Schoonmoeder dat kun je toch niet maken?

26-07-2014 01:45 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,



Ik ben inmiddels 6 jaar samen met mijn vriendin. We hebben samen een huis gekocht waar we nu bijna 3 weken de sleutel van hebben. Dit huis is een straat achter dat van haar ouders. De spullen moeten er nog in of schoonmoeders klapt ineens uit de school!! Ik werd erdoor overdonderd, wat gebeurd hier nu dacht ik? Zo had ik haar nog nooit gezien.



De relatie tussen mij en mijn schoonmoeder was gewoon normaal, respect voor elkaar. Maar nu was ze boos, omdat ik niet luisterde.. er waren wat irritaties met het klussen. Ze hielp mee maar ze kon het niet accepteren dat ik bepaalde keuzes maakte. Hier irriteerde ze zich aan, maar dat had ik op dat moment niet door. We hebben het hier wel over mijn (ons) huis. Hier zijn wij de baas. Dat kon ze schijnbaar niet accepteren want nu ben ik niet meer welkom bij schoonmoeder thuis.



Ze kookt al dagen van woede en is dochterlief aan het manipuleren om een einde te maken aan onze relatie. Die twee zijn erg close samen, nooit geen moeite mee gehad maar waarschijnlijk doet het me nu de das om. Ze laat haar dochter kiezen tussen mij en haar. Ze zegt dat ze mij wilt, maar ook dat ze d'r moeder niet kwijt wilt. Als ze voor mij kiest dan komt schoonmoeders nooit op visite. Ik kan er mee leven maar mijn vriendin niet. Ze zit in een dillema. Ik ook, wat moet ik doen?



Ik ben voor haar hierheen verhuisd.. na 6 jaar dacht ik dat het goed zat.. de stap gezet om samen een huis te kopen en dan 3 weken na ontvangst blijkt ze een pleurishekel aan me te hebben. Die irritaties waren voor haar de druppel. Ik verwijt haar dat ze bij druppel 1 niet aan de bel heeft getrokken zodat ik er eventueel nog iets aan kon doen. Ze heeft tijd nodig om na te denken, ik weet zelf niet wat ik denken moet.. voor mijn gevoel is schoonmoeder echt het probleem. Ben benieuwd naar reacties/meningen. Mvg
anoniem_204429 wijzigde dit bericht op 26-07-2014 17:30
Reden: Taalfouten, Alinea's niet gebruikt
% gewijzigd
Welke irritaties?
Alle reacties Link kopieren
Waarom geloof je je vriendin niet?

Het kan toch best, dat de ruzie met haar moeder de druppel was en niet de oorzaak van de breuk?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen maar kijken naar anoniemme. Dat kan toch niet? Ik ben zo ongeveer onder invloed en ik zie het gewoon en ik neem aan dat jij gewoon functioneert. Terwijl ik dus redelijk warrig ben, behalve als het op taal aankomt, heb ik het idee. Ik denk trouwens echt dat je alinea's moet gebruiken. En dat je jezelf de baas vindt, vind ik raar staan.
Alle reacties Link kopieren
Klussen met heet weer brengt het beest in je schoonmoeder naar boven.



Ik had mijn moeder flink teruggefloten, waarom doet jouw vriendin dat niet en waarom was dit de druppel? Wat is hieraan vooraf gegaan waarom ze nu op tilt slaat. Zelf een flinke koude douche nemen en niet in die razernij en manipulatie meegaan. Zorg dat je de wijste bent.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901, 19 seconden geleden

Ik kan alleen maar kijken naar anoniemme. Dat kan toch niet? Ik ben zo ongeveer onder invloed en ik zie het gewoon en ik neem aan dat jij gewoon functioneert. Terwijl ik dus redelijk warrig ben, behalve als het op taal aankomt, heb ik het idee. Ik denk trouwens echt dat je alinea's moet gebruiken. En dat je jezelf de baas vindt, vind ik raar staan.Zo ongeveer onder invloed?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wel dat hij de baas in huis is en niet zijn schoonmoeder, lijkt me nogal logisch. Mijn schoonmoeder is een schat, maar ze kiest niet het behang uit, zal ik maar zeggen. Ze mag wel behangen of zeggen hoe ik het moet doen, maar daar ligt de grens wel zo'n beetje.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Wat Karin zegt! MrsStanleyWalker, dus.



Ik vraag me wel af wat dat voor irritaties waren, dat een ogenschijnlijk goede relatie van 6 jaar ineens helemaal om kan slaan.



En wat Funky zei: haal even die m teveel uit "anonieme". Funky denkt nu dat ze dubbel dubbel ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ja.
quote:dubbeltje4 schreef op 26 juli 2014 @ 01:52:

Waarom geloof je je vriendin niet?

Het kan toch best, dat de ruzie met haar moeder de druppel was en niet de oorzaak van de breuk?Volgens mij lees jij iets anders dan ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je. Maar om te zeggen 'ik ben de baas', dat is een beetje apart. Hoor je je het al voor je dat iemand dat in het echte leven zegt? Apart. Een man zei mij eens dat apart, geen raar is. Dus ik vermijd het woord, maar ik vind het zo'n geinig woord omdat je het op zoveel manieren kunt uitspreken.
quote:funky2901 schreef op 26 juli 2014 @ 01:54:

Ik kan alleen maar kijken naar anoniemme. Dat kan toch niet? Ik ben zo ongeveer onder invloed en ik zie het gewoon en ik neem aan dat jij gewoon functioneert. Terwijl ik dus redelijk warrig ben, behalve als het op taal aankomt, heb ik het idee. Ik denk trouwens echt dat je alinea's moet gebruiken. En dat je jezelf de baas vindt, vind ik raar staan.En hier snap ik ook niks van, of ik kan niet meer goed lezen
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 26 juli 2014 @ 02:01:

Wat Karin zegt! MrsStanleyWalker, dus.



Ik vraag me wel af wat dat voor irritaties waren, dat een ogenschijnlijk goede relatie van 6 jaar ineens helemaal om kan slaan.



En wat Funky zei: haal even die m teveel uit "anonieme". Funky denkt nu dat ze dubbel dubbel ziet.

Volgens mij moet je het lezen als: Anoniem-me-gozer. Je weet wel, "me" als bezittelijk voornaamwoord, heel modern.



TO, ik vind je post nogal warrig. Als het echt alleen aan je schoonmoeder ligt, kan ik me voorstellen dat je vriendin het gevoel heeft tussen twee vuren in te zitten.

Kan zij niet alleen bij haar moeder op bezoek gaan en het contact onderhouden? Of schoonmoeder bij jullie thuiskomen als jij er een keer niet bent?

En ook ik ben benieuwd naar die irritaties.
TO, waarom ga jij een huis kopen een straat achter je schoonouders?
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 26 juli 2014 @ 02:07:

[...]





Volgens mij lees jij iets anders dan ik?



Ik denk het ook. Kort samengevat: TO heeft huis gekocht met vriendin en heeft nu ruzie met zijn schoonmoeder. Schoonmoeder probeert ze nu uit elkaar te krijgen. Vriendin moet kiezen tussen partner en moeder.



Als je het mij vraagt een extreme keuze. Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen over een behangetje gaat. En als dat wel zo is, is in ieder geval één van tweeën verschrikkelijk kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 26 juli 2014 @ 02:07:

Ik snap je. Maar om te zeggen 'ik ben de baas', dat is een beetje apart. Hoor je je het al voor je dat iemand dat in het echte leven zegt? Apart. Een man zei mij eens dat apart, geen raar is. Dus ik vermijd het woord, maar ik vind het zo'n geinig woord omdat je het op zoveel manieren kunt uitspreken. Hihi, volgens mij ben jij inderdaad een beetje aangeschoten...
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 26 juli 2014 @ 02:09:

TO, waarom ga jij een huis kopen een straat achter je schoonouders?Waarom niet? Als tot nu toe alles koek en ei was? Of misschien moet ik zeggen "als tot nu toe alles koek en ei leek".
Alle reacties Link kopieren
Met "ze" bedoelt hij toch zijn vriendin?

En die zegt een pleurishekel aan hem te hebben.

Je hebt toch niet binnen 3 weken zo'n hekel aan je partner, dat je zelfs uit elkaar moet om na te denken?

Dan zit het toch dieper?
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 26 juli 2014 @ 02:07:

[...]





Volgens mij lees jij iets anders dan ik? Nou, volgens mij zien we het anders en heb ik gelijk en jij niet.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn twee ze's in het verhaal. Zijn schoonmoeder en zijn vriendin. Eerst is de ze vooral zijn schoonmoeder, daarna is de ze zijn vriendin.
Alle reacties Link kopieren
En zijn vriendin is de "ze" van de pleurishekel.



He, anonieme gozer, waarom reageer je niet?
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt. Raar verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook een pleurishekel aan anonieme gozer krijgen als hij niet reageert.

Waarom open je dan een topic?
quote:funky2901 schreef op 26 juli 2014 @ 02:23:

Er zijn twee ze's in het verhaal. Zijn schoonmoeder en zijn vriendin. Eerst is de ze vooral zijn schoonmoeder, daarna is de ze zijn vriendin.



Funky ga slapen, je doet jezelf geen eer aan!

Ik dacht eerder in een antwoord van jou gelezen te hebben dat je de alcohol de rug toe gedraaid had maar niets is minder waar.



Ga slapen meis en probeer jezelf onder controle te krijgen, je bent te jong om nu al zo alcohol verslaafd te zijn. Je vergooid je toekomst.
Alle reacties Link kopieren
"Uit de schoof klappen"" klinkt ook wel apart.

Het is: uit de school klappen en het betekent verklikken, maar dat bedoelt TO niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven