Lijf & Lijn alle pijlers

Appeltje eitje? 14 kg in 16 weken

22-06-2014 18:56 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Linde: lengte 1.74 - start 82kg - streef 65kg - eraf 1.0kg

FollowTheSun: lengte 1.62 - start 72.2kg - streef 62 - eraf ..

Dunno: lengte 1.65 - start 81kg - streef 60kg - eraf ..

Unanaikko: lengte 1.80 - start 83kg - streef 70kg - eraf 0.9kg



Voor mij helpt bij afvallen een strak schema, met iedere week een doel. Ik wil per week een kg afvallen; ingebouwd twee keer een week dat dit niet lukt



Dat betekent 7000 kcal per week minder eten of meer verbranden: ik wil per dag ca. 1200 kcal eten en 5x per week 5 km hardlopen of een 30 days shred work-out doen. Op 10 oktober ga ik op vakantie, een hele fijne beloning!



Ben al een paar weekjes begonnen & het gaat erg goed zo tot dusver.



Startgewicht 88 kg.

Huidig Gewicht 84 kg.

Streefgewicht 70 kg.

Lengte 1.80m.



Ik lees steeds andere dieet-topics om geïnspireerd te blijven, maar het lijkt me leuk met een groepje die het leuk lijkt hierop aan te haken dit gewoon te gaan doen & elkaar op de hoogte te houden. Dus wie doet er mee? En wat is jouw beloning op 10 oktober?
Alle reacties Link kopieren
Dunno, in hummus gaat in principe geen olijfolie wel citroen voor de smaak. Mocht de hummus te dik zijn dan een klein beetje water toevoegen is de hummus te dun dan juist wat tahin toevoegen. Olijfolie wordt vooral gebruikt om het nog smeuiiger te maken.

Basis hummus i: kikkererwten, tahin, citroen, knoflooken eventueel water.
Ah oke. Ik dacht dat olijfolie ook wat meer smaak naar boven zou brengen. Met hele kikkererwten deed ik er wel altijd een scheut olijfolie bij.

Heb er zojuist inderdaad wat water, knoflook en zout bijgedaan.

Was toch wat flauw dus heb er ook een ui bijgedaan

Tahin heb ik niet in huis, heb ik ook nog nooit gebruikt. Dat komt een volgende keer.

Het is nu aan het afkoelen. Ik ben benieuwd vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik vind bonen ook heerlijk, zelfs ongekruid: kapucijners, canellini bonen, sugar snaps! Mjam! Waar was je op vakantie, beetje in ZuidOost-Europa?



Tahin is gemaakt van sesamzaadjes, en dus ook niet echt mager, maar wel belangrijk(st)e smaakmaker voor in de hummus, mijns bescheidens insziens ;) Al zal een uitje (en flink wat koriander en zeezout) het ook wel goed doen...



Nou, Dunno, dan zit je toch nog een kg lager dan je startgewicht. En 80 is wel een mooi getal om vanaf te herstarten, toch?



Ik ga zo kabeljauw eten. Zin in, eigenlijk nog nooit zelf gemaakt, dus ga er even een recept bij zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dunno13 schreef op 17 juli 2014 @ 18:20:

Ah oke. Ik dacht dat olijfolie ook wat meer smaak naar boven zou brengen. Met hele kikkererwten deed ik er wel altijd een scheut olijfolie bij.

Heb er zojuist inderdaad wat water, knoflook en zout bijgedaan.

Was toch wat flauw dus heb er ook een ui bijgedaan

Tahin heb ik niet in huis, heb ik ook nog nooit gebruikt. Dat komt een volgende keer.

Het is nu aan het afkoelen. Ik ben benieuwd vanavond.



Afkoelen??

Citroen is ook een belangrijk ingredient net als de tahin. Dat maakt hummus hummus. Ui heb ik er nog nooit in gedaan en hoort ook niet in de hummus
Alle reacties Link kopieren
Maar goed ik breek hier weer uit en ga weet naar het vastendieet topic. Succes allemaal!
Ik was in Portugal. Erg leuk en erg lekker quote:magnolia81 schreef op 17 juli 2014 @ 18:43:

[...]





Afkoelen??

Citroen is ook een belangrijk ingredient net als de tahin. Dat maakt hummus hummus. Ui heb ik er nog nooit in gedaan en hoort ook niet in de hummus



Hummus betekent kikkererwt.

Lijkt mij niet dat een citroen een kikkererwt tot een kikkererwt maakt.

Kikkererwtenpasta is de basis, je kan er vanalles bijdoen en de naam blijft hummus.

En ja eerst even afkoelen. Kikkererwten komen niet alleen in blik voor.

Succes met het vasten.;)
Eindelijk onder de 80 kilo!! Na bijna 2 weken geeft de weegschaal eindelijk bijna 79 aan! Ik heb geen digitale weegschaal, dus heel precies weet ik het niet.



Hoe gaat het met jullie?



Maar weer even een lijstje:

O: koffie met amandelmelk

L: 2 boterhammen met gekookt ei en spek

D: quinoa pasta met tomaten-gehakt saus + courgette/paprika/ui en prei

T: koekjes, chocolade amandelmelk, kiwi

En lekker 2 uur gewandeld.



Het is overigens niet zo dat ik per dag een pak koekjes wegwerk, hoor. Ik neem dan 's ochtends en 's middags 1-2 koekjes bij de thee.



Geniet van jullie zondag!
Alle reacties Link kopieren
Was 80.1 afgelopen vrijdag! Dus vrijwel zeker dat ik vanaf volgende week onder de 80 zit Fijn, is toch een 'psychologische' grens. Al kijk ik eigenlijk toch vooral naar mijn lichaam en hoe kleren passen. Merk dat ik nu ik sport mijn buik veel strakker is, broeken zitten beter...



Linde, jouw lijstjes klinken fijn! Dan is het eigenlijk ook best makkelijk vol te houden he?
Alle reacties Link kopieren
Wil iedereen die nog mee doet met dit (in ieder geval) 16-weken programma deze week haar huidige gewicht (en startgewicht, streefgewicht en min van afgelopen week) doorgeven?? Werk ik de OP even bij...



Ik ga vandaag een minimale maandag houden qua eten. Afgelopen weekend twee dagen buiten-lunches, barbecues en borrels gehad, al heb ik het mijns insziens zeer bescheiden gehouden, kwam ik toch twee dagen zeker aan 1600 kcal per dag.



O: yoghurt met twee nectarines

T: volkorenspeltboterham met pompoenpittenpasta

L: volkorenborterham met een gekookt ei

T: grapefruit

D: noodles met garnalen, courgette en salade

T: koffie met amandelmelk en beetje caramel

S: 30-days shred level 3
Huidig gewicht 80kg

Start 81kg

Streef 60kg



Wat goed Linde! ik kan ook niet wachten tot ik onder de 80kg zit.



Had mij vanochtend verslapen dus had een late ontbijt/lunch van een paar appels en een bak druiven. De middag was omgevlogen voor ik er erg in had en het tussendoortje was een wat overrijpe avocado. Heb de donkere plek eruit gesneden en de rest opgegeten. Vind het zonde om eten weg te gooien.

Avondeten was linzen met broccoli, tomaat enz en zonet nog een beker rijstmelk gedronken.

Ik heb vandaag wel veel water gedronken en het voornemen gemaakt om binnen de stad nu alleen met de fiets te reizen.
Alle reacties Link kopieren
@Dunno:

Dat gaat waarschijnlijk jou dus ook komende week lukken, onder de 80 komen? Mij hopelijk ook!



Grappig trouwens dat iedereen hier amandelmelk, rijstemelk etc lijkt te drinken!



Ik heb overigens met mijn eetlijstjes helemaal geen honger, zit soms zelf echt vol na het avond-eten. Dus in die zin vind ik het helemaal niet moeilijk vol te houden. De enige lastige momenten vind ik als ik gewoon zin heb in wat lekkers of als er ergens lekker eten in overvloed is. Meestal werkt voor mij helemaal niet aan beginnen het beste.



Vandaag:

O: 3 rijstewafels met pompoenpittenpasta, koffie met amandelmelk

L: sashimi, sushi en soja-biefstuk (uit eten)

T: 2 appels

D: ijsbergsalade met huttenkase, olijven, tomaat, ei en zalm.

T: 2 rijstewafels met pompoenpittenpasta en extra pure hagelslag. Te lekker
Alle reacties Link kopieren
Oja, ook nog gesport vandaag (vind level 3 van 30 days shred wel leuk), zweet me het apelazurus met dit weer... Wil dit weekend echt eens gaan starten met hardlopen - volgens mij had ik het daar weken geleden al over!
Dunno, wat een goed voornemen!



Unanaikko, heb je je vandaag nog gewogen? Succes met hardlopen!



Hier weinig nieuws. Ik maak nog geen enorme sprongen, maar dat hoeft ook niet. Zo lang er maar steeds een beetje afgaat en er niet bijkomt! Volgens mij ben ik zo'n 4 weken geleden begonnen met meeschrijven en er is toch al 3 kilo af. Helemaal blij!



Fijn weekend dames.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, afgelopen vrijdag onder de vermaledijde 80; was 78.9 zelfs Een keer een gelukje naar beneden. Maar denk dat dit ik deze week hooguit paar ons afval of gelijkblijf. Wel dagelijks geshred, maar ook veel lunches en etentjes buiten de deur.



Net groene curry soep met garnalen en aubergine op & komkommer-mango salade. Had daarna heeeeeel erg zin in citroenroomijs met slagroom, maar heb me weten te weerhouden. Ik zie dan steeds het plaatje voor me dat ik over twee maanden dat weer gewoon kan eten, maar dan met een goed gevoel, en niet met een ambivalent gevoel...



Linde, klinkt goed. Klinkt ook alsof je het makkelijk volhoud zo, dus dat je steeds gestaag blijft zakken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Even druk geweest en alleen meegelezen maar ik ga weer wat meer reageren



Mijn gegevens moest ik nog doorgeven:

Lengte : 1.70 m

Startgewicht : 85.1

Doel : 75 kilo (liever nog een stuk minder, maar dit is een realistisch doel vind ik)

Huidig: 81.8 :Imao:



Had even een dipje maar heb het nu alweer een weekje opgepakt. Ik wil zo snel mogelijk onder de 80 komen!!!
Alle reacties Link kopieren
Amandel en rijstemelk ken ik dus gewoon niet he.. Smaakt het zoet?
@Joy, beide zijn wat zoeter dan koemelk.

Mocht je rijstmelk willen proberen dan raad ik de melk van Alpro af.. die is wel erg waterig en niet lekker. Het merk Rice Dream vond ik het lekkerst.



Wat goed, Unanaikko! Heb mij vanochtend gewogen en de weegschaal gaf 79kg aan



@Linde,inderdaad liever dat het afvallen wat trager gaat maar dat het gewicht wel eraf blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven