Gezondheid alle pijlers

Ervaringen met klisma

25-07-2014 20:25 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd ervaringen van mensen die wel eens een klisma gedaan hebben. Was het een goede ervaring of juist niet.

Ik zag pas wat voorbij komen op internet en als je zag hoeveel er uit die darmen kwam, niet normaal! Dan lijkt een schoonmaakbeurt op zijn tijd niet zo'n slecht idee, of wel?
Een klysma moet je alleen doen als je obstipatie hebt of als je darmen leeg moeten voor een endoscopie.

Niet zomaar voor de leuk doen. Je kan je darmen beschadigen, flauw vallen of geobstipeerd raken als je het te vaak doet omdat je darmen lui worden.
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant denken wetenschappers over poepstansplantatie om ziektes te bestreiden.



Aan de andere kant zijn.er mensen die denken dat n klysma gezond is als je verder gezond bent.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat het niet anders is dan wanneer je gewoon naar de wc gaat. Maar ja dan is poep waarschijnlijk minder interessant als op internet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ;)



Na mijn bevalling zat ik helemaal verstopt. Mijn verloskundige raadde toen microlax aan. Dat werkte goed. Echter, zoals gezegd, zou ik het alleen gebruiken als je echt last hebt van verstopping.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb redelijk wat ervaring. Ik ben maandenlang op en af uitgedroogd geweest in mijn zwangerschap van een tweeling. Mijn darmen lagen plat en ik heb er dus meerdere gehad. Ik kan me echt met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iemand dat vrijwillig zou ondergaan. Wat een hel!
Een hel Teepje? Ik heb een klysma gehad voor een operatie omdat mijn darmen schoon moesten, maar een hel vond ik het echt niet. Zelfs wel prettig op een bepaalde manier.



Maar alleen doen als het echt moet inderdaad!
Ik geef cliënten wel eens een klysma. Nooit doen als er niks aan de hand is, het is bij ons ook een laatste redmiddel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als je heel verstopt zit het heel pijnlijk is. Dat vertelde de verpleegkundige, je krijgt dan echt heel erge krampen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 25 juli 2014 @ 20:28:

Een klysma moet je alleen doen als je obstipatie hebt of als je darmen leeg moeten voor een endoscopie.

Niet zomaar voor de leuk doen. Je kan je darmen beschadigen, flauw vallen of geobstipeerd raken als je het te vaak doet omdat je darmen lui worden.+1
Never give up hope.
Trouwens, natuurlijk komt er een hoop ontlasting uit met een klysma aangezien er altijd ontlasting in je lichaam zit. Door dat weg te spoelen raak je vocht en voedingsstoffen kwijt en ook darmflora die juist belangrijk is voor je gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik. I.v.m. ernstige aambeien en de behandeling daar voor moest ik de avond va te voren mezelf een klysma toedienen en dan de volgende ochtend nogmaals. Ik vond het een afschuwelijk gevoel; het 'gekolk' in je darmen en niets dat je daar tegen kunt doen of waar je controle over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met starshine
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Oké, duidelijke reacties. Alleen doen als laatste redmiddel. Dan heb ik het dus niet nodig.

Bedankt.
quote:living123 schreef op 25 juli 2014 @ 20:25:

Ik ben benieuwd ervaringen van mensen die wel eens een klisma gedaan hebben. Was het een goede ervaring of juist niet.

Ik zag pas wat voorbij komen op internet en als je zag hoeveel er uit die darmen kwam, niet normaal! Dan lijkt een schoonmaakbeurt op zijn tijd niet zo'n slecht idee, of wel?Om te zien wat voor zooi er uit mijn darmen komt heb ik geen internet nodig hoor, een blik in de wc-pot zegt meer dan genoeg. Zo fijn, zo'n lichaam dat alle zooi er vanzelf uit gooit .
Ja leuk een klisma!



Alle reacties Link kopieren
Deed Patty Brard ook niet aan klisma's, met name op TV?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 25 juli 2014 @ 20:28:

Een klysma moet je alleen doen als je obstipatie hebt of als je darmen leeg moeten voor een endoscopie.





Nu vraag ik me ineens af waarom ik een klysma moest voordat ik aan mijn hersenen geopereerd werd...

Was dat alleen om de verpleging ook iets te lachen te geven?
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel raar ja.

Ik heb nog nooit een klysma gehad voor een operatie.
Geen idee delite.
Het enige dat ik kan bedenken is dat ze opereerden in een gedeelte van je hersenen waarvan de kans bestond dat bij prikkeling je darmen zich spontaan zouden legen. Dat verpleegkundigen moeten lachen om een klysma kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen.
@delite, zodat je niet op tafel zou poepen
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 26 juli 2014 @ 09:07:

Het enige dat ik kan bedenken is dat ze opereerden in een gedeelte van je hersenen waarvan de kans bestond dat bij prikkeling je darmen zich spontaan zouden legen. Dat verpleegkundigen moeten lachen om een klysma kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen.Ik ben verpleegkundige en geef echt geen klysma's voor de lol.
Ik vind de vraagstelling een beetje vreemd, alsof TO het naar de seksuele kant wil trekken? Een klysma is puur medisch, om verstopping te verhelpen, meestal is dat geen prettige ervaring.

En: doe je wel eens een klysma? Dat krijg je sowieso alleen op recept, dus staat dit wellicht op de verkeerde pijler???
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een klysma gehad, liggend in een volle ziekenhuiskamer. Supergenant vond ik het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven