Backpacken: welke schoenen neem ik mee??

05-06-2008 13:34 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Ik ga voor het eerst backpacken in Maleisië. Ik wil zoveel mogelijk zien en doen bv steden en de jungle.



Nu weet ik eigenlijk helemaal niet welke schoenen ik het beste mee kan nemen. Ik heb al (de minder flatteuze) Teva's en een paar bergschoenen in een lichte categorie.



Is dit wat voor een tropische bestemming? :sun:



Groeten,

BK
Alle reacties Link kopieren
Adidas kampung heb je daar tot en met maat 45. 'T was wel even zoeken inderdaad, maar mijn vriend vond uiteindelijk ook een paar.
Alle reacties Link kopieren
:cry: heb schoemaat 40-41 dus geen goedkope schoenen voor mij dus.... Maar die Adidad Kampung's kan ik dus wel gewoon kopen...
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef op 06 juni 2008 @ 19:00:

Als je naar Borneo gaat, de jungle in, kun je daar overal op de markt adidas kampung kopen, dat zijn rubberen gympen, speciaal voor de jungle gemaakt, zodat je je goeie bergschoenen niet verknalt. Die adidas kampungs kosten 5 ringgit (1 euro) en je veegt ze zo schoon. Een aanrader is Uncle Tan's (www.uncletan.com) voor een leuke jungletocht.




Hoi Mayou!

Ik heb de site van Uncle Tan's bekeken. Wat ziet dat er goed uit zeg, lijkt me heel erg gaaf om te doen.

Heb je het zelf ook gedaan en kun je me er meer over vertellen?



Groetjes,

BK
Alle reacties Link kopieren
Wij waren van plan het te doen maar werden allebei ziek, dus feestje ging niet door. We hebben wel veel mensen gesproken die erheen geweest zijn. Je slaapt in tenten die in een soort kooien geplaatst zijn (tegen de Makaken die anders je spullen jatten) en overdag doe je allerlei jungletochten, lopend en op het water. Op zoek naar Oerang Oetangs, krokodillen en andere diertjes. We gaan het zeker nog een keer doen, want het klonk zo gaaf. Op Sabah is het trouwens ook de moeite waard om Mount Kinabalu te beklimmen. Ging dus ook niet door, maar staat ook nog op het programma.
Hoi iedereen,





Ik kwam toevallig via google op deze topic. Ik ga binnenkort naar Thailand en ik maak mij druk over welke schoenen ik mee moet nemen. Ik heb slippers van Reef, wil nog een paar halen. En ik was van plan om mijn hardloopschoenen mee te nemen. Niet om hard te lopen maar voor lange tochten. Is dit handig?



Ik hoop dat iemand nog reageert aangezien het een oud topic is!



In ieder geval alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ja hardloopschoenen zijn veel fijner dan zware onhandige bergschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van die soort palladiums gekocht voor daar toen van het merk Aigle. Toch een stevige zool maar niet heel zwaar of warm maar een beetje water kunnen ze wel hebben.



Verder lijken me hardloopschoenen ook wel goed,genoeg mensen op sportschoenen gezien daar.



En verder zou ik me er niet druk om maken!
Oké, dank je wel voor jullie reacties! Ik neem ze gewoon mee!
Alle reacties Link kopieren
Gympen of lichte bergschoenen, sandalen die tegen water kunnen (dus idd Teva) en een paar simpele slippers zijn voor mij al meer dan 17 backpack-jaren een prima combi. Meestal gympen ipv bergschoenen.



De slippers zijn handig in warme steden en in vieze douches.

Eventuele trekkings doe ik op sandalen (desnoods met sokken als er veel ongedierte zit), of in koudere gebieden op gympen. In hte landen heb ik de gympen haast nooit aan dus ik neem dan lichtgewicht gympen mee!



Enne het is geen modeshow...
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven