hoe verwilderde konijnen vangen en vervoeren?

25-07-2014 22:16 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen konijnenmens maar heb er wel 2 in mijn tuin. Hartstikke leuk, maar over 3 weken moeten ze verhuizen en ik weet dus niet hoe ik ze te pakken moet krijgen. Ik heb ze sowieso nooit opgetild want dat vinden ze echt niets. Ze zitten het grootste gedeelte van de tijd in de tuin en laten zich niet makkelijk aaien. Ze zijn eigenlijk behoorlijk schuw.

Maar ik moet ze toch echt vangen over 3 weken. Heeft iemand een goede tip voor hoe ik dat moet aanpakken?
Waarom moeten ze verhuizen dan?
Alle reacties Link kopieren
Ehm. Waarom? Ze zijn toch wild?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet helaas mijn huis uit en kan ze niet meenemen, ze verhuizen dus terug naar de opvang waar ik ze vandaan heb gehaald.
Alle reacties Link kopieren
http://ongedierteproducten.nl/hazenkooi.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.wildvallen.nl/ ... ijn-klemmen-vangkooi.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Handdoek erover, vastpakken - desnoods met handschoen.. - en in zo'n trommel doen die je ook voor katten gebruikt.



Maar.. Waarom heb je dan konijnen? Eerlijk hoor, geen verwijt!
Oh... het zijn je eigen konijnen. Waarom heb je ze dan zo laten verwilderen?



Misschien kun je die opvang trouwens om hulp vragen. Die zullen wel vaker met zo'n bijltje gehakt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze toendertijd uit de opvang gehaald omdat ik het leuke beesten vind en heerlijk om naar te kijken! Ze konden al die tijd vrij rondlopen in mijn tuin (60 vierkante meter), wat ideaal was voor ze, maar ik heb het idee dat ze daardoor nooit echt aan me gewend zijn geraakt. Ik had wel iets anders voor ogen toen ik ze uit de opvang haalde, maar ik heb helaas dus nooit echt een band met ze gekregen. Maakt op zich niet uit, want ze hebben hier een heerlijk leven, maar op momenten dat ik ze moet pakken wordt het dus wel lastig.

Is zo'n handdoek effectief? Rennen ze daar dan niet onderuit?
Alle reacties Link kopieren
Een wasmand er over heen gooien? De open kant beneden
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Hebben ze wel een hok?



Die van ons zijn ook niet bepaald tam, ik zorg dat ze in het nachthok zitten, sluit de ingang naar het buitenhok af en mijn man houdt de reismand voor de opening, met wat lekkers er in. Met wat lichte dwang duw ik ze dan in de reismand.
Alle reacties Link kopieren
Vangkooi lenen bij asiel of dierenambulance.

Schepnet over konijn.

Let op, konijnen kunnen flink gillen als ze zich onveilig voelen
Alle reacties Link kopieren
Dat van dat nachthok is wel een goed idee. Ik kan ze in het nachthok lokken of gewoon een moment pakken waarop ze daar net liggen te pitten en dan het slaapgedeelte afsluiten. Hopelijk krijg ik ze dan via de voorkant in een reismandje.
quote:hettieverzettie schreef op 25 juli 2014 @ 22:42:

Dat van dat nachthok is wel een goed idee. Ik kan ze in het nachthok lokken of gewoon een moment pakken waarop ze daar net liggen te pitten en dan het slaapgedeelte afsluiten. Hopelijk krijg ik ze dan via de voorkant in een reismandje.Ik wacht meestal tot ze er uit zichzelf in liggen. In de reismand is al stressvol, als ik ze eerst het hok in moet jagen zijn ze tegen die tijd al zo over de zeik dat ze alle kanten op vliegen.
Alle reacties Link kopieren
haha,over de zeik Maar ja, daar ben ik dus ook bang voor, dat ze helemaal in paniek raken en dat het dan helemaal niet meer lukt.
Nou lekker dan, ik had ook 2 konijntjes uit de opvang, 2 "kneusjes" die verwilderd waren en niemand wildde. Ik heb ze, tot ze gingen hemelen, een heel mooi thuis gegeven, een mooie afgezette tuin met goed nachthok. Ik wilde die beesies gewoon een goed leven geven, het waren geen knuffelkonijnen maar dat wist ik van te voren.

En jij brengt ze terug naar de opvang
En waarom nam je konijnen als je geen konijnenmens ben??
Achter een struik gaan zitten en het geluid van een wortel nadoen. Of is dat flauw?!
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 25 juli 2014 @ 22:32:

Een wasmand er over heen gooien? De open kant beneden
Prrrr, mauw miawwwww.
arme konijnen
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad, arme konijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ze moet verhuizen, schrijft TO. Ze kan toch moeilijk de konijnen daar laten zitten in de tuin.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Nee dat kan niet. Maar je konijnen laten verwilderen nadat je uit de opvang hebt gehaald is niet echt een voorbeeld van goed konijnenhoudersschap.
Kun je niet met de volgende bewoners bespreken of zij ze willen hebben?



Wij hebben denk ik wel 20 tamme verwilderde konijnen in de tuin lopen (door de vorige buren en die konijnen fokken vrolijk door ) en ik vind het eigenlijk wel gezellig! Ook wel een hele grote tuin hoor!
quote:meldepel schreef op 26 juli 2014 @ 01:41:

Wij hebben denk ik wel 20 tamme verwilderde konijnen in de tuin lopen (door de vorige buren en die konijnen fokken vrolijk door ) en ik vind het eigenlijk wel gezellig! Ook wel een hele grote tuin hoor!Ook al zo diervriendelijk: uitgeputte voedsters doordat ze continu besprongen worden of zwanger zijn, bovendien alle vormen van inteelt met allerlei nare afwijkingen vandien. Waarom laat je ze niet castreren, zoals een liefhebbende en betrokken eigenaar hoort te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven