Vermiste vrouwen Panama

06-04-2014 16:03 1223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee jonge Nederlandse vrouwen worden vermist in Panama. Ze zouden dinsdag een wandeling maken in de omgeving van Boquete, maar sindsdien is niets meer van hen vernomen.



De 22-jarige Lisanne Froon uit Amersfoort en de 21-jarige Kris Kremers uit Utrecht waren in Panama om Spaans te leren en sliepen bij gastgezinnen, meldt RTV Utrecht.



Volgens een werknemer van de school waar de vrouwen les hadden, is het gebied waar ze gingen wandelen niet gevaarlijk en is het niet aannemelijk dat ze zijn verdwaald. "Er is maar één weg omhoog en omlaag." Er wordt daarom betwijfeld of de vrouwen wel zijn gaan wandelen; mogelijk zijn ze daarvoor al verdwenen.



Er is ook een facebook pagina aangemaakt en dit is het laatste nieuws in het AD:



De twee vermiste Nederlandse vrouwen Lisanne en Kris zijn op de dag van hun verdwijning mogelijk gezien op een wandelroute bij de Panamese stad Boquete. Ingrid Lommers, de directrice van de taalschool in Boquete waar Lisanne Froon en Kris Kremers lessen volgden, schrijft dat op Facebook.



Ook is er een beloning van 2500 dollar.



Vreemd genoeg houdt dit onderwerp mij erg bezig. Misschien omdat de vrouwen van mijn leeftijd zijn. Ze zijn al bijna een week vermist.. Gevoelsmatig zijn ze verdwaald, of zou dit valse hoop zijn?

Zijn er meer mensen die de berichten op de voet volgen over deze 2 vrouwen?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 26 juli 2014 @ 00:55:

[...]





Deze aanwijzingen komen wel griezelig in de buurt een misdrijf.

Toen ik dit las moest ik meteen aan een aflevering denken van coldcase over de verdwijning van Michele Wallace waar ze ook de camera van terug vonden met foto's waarmee uiteindelijk de dader kon worden opgespoord.



Vreselijk allemaal



Oh, je bedoelt een verzonnen, fictionele serie?



Echt, dat is de pest met alle CSI, Cold Case en noem maar op series. Dat kijkers gaan denken dat forensies onderzoek precies zo (makkelijk en en snel en aan het einde een rond verhaal met een strikje er om) gaat als in de fictie.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:hollebollegijs schreef op 26 juli 2014 @ 07:33:

[...]





Over het bellen mag hij geen uitspraken doen.Dat vind ik ook verdacht. Waarom zou je als vader geen uitspraken mogen doen over het bellen van je dochter als zij verdwaald was? Zo'n spreekverbod lijkt mij alleen aan de orde bij een sterk vermoeden van misdrijf.
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op 26 juli 2014 @ 07:48:

[...]





Dat vind ik ook verdacht. Waarom zou je als vader geen uitspraken mogen doen over het bellen van je dochter als zij verdwaald was? Zo'n spreekverbod lijkt mij alleen aan de orde bij een sterk vermoeden van misdrijf.Hoe kom je er bij dat hij een spreekverbod heeft?

Als je mee wil schrijven neem dan de moeite in ieder geval het interview met de vader te bekijken



Hij mag gewoon praten over het bellen met de telefoons alleen niet alle details vrijgeven en zoals hij zelf zegt, daar heeft hij een afspraak over.



Dat kan goed een standaard procedure zijn omdat ze moeten achterhalen van wie het nummer is of om allerlei speculaties te voorkomen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:boebezoebe schreef op 26 juli 2014 @ 07:37:

[...]





Oh, je bedoelt een verzonnen, fictionele serie?



Echt, dat is de pest met alle CSI, Cold Case en noem maar op series. Dat kijkers gaan denken dat forensies onderzoek precies zo (makkelijk en en snel en aan het einde een rond verhaal met een strikje er om) gaat als in de fictie.



Was het maar verzonnen

Het was een Amerikaanse serie over waargebeurde opmerkelijke ontknopingen in oude moordzaken.

Maar goed, ik moest daar aan denken omdat na het vinden van een camera met filmrolletje de zaak weer op gang kwam. Dat kwam in me op na het lezen van de post van Schattigheid. Verder niets bijzonders.
quote:sabbaticalmeds schreef op 26 juli 2014 @ 01:03:

[...]



Huh? nee hoor. Ze waren op weg naar die berg, ik zal een tijd geleden een 1 vandaag reportage en in de volkskrant stond ook een heel stuk, die berg lag op de route en de theorie was dat ze na het uitzichtpunt een verkeerde afslag hebben genomen. Die foto zegt dus niksMaar als na de verdwijning nog foto 's zijn gemaakt en is gebeld met het telefoontje dan is dat toch opmerkelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 26 juli 2014 @ 08:55:

[...]





Maar als na de verdwijning nog foto 's zijn gemaakt en is gebeld met het telefoontje dan is dat toch opmerkelijk?Ligt eraan hoe lang dat gebeurd is na de verdwijning.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 26 juli 2014 @ 08:55:

[...]





Maar als na de verdwijning nog foto 's zijn gemaakt en is gebeld met het telefoontje dan is dat toch opmerkelijk?



Even serieus, kijk nu eerst het interview.



De vader verteld dat de laatste foto is genomen op de berg, dat was, zoals Meds al schreef, het doel van de reis.



Daarna is er nog gebeld, dan weten we toch nog helemaal niet of ze al vermist, verdwenen of verdwaald waren.



Dan zou je het exacte tijdstip en datum moeten weten.



Maar nogmaals, kijk het interview dan worden dingen duidelijk.



quote:minnimouse schreef op 26 juli 2014 @ 09:05:

[...]





Ligt eraan hoe lang dat gebeurd is na de verdwijning.Precies
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ok, ik zal het interview gaan kijken, ik ging af op de berichtgeving hier
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 26 juli 2014 @ 08:55:

[...]





Maar als na de verdwijning nog foto 's zijn gemaakt en is gebeld met het telefoontje dan is dat toch opmerkelijk?



Wie zegt dat ze op moment van verdwijning overleden waren? Op een gegeven moment is er melding gemaakt dat Lisanne en Kris niet zijn teruggekeerd en is de zoektocht begonnen. Hoe het toen met Lisanne en Kris ging was op dat moment niet bekend.



Ik snap de vader en ik begrijp ook dat je alles uitgezocht wilt hebben. Wat mij betreft zijn er geen bewijzen de verdwalen uitsluiten, net als er geen bewijzen zijn voor een een misdrijf.



BH's in de rugzak zegt mij niet zoveel, waarschijnlijk was het warm en was het luchtiger zonder BH. Zie hier geen aanwijzing voor een misdrijf in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 26 juli 2014 @ 09:18:

[...]





Wie zegt dat ze op moment van verdwijning overleden waren? Op een gegeven moment is er melding gemaakt dat Lisanne en Kris niet zijn teruggekeerd en is de zoektocht begonnen. Hoe het toen met Lisanne en Kris ging was op dat moment niet bekend.



Ik snap de vader en ik begrijp ook dat je alles uitgezocht wilt hebben. Wat mij betreft zijn er geen bewijzen de verdwalen uitsluiten, net als er geen bewijzen zijn voor een een misdrijf.



BH's in de rugzak zegt mij niet zoveel, waarschijnlijk was het warm en was het luchtiger zonder BH. Zie hier geen aanwijzing voor een misdrijf in.





Zo denk ik er ook over.



En wat moeilijk te accepteren is dat er misschien geen antwoorden zijn.



Wat heb je? wat kleding, een schoen, een rugzak + mobiel, verder wat botten en een mogelijke route.



Dan denk ik aan de broertjes Ruben en Julian, veel meer aanknopingspunten en ook nog heel veel vragen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen (en zeg dus niet dat het zo is) dat het voor de ouders heel moeilijk te accepteren is dat ze simpelweg verdwaald zouden zijn.

Dan hadden ze nml nog in leven kunnen zijn toen er naar ze gezocht werd. Er is nml ook in een ander gebied gezocht (rondom het eerste deel van de trail) dan waar ze gevonden zijn (bij de rivier, zo'n anderhalve dag lopen verderop).



Toch lijkt mij het verdwaalscenario nog steeds het meest logisch.



Die beha's in de tas zeggen mij ook niet zoveel. Dat de spijkerbroek ver van het bot is gevonden en er bij de spijkerbroek ook blijkbaar geen andere resten zijn gevonden vind ik wel raar, maar ik weet niet hoever beesten resten kunnen verspreiden



Arme vader. Hij zei ook dat afscheid nemen dmv crematie of een begrafenis nog niet mogelijk was. Ze hebben alleen een stuk heupbot, een schoen en de korte spijkerbroek. Dat is niet je dochter...idd, die ligt nog in dat oerwoud.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar heeft de vader meer informatie en op grond daarvan denkt hij niet dat ze verdwaald zijn.

Hij gaat terug naar Panama voor een reconstructie.
quote:_isis_ schreef op 26 juli 2014 @ 09:15:

Denk dat de ouders er goed aan doen om niet verder te zoeken en de resten te begraven en het te accepteren dat hun kinderen dood zijn.



Dat klinkt erg makkelijk, maar zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet.

Geen enkele ouder laat het erbij zitten als er zoiets gebeurt met een kind.
quote:hollebollegijs schreef op 26 juli 2014 @ 08:12:

[...]





Hoe kom je er bij dat hij een spreekverbod heeft?Er staat "Het onderzoeksteam in Panama heeft de familie verboden om daar over te spreken."
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op 26 juli 2014 @ 10:38:

[...]



Er staat "Het onderzoeksteam in Panama heeft de familie verboden om daar over te spreken."Hij zegt in dit interview dat hij niet over de details wil praten omdat hij afgesproken heeft dit niet te doen.

Hij mag dus wel over de gesprekken in het algemeen praten.

http://www.eenvandaag.nl/ ... t_over_verdwalingstheorie



Ik wilde even voor je nakijken op welk tijdstip hij dit zei maar deze videolink heeft geen tijdsbalk, sorry



Maar ben inderdaad wel benieuwd naar die details.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nou, ik zou het wel erbij laten.

Als ik het zo lees. Je weet niet wat voor tuig er achter zit.

Er over praten kan een justitieel onderzoek ook onmogelijk maken.

En onderzoekers in gevaar brengen. Soms lijkt het alsof de boeven vrij spel hebben, maar in stilte gebeurd er heel veel. En de boeven gaan alleen hun gang als ze zich onbespied wanen.



Vraag maar aan Peter R. de Vries.



EDIT: Denk maar eens aan dat echtpaar en sporters (volleybal) uit Nederland die vermoord zijn. Die hadden ook banden met criminelen en kijk wat er is gebeurd. Verdere details weet ik niet meer. Het zal je maar gebeuren. Die twee worden er ook niet meer levend van. De ouders brengen zichzelf alleen maar in gevaar als er echt grote organisaties achter zitten. Verder weet ik er - gelukkig - niets van. Ik heb niet zulke banden, maar ik ken wel een aantal mensen die zulke banden wel hebben. Gewoon doordat ze even oud zijn en op eenzelfde school of wijk hebben gewoond.
quote:schattigheid schreef op 26 juli 2014 @ 07:48:

[...]





Dat vind ik ook verdacht. Waarom zou je als vader geen uitspraken mogen doen over het bellen van je dochter als zij verdwaald was? Zo'n spreekverbod lijkt mij alleen aan de orde bij een sterk vermoeden van misdrijf.er is geen spreekverbod, vader heeft dat niet gezegd. het onderzoek is niet afgerond en zolang dat nog niet klaar is moet je geen info geven. lijkt me logisch
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 26 juli 2014 @ 13:02:

[...]



er is geen spreekverbod, vader heeft dat niet gezegd. het onderzoek is niet afgerond en zolang dat nog niet klaar is moet je geen info geven. lijkt me logischDit.
O ja, en sommige mensen hebben een slecht geheugen.

Die horen iets en dan nog eens en dan denken ze dat het echt zo is.

Hebben er gewoon mensen vermoeden uitgesproken.

Gaat de roddel dus beweren dat het zo is, terwijl het helemaal niet zeker is.
Alle reacties Link kopieren
Maar zo gek lijkt het me niet dat na verdwijning gebeld is, als ze verdwaald waren en dus een paar dagen aan het dwalen zijn geweest hebben ze vast geprobeerd om te bellen (wat dus niet gelukt is vanwege geen bereik, maar tel. registreert de poging wel).
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 juni 2014 @ 13:58:

[...]





Dat vraag ik mij wel eens af. Vaak hoor je dat nabestaande juist wel de details willen weten. Bij het voorbeeld van Marianne Vaatstra had ik denk ik niet alle details willen weten. Of bijv bij het meisje met haar kind uit Bergen, waar de ouders juist wel tot het laatste moment hebben gestreden (voordat de dader overleed) wat er precies gebeurd was.



Ik weet niet of ik het zou willen weten. En het klopt, je kind krijg je er niet meer mee terug. Eigenlijk vind ik dat die informatie alleen bij de nabestaande terecht mag komen, en dan is het aan hun om het wel of niet met andere te delen.Marion en romy van buuren waren dat, ik zou als ouder alles willen weten hoe pijnlijk ook,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Weer resten vermiste vrouwen Panama gevonden



PANAMA -

In Panama zijn opnieuw botresten gevonden die vermoedelijk van de in april verdwenen Nederlandse vrouwen Kris Kremers en Lisanne Froon afkomstig zijn. Dit meldden zondag Panamese media.

Een groep die donderdag de speurtocht in het gebied hervatte, heeft laten weten dat er weer botresten zijn aangetroffen. Die zijn voor onderzoek overgebracht naar Panama-Stad, aldus onderzoeksrechter Betzaida Pitty.

Kris en Lisanne verdwenen op 1 april in de jungle bij Boquete in Panama. In juni werden lichaamsdelen en spullen van de vrouwen gevonden, bij een rivier op 8 uur lopen van Boquete. Naar de twee is intensief gezocht. Wat er met de vrouwen is gebeurd, is nog onduidelijk. Op 18 juli was er een herdenking in Amersfoort.

De familie van Kris is teruggegaan naar Panama voor eigen onderzoek. Volgens de vader van Kris, Hans Kremers is er nog veel onduidelijk over wat er met de vrouwen is gebeurd. „Voor ons zijn er nu zoveel open einden en onlogische dingen in wat we weten, dat we zeggen: de conclusie van verdwaling kunnen wij als ouders niet trekken”, aldus Kremers eerder tegen EenVandaag.

Zo blijkt bijvoorbeeld uit onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut dat er na de verdwijning nog is geprobeerd te bellen met de telefoons van de vrouwen. Ook zijn er nog foto's gemaakt met de digitale camera's.
Plus (van rtvutrecht.nl) :

Uit onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut bleek zondag dat er na de verdwijning nog is geprobeerd te bellen met de telefoons van de vrouwen. Rond het middaguur bereikten de Amersfoortse vriendinnen de top van de Pianista Trail en later die dag sloegen ze alarm. Ook zijn er nog foto's gemaakt met digitale camera's. De meiden gingen niet via hetzelfde pad terug, maar namen een route over de top verder de jungle in.



De ouders van Kris Kremers zijn in Panama om met lokale gidsen en hulpverleners de verdwijning van hun dochter en Lisanne te reconstrueren. Zij geloven niet dat hun dochter en Lisanne gestorven zijn door een hongersnood.





--------------------

Ze hebben dus eind van de middag alarm geslagen. En zijn inderdaad doorgelopen. Benieuwd naar de persconferentie vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd naar de persconferentie. Hoe laat wordt deze gehouden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven