Mode & Beauty alle pijlers

Van C&A naar casual chic

25-07-2014 17:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samenvatting: waar koop ik leuke en nette kleding (casual chic)?



Volledige versie:



Dag dames,

ik ben opgegroeid met C&A of V&D kleding en dit eigenlijk nooit meer ontgroeid. Misschien overbodig om er bij te vermelden dat ik vrijwel geen modegevoel heb, dus mijn kledingkast ligt vol met felle kleurtjes en ruimvallende shirts. Sorry dames, ik ben zo'n iemand die de Nederlandse vrouwen een slechte naam bezorgd op kledinggebied. Maar ik wil mijn leven beteren.

Ik ben 10kg afgevallen zodat ik niet meer oversized spul hoef te dragen en probeer voortaan alleen goed vallende kleding te kopen in iets rustigere kleursamenstelling. Langzaam wordt mijn garderobe iets beter.



Maar nu de vraag, waar moet ik nou naar toe? Want eigenlijk weet ik alleen de Esprit en Steps hiervoor te vinden en die bron raakt voor nu uitgeput.



Wat zijn nog meer winkels waar je leuk kan slagen?

C&A en V&D vallen dus af, Miss Etam vind ik vaak ook wat te recht-toe-recht-aan, bij Vera Moda en H&M vind ik veel toch wel erg kort of synthetisch en heel veel meer ken ik niet echt.



Ter info:

- Ik ben 28 jaar.

- Ik ben met name op zoek naar bovenkleding, voor broeken ben ik al leuk geslaagd. Jurken en rokken draag ik vanwege schurende benen alleen in de winter met een legging (al moet ik dat ook afleren, zo las ik op het forum )

- Ik vind een (zomer)top tot ongeveer 50 euro betaalbaar. Daarna overschrijdt het toch wel mijn budget.

- Ik zoek echt winkels, geen internetshops.

- Ik heb maat 38, met een smalle taille maar met een flinke been/heuppartij. De winkels die alleen verkopen voor meiden met dunne bovenbeentjes vallen dus af.
Alle reacties Link kopieren
Oh en met laarzen aan "mogen" leggings gewoon hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Over de tip van naar anderen kijken: als ik naar anderen kijk, vind ik veel van die hele milde tinten mooi. Denk aan dat hele lichte roze, witte soepele vallende tops, etc. Maar als ik het zelf aan heb, staat het me uiteindelijk toch niet. Ik heb daar niet de huid voor of het legt net het accent verkeerd op mijn lijf. Dus hoewel het me informatie oplevert, brengt het me ook juist wel eens van de wijs. Kom ik weer thuis met iets wat ik prachtig vind, maar nooit aan trek.



@AnAppleADay: gelukkig dat dat nog 'mag'. Ik ben er dol op! :-D



@valisa: Ja ik wil ook best vlot, maar moet ook rekening houden met mijn werk. Dus zo'n spijkerbroek met gaten erin wat ook echt wel mooi kan staan, kan gewoon echt niet voor mijn werk. Ik denk dat ik een beetje een modus moet zoeken die er tussen in valt.



@Istar_: bedankt voor de tip! Is dat alleen niet heel warm? Ik associeer rokjes en jurkjes juist met heel warm weer.
Nee, is zeker niet warm. Het is heel dun materiaal en verkrijgbaar in huidskleurig, zwart en wit.

Ik vind het juist minder zweterig dan met blote benen.
Alle reacties Link kopieren
Ja Costes !
Konijnendijk in Zuid Beijerland en Voorwinden in Bergschenhoek, allebei op de Zuid-Hollandse eilanden. Het zijn grote zaken met veel merken en deskundig personeel, wat hoger segment. Ik kom er graag.
Alle reacties Link kopieren
Bij WE krijg je gratis Mode/ aankleed/ stijl/ kleur advies op afspraak. Leuke Kleding niet te duur. Ik was er goed geslaagd na afvallen. Het proberen waard!

Succes!
Maar waar woon je precies? Want hier bij mij op het dorp slaag ik ook altijd goed. Een aantal leuke boetieks, van goedkoop tot duur en met goed personeel. Als je me een pb'tje stuurt kan ik je de namen wel geven.
Alle reacties Link kopieren
Expresso heeft leuke dingen. Wel om te combineren.met andere merken anders wordt het snel tuttig.



Tegen schurende bovenbenen draag ik zomerpanties. 12 den van falke. Ook naar mn werk als t 32 graden is. Liever iets warmer dan plakkende dijen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal zowel de zomerpanty's als de sloggies eens proberen, want ik ben dol op jurkjes!



@Katherina: ik heb je een bericht gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens welke merken Orangebag verkoopt, daarna even checken welke zaken in jouw woonplaats deze merken verkopen (de merken die je aanspreken dan).

Ook als je niet van online winkelen houdt kun je, juist online, heel gemakkelijk zien welke kleding en welke merken jou aanspreken!

In dat opzicht vind ik de Bijenkorf trouwens ook altijd fijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben dus crappy getrouwd. .Ik had een heel mooi Jane Norman jurrekie aan op mijn ( gratis) trouwdag.

De ambtenaar was erg van me gecharmeerd, dus zo walgelijk zag het er vast niet uit. En met een goed lijf kun je alles aan.
Alle reacties Link kopieren
Jane Norman heeft wel leuke dingen soms. T is alleen baggerkwaliteit gemiddeld genomen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Mexx

WE

Promiss (maar is misschien voor wat oudere doelgroep)
Ik vind Jane Norman zelf al snel ordinair staan, maar dat ligt natuurlijk ook aan hoe je het combineert en de vorm van je lichaam. Maar als je lichtblond bent en grote borsten hebt zou ik dat rek voorbij lopen en kijken in het rek van LIV of Monsoon als je iets meer wilt uitgeven.



Bij de bijenkorf kom je al snel boven het Budget van TO. Karen millen wel mooi maar niet goedkoop.



De WE lijkt me een goede tip. Promiss heeft wel leuke dingen maar daar is TO mss iets te jong voor. Zara is wel juiste budget en heeft ook leuke dingen.
Perfectlybasics.nl! Veel dure spullen, maar een goede sale en dus veel basics, goede combi's mooie kleuren. Ook geschikt voor werk, veel van de duurdere merken verkopen spullen die zo wel casual als zakelijk kunnen. Bv filippa k. Ook COS kun je proberen, het chiquere zusje van h en m met tijdloze basics en veel jurken.
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 25 juli 2014 @ 18:10:

Mexx, daar ben ik nog nooit geweest. Leuk!

The Sting, oh ja helemaal vergeten. Ik kwam vroeger wel eens bij de Lady Sting, maar dat is wel net wat te veel kleurtjes. Maar de gewone Sting kan ik natuurlijk nog opzoeken.

En Bijenkorf dan toch maar eens gaan bezoeken.



Shoeby en Mango ken ik eigenlijk niet echt, alleen ver van naam. Oh men, wat ben ik een nitwit op dit gebied haha.



Tnx voor alle tips!



Jij zegt dat je bent opgegroeid met de V&D, maar volgens mij ben je er al een tijdje niet meer geweest. Shoeby en Mango zijn bijv in mijn V&D Store in Store en Mexx verkopen ze al jaren.



Mijn meeste recente aankopen komen van kleine zaakjes en de Primark en de Zara.
Waar woon je ongeveer? In de buurt van Den Haag?
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 26 juli 2014 @ 00:11:

[...]





Jij zegt dat je bent opgegroeid met de V&D, maar volgens mij ben je er al een tijdje niet meer geweest. Shoeby en Mango zijn bijv in mijn V&D Store in Store en Mexx verkopen ze al jaren.



Mijn meeste recente aankopen komen van kleine zaakjes en de Primark en de Zara.Klopt hoor, waar ik nu woon is geen V&D. Maar af en toe ga ik terug naar mijn oude woonplaats en kom ik er wel. Maar zo te lezen ligt het er ook aan welk merk je dan pakt. Want ik loop eigenlijk altijd automatisch naar het Cecil gedeelte, terwijl men hier andere merken aanraadt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 26 juli 2014 @ 10:12:

Waar woon je ongeveer? In de buurt van Den Haag?Nee meer in de omgeving Rotterdam, maar een keer naar Den Haag is de wereld niet uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 26 juli 2014 @ 10:21:

[...]





Klopt hoor, waar ik nu woon is geen V&D. Maar af en toe ga ik terug naar mijn oude woonplaats en kom ik er wel. Maar zo te lezen ligt het er ook aan welk merk je dan pakt. Want ik loop eigenlijk altijd automatisch naar het Cecil gedeelte, terwijl men hier andere merken aanraadt.



ah, nee ik ben ongeveer van jouw leeftijd en cecil draagt mijn moeder.



Ik denk als ik het zo lees dat je een vriendin of iemand met een beetje goed gevoel voor mode/wat goed staat moet vragen mee te gaan. De goede winkel is maar de helft van de oplossing.



Ik weet niet wat je budget is, maar als je omgeving rotterdam woont en kun je ook eens naar de primark gaan (misschien met een helper, want het is druk en onoverzichtelijk). Dan kun je met hun goedkope shirtjes, zomerjurkjes etc nieuwe stijlen uitproberen en misschien ergens anders wat duurdere basisstukken kopen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou ook even een andere tip mag geven. Doe eens een kleurentest, dat was voor mij zo verhelderend. Nu weet ik gewoon in welke richting ik moet denken (welke overigens ten dele heel verrassend was!).



Ik slaag veel bij Steps, Only en de kleine boetiekjes. Ik draag meestal pastelkleurige broeken met daarom wijd vallende shirts met aparte print, apart model of opvallende kleur. Ik heb maat 40 (178m en 69 kg)
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 26 juli 2014 @ 10:21:

[...]





Klopt hoor, waar ik nu woon is geen V&D. Maar af en toe ga ik terug naar mijn oude woonplaats en kom ik er wel. Maar zo te lezen ligt het er ook aan welk merk je dan pakt. Want ik loop eigenlijk altijd automatisch naar het Cecil gedeelte, terwijl men hier andere merken aanraadt.



Met de v&d en c&a ansich is niets mis, je kijkt alleen in de verkeerde rekken of misschien heb je moeite om de juiste items er uit te halen?



Heb je sowieso wel een duidelijk beeld wat je eigenlijk wil en wat bij je past qua kleur en pasvorm e.d. ?
Alle reacties Link kopieren
Maak een gratis afspraak met een H&M Style advisor.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst tijdens een vrijgezellenfeestje al wel wat meer geleerd over de kleuren die mij staan en waar ik het accent op moet leggen. Ik bleek totaal het tegenovergestelde te doen en heb ook totaal andere kleuren in mijn kast. De paar kledingstukken die ik heb die er wel bij aansloten, zijn ook precies mijn favoriete kledingstukken, aangezien ze me goed staan. Best verhelderend



De Primark ken ik wel, maar ik vind niet dat mijn garderobe er daarmee op vooruit gaat, om eerlijk te zijn.



Met een vriendin met goede smaak winkelen doe ik zo af en toe, maar beide goede vriendinnen hebben maat 34 en 36 (niet overdreven, dat is werkelijk hun maat). En ondanks dat ik zelf ook geen hele slechte maat heb, voel ik me er nogal bezwaard onder als ik voor de zoveelste keer moet vertellen dat ik door mijn kont niet in de broek pas

Maar ik ga wel de tip ter harte nemen om vaker de verkoopster in te schakelen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik voor mezelf mag spreken (ik ben een paar jaar ouder dan jij): ik koop prima basic dingen bij de Zara, de Mango, de H&M en WE en in de sale bij Maison Scotch, Tommy Hilfiger, en de Bijenkorf.



En ik heb een paar favoriete kleine zaken in mijn woonplaats waar ik vaste klant ben en bijna elke maand wel wat koop.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven