Lijf & Lijn alle pijlers

Ik zoek een leuke sport

25-07-2014 12:42 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar een leuke sport die ik nu eens wat langer ga volhouden.

Ik hou namelijk niet van sporten, als kind al niet, maar ik besef dat het goed is om te bewegen ook omdat ik wat last heb van mijn rug en ik iets te zwaar ben (BMI is ongeveer 25,5 op de sportschool gemeten).



Ik zit nu dus bij een sportschool maar eigenlijk vind ik er niet zoveel aan. Ik vind het zo vermoeiend. Dat je van sporten zelf moe wordt is logisch maar vaak ben ik als ik naar de sportschool ben geweest er de volgende dag nog moe van en dat heb ik er niet voor over (niet zo gek natuurlijk als je weinig conditie hebt opgebouwd).



Nou ja, allemaal smoezen natuurlijk, ik ben gewoon niet sportief, maar toch wil ik wel wat doen. Vandaar mijn vraag, herkent iemand dit? Wat voor sport doen jullie, en wat vinden jullie leuk aan deze sport? En wat voor sport zouden jullie eventueel een a-sportief type als ik aanraden?
Alle reacties Link kopieren
wandelen

Pilates

yoga
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Badminton!
Let's have tea...
Alle reacties Link kopieren
Tennis 4 Sure!
Alle reacties Link kopieren
Voetbal
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Met iemand gaan zwemmen/baantjes trekken, ondertussen wat te kletsen en toch aan het sporten.

Zelf doe ik fit20, 20 minuten krachttraining en klaar. Kan me indenken als je niet sportief bent ingesteld, dat het ideaal is.

Het is wel duur.
Aquafit

of squash
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken!



Wandelen vind ik leuk en dan ben je tenminste ook lekker buiten. Hoeveel km zou je ongeveer moeten lopen per dag of week zoals het echt als een sport voelt, weet iemand dat?



Badminton heb ik als kind gedaan, was toen geen heel groot succes, maar kan ik altijd nog een keer proberen, misschien is het nu anders?



Pilates en yoga geven ze niet bij mij op de sportschool, maar kan eens googlen bij mij in de buurt.



Zwemmen vind ik ook leuk alleen zo'n gedoe met aan- en uitkleden, afdrogen etc. Ik vind zwemmen vooral leuk op vakantie. Maar da's ook geen smoes natuurlijk.



Fit20 ga ik ook eens googlen.
Maak een omslag in je denken:



Elke dag een half uur lopen. Gewoon in je middagpauze.



Zwemmen, omkleden en afdrogen is net zoveel werk als wanneer je na het sporten gaat douchen en daarna afdroogt en aankleedt.

Ik zwem ook en ik kan je zeggen, het is een weldaad. Gewoon doen.



En fietsen. Niet voor elk wissewasje de auto pakken, maar gewoon op de fiets.



Daarnaast, pak de trap in plaats van de lift. Ja alles is in het begin moeilijk, zwaar, vermoeiend. Maar daar moet je even doorheen. De kick als je merkt dat je al op de 3e etage komt zonder te hijgen is verslavend kan ik je zeggen!
wandelen

paardrijden
Mijn grootmoeder is meer dan 90 jaar oud, 100% vitaal voor haar leeftijd, doet nog ieder keer te voet (wel met rollator) haar eigen boodschappen en heeft echt nog helemaal nooit gesport of zelfs niet gejogd. Ze heeft nooit een auto gehad, wel een fiets. Wel gaat ze 1 maal per week naar de gym. Ook is zij niet hoger opgeleid, alleen lagere school. En ook is ze niet fanatiek.



Ze is dol op haar televisie en haar stevige lederen fauteuil.



Dus schaam je niet om gewoon lekker t.v. te kijken en in huis rond te hangen maar loop wel een half uur per dag.



Misschien kun je een klein huisdier nemen of bij een kaart clubje gaan.
Alle reacties Link kopieren
Trimhockey?

Dat is hockey training voor beginners of mensen die geen competitie willen spelen. Je speelt geen wedstrijden in het weekend, maar traint wel wekelijks met een groep mensen samen en als je het leuk vind kan je altijd doorstromen naar een regulier team.
'Leuk' en 'sport' is in mijn ogen nogal een contradictie :-)
Alle reacties Link kopieren
Skeeleren, heerlijke sport vind ik.



En bewegen inbouwen in je dagelijks ritme. Vaker de auto laten staan levert vaak al veel extra beweging op.
Alle reacties Link kopieren
Bootcamp



Gezellig in een groep en lekker in de buitenlucht!
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 25 juli 2014 @ 14:28:

'Leuk' en 'sport' is in mijn ogen nogal een contradictie :-)Helemaal eens, maar zwemmen vind ik oprecht leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 25 juli 2014 @ 14:10:

Maak een omslag in je denken:



Elke dag een half uur lopen. Gewoon in je middagpauze.



Zwemmen, omkleden en afdrogen is net zoveel werk als wanneer je na het sporten gaat douchen en daarna afdroogt en aankleedt.

Ik zwem ook en ik kan je zeggen, het is een weldaad. Gewoon doen.



En fietsen. Niet voor elk wissewasje de auto pakken, maar gewoon op de fiets.



Daarnaast, pak de trap in plaats van de lift. Ja alles is in het begin moeilijk, zwaar, vermoeiend. Maar daar moet je even doorheen. De kick als je merkt dat je al op de 3e etage komt zonder te hijgen is verslavend kan ik je zeggen!

Dat half uur lopen, is dat aan een stuk door of kan het ook opgesplitst?

Ik loop namelijk wel naar mijn werk (was ik vergeten te melden) dat is vlakbij en ongeveer een kwartier lopen. Als ik een omweg maak en/of daarnaast in de pauze ga wandelen zit ik op ruim een half uur per dag (bij elkaar opgeteld dus).



Doordeweeks pak ik de auto zelden, alles zit vlakbij, winkels etc. zijn te fietsen of te lopen. Dat scheelt ook weer inderdaad.



Traplopen hoef ik niet veel, alleen thuis, maar ik werk op de begane grond.



Maar als je het zo bekijkt valt het toch nog mee.



Van dat zwemmen heb je natuurlijk ook gelijk in. En ook het zwembad is vlakbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 25 juli 2014 @ 14:28:

'Leuk' en 'sport' is in mijn ogen nogal een contradictie :-)Bij mij ook, dat wil ik dus veranderen.
Fietsen is heel goed voor af vallen als het je daar om gaat. Met wandelen moet je nog al lang wandelen en ook niet in matig tempo wil je daar door kilo's kwijt raken.



Ik zou gaan fietsen, uurtje lekker door trappen en 600 cal verbruikt bij jouw gewicht gok ik.
Lopend naar je werk, in je pauze een half uur lopen en je hebt er dus al minstens 45 minuten op zitten! En alles lopend doen. Nu er een 'sport' van maken om zo snel mogelijk naar en van werk te lopen
dammen
Alle reacties Link kopieren
Paaldansen!



Ja ik ben serieus, doe het zelf sinds november en heb eindelijk een leuke sport gevonden! Nee ik ben niet superlenig, elegant of sterk van mezelf. Het is voor iedereen te doen.



En het zijn ook geen ordinaire stoeipoes lessen, eerder acrobatisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 25 juli 2014 @ 14:14:

Mijn grootmoeder is meer dan 90 jaar oud, 100% vitaal voor haar leeftijd, doet nog ieder keer te voet (wel met rollator) haar eigen boodschappen en heeft echt nog helemaal nooit gesport of zelfs niet gejogd. Ze heeft nooit een auto gehad, wel een fiets. Wel gaat ze 1 maal per week naar de gym. Ook is zij niet hoger opgeleid, alleen lagere school. En ook is ze niet fanatiek.



Ze is dol op haar televisie en haar stevige lederen fauteuil.



Dus schaam je niet om gewoon lekker t.v. te kijken en in huis rond te hangen maar loop wel een half uur per dag.



Misschien kun je een klein huisdier nemen of bij een kaart clubje gaan.

Jouw oma is mijn grote voorbeeld. Maar niet helemaal realistisch denk ik, deze mensen zijn in een heel andere tijd opgegroeid, met ander eten, geen auto etc.



Kaartclubje is toch geen sport?



Hond heb ik ook over gedacht, dan loop je veel, maar dat heeft natuurlijk wel wat consequenties (heb wel een kat). En ik ben nu te weinig thuis voor een hond, misschien in de toekomst?
Alle reacties Link kopieren
quote:kerstklok schreef op 25 juli 2014 @ 14:32:

Bootcamp



Gezellig in een groep en lekker in de buitenlucht!Dit zie ik ze weleens doen, maar ziet er behoorlijk zwaar uit, is het ook geschikt voor beginners met ...ehm.. nog niet zo'n goede conditie? (al moet je ergens beginnen uiteraard).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven