Eerste onderzoeken bij gynaecoloog, wie ook?

21-06-2014 20:06 1516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Dat het zwanger worden moeilijk gaat (en je nog niet weet waardoor)? Natuurlijk is iedereen die (inmiddels) wel weet waardoor het lastig gaat welkom om mee te schrijven!



naamwat infoEs1984maart 2013 miskraam, daarna niet meer zwanger geworden, reden onbekend dochtertje geboren!!! bp1984 pcos zwanger! esthertje na onderzoek blijkt alles goed komende 6 mnd zelf proberen halvemaan pcos zoontje geboren op 9 mei! nordic onregelmatige cyclus Zwanger!!! 2 januari uitgerekend. lotus meerdere miskramen zwanger! angel88 gestart januari 2014, nog niet zwanger starten met IUI snowy pcos gestart met promeva en clomid tasje reden onbekend start behandelingen in januari
Alle reacties Link kopieren
@es1984: goed nieuws!!! Morgen een eisprong...wat fijn zeg.



Bij ons heeft er een behoorlijke wending in het verhaal plaatsgevonden.



Afgelopen woensdag moest ik ongesteld worden (na gebruik primolut), maar helaas werd ik woensdag niet ongesteld. Donderdag, vrijdag en het weekend ook niet. Maakte me gister behoorlijk zorgen, dus wilde vanochtend het ziekenhuis bellen. Omdat de menstruatie uitbleef toch voor de zekerheid gister maar een test gedaan en wat blijkt.....ZWANGER. Geen idee hoe het kan. Blijkbaar heb ik na mijn onderzoeken in het ziekenhuis toch nog een eisprong gehad (raar aangezien ze in het ziekenhuis overtuigd waren dat ik geen eisprong zou krijgen, slijmvlies veel te dun en eitje veel te klein). Heb nog een 2e test gedaan (en vandaag een 3e van een ander merk....just to be safe) en die bevestigen het resultaat.



Vanochtend gelijk met het ziekenhuis gebeld. Vond het vreemd dat ze de test niet wilden bevestigen met een bloedonderzoek, maar ze hebben gelijk een echo ingepland voor eind augustus.



Wat ons nog zorgen baart is dat ik primolut heb genomen tijdens (wat nu blijkt) de zwangerschap. Net voor gebruik had ik (conform advies gyn) nog een test gedaan (2 weken geleden) en die was negatief....hoop nu dat er geen negatieve consequenties zijn voor de zwangerschap.



Wij dachten een zwaar traject in te gaan en nu blijkt het toch ineens raak te zijn.....we kunnen het zelf nog niet echt geloven. Nu maar hopen dat er geen miskraam komt en dat alles goed is met de baby/zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Wow BP; gefeliciteerd!!! Superfijn voor jullie zeg, hoop dat je de eerste weken lekker en goed uitzit en een mooie echo in het verschiet hebt...



En Es voor jou ook schot in de buik zeg maar, gelukkig is het goed gegroeid!



Sorry dat ik verder niet zoveel schrijf, maar heb niet zoveel ervaring met die medicatie en hormonen

Verder wel weer een ronde verder, hard van het bankje gevallen afg weekend...
Alle reacties Link kopieren
Super zeg!! Gefeliciteerd!!



Wel spannend ivm de primolut idd..wat zei het ziekenhuis daarvan?
Alle reacties Link kopieren
@bp1984, wauw! Wat een wending, een hele positieve wending! Gefeliciteerd! Ga voor jullie duimen, leuk om hier zo'n bericht te lezen. Wat kan het leven toch bijzondere wendingen krijgen. Nu uitkijken naar de echo, zo leuk! Hou je ons wel op de hoogte?



@pientjeee, wat vervelend voor je. Herken je gevoel, het kan zo'n tegenvaller en teleurstelling zijn..
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de felicitaties. De zuster die ik in het ziekenhuis aan de lijn had kon weinig zeggen over de consequenties van de primolut. Echo maar afwachten. Ik hou jullie op de hoogte.



@Pientjee: jammer dat deze ronde niet gelukt is en je weer opnieuw moet beginnen...balen.



@Es: spannend, je hebt misschien vannacht wel een eisprong gehad.... Ben benieuwd naar de uitslag van je volgende afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Woehoe bp, wat een super nieuws!!! Wel (extra) spannend denk ik, door de medicatie... Maar vooral genieten van het goede nieuws!



Pientjee, owh altijd weer even herstellen na zo'n bankval...



@Es, gaan ze nog checken of je eisprong inderdaad heeft plaats gevonden???



Ik kom trouwens net zoals Es uit Brabant.

Vinden jullie het iets wanneer ik (probeer) om zo'n tabel in de OP te zetten waarin we wat dingen zetten? Dan kan je wat makkelijker zien wie wat wanneer ook alweer heeft.



Het geeft trouwens wel hoop bp, dat het bij jullie nu ineens raak is!



Ik heb vanmorgen ziekenhuis gebeld. Omdat zowel mijn gyn als de 'ovulatiedeskundige' (weer een nieuwe term geleerd) op vakantie zijn word ik vrijdag door een andere gyn teruggebeld. Die gaat dan met me doorspreken hoe alles precies in zijn gang zal gaan als ik wil starten met clomid. Omdat ik niet tijdens werktijd gebeld wilde worden (ik kan niet inschatten of ik ergens vrij uit kan praten) is dat pas vrijdag. Aan de ene kant word ik daar ongeduldig voor, aan de andere kant is dat nergens voor nodig want het duurt toch nog minimaal tot eind augustus waarschijnlijk voordat ik ongesteld word.
Alle reacties Link kopieren
@bp1984, het zou inderdaad zomaar kunnen! Echter dacht ik gisteren, laat ik ook even een ovulatietest doen. Deze is nog niet positief.. Hmm..

Er is natuurlijk nog geen bloedband tussen moeder en kind, dat kan natuurlijk erg gunstig zijn voor je gebruik van primolut.



@halvemaan, dat checken ze door volgende week bloed te prikken. Geen echo meer nu..

Wat een goed idee, als je dat kan is dat wel erg handig!



Even afwachten tot vrijdag, wachten is nooit fijn
Alle reacties Link kopieren
@halvemaan: mooi dat het hoop geeft. Blijkbaar heeft bij mij de Clomid later gewerkt dan de gyn had verwacht. Misschien een ervaring die jij mee kunt nemen. Niet te snel opgeven met clomid...geef het tijd. En heb geduld, je kunt pas met Clomid starten als je ongesteld bent (3e dag). Ik heb trouwens nog nooit van een ovulatiedeskundige gehoord....



@es: jammer dat je nog geen positieve ovulatietest hebt...geduld....



Gelukkig idd nog geen bloedband. De primolut had wel een miskraam kunnen veroorzaken (dan had ik gedacht dat het een menstruatie was). Gelukkig is dat niet gebeurd. Nu afwachten tot de echo...
Alle reacties Link kopieren
Spannend zeg!



Wachten duurt altijd lang...



Ik ben gisteravond begonnen met de primolut, mooi in het weekend ongesteld dan dacht ik haha
Alle reacties Link kopieren
@bp1984, probeer daar niet aan te denken! Afwachten tot eind augustus is wel lang! Hoe gaat het met je? Is het nieuws al een beetje ingedaald?



@eeffieee, heb je last van bijwerkingen van de primolut nu? Hoop dat het meevalt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik zit een beetje in dezelfde fase als jullie.

Mijn vriend (30) en ik (26) zijn al bijna 2 jaar bezig om zwanger te worden. Sinds december 2013 middels een fertiliteitsonderzoek in het ziekenhuis. Bij mijn vriend is alles helemaal goed alleen bij mij is mijn hormoon spiegel erg laag waardoor ik aan de Clomit ben gezet. Inmiddels heb ik nu heel wat cyclussen gehad, begonnen met 1 tablet clomit en langzaam opgebouwd tot uiteindelijk 3 tabletten Clomit.

De eicellen groeien daardoor heel goed bij mij alleen er gebeurd maar niks bij de bevruchting! Helaas ben ik vanochtend weer ongesteld geworden en heb ik weer moeten bellen naar het ziekenhuis voor een afspraak. Ik moet nu gaan beginnen met hormonen spuiten. Ik krijg Gonal F. Ik heb geen idee wat me te wachten staat! Ben daardoor ook best wel gespannen... Ik heb me gisteren hier aangemeld bij Viva en het is fijn om te lezen dat er meerdere meiden zijn die zich net zo voelen als ik.
Alle reacties Link kopieren
@essie079, fijn dat je hier mee wil schrijven. Hopelijk vind je wat steun en begrip of lucht het je op om je frustraties, vragen, gevoelens hier neer te zetten.



Wat vervelend voor je dat je vanmorgen weer ongesteld geworden bent. Blijft altijd een spannend moment waar je toch naartoe leeft in de hoop dat het uitblijft en je positief zal testen. Kan me voorstellen dat je gespannen bent omdat je nu hormonen moet gaan spuiten en niet weet wat je te wachten staat. Ik ben hier ook niet bekend mee. Vanaf wanneer moet je beginnen met spuiten?
Alle reacties Link kopieren
@eeffieee: Ik hoop dat je weinig last hebt van bijwerkingen



@Es: zoals iedereen in dit forum moet ik geduld hebben...... Het nieuws is nog niet echt ingedaald. Het vreemde is dat we natuurlijk al een tijdje bezig waren en je zou verwachten dat we nu erg blij zouden zijn. Maar omdat het nu zo onverwachts is moet ik nog erg wennen. Ik had mezelf overtuigd dat het nog erg lang zou duren (en me er ook op ingesteld).....Ben je vandaag nog naar het ziekenhuis geweest???? Hoe ging de afspraak? Eisprong???



@es079: Welkom!! Ik stond op het punt om met Gonal F te starten. Heb de uitleg allemaal weg gekregen. Ik zou een prikpen krijgen...jij ook? Het schijnt dat de bijwerkingen minder heftig zijn dan Clomid, maar je moet veel vaker naar het ziekenhuis. Best een belasting. Gaan ze bij jou eerst ook nog een kijkoperatie doen? (dat wilden ze bij mij nog wel doen voor het starten met Gonal F).



Ondanks dat ik nu in een andere fase zit, vind ik fijn om te lezen hoe het met jullie gaat. Ik hoop dat jullie snel hetzelfde goede nieuws krijgen!!
Alle reacties Link kopieren
@bp1984, toen ik vorig jaar het geluk had zwanger te mogen zijn moest ik toch ook even wennen aan het nieuws hoor dus helemaal niet zo gek. Zeker niet als je je ergens anders op ingesteld had en je het totaal niet verwacht had.



Ik moet aankomende week pas weer naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Heb na woensdag geen ovulatietesten meer gebruikt en die ik gebruikt had heb ik ook niet op het beste moment gedaan. Pas vanuit werk en al behoorlijk wat gedronken. We houden het gewoon heel erg gezellig hier en dan wachten we het maar weer af.



Leuk dat je nog wel even mee leest en schrijft .
Alle reacties Link kopieren
Welkom Essie! Oeh dat lijkt me ook spannend! Geeft clomid trouwens veel bijwerkingen?



Hoe voel je je bp?



Ben dinsdagavond met de primolut begonnen en vanaf woensdag tussen de middag echt bekaf..later gaat t wel weer. Of het daar van komt of gewoon wat slaapgebrek door rare werktijden vriend weet ik niet, maar verder geen bijwerkingen. Vorige keer was ik stikchagie, nu gelukkig niet.
Alle reacties Link kopieren
@es: misschien is het ook beter om even geen ovulatietesten te gebruiken en 'gewoon gezellig' te houden....minder stressvol.



@eeffieee: mijn bijwerkingen met Clomid waren stemmingswisselingen (arme vriend...), opvliegers en een tijdje na het innemen van de Clomid had ik vaak 1,5 a 2 weken last van vermoeidheid. Mooi dat je niet niet zo'n last hebt van de Primolut. De eerste keer dat ik primolut gebruikte was ik juist erg happy...mijn vriend wilde mij vaker aan de primolut zetten.



Ik voel me op zich niet verkeerd. Vooral erg moe. En ik heb last van een vaag gevoel in mijn maag (soort van misselijkheid, maar niet heel erg). En zere borsten..... Ik kan niet meer zonder BH rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
@bp, lijkt me fijn dat je wel wat zwangerschapsklachten hebt, maar niet dusdanig dat het echt vervelend is :-) Ik zou het leuk vinden als je blijft meeschrijvrn en ons ook zeker op de hoogte houdt van jullie wondertje!



@essie, ik kan je helaas ook niks vertellen over injecties, moet nog aan de clomid beginnen. Zag dat je zelf ook topic geopend hebt, hopelijk zijn er daar mensen die wel wat (positieve) ervaringsverhalen hebben.



@es, bij jou is het wachtbankje weer aangebroken, of ben je nu meer bezig met de onderzoeken?



Ik had trouwens wat weimig tijd om te forummen, te druk met klussen... Vrijdag wel telefonisch een gyn gesproken, mag volgende week alvast clomid halen en dan wachten tot ik ongesteld word. De komende weken is het hier rustig dus mbt dit onderwerp. Al ben ik er natuurlijk toch mee bezig. Had bijv gister, op dag 16 van cyclus, al wat dagen meer last van acne en ook wat afscheiding en dan zorg ik toch dat vriend en ik het even gezellig maken, je weet maar nooit.. Heb ook even getwijfeld over ovulatietesten, maar denk dat het vooral teleurstelling en druk oplevert, dus daar zie ik vanaf

gewoon maar wachten op de clomid!
Alle reacties Link kopieren
@bp1984, klopt. En het wordt deze maand toch goed gevolgd dus het is ook niet echt nodig.



Allemaal klachten die passend zijn bij een zwangerschap, geeft misschien juist op dit moment ook wel een geruststellend gevoel.



@halvemaan, ik zit inderdaad weer op het wachtbankje. Vandaag dag 26, meestal 32 dagen dus zou over een week ongesteld moeten worden. Ik verwacht zelf alleen dat deze cyclus wat langer gaat duren aangezien het eitje even 'stil' stond en mijn laatste cyclus opeens ook zo lang was. Gister alleen wat licht bloedverlies gehad en vandaag ook, vreemd..



Jij zit nu ook in de fase van het afwachten. Toch spannend lijkt me, starten met clomid. Goed dat je het toch extra gezellig maakt, je weet het natuurlijk maar nooit!
Alle reacties Link kopieren
BP voelt vast wat echter nu je wat merkt van je zwangerschap, zal wel even gek voelen...



Es en halve maan slim dat je even geen testen gebruikt, gezellig en spontaan is veeeeel leuker. Vorig jaar was ik zo gefocust ermee bezig als mijn ei eraan zat te komen dat als ik het daarna niet meer hoef te doen ik er helemaal relax van wordt

Spannend es, knap hoor dat je extra geduld moet hebben vanwege je latere eitje, zal vast wel even moeilijk zijn...



Wat spannend die prikken allemaal of tabletjes met hormonen, zonder hormonen is het soms al bal en dan krijg je nog wat extra! Hoop dat jullie (en man ) weinig last zullen hebben van bijwerkingen... Gaat de rest bij jullie nog wel spontaan, dus alleen extra hulp met hormoonstimulatie of daarnaast ook IUI of iets anders?
Alle reacties Link kopieren
@halvemaan: verstandig om nog niet te stressen met ovulatietesten en zo. Afwachten tot de menstruatie...



@Es: raar dat je wat bloedverlies had. Is inmiddels wel duidelijk dat je echt een eisprong hebt gehad (bloedtest)?



Morgen komt iemand langs van Moeders voor Moeders. Wil mijn steentje bijdragen voor alle vrouwen die problemen hebben met zwanger worden (gezien onze situatie lijkt het me niet meer dan normaal om mee te doen aan het project).
Alle reacties Link kopieren
@pientjeee, het is altijd weer even spannend maar eerlijk gezegd niet anders dan anders .



@bp1984, ik heb gister pas bloed laten prikken maar ga er vanuit van wel. Heb iedere maand een eisprong en verwacht die nu ook gehad te hebben. Maandag weer een afspraak in het ziekenhuis. Dan krijg ik de uitslag en wordt alles besproken.

Dat bloedverlies is inderdaad vreemd, stiekem denk je dan toch zou het een innestelingsbloeding zijn? Had ik vorig jaar namelijk ook, maar wil ook realistisch zijn en ga er gewoon vanuit binnenkort weer ongesteld te worden.



Goed dat je mee doet aan moeders voor moeders, had ik me toen ook voor opgegeven.



Slaap lekker allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn weinige bezoekjes, door het klussen komt het er niet van! Wil ook nog wel tabel gaan maken in de op, maar laptop ligt ergens in een doos ofzo :-) en op tablet gaat dat denk ik niet.



Gisteren de clomid opgehaald, nu dag 23 van cyclus, dus duurt wrs nog wel een maandje voor ik kan gaan beginnen.



@es, je maakt het wel spannend, als ik goed geteld heb nu dag 31 ofzo bij jou, ben benieuwd of je ongesteld wordt!



Ik heb trouwens alleen clomid waar ik mee begin Pientjee, behalve pcos lijkt bij mij alles op orde. Vriend is niet getest, eerst mar eens kijken wat de clomid gaat doen.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Halvemaan, voor jou nu ook wel spannend. De clomid heb je opgehaald dus nu echt afwachten totdat je kunt gaan beginnen.



Gister zat ik op dag 32 en helaas ben ik vandaag ongesteld geworden. Dus toch weer een cyclus van 32 dagen zoals ik normaal heb. Dat is aan de ene kant dan ook wel weer fijn, en aan de andere kant natuurlijk weer een teleurstelling. Morgen hebben we de afspraak in het ziekenhuis, ik ben benieuwd wat de uitslag van het bloed prikken is en hoe we nu verder gaan. Dus toch wel weer een beetje spannend hoor!



Geniet allemaal van jullie zondag, het zonnetje schijnt!
Alle reacties Link kopieren
@es1984: balen dat je ongesteld bent geworden, maar hopen dat morgen de bloedtest bevestigd dat je een ovulatie hebt gehad. Dat geeft hoop.



@Halve maan: succes met de Clomid. Ik hoop dat je weinig bijwerkingen hebt.



Idd....heerlijk weer vandaag. Niet te warm en niet te koud. Perfect.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen weer naar het ziekenhuis gegaan om alle resultaten, voor zover die nog niet bekend waren, te bespreken. De progesteron waarde was laag, de gynaecoloog gaf aan dat ze waarschijnlijk te laat geprikt hebben en dat ik mijn eisprong waarschijnlijk wel gehad heb. Om daar zeker van te zijn, wil ze mijn cyclus nog een keer gaan volgen. Hier baal ik eerlijk gezegd wel heel erg van. Als ze eerder geprikt hadden, was dit misschien niet nodig geweest. Op mijn werk is het vrij goed te regelen, maar niet weken en weken achter elkaar. Het gaat dan ook opvallen.



Nadat ze mijn cyclus gevolgd heeft, wilde ze voor de zekerheid mijn eileiders doorspuiten. Aangezien ik vorig jaar al zwanger geweest ben, gaat ze er vanuit dat dit allemaal goed zit, maar toch voor de zekerheid. Ze gaf tevens de optie dat dit ook kon gelijktijdig met het volgen van mijn cyclus. Hier hebben we dan ook voor gekozen.



Ze wilde het volgende week maandag al inplannen, dus ik moest bij de juiste afdeling een afspraak plannen. Helaas hebben zij op die dag geen mogelijkheden en is de eerste mogelijkheid volgende week donderdag. Ik moet nu eerst met mijn gynaecoloog in overleg of dit kan, aangezien ze dit maar in een bepaalde periode van de cyclus uitvoeren. Ik hoop dat het lukt, anders wordt het pas volgende maand. Het onderzoek lijkt me vrij pijnlijk, ze zetten een klem op je baarmoeder en zetten daar een buisje aan vast waar ze de vloeistof doorheen doen. Voor de pijn heb ik al een pijnstiller voorgeschreven gekregen die ik 1,5 uur voor de opname in moet nemen. Die heb ik meteen opgehaald bij de apotheek in het ziekenhuis.



Volgende week dus waarschijnlijk het doorspuiten van de eileiders en meteen een echo om mijn cyclus opnieuw te volgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven