Meisjesnaam: coosje? Noortje? Bowien? Saar?

25-07-2014 16:47 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke vinden jullie mooi/ niet mooi? Vriend en ik komen er niet uit.. Dertig weken dus hebben nog even.,
Alle reacties Link kopieren
Noortje!
Alle reacties Link kopieren
Coosje! Coosje!
quote:TNP schreef op 25 juli 2014 @ 22:19:

Coosje! Coosje!
Alle reacties Link kopieren
Noor vind ik leuk, Noortje niet. Vooral niet als Noortje/Saartje/Maartje/Bregje later ineens volwassen zijn en 1.80m zijn.
Leuk om te lezen dat er zoveel mensen dochters naam leuk vinden

En eh...ik stem ook voor Loes! ga hem hier op het lijstje zetten voor een eventuele 2e...ooit...misschien
Alle reacties Link kopieren
Saar of anders Noortje!



Coosje? Hopeloos(je).. Sorry!

Bowien moet ik meteen aan gtst denken.. Bo vind ik dan weer wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Zijn Floor en Annabel nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
quote:unwrittensmiles schreef op 25 juli 2014 @ 21:46:

Dubbeltje4 laten we blijven strijden voor Loes!!! De Loes die ik ken is trouwens echt hilarisch!

+ Desperate Housewive brengt de teller op 13!









Waarschijnlijk is keutel nu helemaal overtuigd en wordt er straks een baby geboren die Loes Keutel heet. Hoezee!
Alle reacties Link kopieren
In het kader van verkleinnamen: Teuntje, Guusje.



Andere opties: Floor, Annabel, Roos
quote:Keausje schreef op 25 juli 2014 @ 20:38:

Met vreugde en uit dankbaarheid geven wij u kennis van de geboorte van



* Anna Louise *



en we noemen haar Anne-LoesBeter: Ann-Loose
Alle reacties Link kopieren
quote:boekenlegger0 schreef op 25 juli 2014 @ 23:10:

Zijn Floor en Annabel nog een optie?Nee.
Ik vind ze persoonlijk alle vier verchrikkelijk. Noortje, coosje en saar vind ik eerder namen voor de hond of de kat en Bowien link ik met GTST. Maar een naam is persoonlijk. Belangrijkste is dat jij het mooi vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor Saar, zo heet mijn hond ook.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijke namen!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 25 juli 2014 @ 21:20:

[...]





Onze Loes staat er ook boven hoor.

Bij sekspoes maakt ze een bevallig buiginkje, want ze ziet er ook nog eens heel leuk uit.
Alle reacties Link kopieren
Bowien: in één woord vreselijk! Noortje en Coosje vind ik nog wel oké; Saar vind ik ook een verschrikkelijke naam. Sara(h) vind ik dan een stuk leuker.



Loes vind ik op zich best leuk, voor een volwassen vrouw. Een baby of peuter die Loes heet, klinkt echt nergens naar.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, Loes begint haar leventje natuurlijk als Loesje.
Ik vind Lies en dan Liesje als ze klein is ook schattig
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat je in de tijd van twitter, Facebook, instagram en wat er allemaal nog meer komt het niet kan maken om je kind zo'n oubollige naam als Coosje, Loes, Noortje, Saar of Bowien te geven. Geen van die namen is in het Engels, Frans of Spaans uit te spreken en kinderen die nu opgroeien zullen waarschijnlijk veel Engels gaan spreken. Je geeft je kind bij voorbaat al een enorme achterstand, je zal maar Lose(r) heten.
Am Yisrael Chai!
Stel je niet zo aan FV. Een achterstand omdat je Noor of Loes oid heet

En ik woon in Nederland, dochter ook. Waarom zou ik dan rekening gaan houden met Engels? Omdat ze misschien ooit naar Engeland of Amerika gaat? Daar komt ze vast ook wel met de naam Noor. En dan kan ze dat altijd nog naar Nora verbasteren als het zoveel problemen oplevert. Maar hoeveel Dicks lopen er daar niet rond? Dat geeft bv ook nooit problemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 juli 2014 @ 08:11:

Stel je niet zo aan FV. Een achterstand omdat je Noor of Loes oid heet

En ik woon in Nederland, dochter ook. Waarom zou ik dan rekening gaan houden met Engels? Omdat ze misschien ooit naar Engeland of Amerika gaat? Daar komt ze vast ook wel met de naam Noor. En dan kan ze dat altijd nog naar Nora verbasteren als het zoveel problemen oplevert. Maar hoeveel Dicks lopen er daar niet rond? Dat geeft bv ook nooit problemen.Ik weet niet in welk achtergebleven gebied jij woont, maar bij mij in de omgeving beginnen de meeste basisscholen al met Engels op de kleuterschool. Dikke kans dus dat over een jaar of 10 a 15 ook in Nederland het onderwijs zo goed als volledig in het Engels gegeven zal worden. En dat jongeren dankzij social media ook steeds meer in het Engels zullen communiceren. Dan is een naam die niet uit te spreken is gewoon helemaal niet handig.
Am Yisrael Chai!
Utrecht is idd hartstikke achtergesteld ja, pfff.

Jij laat het doen overkomen alsof je je met zo'n naam automatisch niet in het Engels kan redden. Een naam zegt daar niks over. Het gaat vooral over hoe goed iemand zich in die taal kan uitdrukken. En daar doet een naam niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Op zich ben ik het - iets genuanceerder weliswaar - wel eens met FV.

Noor en Saar kunnen prima in het buitenland en zijn ook gewone namen. Coosje kan ik nog steeds niet over uit. Hoe bedenk je dat? Waarom denk je dat je kind dat leuk zou vinden.



Marloes vind ik leuk (al is het meer een jaren 80-naam), Loes vind ik drie keer niks en valt naar mijn mening onder 'zielig voor het kind'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 juli 2014 @ 08:20:

Utrecht is idd hartstikke achtergesteld ja, pfff.

Jij laat het doen overkomen alsof je je met zo'n naam automatisch niet in het Engels kan redden. Een naam zegt daar niks over. Het gaat vooral over hoe goed iemand zich in die taal kan uitdrukken. En daar doet een naam niks aan.





Nee, ik zeg dat het onwijs irritant is als je over 20 jaar alleen maar in het Engels communiceert en je dan een naam hebt die niemand uit kan spreken. Ik denk niet dat je daar een kind een plezier mee doet.



Daarnaast vind ik op Noor na het allemaal ook superlelijke, oubollige trutten-namen. Noor vind ik nog wel meevallen, maar alleen als het een Arabische vrouw is, dat doet me aan koningin Noor denken. Een blonde Noor doet me aan een Vivavrouw in King Louie denken, beetje tuttig dus.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 26 juli 2014 @ 08:28:



Noor en Saar kunnen prima in het buitenland en zijn ook gewone namen. Maak er dan gewoon Nora en Sarah van. Ik vind die trend om afgekorte of verkleinde namen als officiële namen te geven sowieso stom.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven