Respect voor de Nederlandse Krijgsmacht

25-07-2014 18:51 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verloopt vlekkeloos. Nu al 3 dagen lang laat de krijgsmacht zien dat ze met respect en waardigheid haar landgenoten thuis haalt. (en mede slachtoffers uit andere landen)

Het ingetogen ceremonieel, uitgevoerd door bevlogen en meelevende mannen en vrouwen is een diepe buiging waard.

Dit kun je niet oefenen.

Ze staan er. En hoe.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 25 juli 2014 @ 19:40:

[...]





He ja, en gooi jij er ook nog even lekker je stokpaardje in. Gatverdamme.



Eén ding weet ik wel: deze gebeurtenis heeft sociaalmedia-gewijs weinig moois gebracht, of je moet houden van zinloos gehakketak.

Op mijn FB alleen maar mooie en respectvolle reacties. Geen ongein ook op de dag van nationale rouw. Heel erg bijzonder.

Oh ja, en ik vind het nog steeds knap wat die gasten van het leger doen. Mag ik dan honderd keer hun primaire taak (oorlog voeren) stom vinden, maar als ze er om een andere reden moeten staan staan ze er ook. En dat mag best eens gezegd worden zonder dat er dan weer allerlei huilies opstaan die beginnen te janken dat hun beroepsgroep toch ook wel eens in het zonnetje gezet mag worden boehoehoe snik snik.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 juli 2014 @ 19:43:

[...]



Ah op die fiets. Maar wellicht is ze wel 'n zwaar leven bespaard gebleven, de wereld is tenslotte vol ellende en dat wordt alleen maar erger. Wat ik dan juist wel weer een troostend idee vind is dat in veel gevallen het complete gezin is omgekomen, waardoor er minder naaste nabestaanden zijn. Hartverscheurend vind ik de gevallen van een gezin waarbij één van de kinderen niet mee op reis was. Wat 'n enorm verdriet als al je dierbaren tegelijk weggevaagd zijn.Ja, vreselijk he? Of zoals toen met dat jochie Ruben, dat de enige overlevende was toen van die crash. :(
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:42:

[...]





Ik heb begrepen dat er ook reservisten zijn ingezet. Mensen met een burgerkleren, die in tijden van nood worden ingezet. En ja, daar training voor hebben gehad. Maar het is zeker niet hun dagelijkse bezigheid. Die werken gewoon door de weeks in de catering ofzo.





Correct. Echter, reservisten gaan ook op oefening, worden ook getraind.

Je moet niet denken dat ze zo van hun dagelijkse baan worden weggerukt om ingezet te worden.

Ook reservisten zijn getraind, op vakgebieden.
Alles komt goed, alleen de rest niet
eens met de OP
quote:yasmijn schreef op 25 juli 2014 @ 19:43:

Oh ja, en ik vind het nog steeds knap wat die gasten van het leger doen. Mag ik dan honderd keer hun primaire taak (oorlog voeren) stom vinden, maar als ze er om een andere reden moeten staan staan ze er ook. En dat mag best eens gezegd worden zonder dat er dan weer allerlei huilies opstaan die beginnen te janken dat hun beroepsgroep toch ook wel eens in het zonnetje gezet mag worden boehoehoe snik snik.



Dat is dus niet de primaire taak. Primaire taak is vrede behouden.Ja okee, het Nederlandse leger wel ja, in de praktijk. Daar heb je gelijk in. Ik zat meer te denken aan legers in het algemeen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:05:

[...]



Waarom? Ik heb geen behoefte aan gehalleluja voor iets wat gewoon je werk is.



Jouw reactie zegt me eigenlijk dat je daar wel graag meer waardering voor zou willen. En terecht, ik weet dat je moeilijk en ondergewaardeerd werk doet.

Maar je kan ook blij zijn dat anderen die moeilijk werk doen, nu wel eens de waardering krijgen die ze verdienen.
Alle reacties Link kopieren
quote:apie01 schreef op 25 juli 2014 @ 19:23:

Als mensen er geen respect voor kunnen opbrengen zegt dat gewoon veel over de mensen zelf.



Ik sprak een oud collega die gisteren de kisten heeft gedragen en heeft het er ontzettend zwaar mee. Met name als er weer een hele lichte kist getild moest worden, wetend dat je een onschuldig kind draagt.Logisch dat hij het ontzettend zwaar mee heeft. Het is een mens. En dan kunnen sommige mensen wel het bekende het is hun werk gaan roeptoeteren, maar ook voor deze mensen is het emotioneel. Juist door emotie kunnen zij hun werk goed doen. Ik denk dat als je afgestompt raakt je niet meer het juiste vak uitoefent.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Vinyl schreef op 25 juli 2014 @ 19:45:

[...]



Ja, vreselijk he? Of zoals toen met dat jochie Ruben, dat de enige overlevende was toen van die crash. :(Yep, je vraagt je af hoe ze ooit weer hun leven oppakken als zoiets gebeurt. Daar draait mijn maag zich van om.
en los van de krijgsmacht neem ik ook mijn petje af voor de onderzoekers en de mensen van het identificatieteam
Ik vind het ook bijzonder respectvol hoe dit hier gaat. Heel erg waardig en respect voor allen die hier hun steentje aan bij hebben gedragen.



Ik vond het schokkend hoe de lichamen in karren zaten, en in de trein gestapeld en in de vrchtwagen geladen. Ik ben blij dat NL gezorgd heeft voor kisten en een waardig thuiskomt zoals gebeurd is.



Echt petje af voor hoe dit nu gaat.
Sorry, LadyLV; ik zie/zag er écht, met de beste wil van de wereld, niets anti-kinder in (in de desbetreffende post).

Verder eens; ook ik probeer me buiten vliegramptopics te houden. (ik lees ze wel, en dat is dan precies de reden....) Maar goed, iedereen uit z'n emoties anders......

Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 juli 2014 @ 19:46:

[...]



Yep, je vraagt je af hoe ze ooit weer hun leven oppakken als zoiets gebeurt. Daar draait mijn maag zich van om.Niet. Komt nooit meer goed.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 juli 2014 @ 19:48:

en los van de krijgsmacht neem ik ook mijn petje af voor de onderzoekers en de mensen van het identificatieteam+ 10000
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 25 juli 2014 @ 19:30:

Wat een azijnpisserij weer. Ik doe ook dagelijks gewoon mijn werk. En ik vind het ook fijn als ik een schouderklopje krijg omdat ik een goed stuk heb geschreven, of iets in goede banen heb geleid.



Deze mensen doen meer dan gewoon hun werk. Dit is hun werk in veelvoud. Qua intensiteit, inzet en vooral emotie. Honderden mensen respectvol hier binnenhalen. Mensen die je buurman hadden kunnen zijn. Het tillen van kisten met 80 kinderen, die ook je eigen kind hadden kunnen zijn.

Dit is geen defensiewerk zoals zij dit normaal doen, dit raakt ook wie zij zijn als mens achter hun uniform.+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
De Krijgsmacht staat altijd paraat en dat blijkt nu meer dan eens. Hulde!
quote:patchouli_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:46:

[...]





Jouw reactie zegt me eigenlijk dat je daar wel graag meer waardering voor zou willen. En terecht, ik weet dat je moeilijk en ondergewaardeerd werk doet.

Maar je kan ook blij zijn dat anderen die moeilijk werk doen, nu wel eens de waardering krijgen die ze verdienen.

Nee, ik hoef geen meer waardering. Wat ik probeer te zeggen is dat elk beroep (of iig veel) zware en emotionele kanten heeft.

In dit geval heeft niet alleen de krijgsmacht een zware taak gehad, maar ook de mensen die de lichamen moesten bergen en identificeren en alle andere functies die er nog bij komen kijken.

Om daar dan 1 beroepsgroep uit te pikken vind ik oneerlijk voelen. Zo veel mensen die betrokken zijn en heftige dingen meemaken, niet alleen defensie.



Dat was mijn punt, maar vivagetrouw leidt het inmiddels een eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prachtig hoe het gebeurt. Ik ben geen sentimenteel mens maar van de beelden van de ceremonie en het dragen van de kisten schiet ik vol.



Ik hoop dat de militairen het naast (uiteraard) heel zwaar, ook veel voldoening vinden geven, dat ze dit voor de slachtoffers en hun nabestaanden kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 25 juli 2014 @ 19:49:

Ik vind het prachtig hoe het gebeurt. Ik ben geen sentimenteel mens maar van de beelden van de ceremonie en het dragen van de kisten schiet ik vol.



Ik hoop dat de militairen het naast (uiteraard) heel zwaar, ook veel voldoening vinden geven, dat ze dit voor de slachtoffers en hun nabestaanden kunnen doen.Dat vinden zij ook. Met heel veel medeleven.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:49:

[...]



Nee, ik hoef geen meer waardering. Wat ik probeer te zeggen is dat elk beroep (of iig veel) zware en emotionele kanten heeft.

In dit geval heeft niet alleen de krijgsmacht een zware taak gehad, maar ook de mensen die de lichamen moesten bergen en identificeren en alle andere functies die er nog bij komen kijken.

Om daar dan 1 beroepsgroep uit te pikken vind ik oneerlijk voelen. Zo veel mensen die betrokken zijn en heftige dingen meemaken, niet alleen defensie.



Dat was mijn punt, maar vivagetrouw leidt het inmiddels een eigen leven.



Nou, ik weet niet hoor, maar is dat allemaal niet gezegd?

Alle mensen die meewerken met deze tragedie?

Ik dacht het wel.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ja Yas, achteraf, maar niet in je OP en daar reageerde ik op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:49:

[...]



Nee, ik hoef geen meer waardering. Wat ik probeer te zeggen is dat elk beroep (of iig veel) zware en emotionele kanten heeft.

In dit geval heeft niet alleen de krijgsmacht een zware taak gehad, maar ook de mensen die de lichamen moesten bergen en identificeren en alle andere functies die er nog bij komen kijken.

Om daar dan 1 beroepsgroep uit te pikken vind ik oneerlijk voelen. Zo veel mensen die betrokken zijn en heftige dingen meemaken, niet alleen defensie.



Dat was mijn punt, maar vivagetrouw leidt het inmiddels een eigen leven.



Als dit je insteek was, prima. Zo lezen je eerste reactie echter niet. Deze insteek haal ik daar in ieder geval niet uit. Maar als je het wel zo bedoelde, dan begrijp ik wel wat je ermee bedoelt.



Yas heeft met haar topic niemand die hierbij betrokken is, over het hoofd willen zien. Je waardering uitspreken voor een groep, betekent niet dat je de inzet van andere groepen niet waardeert.



Zo krijgt Timmermans alle lof, maar denk maar niet dat zijn toespraak niet gelezen, aangepast en goed gekeurd is door Rutte en nog vele anderen, voor hij hem hield. Hij kan het brengen, dus hij krijgt de eer. Maar ook daar zitten natuurlijk veel meer mensen achter.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 juli 2014 @ 19:48:

en los van de krijgsmacht neem ik ook mijn petje af voor de onderzoekers en de mensen van het identificatieteam



En vooral ook voor de familie rechercheurs. Gisteren naar een persconferentie van het LTFO geluisterd en ook zij geven de meeste lof aan deze rechercheurs. Deze mensen hebben een rechtstreeks contact met de nabestaanden. Zij zijn een schakel tussen alle partijen. Voor hun gaan de slachtoffers leven door de verhalen van de nabestaanden. Zij zien het verdriet van de nebestaanden, zij zien alles. Groot respect voor deze mensen die in alle landen actief zijn om zo veel mogelijk informatie te verkrijgen om identificatie mogelijk te maken.



De persconferentie van het LFTO gisteren vond ik zeer interessant en verhelderend.



Maar dit topic gaat over de krijgsmacht, diep respect voor hun mooie inzet.
nvt
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:56:

[...]





Als dit je insteek was, prima. Zo lezen je eerste reactie echter niet. Deze insteek haal ik daar in ieder geval niet uit. Maar als je het wel zo bedoelde, dan begrijp ik wel wat je ermee bedoelt.



Yas heeft met haar topic niemand die hierbij betrokken is, over het hoofd willen zien. Je waardering uitspreken voor een groep, betekent niet dat je de inzet van andere groepen niet waardeert.



Zo krijgt Timmermans alle lof, maar denk maar niet dat zijn toespraak niet gelezen, aangepast en goed gekeurd is door Rutte en nog vele anderen, voor hij hem hield. Hij kan het brengen, dus hij krijgt de eer. Maar ook daar zitten natuurlijk veel meer mensen achter.



Dat.



Ik denk ook dat Rutte te weinig credits krijgt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:patchouli_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:56:

[...]





Als dit je insteek was, prima. Zo lezen je eerste reactie echter niet. Deze insteek haal ik daar in ieder geval niet uit. Maar als je het wel zo bedoelde, dan begrijp ik wel wat je ermee bedoelt.



Yas heeft met haar topic niemand die hierbij betrokken is, over het hoofd willen zien. Je waardering uitspreken voor een groep, betekent niet dat je de inzet van andere groepen niet waardeert.



Zo krijgt Timmermans alle lof, maar denk maar niet dat zijn toespraak niet gelezen, aangepast en goed gekeurd is door Rutte en nog vele anderen, voor hij hem hield. Hij kan het brengen, dus hij krijgt de eer. Maar ook daar zitten natuurlijk veel meer mensen achter.

Klopt en ik ben me daar ook heel bewust van het feit dat Timmermans niet alles zelf geschreven heeft en ondersteund is door adviseurs en Rutte.



Ik maakte in mijn eerste post mijn punt te scherp. Te snel gereageerd en niet de tijd genomen om goed te formuleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven