Verliefd op collega

25-07-2014 21:48 39 berichten
Oh help, ik weet niet meer wat ik moet doen. Sinds een aantal maanden vind ik een collega leuk. De laatste weken merk ik dat ik hem steeds leuker ga vinden. Kan me niet goed concentreren op mijn werk en ben constant bezig met of hij in de buurt is.



Ik vind het lastig om te peilen of het wederzijds is...

Het lastige is dat het om een collega gaat. Normaal gesproken had ik gewoon een berichtje gestuurd om eens wat te gaan drinken. Alleen een afwijzing zou het werk erg ongemakkelijk maken.



We zitten overigens op dezelfde afdeling en werken regelmatig samen. Typische vrouwenafdeling, momenten alleen zijn er weinig tot nooit.



Wat te doen?!
Alle reacties Link kopieren
Vertel hem dat je gevoelens hebt gekregen. Misschien is het wel wederzijds.



Liever een blauwtje lopen dan spijt dat je niets gezegd hebt
If you can dream it, you can do it.
Hup
Zelfs als het werk ongemakkelijk wordt? Hij werkt tijdelijk als uitzendkracht, maar het lijkt erop dat 'ie er voorlopig nog wel is.



Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe... Ik ben normaal gesproken heel recht voor z'n raap, totdat het aankomt op dit soort dingen.
Zelfs als het werk ongemakkelijk wordt? Hij werkt tijdelijk als uitzendkracht, maar het lijkt erop dat 'ie er voorlopig nog wel is.



Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe... Ik ben normaal gesproken heel recht voor z'n raap, totdat het aankomt op dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou het werk ongemakkelijk worden? Je streelt hooguit zijn ego ;)
If you can dream it, you can do it.
Wil je een successtory? Wij zijn al 15 jaar gelukkig, mijn collega en ik. Met inmiddels een 11 jarige telg. Go go go zeg ik dus!
Alle reacties Link kopieren
Valt best mee. Lijkt me niet echt een probleem. Je vraagt hem om na het werk ff iets te gaan drinken of zo is het niet zo beladen. Dan merk je snel genoeg of hij wat is. Vraag over zijn thuissituatie dan kom je er meteen achter of hij een vriendin heeft zonder er expliciet naar te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier suc6 story. Zelfde afdeling. Ik was degene die hem aansprak. Dus doe je best en doe het gewoon!
Ik weet dat 'ie single is.

Maar ik duuuuurf niet



Heeft me anderhalve maand gekost voordat ik 'm eindelijk durfde toe te voegen op facebook...
Alle reacties Link kopieren
Dat je hem op Facebook hebt maakt het alweer minder zakelijk. Reageer anders eens in een prive bericht of bij het koffiezetapparaat op iets wat hij op FB heeft geplaatst. Knoop wat vaker een gesprek aan over privedingen. Als dit makkelijk gaat is de stap ook minder groot om inderdaad een keer voor te stellen wat te gaan drinken
Geef jij of hij leiding, voorbeeldfunctie? Zitten jullie op hetzelfde niveau qua functie?
Cip1, geven beide geen leiding, maar ik beoordeel wel regelmatig wat hij doet. Zorgt echter niet voor problemen, gaan heel informeel met elkaar om, maar zo is de hele afdeling.
Alle reacties Link kopieren
Werk van maken! Ergste wat er kan gebeuren is dat je een blauwtje loopt. En: de eerste stap zetten maakt je per definitie een stoer wijf. Ook als hij niet geïnteresseerd is, zal hij altijd gevleid zijn. Hebben jullie gemeenschappelijke interesses? Leuke filmtips of concerttips delen zijn altijd een perfecte ijsbreker.
Als iemand mij laat merken dat ie me leuk vindt,en ik hetgeen interesse, dan vind ik die persoon niet meteen stom of een sukkel ofzo. Jij wel? Ik voel me dan altijd wel gevleid. Vindt het wel amusant, op een heel positieve manier. Bekijk het eens zoals jij het zelf zou beoordelen en vraag je dan af of het echt zo eng is.....
Oh alleen van het 'afwijzing'-idee wordt ik al bloednerveus.

Als ik zo'n stap zet voelt het voor mij alsof ik alle macht die ik over de situatie heb in 1 x weggeef.

Als we nou is (bijna) alleen op de afdeling zijn, dan is het makkelijker of gesprek aan te knopen.



Zal het in ieder geval onthouden
Ach, wat kan je gebeuren? Zeg nou zelf, het is toch hartstikke charmant als iemand je leuk vindt?
Dat wel. Maar als iemand mij de liefde verklaart, maar het is niet wederzijds, dan voel ik me erg opgelaten als ik diegene weer zie. Kan me dan zo voorstellen dat anderen dat ook hebben :P
Je hoeft hem ook niet de liefde te verklaren toch? Mijn man begon met het delen van zijn M&M's. Pas veel later kwam ik er achter dat hij helemaal niet van chocola houdt, maar wist dat ik er gek op was dus haalde hij zakjes uit de automaat en legde die dan open op zijn bureau. Zo lokte hij mij.

Ik was denk ik ook geschrokken van een liefdesverklaring. Je moet het subtiel aanpakken
Wat leuk!



Ben geen held in subtiliteit haha. Ik geloof dat ik zoiets al weken probeer, maar weer te subtiel.



Hier zou een handleiding voor moeten worden geschreven.
Die is er. Een handleiding van twee woorden. Kijk maar eens naar je motto.
quote:tinkebell91 schreef op 25 juli 2014 @ 23:52:

Dat wel. Maar als iemand mij de liefde verklaart, maar het is niet wederzijds, dan voel ik me erg opgelaten als ik diegene weer zie. Kan me dan zo voorstellen dat anderen dat ook hebben :PJe hoeft niet meteen kenbaar te maken dat je verliefd op hem bent. Ga gewoon gezellig wat drinken, desnoods met een aantal collega's en peil dan zijn reactie op jou.
You got me there.



Ik probeer het! Ben toch meer een controlfreak dan ik dacht.
Kunnen we het motto vanquote:waffeltje schreef op 26 juli 2014 @ 00:05:niet aan hem doorgeven?
Nou, jammer dat het morgen zaterdag is he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven