Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Lama!

Ik heb zo'n vermoeden dat de postbode vandaag wel weer het e.e.a. mee brengt voor je !

Hopelijk een goede dag vandaag.
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lamaatje,



Een keer gereageerd, maar verder een stille meelezer. Heb Dorela om je adres gevraagd. Kan ik je via een kaartje een hart onder de riem steken. Altijd leuk als de postbode kaart voor je heeft. :-)



Hopelijk een redelijke nacht gehad!
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 26 juli 2014 @ 07:38:

Goeiemorgen Lamaatje, hoe gaat het nu? Heb je kunnen slapen??



Ik heb redelijk geslapen van 1 tot een uur of 6. Weliswaar met morfine en twee keer doornat en benauwd wakker worden.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:Livette schreef op 26 juli 2014 @ 08:07:

Goedemorgen Lama!

Ik heb zo'n vermoeden dat de postbode vandaag wel weer het e.e.a. mee brengt voor je !

Hopelijk een goede dag vandaag.

Daar kijk ik weer naar uit.

Alhoewel ik niet weet of de receptioniste er vandaag is. Dus het zou ook maandag kunnen worden.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 26 juli 2014 @ 08:27:

[...]





Ik heb redelijk geslapen van 1 tot een uur of 6. Weliswaar met morfine en twee keer doornat en benauwd wakker worden.Kunnen de ramen open op je kamer? Misschien helpt dat tegen die zweetaanvallen, of komt dat door de morfine? Weet niet of dat een stomme vraag is, ik heb gelukkig nog geen morfine nodig gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 26 juli 2014 @ 08:35:

[...]





Kunnen de ramen open op je kamer? Misschien helpt dat tegen die zweetaanvallen, of komt dat door de morfine? Weet niet of dat een stomme vraag is, ik heb gelukkig nog geen morfine nodig gehad.Waarom zeg je dat zo Carenza je bent toch niet ook ziek, hoop ik.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Lama,

lees net over de uitslag van gisteren. Vrouw toch, wat een slecht verhaal. Ik hoop dat er iig nog wat gedaan kan worden aan die benauwdheid en dat je geen pijn hebt. Het zou fijn zijn als je woensdag idd naar huis mag.
Hoi Lamaatje,

Ik heb in de ochtend een internetroutine. Even mijn spelletje bijwerken, daarna mijn Hotmail checken. Vervolgens even lezen wat er op FB allemaal is gebeurd en dan door naar het Vivaforum.



Ik denk inmiddels dat ik het maar even moet omdraaien 10 nieuwe verzoeken om je adres, sinds gisteravond 22 uur!



Ik hoop dat de post gewoon bij je wordt gebracht vandaag, kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dit zouden overslaan. En anders mag de receptioniste naar de fysio, wegens dat de door haar rug is gegaan vanwege de zware postzak!
quote:lamaatje schreef op 26 juli 2014 @ 08:49:

[...]



Waarom zeg je dat zo Carenza je bent toch niet ook ziek, hoop ik.



Nee hoor, niet ziek, dus geen morfine nodig gehad . . . . Wel helaas een chronische aandoening met een trapje onder morfine. Vandaar de vraag. Heb namelijk geen idee of je kunt gaan zweten van morfine?

Is wel vervelend, slaap je eindelijk en wordt je wakker door zo'n zweetaanval . . . . .
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lama, hopelijk heb je een rustige dag vandaag met héél veel kaarten!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Lama! Fijn dat je een paar uur goed hebt kunnen slapen, alleen jammer van die benauwdheid..

Een vraagje: ik probeer het terug te vinden, maar lig je nu op kamer 8 of op 12?
Kamer 4
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 26 juli 2014 @ 09:56:

Kamer 4 Ow.. echt he?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk aan je, Lamaatje. Ik wens je een goede dag vandaag.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:nickje99 schreef op 26 juli 2014 @ 09:55:

Goedemorgen Lama! Fijn dat je een paar uur goed hebt kunnen slapen, alleen jammer van die benauwdheid..

Een vraagje: ik probeer het terug te vinden, maar lig je nu op kamer 8 of op 12? Nummer 4.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 25 juli 2014 @ 23:19:

[...]



Ik ben er heel blij mee, maar deze reacties blijven mij verbazen.

Zoveel mensen die vroegtijdig sterven aan kanker en die moeten het er ook allemaal mee doen. Ik ben al blij dat ik geen kleinkinderen hoef te laten vragen waar oma nu is. dat lijkt me echt vreselijk. Ik zou steeds zitten janken als ik daar aan dacht.





Hoi Lama



Mijn vader is overleden aan kanker. De tijd tussen de diagnose en overlijden was 4/5 maanden. Waarschijnlijk had hij het al jaren. Hij was zo ongelooflijk bang voor ziekten en de dood dat hij nooit naar de dokter ging. Pas toen het veel te laat was.

Hij heeft in zijn laatste maanden nooit gesproken over zijn ziekte. Heeft het woord kanker of dood nooit uitgesproken. Zelfs niet indirect. Gesprekken met hem, hij 50 kilo lichter liggend in bed, gingen over voetbal of mijn katten. We hebben nooit iets kunnen afsluiten. Stom genoeg dacht ik dat hij er weer bovenop zou komen. Ik was 24. Wist ik veel.



Ik lees op de eerste plaats jouw topic omdat ik met je meeleef en het beste voor je hoop. Gaandeweg helpt het mij ook mijn vaders weg anders te bekijken. Het in een ander perspectief te zien. Ik denk de laatste tijd vaker aan hem en dat is nu met een soort van berusting.



Je zegt steeds dat deze reacties je verbazen, dat men hier zoveel van je leert. Je zegt: 'er zijn zoveel mensen die sterven aan kanker'. Dat is zo, maar er zijn er maar weinig die hier anderen deelgenoot van maken. Hetzij anoniem. Het is een van de persoonlijkste dingen van het leven.



Ik hoop dat je een rustige, pijnvrije en luchtvolle dag mag hebben met veel kaarten.
Ik heb nu ook de mensen beantwoord die mij via de andere weg een berichtje hebben gestuurd. Mocht iemand een verzoek aan mij hebben gedaan en geen "u hebt 1 ongelezen bericht" bovenin de balk hebben op het forum zelf, kijk dan even rechtsboven bij 'mijn gegevens' en dan naar beneden scrollen naar 'mijn berichten'. Vast dat het berichtje daar terecht is gekomen.



En Apestaartje voor je prachtige post!
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 26 juli 2014 @ 08:35:

[...]





Kunnen de ramen open op je kamer? Misschien helpt dat tegen die zweetaanvallen, of komt dat door de morfine? Weet niet of dat een stomme vraag is, ik heb gelukkig nog geen morfine nodig gehad.

Ik heb toevallig net de dokter aan het bed. Mijn zweten is van het harde werk voor de ademhaling. Misselijkheid is wel een bijwerking, maar daar zijn goede pilletjes voor.

Tegen de benauwdheid gaan ze nu een morfinepleister proberen. En hopen dat ik dan ook minder zweet.
odi et amo
Hoop dat het verlichting geeft.
Alle reacties Link kopieren
@ Apestaartje



Ik denk dat jouw vader niet wilde praten over zijn en daarom ook niet over de ziekte. iedereen doet het op zijn eigen manier.

Mijn vader is twee jaar geleden gestorven. Hij overleed na een ziekbed van twee maanden (geen kanker hoor) en praatte er ook heel weinig over. Dat is vervelend voor de nabestaanden die hem in zijn proces willen steunen, maar zij kiezen een andere weg.



Ik heb er alleen moeite mee bij mensen die ik niet vertrouw of niet mag om er over te praten. Doodgaan is nogal een priveaangelegenheid.

Het kan ook zijn dat je vader moeite had met het verdriet van de mensen om hem heen en het daarom allemaal luchtig wilde houden.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Hier in het Drentse dorp waar we zitten, wordt de post alleen op dinsdag opgehaald.

Hopelijk krijg je mijn kaartje dan nog wel, Lamaatje. Maar het duurt dus nog even. Ondertussen een onder de riem voor jou...
Alle reacties Link kopieren
[quote]lizzy75 schreef op 26 juli 2014 @ 14:27:

Hier in het Drentse dorp waar we zitten, wordt de post alleen op dinsdag opgehaald.



Dat klinkt alsof je in the middle of nowhere zit



Kaartje is onderweg , had eigenlijk gehoopt dat je alweer thuis zou zijn.



Alle reacties Link kopieren
Lieve Lama,



Hoop dat de pleister zijn werkt doet en je nu wat minder benauwd bent en zweterig. Doet me deugt dat je zoveel kaarten al hebt ontvangen.



Ik gooi er nog maar weer een Lama-foto tegenaan:



Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
En weer 10 kaarten ontvangen.

Plus express post vanmorgen van P., special delivery.
odi et amo
Fijn, Lamaatje, je wordt verwend met zoveel kaartjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven