Gezondheid alle pijlers

zonnealergie

05-07-2014 08:04 23 berichten
Sinds vorig jaar zomer heb ik weer last van zonnealergie, afgelopen zomervakantie in de schadus vertoefd, maar toch zat ik helemaal onder. Nu al weer drie keer onder de bultjes en jeuk gezeten. Ik loop dus nog steeds niet in korte mouwen, of korte broek.



De huisarts heeft me een heel lijstje gegeven aan vrijverkrijgbare middelen maar wat helpt nu echt? Wie heeft ervaring?



van de huisarts:

Contralumen

Aerius

Xizal

Claritine



Ik heb een smeersel uit een Franse apotheek, maar daar offer je een shirt aan op. Voor de vakantie prima, maar gewoon voor naar mijn werk graag iets anders!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de dingen niet die je van de ha hebt maar heb je al gewone antihistamine geprobeerd?

Ik heb ook zonneallergie en dat is het enige wat helpt.



Citrizine heet dat (weet niet of je t zo schrijft)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zonneallergie al lijkt het met de jaren wat afgenomen. Goede uv factore smeren helpt (la roche heeft speciale voor zonneallergie die fijn is, zwitsal werkt voor mij ook prima, bij nivea of huismerk kruidvat oid zit ik helemaal onder....).
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Je moet voor je in de zon gaat,dus in de zomer gewoon altijd, een anti-histamine slikken.

Ik heb het jaren in de zomer geslikt en toen nergens last van.



Nu slik ik het niet meer dagelijks maar als ik echt op zon/strand vakantie ga neem ik het altijd mee.



Wat bij mij het beste werkte was Claritine,Zyrtec of Aerius.
Alle reacties Link kopieren
Je huid laten wennen aan zon. Dus voor je op vakantie gaat een kuurtje zonnenbank doen.

En niet smeren met nivea maar met een zonnenbrandcreme voor de gevoelige huid. Ik gebruik roc.



Ik had vroeger superlast van zonneallergie en nu helemaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Piz Buin zonnebrand hielp bij mij!
quote:007washere schreef op 05 juli 2014 @ 08:39:

Je huid laten wennen aan zon. Dus voor je op vakantie gaat een kuurtje zonnenbank doen.

En niet smeren met nivea maar met een zonnenbrandcreme voor de gevoelige huid. Ik gebruik roc.



Ik had vroeger superlast van zonneallergie en nu helemaal niet meer.



Ik heb tijd genoeg om te wennen, want ik werk niet zo veel, en als ik werk ben ik ook vaak nog een half uur buiten! Zelf had ik er vroeger ook last van. Van mijn puberteit tot achter in de twintig. Sinds mijn eerste zwangerschap was het over! Nu 10 jaar na de laatste zwangerschap is het terug. Volgens de dokter zou je hormoonhuishouding er invloed op kunnen hebben. Sinds vorig jaar ook de eerste tekenen van overgang, dus in mijn geval zou dat kunnen kloppen!



Donderdag, was twee keer een hlaf uur al te veel om buiten te zijn. En het eerste half uur was het nog flink bewolkt! 10.00 uur dus ook zeker niet het heetst van de dag!
Ik heb ook een aantal jaren last gehad van zonne allergie. Toen ik na een operatie pillen met vitamine D en calcium moest gaan slikken was het over.



Wellicht dat je dat eens kunt proberen?
Alle reacties Link kopieren
Zonnebrandcreme zonder olie gebruiken.

En vis, koffie, chocolade, alcohol in combinatie met zon was bij mij de boosdoener toen ik jaren geleden extreem last had.

Ik heb een licht getinte huid zelfs dus komt niet alleen bij blanken voor.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
UtriZon vond ik goed werken. In combinatie met een sunblocker van de HA. Grappig dat bij sommige mensen aerius helpt, dat slik ik al voor andere allergieën, maar werkt bij mij niet tegen de zon geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zonneblaasjesgel van de kruidvat en urtizon. Helpt goed vind ik.
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
Tegen de jeuk helpt biologische kokosolie, gewoon die pot die je ook in de keuken gebruikt.



Bij mij beperkt zonnebescherming van RoC de schade, in de schaduw blijven en anti-histamine slikken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Fijn zo veel reacties! Ik weet nog niet wat ik ga doen! Ik denk de Urtizon toch preventief gebruiken, heb ik namelijk lang geleden al eens gebruikt en daarna dus vijftien jaar geen last van gehad.



Verder heb ik dus nog dat Franse smeersel en dat ga ik op vakantie gebruiken en dan nog iets van anti histamine in huis halen.



Voor vandaag even rust, want het regent. Geen zon is de beste manier om het te voorkomen!
Alle reacties Link kopieren
De Urtizon korreltjes preventief nemen hielp bij mij altijd goed. En goed smeren natuurlijk. Urtizon heeft ook zonnebrandcreme. Het was bij mij trouwens na 3 jaar weer over...
Alle reacties Link kopieren
Je huid 's ochtends niet insmeren met bodymilk maar direct met (olievrije) zonnebrand helpt bij mij ook goed. En proberen, er zijn merken waar ik geen zonneallergie krijg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, zelfs onder een zonnescherm want daar komt het UV licht doorheen.

Zo min mogelijk in de zon en als ik de uitslag eenmaal heb, smeer ik hormoonzalf, wat goed helpt, zeker ook tegen de jeuk.

Heb verder nooit last gehad van zonneallergie, zag megabruin altijd maar sinds vorig jaar kan ik ineens niet meer tegen de zon.

Weet iemand of je zoiets ook kan opbouwen?
Alle reacties Link kopieren
Als klein meisje werd mij eens Biodermal geadviseerd, dat werkte als een tierelier. Wat een apart geurtje, bijna kruidig ipv de standaard zonnebrandgeur. Het was een bruine fles herinner ik me nog.



Inmiddels heb ik er niet meer zo veel last van en kan ik met een dagje schaduw de schade wel herstellen, maar vervelend blijft het.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Urtizon, dat werd me aangeraden bij de Etos. Ik ben daar heel blij mee, het werkt erg goed.



Ik was toen op zoek naar anti-zonnebrandmiddel die tegen zonne-allergie kon helpen, want ik was helemaal radeloos van de jeuk. Ik ben bij meerdere drogisten geweest maar niemand kon me daar aan helpen. Nu lees ik dat de duurdere merken wel werken, interessant! En dat had ik graag eerder geweten....



Ik ben trouwens nooit bij de huisarts geweest hiermee, omdat ik vond dat het vrij duidelijk was dat het zonne-allergie is. Mijn vraag is dan: voegt een bezoek aan de huisarts wat toe?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook maar alleen als ik me was met teveel dingen erin eehm.... ik weet niet keer hoe dat heet. Je moet je zonnebrand en douchespullen allemaal van dat Neutral spul kopen (is dat woord niet hypoallergeen?). Dat helpt bij mij erg goed daarna is tegen de jeuk menthol ook goed maarja dat vind niet iedereen altijd lekker ruiken
Alle reacties Link kopieren
Heb ook last van uitslag als de zon schijnt. Maar met zonnebrandcreme die ook beschermt tegen UV-a gaat het goed.

Verder schijnt probiotica te helpen. Zelf nog nooit uitgeprobeerd.
Mijn man heeft als geprobeerd maar niks werkt.



Nu blijft hij maar gewoon zoveel mogelijk uit de zon, als hij toch blaasjes krijgt smeert hij er hormoonzalf op. Werkt iig tegen de jeuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit zonneallergie. Iemand raadde mij "P20" aan en ik gebruik nooit meer iets anders. 1x smeren werkt de hele dag. Ik verbrand niet, geen bultjes, zelfs niet na uren aan het strand inclusief zwemmen. Geweldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven