Lijf & Lijn alle pijlers

Verhouding lengte/gewicht/kledingmaat.

22-07-2014 13:36 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, vraag me af hoe deze verhoudingen bij jullie liggen?

Maak regelmatig mee dat mensen niet geloven hoe zwaar ik ben.

Met mijn gewicht van 100 kg, bij een lengte van 1.67 m draag ik maat 46. Ik ben nog zwaarder geweest, 118 kg. en toen had ik maat 50.

Ken dames die een stuk lichter zijn in gewicht (85 kg) maar ook maat 46 dragen.

Heeft dit te maken met hoe iemand "gebouwd" is?
Alle reacties Link kopieren
1m57

ongeveer 50-52 Kg

maat 36/S of 38/M (ligt aan het merk)
1m60

83-86 kg

Maat 42/44 soms 46



Ik heb het idee dat omdat ik donker gekleurd ben ik met een hoger gewicht 'wegkom' dan een geheel blank iemand, of klets ik nou maar wat?

Ik trek aan wat lekker zit en wat ik bij mij vind passen. Heb uit de monki oversized shirts maar dan maat 38, heb een grote matenbroek maat 46 die veel te groot zit etc.

Steeds maar passen en uitvinden.

Weet ook niet hoe ik overkom, hoor vaak terug dat men mij er leuk vind uitzien (ook bijv via via, dus dat er op mijn werk wordt gevraagd naar die 'mooie kleurrijke dame' en dat ben ik dan).

Kan ook beleefdheid zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nu ik met een fikse 7 maanden zwangerschapsbuik in een topje uit de reguliere collectie van de Zeeman maat 36 pas weet ik het zeker: de maat zegt helemaal niets. (Voor de goede orde: Ik ben 1.63 lang, niet zwanger iets onder de 70 kilo en van zelangzalzeleven geen maatje 36)
Alle reacties Link kopieren
1m67

69-71 kilo

Maat S/M/L

Maat 36/38/40
Alle reacties Link kopieren
1m70

(Bijna) 63kg

36/38. Boven soms ook 40 ivm grote borsten.

Ben nu ruim 5kg kwijt en daarvoor toch ook wel vaak maat 40. Vooral brede heupen en love handles had ik toen. Vind mezelf nu beter in proportie
Alle reacties Link kopieren
168

normaal tussen de 63-68 kilo

bovenkleding 36 of 38

broeken rond de 42 want alle gewicht zit bij mij in de heupen, billen, bovenbenen. Bovendien heb ik ook nog eens flinke dijbeenspieren.
Alle reacties Link kopieren
1,75 meter. Ik schommel tussen 95 en 105 kg. Kledingmaat het meeste 46.



Mijn kilo's zitten gelijkmatig verdeeld over mijn lichaam, dus boven en onder zelfde maat. Ben er heel tevreden mee
Ik ben 1.64 en ik weeg 55/56 kilo. Maat 34/36.
1.56 m en zo tussen de 50-52 kg. Kledingmaat is best afhankelijk van het merk, 34/36, XS/S en spijkerbroeken 26/27/28, ook wel afhankelijk van het model. Ik ben best smal gebouwd, ook qua voorgevel, maar heb wel taille en een kont (en een buikje helaas). Er zit echt wel vlees aan zeg maar, toch hoor ik geregeld dat anderen mij ielig of tenger vinden. Vind ik niet echt een compliment eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
1.68 en 60 kg ik draag bijna altijd maat 40, jeansmaat 30.

Ik heb brede schouders en heupen en geen taille. Van opzij ben ik heel slank van voren tamelijk breed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.70 en ik weeg 64 kg ik heb meestal maat 38 of M maar soms ook 36 of S.



Het aparte is dat toen ik 10 kg zwaarder woog, 74 kg dus, zat ik tussen 38 of M en 40 of L in.

Dat verschilt dus helemaal niet veel met wat ik nu draag terwijl 10 kg best veel is. Maar ik ben vrij breed gebouwd bij mijn schouders vooral, ook heb ik vrij stevige boven benen, dus het kan daar aan liggen.
De wereld vormt zich door wat een persoon doet en laat, je leven vormt zich door wat jij doet en laat.
Ik ben 1.72 en weeg 56 kilo. Maat 36 / S
1.68 hier



Bij 85 kilo maat 46, bij 80 kilo 44, bij 75 kilo 42/44. Minder heb ik al 100 jaar niet gewogen. Ik heb het vooral op heupen buik en bovenarmen zitten. Heb ook een flinke kont.
Alle reacties Link kopieren
1,82 meter en 75 kilo. Maat 42 en soms maat 40 (bij Miss Etam dan ;)).
Beter een half motto....
Ik ben 1.80, 115 kilo en draag kledingmaat 44 soms 46.BH omtrek 85. Ik heb een heel grof en breed skelet en, buiten dat ik echt overgewicht heb, ben ik ook gespierd. Mensen schatten mij ook altijd lichter dan ik ben. Zit in de familie, moeder en zussen hebben hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ben 1.73, weeg 63kg en heb maat 38. Ik heb een grotere maat nodig omdat ik brede schouders heb, maar meestal is het bij m'n borsten dan te groot (75/80A).
Alle reacties Link kopieren
1.74

85 kilo.

Broeken maat 40/42

Bovenkleding meestal 44 of groter.

Heb nogal grote borsten. En een vrij dikke maag als ik eerlijk ben...

Ik word ook lichter geschat dan ik ben.

Komt ws door lange vrij slanke benen, en een goed verbergen van die buik.

Ik vind zelf dat ik er ook veel dikker uitzie als ik in mijn nakie voor de spiegel sta, dan wanneer ik aangekleed ben.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.70 , 64 kilo, en heb maat 36 of S, ik vind de verhoudingen prima zo, heb een zandloperfiguur en vrij grote borsten waardoor een blouse wel eens en m moet zijn, naar ach;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven