Geld & Recht alle pijlers

Te hoge tandartsrekening.

25-07-2014 22:25 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tandartsbezoek kreeg ik een nota die door mijn tandarts is opgeplust. Er staan codes op voor uitgevoerde handelingen die niet plaats hebben gevonden.



Zou zouden er 8 foto's zijn genomen en 4 maal met een rubberlapje in mijn mond zijn gewerkt. In werkelijkheid zijn er 3 foto's genomen en heb ik nooit een rubberlapje in mijn mond gehad. De rekening is daarmee meer dan ¤ 100 te hoog.



De verklaring die mijn tandarts of beter de assistente gaf voor deze te hoge rekening sloeg nergens op. Een beetje onder motto, houd het vaag en misschien trapt ze erin.



Officieel gaan klagen staat gelijk aan het zoeken van een nieuwe tandarts. Als de tandarts een goed dossier heeft en daarmee niet knoeit moet te zien zijn dat het aantal foto's onjuist is. Het gebruik van een rubberlapje is lastiger. Ik weet zelf dondersgoed of ik dat in mijn mond heb gehad of niet. Niet dus maar wie eist bewijst en dan sta ik meteen zwak.



Ben benieuwd wat jullie zouden doen of misschien heb je zelf wel te maken gehad met onjuiste tandartsrekeningen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je je verzekering niet bellen met dit verhaal?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen heeft een tandartsverzekering.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Summerdance van het forum weet het misschien wel? Of misschien heeft ze bruikbare tips..
Alle reacties Link kopieren
valse

declaraties



Het komt de laatste tijd steeds vaker voor, tandartsen die te veel rekenen voor hun diensten. Of zelfs een factuur sturen voor verrichtingen die ze helemaal niet hebben gedaan. U ziet de rekening vaak niet, of kunt uit alle ingewikkelde omschrijvingen ook niet vaststellen of het klopt of niet. Ook in het bedrijfsleven zien we steeds vaker dat een financieel manager of medewerker een valse factuur heeft getekend. Bijvoorbeeld een valse factuur van een kennis, of misschien wel van een eigen bedrijf. Declaratiefraude is een grote schadepost voor het bedrijfsleven en de maatschappij, waarbij geld van burgers en bedrijven terecht komt bij mensen die het niet verdienen. Ziet u wel eens een collega een dubieuze factuur tekenen? Of rekent uw tandarts iedere keer weer veel te veel? Dit fraudemeldpunt is dan de plaats waar u iemand kunt aangeven, indien gewenst anoniem. Particuliere rechercheurs nemen uw melding in behandeling. Deze gediplomeerde onderzoekers zorgen ervoor dat de fraude waarvan u melding maakt op een goede manier wordt opgepakt.





http://www.stopfraude.nu/ ... -melden-declaratie/form/1
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:straaltjezon schreef op 25 juli 2014 @ 22:29:

Summerdance van het forum weet het misschien wel? Of misschien heeft ze bruikbare tips..





Foto's opvragen bij je tandarts, als er maar 3 foto's zijn gemaakt kunnen ze maar 2 foto's overhandigen.



En en rubber lapje (een cofferdam UPT code E45, bij een zenuwbehandeling en V50 bij het droogleggen van een element) mag je maar 1x per zitten declareren

Al gebruikt de tandarts 100 lapjes per behandeling.



Verder, heb je een begroting gehad van je behandeling?

Als de nota boven de ¤200 is is de tandarts verplicht daarvan eerst een begroting mee te geven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juli 2014 @ 22:32:

valse

declaraties



Het komt de laatste tijd steeds vaker voor, tandartsen die te veel rekenen voor hun diensten. Of zelfs een factuur sturen voor verrichtingen die ze helemaal niet hebben gedaan. U ziet de rekening vaak niet, of kunt uit alle ingewikkelde omschrijvingen ook niet vaststellen of het klopt of niet. Ook in het bedrijfsleven zien we steeds vaker dat een financieel manager of medewerker een valse factuur heeft getekend. Bijvoorbeeld een valse factuur van een kennis, of misschien wel van een eigen bedrijf. Declaratiefraude is een grote schadepost voor het bedrijfsleven en de maatschappij, waarbij geld van burgers en bedrijven terecht komt bij mensen die het niet verdienen. Ziet u wel eens een collega een dubieuze factuur tekenen? Of rekent uw tandarts iedere keer weer veel te veel? Dit fraudemeldpunt is dan de plaats waar u iemand kunt aangeven, indien gewenst anoniem. Particuliere rechercheurs nemen uw melding in behandeling. Deze gediplomeerde onderzoekers zorgen ervoor dat de fraude waarvan u melding maakt op een goede manier wordt opgepakt.





http://www.stopfraude.nu/ ... -melden-declaratie/form/1

Ik zou het dan wat meer in de tandheelkunde zoeken

Je klacht kenbaar maken bij de KNMT.



http://www.knmt.nl/patien ... eling-voor-patienten.html



Voor een persoonlijk advies of informatie kunt u contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), telefoon 0900 20 25 012 (¤ 0,90 per gesprek).
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het een dure behandeling was kwam het totaalbedrag boven mijn tandartsverzekering uit. Hierdoor kreeg ik de nota zelf onder ogen.



Een cofferdam ken ik van eerdere behandelingen en is nu niet gebruikt. Klinkt simpel maar ik kan het niet bewijzen. Het opplussen door de foto's werd verklaard door een handeling die al in een ander tarief verwerkt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:joseelenes schreef op 25 juli 2014 @ 22:49:

Aangezien het een dure behandeling was kwam het totaalbedrag boven mijn tandartsverzekering uit. Hierdoor kreeg ik de nota zelf onder ogen.

Dan had je dus een begroting moeten krijgen



Een cofferdam ken ik van eerdere behandelingen en is nu niet gebruikt. Klinkt simpel maar ik kan het niet bewijzen. Het opplussen door de foto's werd verklaard door een handeling die al in een ander tarief verwerkt zit.Dat bestaat niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor antwoorden Summerdance



Ik heb alleen mondeling een begroting gehad.



Als een tandarts voor een kroon gebruikt maakt van cerec en met een camera je mond ingaat is dat toch geen X10 (rontgenfoto) maar integraal onderdeel van R24 (kroon)?
Poempidoem



"'t Is altijd lente"



Poempidoem......
Alle reacties Link kopieren
quote:joseelenes schreef op 25 juli 2014 @ 22:55:

Dank voor antwoorden Summerdance



Ik heb alleen mondeling een begroting gehad.



Als een tandarts voor een kroon gebruikt maakt van cerec en met een camera je mond ingaat is dat toch geen X10 (rontgenfoto) maar integraal onderdeel van R24 (kroon)?

Nope, maar voor je een cerec kroon krijgt wordt er (als het goed is) wel een rontgenfoto gemaakt

Toch wel prettig om te weten dat je, voor je aan een dure behandeling begint, weet of er geen ontsteking onderaan de wortelpunt hangt.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 25 juli 2014 @ 22:57:

Poempidoem



"'t Is altijd lente"



Poempidoem......

Mafkees

(maar ik ben geen assistente hoor)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Er waren al foto's gemaakt bij een eerder bezoek. Daar kwam uit naar voren dat de kroon lekte.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, als er X10en op de factuur staan vraag je je foto's op

Ik weet niet zo goed wat je verder nou wilt horen nog

Dat geeft uitsluitsel of ze wel of niet gemaakt zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik niet duidelijk. De tandarts beweerd dat het scannen in mijn mond voor een cereckroon onder X10 valt. Dus 5 keer X10 voor het scannen en 3 keer X10 voor een echte rontgenfoto. Die laatste 3 kloppen overigens wel.
quote:Summerdance schreef op 25 juli 2014 @ 23:05:

[...]



Mafkees

(maar ik ben geen assistente hoor)Grapje Sum, grapje. Ieder tandarts-topic zit ik 3 dagen met dat liedje in m'n kop.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 25 juli 2014 @ 23:05:

Mafkees

(maar ik ben geen assistente hoor)Ikke wel!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lot!!! Ik miste je al!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wij werken in onze praktijk niet met cerec

Gewoon even de verzekering bellen dus.

Of dat mag.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 25 juli 2014 @ 23:49:

Lot!!! Ik miste je al!

Een tandartstopic?

IK ben erbij!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Komt Lotte toevallig uit L? Zo ja dan ken ik jou..Als je echt naam ook Lotte is.
Alle reacties Link kopieren
Nee en nee
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven