Keukendeur vervangen wegens kattenluik, 900 euro?

24-07-2014 15:12 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet, geheel terecht, de keukendeur van mijn woning vervangen omdat ik er een kattenluik in geplaatst heb. Ik kan deze zelf vervangen, maar het zal lastig zijn eenzelfde deur te vinden. De woningbouwvereniging heeft aangegeven deze voor 900 euro te vervangen. Dat is toch bizar veel geld, of niet? Ik had wel gerekend op een kostenpost, maar 900 euro vind ik buiten proportie.



Overigens meten ze een beetje met 2 maten bij de WB, want mijn overleden buurvrouw had ook een kattenluik en dat zit nog steeds in de deur. Ze hebben die deur dus niet vervangen toen de nieuwe huurders erin kwamen. Moet ik dan wel 900 euro gaan betalen voor een nieuwe deur?



En hoe hebben andere mensen dit gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ok, het kan zijn dat er andere regels gelden, al heb ik nu het idee dat de WB geen zin had om de boel te herstellen. Er stond een compleet hekwerk/schrikdraadconstructie om de tuin heen, hebben ze ook niet weggehaald en daar moesten de nieuwe huurders dus zelf mee aan de slag.

Maar stel dat er geen aparte regels zijn, dat het huis in oude staat moet worden opgeleverd. Heb ik dan een punt als ik zeg dat de woning naast me ook niet in oude staat is opgeleverd?



Wel frappant trouwens: de buurvrouw was altijd bang voor wat er zou gebeuren als ze zou gaan verhuizen. Ze zei toen dat ze eigenlijk nooit van plan was om te gaan verhuizen. Vervolgens overleed ze en loste het probleem zich dus op een pijnlijke manier vanzelf op
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook de heg snoeien trouwens. Dat is ook wel nodig maar hoe vaak tref je geen wildernis in de tuin aan bij een bezichtiging. Die vorige bewoners hebben echt niet in de tuin staan werken voordat ze verhuisden.
Alle reacties Link kopieren
Update: het huis is vanmorgen opgeleverd en in principe was alles ok, maarrrrrr ze begonnen dus wel over dat luik en dat ik er geen nieuwe deur had ingezet zoals we hadden " afgesproken" (lees: wat de WB had besloten). Terwijl het er echt goed en nieuw uitziet allemaal. Ik heb een klusjesman laten komen en die heeft het echt goed gefixt, alles is solide en stevig.Zelf heb ik de deur geverfd en je ziet er echt niks meer van, behalve als je het weet. Ik snap dus totaal niet waar het probleem zit en bovendien was het allemaal nog duur genoeg.

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet verwachten, maar misschien ligt er binnenkort toch een rekening van 900 euro in de brievenbus
Alle reacties Link kopieren
Het is bizar veel geld. Ik las ergens anders in een soortgelijke situatie dat ze alleen een vergoeding mogen vragen ter waarde van de dagwaarde van de deur. Wellicht heb je daar nog iets aan.



Maar als je het gat vult met een stuk hout even dik als de deur, en je grond + lakt het netjes af, dan gaat het echt niet rotten hoor.



Het lijkt erop dat ze er toch ook een slaatje uit willen slaan. Of je willen pushen het zelf op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Echt, als ze niet hadden geweten dat daar een kattenluik heeft gezeten dan waren ze er nooit over begonnen. Het wordt nu meer een principekwestie. En een nieuwe deur? Was een 2dehands deur dan ook niet acceptabel geweest? Ze kunnen toch moeilijk van me verlangen dat ik een half maandsalaris kan ophoesten voor zoiets.



Zit nu even in de rats en hoop maar dat ze me in het buitenland niet weten te vinden



Het ziet er nu zo uit trouwens:



Kattenluik weggewerkt
Ziet er prima uit zo lijkt me! Goed de foto bewaren, mochten ze alsnog met een nota voor een nieuwe deur komen, zou ik dat niet accepteren en het eventueel op een zaak laten aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is precies waarom ik er foto's van heb genomen
Alle reacties Link kopieren
Ben je zeker dat het 900 euro is? Wij zijn vorig jaar verhuist en er moest ook een nieuwe deur in. Dat zou ons 90¤ kosten.

Uiteindelijk, geen idee waarom, hebben we zelf dat niet hoeven te betalen.
Deur ziet er goed uit, ik kan er niets aan zien. Ik denk niet dat je die ¤900 moet betalen hoor
Alle reacties Link kopieren
Sandra, ik vind 900 euro ook buiten proportie, maar het klopt echt. Ik denk dat de opzichter zin heeft om lekker op vakantie te gaan!
Alle reacties Link kopieren
ZE beginnen nu toch te zeiken over de deur, het schilderwerk zou niet goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tja, gevalletje jammer dan vrees ik voor je.



WB geeft aan dat de deur vervangen moet worden, jij negeert dit en doet iets anders. Dat is een risico wat je genomen hebt, maar ik denk dat de WB je er wel aan zal houden.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze zoeken gewoon naar problemen als je het mij vraagt. Ik heb foto's van de deur en er is niets mis mee. Als je het niet zou weten zou je het niet eens zien. Ze willen gewoon die 900 euro van me hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als dit de regels zijn zoals bij aangaan van de huurovereenkomst afgesproken, dan hebben ze alle recht op die 900 euro.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik moest de deur vervangen en ik heb gezegd dat ik dat heb gedaan. Ik heb dus niet gezegd dat ik het gat heb opgevuld, dat leek me niet zo slim. Die 900 euro zou alleen gelden als ik het via de WB zou doen, maar dat heb ik dus niet gedaan.

En nu is het dus niet goed genoeg volgens hun.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, het gaat er nu om wat wettelijk geregeld is. Ik heb overal foto's van, de deur en het schilderwerk zien er op die foto's echt prima uit.

Zij denken dat ik de deur vervangen heb maar ik heb gezegd dat ik de deur zelf geverfd heb dus beginnen ze daar nu over te zeiken. Ik had het kunnen weten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het al gezegd door iemand. Maar je zou kunnen vragen wie de leverancier is van de deur, zodat jij daar zelf de deur kunt bestellen. Of anders dat je de kosten vergoed voor het bestellen van de deur en dat je zelf zorgt dat deze er weer inkomt. Je hebt er waarschijnlijk amper werk van, want als het precies dezelfde deur is, gewoon een kwestie van opnieuw erin hangen (oude deur omhoog tillen en eruit nemen, nieuwe deur terug plaatsen, klaar). Of als het hang en sluitwerk er nog niet opzit, een handige harrie uit je beurt vragen voor 15 euro het uur? Dat scheelt nogal in prijs dan de volle mep moeten betalen die de wb jou doorberekent.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om een buitendeur toch?

Het schilderwerk even buiten beschouwing gelaten kan ik me voorstellen dat het met een houten plaatje er tegen niet aan hun eisen voldoet wbt diefstal- en brandwerend.
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
Alle reacties Link kopieren
Hettie, je deur ziet er uitstekend uit. Ik ga even teruglezen om te zien hoe je het hebt opgevuld. Wellicht dat ze daar over struikelen? Maar zoals ik het van de foto denk te zien, heb je gewoon het gat gevuld met hetzelfde materiaal. De afwerking van de naden luistert daarbij heel nauw en de kwaliteit van het schilderwerk daarbovenop. Maar als je dat als een goed vakman hebt aangepakt, hebben ze niks over te klagen en zullen ze dit moeten accepteren!
Alle reacties Link kopieren
Er is nieuw stevig hout ingezet, het gat is dus opgevuld en hierna opgevuld met wax, geschuurd en geverfd, ik heb er dus echt geen lullig plankje tegenaan getimmerd! Bovendien is het door een vakman gedaan en vertelde deze me dat de deur waarschijnlijk nog steviger is dan voorheen.





Het probleem met mijn WB is dat ze telkens dingen zeggen die ze dan later weer moeten corrigeren. Op het opnamerapport staat namelijk dat ik het gat zelf mocht dichten en de deur mocht verven. Een paar dagen later kwamen ze hier dus ineens van terug via de mail. En de heg die gesnoeid moest worden was bij de eindinspectie ook in orde. Maar vandaag kreeg ik ineens een mail dat die toch gesnoeid moet worden en dat de kosten voor mijn rekening zijn. En zo zijn er wel meer dingen die erg onduidelijk waren en waarvan de een zus zei en de ander weer zo.



Dat is toch raar? Het zal ze zeker niet helpen in het geval er een rechtzaak van komt.
Geaccepteerd bij de eindinspectie met handtekeningen eronder, dan hoort het toch klaar te zijn? Is juist om te voorkomen dat eventueel later aangebrachte schade (ruit ingeslagen tijdens leegstand) alsnog in jouw schoenen wordt geschoven.



Zelf hadden we ook een kattenluik. Bij de opname van de staat van de woning heb ik de controleur op het plafond gewezen "bla bla bla" zo zijn we er mooi langs gekomen zonder dat het is gezien. Bij de eindcontrole kon er dus ook niks meer van gezegd worden en daarna dus ook nooit meer wat van gehoord. Soms moet je een beetje stout durven zijn ;)



Maar misschien hadden wij gewoon een fijne woningbouw en zit die van jou financieel aan de grond?



Off topic: je had je huurwoning onderverhuurd. Was dat goed geregeld op papier?
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat er op het eindrapport wel een aantekening gemaakt is over de deur. En mijn vraag is dus in hoeverre ik nu verantwoordelijk blijf voor de deur, ook al huur ik de woning niet meer? Maar inderdaad zijn er wel handtekeningen gezet, dat is dan wel weer raar. Maar de makelaar die de eindinspectie deed was niet bevoegd iets over de deur te zeggen dus die moest dat uitbesteden. Het lijkt er nu dus op dat er nog een eindinspectie moet komen om te bepalen wat er met de deur gebeurt.

Volgens mij is dat niet rechtmatig en dat is ook wat ik bij de rechtswinkel te horen heb gekregen.



En ja, het onderverhuren is goed gegaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven