Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.



Is iemand hiermee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook heel sceptisch, ik was meer van de zes maaltijden verspreid over de dag, clean eating en krachttraining. Maar door mijn medicatie was hoe mijn lijf reageert zo op zijn kop gezet, dat die pens gewoon bleef zitten waar ie zat. Van alles geprobeerd, geen carbs, geen zuivel, geen suiker, geen tarwe. Van de laatste twee is wel mijn huid goed opgeknapt, verder weinig resultaat wat centimeters betrof. Dat kwam ook omdat ik eigenlijk al aan clean eating deed en weinig suiker en tarwe at. Maar Ik begon met 5:2 en binnen enkele maanden dus meer dan 16 cm rondom mijn middel foetsie.



Over de aardappelzetmeel of resistant starch kan je op de blog van Melchior Meijer het een en ander vinden en op Pubmed als je zoekt op resistant starch. Resistant starch zit ook in groene bananen en in afgekoelde gekookte aardappelen en nog meer producten. Aardappelzetmeel is gewoon lekker snel, makkelijk en goedkoop. Voor mij doet het wel wat, ontlasting is van constante kwaliteit om het zomaar even te noemen, in het begin hele levendige dromen gehad en een heel relaxt gevoel. De werking zou hem zitten in dat de goede darmbacteriën zich ermee voeden en zo o.a. boterzuur produceren in je dikke darm. Resistant starch zou er dus indirect voor zorgen dat het bloedsuikergehalte daalt, cholesterolgehalte en de bloeddruk daalt en zo zorgen voor een lager risico op metabool syndroom.



Bijwerking is dat je huid er droger van kan worden, wat voor mij dus heel positief is uitgepakt wat mijn acne betreft. Maar mocht het verder niks doen en het grote, dikke onzin zijn, dan nog kost het geen drol (pun intended) en is het ongevaarlijk omdat ons lichaam het niet verteerd, alleen onze buikdieren en ach, van goede bacteriën heb je niet snel genoeg.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wow Nien, 3 dagen gevast? Dat doe ik je niet na hoor!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 juli 2014 @ 21:59:

Ik was ook heel sceptisch, ik was meer van de zes maaltijden verspreid over de dag, clean eating en krachttraining. Maar door mijn medicatie was hoe mijn lijf reageert zo op zijn kop gezet, dat die pens gewoon bleef zitten waar ie zat. Van alles geprobeerd, geen carbs, geen zuivel, geen suiker, geen tarwe. Van de laatste twee is wel mijn huid goed opgeknapt, verder weinig resultaat wat centimeters betrof. Dat kwam ook omdat ik eigenlijk al aan clean eating deed en weinig suiker en tarwe at. Maar Ik begon met 5:2 en binnen enkele maanden dus meer dan 16 cm rondom mijn middel foetsie.



Over de aardappelzetmeel of resistant starch kan je op de blog van Melchior Meijer het een en ander vinden en op Pubmed als je zoekt op resistant starch.



Ja het is eigenlijk te mooi om waar te zijn, niet? Ik ben benieuwd. Ik weet niet of ik het volhoud, ik weet niet wat het met me doet. Ik ga het proberen. Minus 16 cm, wow. Past je Prada rok inmiddels goed??



Over de aardappelzetmeel (AZ?), ik wil dat wel gaan proberen, nog niet meteen. Er zitten ook veel koolhydraten in, maar aan de andere kant neem je er ook weinig van (opbouwen van theelepel naar eetlepel toch?). Ik zal eens een pakje kopen en kijken wat een theelepel / eetlepel weegt. Sta namelijk wel heel erg open voor de effecten ervan op de bloedsuikerspiegel.



Suiker (snoep) eet ik sowieso niet, want mijn ervaring is: als je het eet, wil je meer. En als je het niet eet, taal je er niet naar. Zwakke momenten (PMS) en feestjes zijn een valkuil waar ik soms wel en soms niet in donder.



Buikdieren, pfoeh. Het is tijd dat die van mij een kleiner reservaat krijgen om in te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Kleiner reservaat!



Het klinkt inderdaad een beetje te goed om waar te zijn. Ik was vrij sceptisch toen ik het boek 'Eat Stop Eat' in mijn handen had en meer was gaan lezen over IF en 5:2. Ik geloofde ook heilig in een stevig ontbijt, zes maaltijden verspreidt over de dag, clean eating en hardcore krachttraining. Maar mijn lijf geloofde er gewoon niet meer in. Het is een kwestie van uitproberen waar jouw lijf wel of niet in gaat geloven en wat voor jou te doen is. Overigens doet jouw lichaam niks met de caloriën van de AZM naar het schijnt, daarvoor hoef je het niet te laten. Je lichaam neemt het alleen op als het verwarmt is. Door een glas koud water geroerd is het alleen voer voor je dierentuin.



Ja, en mijn Prada zit dus nu prima en de D&G's ook. Dat was een supergoede motivator voor mij, meer dan kilogrammen. Die zeggen eigenlijk ook maar weinig over je postuur. Mijn BMI is nu 26 komma nog wat. Maar BMI is weer niet zo betrouwbaar bij smurfen zoals ik en hele lange mensen. De weegschaal laat ik voortaan weer achterwege.



Mason roept in elk geval niet meer: "Wat ben jij dik" als ik van de trap kom of "Zo, dat is een dikke buik." Leuk joh, eerlijkheid van kleine kinderen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
6 maanden geleden brak ik mijn enkel en 5 kg aangekomen. Na 3 maanden 5:2 6 kg lichter, nu weer voorzichtig opbouwen
quote:Ik lees van met name Elninjoo dat ze voor alle 500 kcal in 1 keer gaat op de vastendag, dat wil ik ook proberen.

Voor mij is dat vasten vooral 'n disciplinedingetje. Ik ben erg van het onmatig door kunnen snaaien en vasten helpt me om me weer even bij de les te krijgen.

Als ik echt niet 'mag' van mezelf kan ik het makkelijker volhouden dan wanneer ik gewoon eet en me in moet houden niet teveel en te lekker te eten. Dus op die manier helpt 't.



Of het azm echt iets positiefs doet op lijngebied, geen idee, maar vooralsnog voel ik me relaxter en slaap ik er wel goed op.



Ik had me trouwens op de 12e juli gemeten en gisteren weer en ben in die 12 dagen 5 cm taille, 3 cm heup en 3 cm borst, 2 cm bovenbeen en 2 cm kuit kwijt geraakt.
Alle reacties Link kopieren
Welkom clemance en jelly! Schrijf hier gezellig mee.

Hiltje: jij natuurlijk ook succes!



Vanmorgen vroeg weer naar de sportschool, heerlijk rustig. Volgende week ook 2x sporten. Door de rare week volgende week, alleen maandag als vastendag. Rest van de week wel opletten op wat ik eet.

Heb al wel weer een paar weken stilstand qua gewicht. Hopelijk komende week weer wat beweeging in de weegschaal, naar beneden natuurlijk. Eigenlijk zou ik ook even moeten meten, maar geen zin om een meetlint op te duikelen. Maar weet wel van de trouwwinkel dat ik ook cm's kwijt ben. Want je wordt op gemeten als je de jurk koopt
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo, 3 uur geleden



Ik had me trouwens op de 12e juli gemeten en gisteren weer en ben in die 12 dagen 5 cm taille, 3 cm heup en 3 cm borst, 2 cm bovenbeen en 2 cm kuit kwijt geraakt.



We hoeven zeker niet mee te zoeken?



Ik eet ook 24 uur niks, vanwege Eat stop eat eigenlijk. Daarin stelt men dat 24 uur niet eten juist de truc is om vet kwijt te raken. En eerlijk gezegd vind ik dat makkelijker dan kleine maaltijden verspreidt over de dag. Je lichaam hoeft dan ook geen energie te steken in voedsel verteren, misschien dat het me daardoor ook makkelijker afgaat.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:magnolia81, 12 minuten geleden



Heb al wel weer een paar weken stilstand qua gewicht. Hopelijk komende week weer wat beweeging in de weegschaal, naar beneden natuurlijk. Eigenlijk zou ik ook even moeten meten, maar geen zin om een meetlint op te duikelen.Duik gerust dat meetlint op, die geeft echt een betrouwbaarder beeld en een betere motivatie dan de weegschaal.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Hier even een berichtje uit Frankrijk. Ik houd het prima uit hier. Elke ochtend bootcamp in het water. Grappig om verschil bij mensen te zien: sommigen doen het rustig aan, anderen, comme moi, rausen hun ledematen door het water heen :-)



Vandaag sla ik over, gaan op pad zo dadelijk.



Wat een discussie op dat leptine topic. Over kennissenkringen gesproken: zo eentje als die hatsetrut komt er bij mij niet in. Echt zo een orthorectic die denkt het te weten. Maar goed, ik ben niet de enige die haar uitkotst.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Nou, daar zit ik dan, mijn eerste vastendag. Ik heb gisterenavond om half 8 voor het laatst gegeten (avondeten), en vanavond om half 8 mag ik weer eten. Heb al veel water op en koffie. Ik ga zo een boodschap doen.



Ik heb de documentaire gekeken, echt indrukwekkend.



quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 juli 2014 @ 22:34:



Overigens doet jouw lichaam niks met de caloriën van de AZM naar het schijnt, daarvoor hoef je het niet te laten. Je lichaam neemt het alleen op als het verwarmt is. Door een glas koud water geroerd is het alleen voer voor je dierentuin.



Voor wat betreft het AZM, het gaat me niet echt om de calorieën, maar om de carbs. Ik ben natuurlijk gewend om om de carbs te letten en wat minder op de calorieën, dat zit er nog wel in merk ik.



Wat fijn dat je weer goed in je kleren zit, wat een goede motivatie. (En zucht: mijn dierentuin.)



Louise, juist door die felle discussie op het leptine-topic, was ik nieuwsgierig en heb ik hier aangehaakt



Magnolia, dank voor de welkomwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 25 juli 2014 @ 10:38:

Hoi allemaal!



Hier even een berichtje uit Frankrijk. Ik houd het prima uit hier. Elke ochtend bootcamp in het water. Grappig om verschil bij mensen te zien: sommigen doen het rustig aan, anderen, comme moi, rausen hun ledematen door het water heen :-)



Vandaag sla ik over, gaan op pad zo dadelijk.



Wat een discussie op dat leptine topic. Over kennissenkringen gesproken: zo eentje als die hatsetrut komt er bij mij niet in. Echt zo een orthorectic die denkt het te weten. Maar goed, ik ben niet de enige die haar uitkotst.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 juli 2014 @ 09:40:

[...]





We hoeven zeker niet mee te zoeken?



Ik eet ook 24 uur niks, vanwege Eat stop eat eigenlijk. Daarin stelt men dat 24 uur niet eten juist de truc is om vet kwijt te raken. En eerlijk gezegd vind ik dat makkelijker dan kleine maaltijden verspreidt over de dag. Je lichaam hoeft dan ook geen energie te steken in voedsel verteren, misschien dat het me daardoor ook makkelijker afgaat.

Precies, dat mag voor altijd vermist blijven voor mij!



Ik heb 't zelfde als jou wat betreft makkelijker kunnen vasten dan elke keer 'n gedoseerd minimalistisch portie.
Alle reacties Link kopieren
De leptine discussie is echt volledig langs me heen gegaan. Misschien als ik een keer tijd heb dat ik het ga lezen.

Oh klinkt heerlijk je vakantie Louise.



Wat ik zo fijn vind aan 5:2 is dat je zelf kan bepalen hoe je die 500kcal verdeelt over de dagen. Aangeraden wordt 2 eetmomenten maar meer mag ook. Ik houd het tot 16u vaak goed uit, maar daarna toch wat flauwtjes.



Mrs.: misschien toch maar even zoeken dan. Of in de winkel vragen als ik mijn trouwjurk weer ga passen.



Had vanmorgen een vestje aan maar dat zat zo raar wijd dat ik me maar heb omgekleed. Slobberde langs mijn lijf. Heb nu wel een broek aan die ik weer aan kan, maar toch ook al wat te groot wordt. Zijn wel de momenten waar ik heel blij van word en me doen beseffen dat ik wel slanker ben ondanks dat het niet zo hard gaat.
Ik haal regelmatig recepten van de website van Albert Heijn. Je kunt ook zoeken op 'slank' + 'hoofdgerecht'.



Dan kom ik bijvoorbeeld dit gerecht tegen:



http://www.ah.nl/allerhan ... -R487626/panzanellasalade



Dat is dan oké toch, als avondeten voor mijn vastendag? 435 kcal p.p.?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf het brood vervangen door gerookte kip of zalm, vanwege de eiwitten. Verder prima hoor, ziet er heel lekker uit.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Gamba's kan ook nog voor in die salade. Is heel laag in calorieen en zit boordevol eiwit. Zelf eet ik liever geen brood op 'n vastendag, het wakkert de lekkere trek meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Oja, gamba's. Lekker. Die ga ik ook uit de vriezer halen voor de BBQ. Het weer werkt alleen niet zo mee. Wordt verkassen naar het prieel.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 25 juli 2014 @ 10:57:





[...]





Voor wat betreft het AZM, het gaat me niet echt om de calorieën, maar om de carbs. Ik ben natuurlijk gewend om om de carbs te letten en wat minder op de calorieën, dat zit er nog wel in merk ik.



.Of het nou de Calo's zijn of de carbs, van de AZM wordt niks opgenomen dus kan je gerust nemen!
Honger.



Hongerrrrrrrrrrrrrr.
quote:ednaloy schreef op 25 juli 2014 @ 14:22:

[...]





Of het nou de Calo's zijn of de carbs, van de AZM wordt niks opgenomen dus kan je gerust nemen!



Goed om te weten, dank!



(Nog steeds honger.)
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha, Clé (ja sorry ik ben van de afkort) dan is het bijna jammer dat je NIKS van die AZM opneemt als je TREK (ja sorry nogmaals, ik voed zo ook mijn kids op, zit er ingebakken ) hebt!
quote:ednaloy schreef op 25 juli 2014 @ 15:54:

Hahahaha, Clé (ja sorry ik ben van de afkort) dan is het bijna jammer dat je NIKS van die AZM opneemt als je TREK (ja sorry nogmaals, ik voed zo ook mijn kids op, zit er ingebakken ) hebt!Oh jee, maar je moet het toch juist op nuchtere maag innemen?
Nog 2 uur en dan begin ik met koken.



Heb ook al een glas met een theelepel AZM op (het was bijna allesbinder geworden, die pakjes zien er precies hetzelfde uit! )



En dan zit mijn eerste dagje vasten erop.



Trek in iets heb ik niet, honger wel (sorry Ed, voor mij zijn dat 2 verschillende dingen).



Gaat het honger-gevoel minder worden?
Alle reacties Link kopieren
Hahahahah.......week 1 is het ergst. En elke keer als je weer na een poos opnieuw begint.



Moet zeggen dat nu ik 6:1 doe dat ik er ook meer moeite heb dan toen met 5:2 maar ik heb geen zin meer in 5:2 en voel me eigenlijk altijd zielig op vastendag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven