb jij nog nooit hormonen gespoten!



2. Word ik gek van mensen (lees mijn schoonmoeder) die zeggen 'dat het komt doordat ik er zoveel mee bezig ben, want je hoort ZO vaak van mensen dat ze op een gegeven moment opgeven en dan INEENS zwanger zijn". Ik heb gisteren naar haar gesnauwd dat dat onzin is en dat dit gewoon medisch is. En dat voor ieder 'wonderverhaal' er 100 verhalen tegenover staan waarin dat niet gebeurt, alleen hoor je die natuurlijk niet. En dan reageert ze heel lief en vind ik mezelf een bitch, maar dan denk ik: wat wil je dan zeggen? Dat het mijn eigen schuld is dat ik niet zwanger ben? En alsof andere mensen die binnen een paar maanden zwanger worden er helemaal niet mee bezig waren. Gewoon onzin en geklets zegt mijn zus ook. Maar goed, irritant is het wel!



Maar goed, de 'goedbedoelde opmerkingen' zullen jullie ook genoeg krijgen en ook spuugzat zijn



Kus lieverds!!!



Millen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven