Een vraag voor de kattenkenners.

25-07-2014 16:08 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allen.



Ik heb een vraag.

Jaren heb ik katten gehad, mijn oudste kat is 19 geworden, en nu 2 kleine hondjes.



Sinds lange tijd loopt er een zwerfkat in mijn buurt, spinnenweb op zijn koppie, witte groezelige pootjes, korstjes op zijn huid.

Ik schat het beestje zeker een jaar of 8, 9, 10.



Het is een ongecastreerde kater, die niets anders doet dan sproeien.

Echt met zo'n trillende staart, prrt, prrrt,prrrt achter elkaar door........



Sinds een maand of 2 voer ik hem dagelijks, vooral met de warmte zorg ik dat er altijd een grote bak water in de brandgang staat.

Plus dat als ik hem zie, ik 'm een blikje gourmet of anderszins lekkers geef.



Hij is er niet àltijd, hij komt soms ver van de overkant, dit is typisch zo'n kat die wel meerdere adresjes heeft.



Nu het volgende, ik ben van hem gaan houden

Zie er tegenop dat als het straks winter wordt het arme beest buiten loopt.

Hij mag wel bij mij wonen...........



Ben bereid hem te laten castreren, inenten enz.

Maar oh,oh, oh dat sproeien..................

Volgens mij doet dat hij het al zijn hele leven.



Ik zie hem wel eens vanaf het balkon, dan gaat hij in een keuken waar de deur van open staat , overal tegen aan sproeien.



Zou dit met een castratie te verhelpen zijn?



Wie heeft ervaring hiermee?



Dank voor het lezen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
En zit ik mij te bedenken, als Poezemans zich niet sproeierig gedraagt in de schuur, dan kunnen wij altijd de overstap nog maken naar het woonhuis.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:hipstercat schreef op 25 juli 2014 @ 18:45:

Je kunt natuurlijk eerst proberen of hij jouw tuin als huis wil 'adopteren' en daar proberen meer sociaal contact met hem te maken en zo te kijken of je hem alvast wat kan verzorgen (eten, vacht, pootjes).



Hier in het hofje waar ik woon is ook een buurvrouw met hond en kat die ook een zwerf-buiten-kat heeft geadopteerd. Deze kat kan absoluut niet binnen leven maar wordt door haar verzorgd en heeft een heerlijk warm 'huisje' (een hondehok voor poezen ) in haar tuin staan. Hij komt en gaat wanneer hij wil en ziet er prima uit! Dit zou natuurlijk al een prima begin zijn en mss wel een permanente oplossing.



Zie hieronder de villa-versie

http://www.zooplus.nl/sho ... _hollen/kattenhuis/284767

HC dank voor je reactie, echter ik heb geen tuin.

Gewoon een bovenwoning, met daarbij passend een brandgang met een schuur/berging.



Ik ben samen met de dames hier tot een passende oplossing gekomen waar ik super blij mee ben.



Ik hou jullie op de hoogte!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 25 juli 2014 @ 18:51:

[...]



HC dank voor je reactie, echter ik heb geen tuin.

Gewoon een bovenwoning, met daarbij passend een brandgang met een schuur/berging.



Ik ben samen met de dames hier tot een passende oplossing gekomen waar ik super blij mee ben.



Ik hou jullie op de hoogte!



Ik ging verkeerd bij het woord schuur

Blij dat het gaat lukken!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 25 juli 2014 @ 18:45:

Mwah... vrouwtje kan nog best een paar jaartjes mee .Ik doe mijn best
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 25 juli 2014 @ 17:26:

[...]





Meds goeie tip, dank daarvoor.

Echter een kat hier afleveren bij het asiel kost standaard 90 euro (afstandskat)

Of je nu eigenaar bent of niet.

Ik begrijp dat wel, want vele mensen zullen zich melden met ''zwervers''.

Plus de allergisch reagerenden niet te vergeten .



Sowieso zal ik het beest meenemen naar mijn DA, het huidprobleem laten behandelen, zijn gebit na laten kijken (eet moeilijk), en een enting laten geven.

Ik zal dan met hem overleggen wat wijsheid is.

Ik begrijp heel goed dat ik geen "nietsproei" garantie kan krijgen.



Moeilijk allemaal..........



Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar voor zwerfkatten hoef je geen afstandskosten te betalen! (Wel plaatsingskosten maar dat is all inclusive)

Ik zou het asiel en/of de dierenambulance even bellen met je verhaal en overleggen want er zijn zeker mogelijkheden!
Mooi!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 juli 2014 @ 19:07:

Mooi!!!Ook dank voor het meedenken, Meds.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven