Mode & Beauty alle pijlers

Chronische pijn na borstvergroting

26-10-2009 12:53 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Er wordt niet over gepraat bij de plastisch chirurg 'Chronische pijn na borstvergroting



NIJMEGEN - Vrouwen die een borstvergroting overwegen, zouden er terdege rekening mee moeten houden dat ze een grote kans lopen op chronische pijn. Maar liefst een op de vier vrouwen heeft ruim twee jaar na een borstvergotende operatie nog zo veel pijnklachten dat het de kwaliteit van leven negatief beïnvloedt.



Dit blijkt uit promotieonderzoek van Monique Steegers (44), als anesthesioloog - pijnbehandelaar verbonden aan het UMC St. Radboud in Nijmegen.



"Een op de vier, dat is héél veel. En een op de tien heeft zelfs matige tot ernstige pijnklachten", aldus Steegers. "We zijn erg geschrokken van deze uitkomst. Want het is een operatie die niet altijd noodzakelijk is en de kans op chronische pijn wordt niet meegenomen in de overweging om het wel of niet te doen. Er wordt over het algemeen niet over gepraat bij de plastisch chirurg. Dat zou wel moeten."



Dit is de beknopte versie (zie hele bericht http://www.telegraaf.nl/v ... stvergroting__.html?p=7,1)



Ik heb zelf besloten een borstvergroting te ondergaan in december, maar dit bericht vind ik wel schrikwekkend. Zijn er hier dames die een bv hebben gedaan en nu geen pijn meer hebben? (of wel, maar ik wil liever de succesverhalen lezen ) En hoe lang duurde het voordat de pijn na de operatie helemaal weg was?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren 25.08 een bortstvergroting laten uivoeren. Maar heb heel veel pijn (nog). Wie deelt (de) dit met mij. En wanneer werd het beter.
Er is verdorie gisteren in je lijf gesneden, natuurlijk heb je dan pijn. Ik ben 7 weken geleden geopereerd (geen bv, maar reconstructie) en heb zelfs nog wat ongemak. Heb je wel vragen gesteld vooraf over wanneer je wat weer kunt/mag, of was je zo verblind door de 'na' foto's?!
Enne ik kreeg een hele zooi paracetamol. Als je die op schema slikt dan bouw je een spiegelblank pijnstilling op. Dat werkt beter dan afwachten en pas gaan slikken als je al pijn hebt. Paracetamol is vrij onschuldig, kun je slikken volgens de bijsluiter.
Alle reacties Link kopieren
En dan een topic over chronische pijn, uit 2009 omhoog halen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2016 14:25
Reden: onderzoek
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gestafd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven