Schoonmoeder dat kun je toch niet maken?

26-07-2014 01:45 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,



Ik ben inmiddels 6 jaar samen met mijn vriendin. We hebben samen een huis gekocht waar we nu bijna 3 weken de sleutel van hebben. Dit huis is een straat achter dat van haar ouders. De spullen moeten er nog in of schoonmoeders klapt ineens uit de school!! Ik werd erdoor overdonderd, wat gebeurd hier nu dacht ik? Zo had ik haar nog nooit gezien.



De relatie tussen mij en mijn schoonmoeder was gewoon normaal, respect voor elkaar. Maar nu was ze boos, omdat ik niet luisterde.. er waren wat irritaties met het klussen. Ze hielp mee maar ze kon het niet accepteren dat ik bepaalde keuzes maakte. Hier irriteerde ze zich aan, maar dat had ik op dat moment niet door. We hebben het hier wel over mijn (ons) huis. Hier zijn wij de baas. Dat kon ze schijnbaar niet accepteren want nu ben ik niet meer welkom bij schoonmoeder thuis.



Ze kookt al dagen van woede en is dochterlief aan het manipuleren om een einde te maken aan onze relatie. Die twee zijn erg close samen, nooit geen moeite mee gehad maar waarschijnlijk doet het me nu de das om. Ze laat haar dochter kiezen tussen mij en haar. Ze zegt dat ze mij wilt, maar ook dat ze d'r moeder niet kwijt wilt. Als ze voor mij kiest dan komt schoonmoeders nooit op visite. Ik kan er mee leven maar mijn vriendin niet. Ze zit in een dillema. Ik ook, wat moet ik doen?



Ik ben voor haar hierheen verhuisd.. na 6 jaar dacht ik dat het goed zat.. de stap gezet om samen een huis te kopen en dan 3 weken na ontvangst blijkt ze een pleurishekel aan me te hebben. Die irritaties waren voor haar de druppel. Ik verwijt haar dat ze bij druppel 1 niet aan de bel heeft getrokken zodat ik er eventueel nog iets aan kon doen. Ze heeft tijd nodig om na te denken, ik weet zelf niet wat ik denken moet.. voor mijn gevoel is schoonmoeder echt het probleem. Ben benieuwd naar reacties/meningen. Mvg
anoniem_204429 wijzigde dit bericht op 26-07-2014 17:30
Reden: Taalfouten, Alinea's niet gebruikt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:waffeltje schreef op 26 juli 2014 @ 02:39:

[...]





Funky ga slapen, je doet jezelf geen eer aan!

Ik dacht eerder in een antwoord van jou gelezen te hebben dat je de alcohol de rug toe gedraaid had maar niets is minder waar.



Ga slapen meis en probeer jezelf onder controle te krijgen, je bent te jong om nu al zo alcohol verslaafd te zijn. Je vergooid je toekomst.





Het aan alcohol verslaafd raken is niet aan leeftijd gebonden.

En het is: vergooit, niet vergooid. En " de rug toekeren", niet de rug toedraaien.



Ook een glaasje teveel op?
quote:dubbeltje4 schreef op 26 juli 2014 @ 02:20:

Met "ze" bedoelt hij toch zijn vriendin?

En die zegt een pleurishekel aan hem te hebben.

Je hebt toch niet binnen 3 weken zo'n hekel aan je partner, dat je zelfs uit elkaar moet om na te denken?

Dan zit het toch dieper?Met die "ze" bedoelt hij zijn schoonmoeder
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 26 juli 2014 @ 02:47:

[...]





Met die "ze" bedoelt hij zijn schoonmoeder

Nee hoor, het is zijn vriendin.

Of zijn ex vriendin als ze doorzet.

Ach, we zullen het nooit weten, anoniemegozer reageert niet.
quote:dubbeltje4 schreef op 26 juli 2014 @ 02:42:

[...]





Het aan alcohol verslaafd raken is niet aan leeftijd gebonden.

En het is: vergooit, niet vergooid. En " de rug toekeren", niet de rug toedraaien.



Ook een glaasje teveel op?



hear hear, de taalpolitie surveilleert weer. Een goede nacht toegewenst en veel genoegen in het opvegen van de tenenkrommende taalverbasteringen die niet door jouw beugel kunnen.



Verder gooien we de d's en de t's en vooral niet te vergeten de dt's maar in de verzamelbak, kunnen we het naar behoeften toepassen.



Welterusten!



Laat je medemens in zijn/haar waarde en ga niet muggenziften op een verkeerd woord, dat zegt meer over jou!
Alle reacties Link kopieren
Zo he, het waffeltje is een grote waffel geworden.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n situatie heb ik ook ingezeten. Schoonmoeder was op visite, zette mijn huis op stelten (gaf mij les in het schoonmaken, kocht vanalles om ons huis op te beuren, had al mijn papieren door elkaar gegooid in het kader van re-organiseren). Na tal van andere ergernissen, heb ik toen tegen haar gezegd dat ze daarmee moet ophouden en dat het mijn huis is (vergelijkbaar met jouw: ik ben de baas hier) en toen was vooral mijn vriend kwaad... op mij! Ik ben het huis uitgegaan (mijn eigen huis dus!) en dit voorval is nog steeds een issue in mijn relatie. Mijn vriend wil dat wij als vriendinnen met elkaar omgaan, maar ik kan dat alleen als hij mij duidelijk op nummer 1 zet en me niet hoef te verdedigen tegen kritiek van hun beiden tegelijkertijd (4 handen op een buik).



Ik heb tegen vriend gezegd dat ik dus ook nooit naast dat mens ga wonen, omdat dat onze relatie niet ten goede zal komen. Toch wil mijn vriend dat wel graag. Maar ik ben nu degene die zegt: kies maar, of je gaat bij je moeder in de tuin wonen, of je kiest voor onze relatie.



Voor mij kwam het gedrag van schoonmoeder ook als donderslag bij heldere hemel na 6 jaar: ik dacht juist een goede band met haar te hebben. Voor mij is het duidelijk dat ze pas vervelend werd toen duidelijk werd dat haar zoon echt voor mij had gekozen, omdat we trouwplannen hadden. Als vriendin was ik geen bedreiging, maar als verloofde wel. Pakte ik als het ware haar zoon van haar af.



En dan had ik ook nog een slechte invloed. Schoonmoeder vindt het namelijk vooral vervelend dat we niet alles doen zoals zij dat gewend is te doen. Ik heb mijn vriend duidelijk gemaakt dat we niet alles hoeven doen zoals hij dat gewend is, want dat doe ik zelf ook niet (wat mijn ouders soms ook vervelend of gewoon dom vinden). Wij hebben als nieuw gezin onze eigen manier van doen. En als we bij onze ouders in de buurt zouden wonen, zou het ons alleen verhinderen bij het leven zoals wij willen leven.



Ik zou je vriendin de keus geven, maar duidelijk je grenzen trekken. Zij moet loskomen van haar mama. Het lijkt alsof ze nog teveel naar de mening van haar moeder hangt. Misschien is relatietherapie iets? Jammer dat je er na het kopen van een huis moet achterkomen. Maar gelukkig dat het gebeurt voordat je kinderen krijgt. Nu kun je er voor dat gebeurt nog wat aan doen, misschien.
Alle reacties Link kopieren
quote:waffeltje schreef op 26 juli 2014 @ 02:39:

[...]





Funky ga slapen, je doet jezelf geen eer aan!

Ik dacht eerder in een antwoord van jou gelezen te hebben dat je de alcohol de rug toe gedraaid had maar niets is minder waar.



Ga slapen meis en probeer jezelf onder controle te krijgen, je bent te jong om nu al zo alcohol verslaafd te zijn. Je vergooid je toekomst.?? Funky heeft toch echt goed gelezen, mijns inziens.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 26 juli 2014 @ 07:21:

[...]





?? Funky heeft toch echt goed gelezen, mijns inziens.Zo is dat, zo teut als ze ook mocht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die was denk ik niet teut, maar wilde het laten lijken dat ze vooral heel slim en scherp is ondanks onder invloed zijn.
Laat zien dat jij de wijste bent. Dwing je vriendin niet om te kiezen, maar zeg dat jij haar nooit zult dwingen tot zo'n onmogelijke keuze. Verhuizingen zijn altijd een bron van stress, dus misschien is het verstandig dat je het even laat betijen. Geef aan dat je open staat voor een gesprek met je schoonmoeder om het uit te praten. Blijf dan rustig en bedank haar omdat ze jullie heeft willen helpen. En praat vooral met je vriendin over het samen één lijn trekken waar het gaat om jullie eigen wensen met betrekking tot het huis. Zet haar niet onder druk, maar leg uit dat jullie toch echt samen hieruit moeten komen. Zij moet niet bang zijn om tegen haar moeder te zeggen wat jullie zelf willen.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent de baas in huis.....heeft je vriendin daar ook nog een stem in?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO lekker met schoonmoeder bij de ikea aan een ontbijtje zit...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 26 juli 2014 @ 08:02:

Die was denk ik niet teut, maar wilde het laten lijken dat ze vooral heel slim en scherp is ondanks onder invloed zijn.

Hoe verzin je dit eigenlijk.



Het enige wat ik heb gedaan is mezelf voor lul gezet met dom gelul. Nergens blijkt dat ik intelligent of scherp ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 26 juli 2014 @ 09:35:

[...]

Nergens blijkt dat ik intelligent of scherp ben.oef
Alle reacties Link kopieren
Excuus voor het niet reageren! De wekker ging weer vroeg en als ik vandaag 'thuis' ben na het werk reageer ik uitgebreid! Dank voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Met ze bedoelt TO zijn schoonmoeder.



Als je vriendin voor haar manupilatieve moeder kiest zit de liefde waarschijnlijk niet zo diep.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens met je schoonmoeder gaan praten, misschien vindt ze het gewoon heel erg dat haar dochter het huis uit is gegaan en samen is gaan wonen met iemand anders.



Je geeft zelf aan dat ze een hechte band hebben, het kan dat zij bang is dat jij nu een stoorzender wordt in die hechte band.



Er over praten en hopen dat je haar duidelijk kan maken dat jij nooit tussen haar en haar dochter in wilt staan en dat ze altijd (mits van te voren aangegeven natuurlijk) welkom is bij jullie thuis.
By your inflection I can tell that you think what you're saying is funny, but... No.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben te dom om het verhaal te begrijpen. Of misschien moet je het eens toelichten en verduidelijken. Vaag hoor, ‘irritaties’.



En welke ‘ze’ kampt er met de ‘pleurishekel' (bedankt dat je me aan het bestaan van dat krachtige woord herinnert, misschien ga ik het voor de lol nu eens gebruiken, weet alleen zo gauw niet voor wie).



Ik denk dat je jouw aandeel verbergt. Verder: uit de schoof klappen, schoof, bundel korenhalmen waar je schoonmoeder tussen zat, en waar ze verdorie uit geklapt is. Nieuwe beeldspraak, taal leeft.



Zoveel is duidelijk: je kunt goed de klos worden, nu je zo dicht bij je schoonmoeder bent komen wonen. Heeft je vriendin niet de sleutel in handen? Praten maar, en niet escaleren.



@ MrsStanleyWalker

Klussen met heet weer brengt het beest in je schoonmoeder naar boven.

Helemaal waar. En ik vind het een prachtzin! (misschien een spreekwoord van maken).
Alle reacties Link kopieren
Jullie huis, jullie regels, schoonma kan zich daar aan houden.

Heeft ze tips/advies? Prima, maar jullie doen ermee wat je aanstaat.

En je vriendin vindt ik slap met of zonder close te zijn met haar moeder.

Schoonma denkt wss dat ze haar meisje kwijt is.

Je zou idd in gesprek kunnen gaan, had je schoonma ook kunnen doen.

Nu ben jij de gebeten hond en wss de stoorzender.



Probeer er met je vriendin eruit te komen, wat wil ze?

Altijd onder moeders rokken zitten?
Je zegt dat deze irritaties de druppel zijn? Wat is er nog meer voorgevallen dat de emmer al zo vol zat?



Klussen brengt meestal niet het beste in mensen naar boven en zeker niet met warm weer. Misschien heeft je schoonmoeder ook moeite om haar dochter los te laten en probeert ze krampachtig invloed te houden. Het is natuurlijk jullie huis en jullie beslissen hoe dat er uit gaat zien. Dat zal ze moeten leren accepteren.



Ik zou proberen het even te laten rusten en iedereen even af te laten koelen. Daarna eens rustig met elkaar in gesprek. Overleg dit ook met je vriendin zodat zij nu niet hoeft te beslissen (wat me eigenlijk sowieso onzin lijkt) en er tussenin staat. Kiezen lijkt me onzin, alle partijen moeten zich volwassen gedragen en hier gewoon als volwassen mensen over praten.



Je schoonmoeder moet zich ook maar eens bedenken of haar dochter beter af is zonder de man van wie ze houd en wellicht zonder woonruimte maar met een grote schuld of een onverkoopbaar huis (als geen van jullie het alleen kan financieren).
Oh, zo ergerniswekkend als schoonfamilie zich gaat bemoeien met zaken waar ze gewoon niks over te zeggen hebben.

Mijn schoonouders hebben daar ook een handje van. In ons eerste huis durfde ik daar niet veel van te zeggen, omdat ze toch kwamen helpen verhuizen en klussen, maar toen later bleek dat schoonpa onze vloer gewoon verkeerd gelegd heeft omdat hij het wel beter wist, denk ik, of je komt klussen en luistert naar ons, en anders kom je maar niet klussen.

We zijn op het moment ons aan het oriënteren om te verhuizen en dus moet er in huis het een en anders gebeuren (plafonds witten, behangetje over een lelijke muur etc) en toen we gewoon tussen neus en lippen door onze plannen ontwvouwden begon schoonpa meteen al weer: 'Neeeeee, je moet niet over het oude behang heen verven, maar alles afsteken en gaten dichten, en gronden en verven.

Flikker op zeg, het is voor het zicht, een evt nieuwe bewoner haalt toch alles er weer af om het in zijn smaak te doen.

En ook al heeft hij gelijk, het is gvd het huis van mij en mijn man en onze beslissing hoe we het willen.

Toen we hier kwamen wonen had schoonma ook de bemoeiziekte. 'Neeeee, je moet niet je flessen olie bij je fornuis zetten, dat hoort in het kastje.'

Okay?
Alle reacties Link kopieren
Schoonmoeder zit sowieso fout omdat ze haar dochter laat kiezen tussen haar man en haarzelf. Dat is nooit goed, in geen enkel geval. Niet in meegaan en de boel even laten rusten. Als je vriendin kiest voor haar moeder zit ze echt onder de plak en zal ze nooit iemand vinden want met iedereen is wel wat mis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe jij je gedragen hebt. Bedoel "Ik ben de baas" klinkt niet echt vriendelijk. Honden hebben een baas en je vriendin is net zoveel "baas" als jij.



Met klussen leer je elkaar vaak pas echt kennen.



Praat met je vriendin. Is zij gaan samenwonen vanuit het ouderlijk huis? Zij heeft dan tijd nodig om los te komen van thuis en een eigen leven op te bouwen. Praat met elkaar en luister vooral ook naar elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Jemig zeg natuurlijk is hij de baas over zijn eigen huis! Als schoonmoeder hem bekritiseerd over bepaalde keuzes die hij maakt mbt het huis, dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment zegt 'dat mag ik zelf weten, het is mijn huis'.

Schoonmoeder heeft zich er niet mee te bemoeien en als ze zich irriteert gaat ze maar naar huis. Het lijkt me duidelijk dat ze dochter niet kan loslaten en bang is dat TO belangrijker voor haar dochter wordt dan zijzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 26 juli 2014 @ 10:29:

Ik ben benieuwd hoe jij je gedragen hebt. Bedoel "Ik ben de baas" klinkt niet echt vriendelijk. Honden hebben een baas en je vriendin is net zoveel "baas" als jij.



Met klussen leer je elkaar vaak pas echt kennen.



Praat met je vriendin. Is zij gaan samenwonen vanuit het ouderlijk huis? Zij heeft dan tijd nodig om los te komen van thuis en een eigen leven op te bouwen. Praat met elkaar en luister vooral ook naar elkaar.



Tuurlijk is TO baas in zijn eigen huis!!!!



Hij heeft een huis gekocht, is richting zijn vriendin verhuist (beetje dom achter schoonouders...) en dan gaat schoonmoeder zich ineens met de inrichting van zijn huis bemoeien? Moet niet gekker worden dat hij hier de kwaaie is.



TO, je vriendin klinkt erg jong en afhankelijk van haar moeder, jammer dat je hier niet eerder achter bent gekomen maar het is niet anders.

Wees de verstandigste; "lieverd, natuurlijk hoef je niet te kiezen tussen je moeder en mij, maar ik ben klaar met haar".



Laat je vriendin lekker bij mama op bezoek gaan en behoud zelf lekker de afstand met je schoonmoeder. Mocht je vriendin hier niet mee kunnen leven, kan je er maar beter nu achter komen...
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven