Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie zomer 2014

19-07-2014 14:40 1624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw vers topic om verder te strijden tegen de extra kilo's. Iedereen blijft van harte welkom.



Ben je trots op jouw eetlijstje? Wil je wat extra motivatie? Loopt jouw eetgedrag de spuigaten uit? Wil je pronken met jouw gewichtsverlies / sportprestatie? Of wil je gewoon gezellig kletsen over alles en nog wat? Hier moet je zijn!





Op vrijdag geven we ons gewicht door:

afgevallen deze week:

huidig gewicht:

afgevallen totaal:



Geef je jouw gewicht driemaal niet door? Dan verdwijn je uit de tabel. Laat me weten wanneer je jouw gewicht niet kan melden.



Veel schrijfplezier!



naamlengtestartstreefhuidigafgevallenStrawberry1,67766675,8-0,2Marisje1,65957092,1-2,9Twilight1,7588,77581,7-7Pamplemoes1,631106573,6-36,4Konijn-tje1,67696064,2-4,8Mootje1,70817075-6Lionne1,5867,26062,5-4,7Lisss1,8075,86575,6-0,2
Alle reacties Link kopieren
Goedzo Marisje en Ilonadenise





Ik woog vanochtend 69,1 kg

Dat is 1,7 kg minder als vorige week

Totaal afgevallen 6,5kg



(en ik hield vocht vast,- kleine ingreep gehad die week ervoor - gelukkig lukt het nog!)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
@menn: goed dat je het calorieen tellen een beetje los kunt laten. Het is nog beter om ze helemaal niet te tellen. Gewoon lekker gezond en zo puur mogelijk eten!



@lantana: haha erwtensoep en andijvie stamppot. Ik lust het ook wel ieder jaargetijde hoor! Je hebt er trouwens al veel af!



@pamplemoes: jij bent ook al veel kwijt, ik kan me voorstellen dat je je lekker voelt deze zomer zonder al die kilo's die er vorig jaar nog aanzaten. Ik heb het omgekeerd helaas, vorig jaar voelde ik me heerlijk en nu wat minder, maar ja eigen schuld!



@sja: Zet hem op om er weer in te komen. Het is altijd moeilijk na een vakantie. Zo loopt het bij mij helaas altijd weer uit de hand. Succes!



@ilonadenise: lekker dat je dat kan een stukje chocolade eten en het dan weer wegleggen, dat kan ik echt niet hoor! Bij mij moet het altijd op. Jammer dat er minder af is dan je had verwacht, misschien inderdaad door vocht. Dan valt het volgende keer misschien wel weer wat mee.



@strawberry: fijne vakantie!



@kuiltje: succes! Ik ben hier zelf ook net deze week aangemeld. Maar moet heel wat kilootjes meer!



@mrsnem: super dat er zoveel af is, dat stimuleert om door te gaan! Zet hem op!



@marisje: goed dat je het na de vakantie weer zo goed hebt opgepakt.



Ik lees dat er best wel veel bananen worden gegeten. Dit zijn echte suikerbommetjes, zeker als ze wat rijper zijn!



Verder heb ik nog een vraagje, weten jullie of de Primark ook grote maten verkoopt?



Mijn twee eerste dagen zijn redelijk gegaan. Hier en daar nog wel wat verbeterpuntjes, haha. Ik heb me niet gewogen omdat ik nog maar twee dagen bezig bent. Ik houd het dus op mijn startgewicht vna 105 kilo (lengte 1.68 en streef 68kg). Vanaf volgende week vrijdag doe ik mee met het wegen. Ik wil ook proberen om niet tussendoor te gaan wegen. Nou een hele fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
@Hartjes88

Je mag best een banaan eten hoor. Naast suikers (de goede..) zitten er ook vitamines en vezels in. Google eens op "freelee the banana girl" - die eet er 20 per dag!

Liever een banaan dan een reep chocola.



Oh en de Primark:

De maten kloppen soms niet helemaal. Blouses vallen wat kleiner / korter soms en broeken wat ruimer. Zowiezo gaat de maatvoering voor alles tot 18 (48-50) maar heb ook wel eens maat 22 (56?) voorbij zien komen. Ik zou gewoon eens gaan kijken.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Hey Dames!!! Vanmorgen uit nachtdienst gekomen dus niet kunnen wegen. Helaas . Maar gisterochtend alvast gedaan



Nu: 92,6

Start: 93,5

Eraf: 0,9



Fijn. Heb niet echt idee dat ik aan het lijnen ben. Pak soms wat chipjes. Heb eergister friet op. Maar wel minder en ik denk wat meer na zonder te veel te zitten tellen. Hogelijk lukt het mij om zo verder te gaan..

Ik let nu vooral op dat ik op de goede tijden wat eet en loop met een flesje water rond...



Goed bezig dames! Mooie lijstjes. Ik zet die hier niet veel neer. Maar jullie hebben al hele mooie!!! Ik ben benieuwd hoe het bij de rest is..
Alle reacties Link kopieren
@menn veel plezier bij de sauna

@marisje haha kan ik me voorstellen!

@mrsnem @ilona Top dames! Weer wat er van af!

@hartjes heerlijk ja, die herfstige/winterse recepten! Ik geloof inderdaad dat de primark ook grote(re) maten verkoopt, en over die banaan, ik denk maar zo: "is het echt voedsel? "Komt het van een boom, plant, zaadje, of uit de grond? Is het natuurlijk , zou ik de ingredienten zelf ook in mn keukenkastje hebben staan?" Dan zit het wel goed! Etc!

@mabelle Top gedaan, lekker hè, ik geniet ook gewoon met volle teugen en daarnaast bereik ik/wij allemaal ook een prettig lichaam



Wat hebben jullie voor het avondeten op de planning staan??



(Weegmomentje

Nu: 59.7 kg )
Alle reacties Link kopieren
Resultaat is behoorlijk triest, ik wijt het aan de hitte!



afgevallen deze week: 0,1

huidig gewicht: 89,3 kg

totaal afgevallen: 20,7 kg



Vanavond lekker makkelijk: simpele salade (tomaat, sla, wortel, komkommer) en kleine loempia uit de oven.



Zal vanavond de tabel aanpassen!
Alle reacties Link kopieren
quote:pamplemoes schreef op vrijdag 25 juli 2014 13:55 Resultaat is behoorlijk triest, ik wijt het aan de hitte!



afgevallen deze week: 0,1

huidig gewicht: 89,3 kg

totaal afgevallen: 20,7 kg



Vanavond lekker makkelijk: simpele salade (tomaat, sla, wortel, komkommer) en kleine loempia uit de oven.



Zal vanavond de tabel aanpassen!



Wat jammer!

Als ik naar je lijstjes kijk zie ik dat je twee wat grotere maaltijden per dag neemt. Bv forel, zalm uit de oven, en dan savonds nog een grote salade of zelfgemaakte soep. Allemaal gezond, maar hou je het bij in een app zoals Fatsecret? Die geeft totaal aan koolhydraten - vet - eiwit weer. Dingen als mueslireep (suiker) bepaalde vleessoorten, bevatten stiekem nog heel veel kcal. Kan het zijn dat je ondanks dit gewoon nog (in verhouding) veel vetten of koolhydraten binnenkrijgt?

Voorbeeldjes; avocado 300kcal, mozzarella per bol 500kcal, 1 mango 135kcal, kokosmelk 100ml/90kcal door je smoothie.



En wat drink je overdag? Goed water toch



Ik vind je lijstjes heel netjes en dit is ook echt niet aanvallend bedoeld, juist om je te helpen en mee te kijken.. Als je mijn reactie niks vind haal ik hem weer weg hoor!



(Wat helpt voor warmte-vocht; goed water + groene thee drinken, rondje hardlopen, even 15min een workout thuis doen.., daarna lekker douchen. Beetje vocht kwijtraken!)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Mrsnem: Bedankt voor jouw feedback. Ik weeg mijn eten en ik geef alles inderdaad in op de app Myfitnesspal en kom altijd uit rond de 1500 kcal (gisteren was het nu wel 1700 kcal). Verder drink ik alleen water en koffie met magere melk.



Avocado vind ik heerlijk, maar eet alleen de helft op. Mango idem dito. Mozzarella eet ik ook nooit op in één keer. Lekkere dingen, maar die tikken wel aan natuurlijk. Mijn andere huisgenoten eten de rest op.



Ik zal even de verhoudingen schrijven van de afgelopen dagen:

dinsdag koolhyd: 53%. vet: 29%, eiwit: 18%

woensdag koolhy.: 53%, vet: 20%, eiwit: 27%

gisteren koolhyd: 41%, vet: 36%, eiwit: 23%



Mss toch teveel koolhydraten... Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Op mijn app staat trouwens de verhouding op 50-30-20.



Had wel al een lager cijfer gezien op de weegschaal deze week. Ahja, een lichaam doet niet altijd wat je wil!
Alle reacties Link kopieren
@Lantana, amai! Heb je jouw streefgewicht nu bereikt? Of wil je nog wat meer afvallen?



@Kuiltje: welkom!



@Menn: toch niet zo erg? Die extra boterham? Beter dan chocolade, snoep, chips of andere troep.



@Mrsnem: goed afgevallen deze week!



@Ilona: 400 eraf is toch goed? Met dit warme weer houdt iedereen toch wat meer vocht vast?



Hier vooral creatief met restjes, want ga morgen pas naar de winkel:



O: twee sneetjes bruin brood met confituur, aardbeien, koffie met magere melk

L: volkoren pasta (50 gr ongekookt) met gebakken courgette, erwtjes, zongedroogde tomaatjes, beetje pesto en gesneden tomaatjes ernaast, daarna nog wat aardbeien

T: koffie met magere melk, stukje zwarte chocolade (20gr)

D: salade (tomaat, wortel, komkommer, ijsbergsalade, ananas) en twee kleine loempia uit de oven

T: beetje fruit
Alle reacties Link kopieren
ooo Pamplemoes das balen. Maar je doet het goed hoor. En inderdaad de tips van menn zetten je aan het denken maar als ik je zo lees zit het hem daar ook niet in?

Moet je menstureren? Ik houdt dan altijd vocht vast en val veel minder af.



Lantana wauw je bent al veel afgevallen zeg! Goed zo. Ga je nog door?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Hier is mijn lijstje. Het ging niet super vandaag maar op dit moment wel trots want ik heb heel standvastig een broodje frikandel afgeslagen :)!



O: Geitenyoghurt met bio (suikervrije) muesli, halve appel en theelepel chiazaad.

T: Halve appel en 1 gekookt ei.

L: 1 saucijzenbroodje (niets beters te vinden @ work en geen eigen lunch bij me)

T: 3 dropjes

T 2: Ongezouten nootjes en 2 dadels

D: volkoren couscoussalade met komkommer, rozijnen, lenteui, feta, zongedroogde tomaatjes

T: 1 chocolaatje



@Pamplemoes: Balen dat de weegschaal minder aangeeft dan je zou willen. Ik zie dat je al een hele hoop kwijt bent; dan gaan de rest van de kilo's vast ook!



@Lantana: Ik heb niet ver terug gelezen maar jeetje jij bent al veel kwijt! Hoe lang heb je hierover gedaan?



@mrsmen: Dat vind ik dus altijd knap als mensen niet snel opgeven tijdens het 'lijnen'. In heel veel dingen ben ik een doorzetter maar in dit geval helaas niet echt.
Alle reacties Link kopieren
PS:



@Pamplemoes: Mijn huidige gewicht is 71,7 ipv 71,1 :$ :(. Komende vrijdag geef ik het resultaat van de eerste week door :)!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kuiltje schreef op 25 juli 2014 @ 21:10:

PS:



@Pamplemoes: Mijn huidige gewicht is 71,7 ipv 71,1 :$ :(. Komende vrijdag geef ik het resultaat van de eerste week door :)!Oepsie! Heb het aangepast . Anders wel een goed eetlijstje, het is ook pas de eerste dag!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag druk geweest, paar keer op en neer gereden en nog een feestje wat verder weg. Heb veel verleidingen moeten weerstaan, jeetje. Ik doe het dan ook maar een beetje voor jullie



O: magere Bio yoghurt met paar rozijnen, lijnzaaden TL roosvicee

T: stukje meloen, groene thee

L: 2 matzes met kaas en aromat zonder zout

T: smart protein shake

A: sandwich van meerzadenbrood met mozzarella (1/4 bolletje) tomaat, rucola en pesto

T (feestje): 2 kleine plakjes Turks brood, 1 glas chardonnay en een kwart glaasje martini roze, 1 dadel.

T: bakje fruit (meloen druiven en appel)



Die appel gaat dus niet, heb nog nooit zon jeukende keel gehad haha. Beetje allergisch voor sommige soorten. Verder echt veel "afgeslagen", en nu zit ik met een best trots gevoel en een grote fles water!
Geniet van elke dag!
@ pamplemoes: Oohhh, 400 klinkt veel beter dan 0.4 Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met het gewichtverlies dames! En fijn dat pamplemoes de tabel bij houd!



@pamplemoes @mabelle Mm.. Of ik meer weer afvallen? Ik weet het eerlijk gezegd niet, Ik leef nu al een jaar op deze manier, dus ik denk er niet echt meer overna (afvallen opzich). Waar ik wel aan probeer te denken is om mijn lijf te voeden met echte, natuurlijke producten elke dag opnieuw. En als ik daarbij ook nog wat grammetjes verlies, is dat mooi meegenomen. En als mijn gewicht nu stagneert/ietje toeneemt (zonder verklaarbare reden) dan neem ik aan dat dat het gewicht is waar mn lijf zich prettig bij voelt!

@Kuiltje bedankt! Ongeveer een jaar!

@iedereen Maar ik blijf gewoon lekker meeschijven hoor, ondanks dat ik mn 'oude streef' bereikt heb!
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van gister vergeten, maar was wel netjes.

Vandaag;

O. Magere yoghurt, havermout, aardbeien, thee

T. Koffie, light chocolademelk, granenbiscuit, plakje ontbijtkoek(had nog trek)

L. 2 boterhammen sandwich spread, fruitmelk

T. Fruit, koffie

D. Aardappels, snijboontjes, speklapje, aardbeien

T. Koffie, 2maria kaakjes, crystal clear



Oooh en ik heb echt spierpijn nog! Kan.bijna de trap niet op en af;)
Alle reacties Link kopieren
Weekend....!!



Lijstje van vandaag:

O: Geitenyoghurt, halve appel, suikervrije muesli, 1 theelepel chiazaad.

T: 1 banaan

L: portie kibbeling

D: Ik ben wezen wokken... Kon me niet zo goed inhouden :$.
Alle reacties Link kopieren
Weekend idd!

Omdat ik gister álles heb afgeslagen en ook de burger king voorbij ben gelopen heb ik mezelf getrakteerd op pizza! Wel een kinderformaat dus lang niet zoveel kcal als Mac / burger king.



O: 1/4 meloen, popcornwafel met kaas

* 35 min hardlopen

T: kop koffie met melk

L: eiwitshake

T: handje druiven

A: pizza

T: glas karnemelk, 1 radler 0%



Morgen (en de rest van de week) weer gezond eten en heb al sporten gepland staan voor de hele week. Moet aankomend weekend in een jurkje en dan staat ook mijn "tussenstreef" van 68kg gepland. Ik ben dan 7,5 kg kwijt en heb er dan nog 7,5kg te gaan om bij mijn streefgewicht uit te komen. (Stabiliseren is ook 1-2 kg) Daartussen nog een vakantie en beginnen met werken dus genoeg uitdagingen.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
@lantana: Super hoor dat je er niet meer hoeft over na te denken. Zo hoort het wel denk ik... Proficiat!



@Marisje: Jammer de bammer van die spierpijn, maar betekent wel dat je goed gesport hebt!



@Mrsnem: Goed op weg! Hopelijk haal je jouw tussendoel.



Hier is de weegschaal al heel wat liever, oef! Gisteravond een onverwachte bbq gehad, maar heb verstandige keuzes gemaakt. Twee stukken vlees, veel groentes, klein beetje ketchup en aardappeltjes. Als toetje één balletje vanille-ijs en verder water gedronken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Mag ik bij jullie meeschrijven?

Ik wil vanaf morgen gaan lijnen.



Ben 5,5 week geleden bevallen van 2e zoontje.

Nu wil ik graag weer in mijn kleding passen.



Ik weeg nu: 81

Atreefgewicht: 68
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik wil ook meeschrijven, ik ben sinds november met de volgende levensstijl veel afgevallen.



Voorbeeldmenu



Ochtend, 3 EL muesli, 250 gr magere yoghurt, 100 Gr fruit, 2 EL lijnzaad, 1 koffie, 1 Thee



T : 1 appel



lunch: bijvoorbeeld een mexicaanse wrap met kip, feta, paprika,olijven ui,look, krulsla



T : 1 fruityoghurt



A :; 3 BH met mager beleg, 1 pompelmoes



Na het sporten : 1 graanreep of 1 hand noten



Qua drank : Drink ik veelal water, 2 glazen cola light, groene thee



Qua beweging



maandag : spinning

dinsdag :1 u wandelen

woensdag : toning

donderdag : 1 u wandelen

vrijdag : 1 u wandelen

zaterdag : zumba

zondag : bodypump en yogilites



Met na het sporten een heerlijke sauna als het niet te warm is. Verder wandel ik naar het sporten heen en weer in totaal weer goed voor 30 minuten



Ik doe de schoonmaak op woensdag en hou regelmatig bij.



Mijn gewicht is nu 98 kg

Ik meet 176 cm

Mijn streefgewicht is 75 kg (en dan zie ik wel verder)

Mijn maat nu is 46 onder en 42-44 boven



Ik ga superhard de laatste tijd, ik val niet echt af, maar merk aan mijn kleding dat alles losser en losser begint te zitten, zelfs soms na 3 weken zakt een broek al af.
Alle reacties Link kopieren
Achja : en in het weekend gun ik mij wel een lekkere ijscoupe.



Een keer per week eet ik ook frieten, maar ben van plan om op termijn een actifry te kopen, heeft iemand daar ervaring mee. Zijn de frieten daar goed van.



Ook als het minder warm is ga ik weer in de infraroodsauna na het sporten.



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Welkom bewitched en kimmynmgn! Ik plaats jullie vrijdag in de tabel .



@Bewitced: Hoeveel ben je al afgevallen? Jouw eetpatroon klinkt wel goed. Ik heb geen ervaring met frietjes uit de actifry. Als ik frietjes eet, ga ik meteen all the way! Ook goed dat je jezelf af en toe eens iets lekkers gunt, anders is het moeilijk vol te houden.



@Kim: Proficiat met je baby, want het is nog een kleintje éh! Veel succes met afvallen.



Vandaag ben ik naar de kust geweest. Veel gewandeld en vanavond uit gegeten. Ik heb geprobeerd een gezonde keuze te maken en ik heb geen brood gegeten bij mijn salade.



O: 100 gr speltbrood met Philadelphia, aardbei en kiwi

L: rijst, salade en kabeljauw in een curry-kokossausje

T: klein bolletje mangosorbet

D: cola-light, olijfjes, salade met scampi, gerookte zalm, roquefort en kerriedressing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven