Vlucht MH17 Amsterdam Kuala Lumpur deel 3

24-07-2014 21:04 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier komen wij vandaan,



Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.





En hier praten wij verder over deze ramp.













Voor Star........















Vorige delen zijn hier te vinden;



Deel 1



Deel 2
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:calvijn1 schreef op 26 juli 2014 @ 01:56:

[...]





Ik vind het moeilijk, Mij heeft het ook erg geraakt, maar niet persoonlijk als in iemand verloren.

Weet dus ook niet precies wat ik moet/mag voelen; ik ben geen nabestaande, het is niet mijn verdriet, wil er niet mee aan de haal gaan zeg maarMooi gezegd. Waar ik me persoonlijk aan stoor is het exhibitioneren van 'betrokkenheid' door mensen wiens verdriet het niet eens is.
Nou dat dus. Als hier het meisje dat de bloemenzaak runt erin had gezeten had ik dat best naar gevonen. Maar kan ik me als doorsnee klant nu echt niet voorstellen dat ik dat boehoehoe zo verschrikkelijk zwaar vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op 26 juli 2014 @ 06:37:

[...]



Mooi gezegd. Waar ik me persoonlijk aan stoor is het exhibitioneren van 'betrokkenheid' door mensen wiens verdriet het niet eens is.



Maar van de mensen die je ziet op tv weet je toch niet wat hun betrokkenheid is mbt de vliegramp/slachtoffers?



Of bedoel je mensen uit je omgeving irl?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:matroesjka_ schreef op 26 juli 2014 @ 06:44:

Maar kan ik me als doorsnee klant nu echt niet voorstellen dat ik dat boehoehoe zo verschrikkelijk zwaar vind.Als de zaak dicht is en je daardoor 10km extra moet fietsen voor een bloemetje ja dan mag je best klagen vind ik.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval een Russische krant met fatsoen.



De Russische krant Novaja Gazeta biedt vandaag op de voorpagina excuses aan voor de ramp met de MH17. Paginagroot is een foto afgedrukt van een stoet rouwwagens die over de snelweg rijdt. Boven de foto staat "Vergeef ons, Nederland" in het Nederlands en in het Russisch



Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
10km extra voor een bloemetje is natuurlijk ook heel erg.
quote:matroesjka_ schreef op 26 juli 2014 @ 06:44:

Nou dat dus. Als hier het meisje dat de bloemenzaak runt erin had gezeten had ik dat best naar gevonen. Maar kan ik me als doorsnee klant nu echt niet voorstellen dat ik dat boehoehoe zo verschrikkelijk zwaar vind.



Je kunt je het niet voorstellen omdat je het godzijdank niet meegemaakt hebt. Ik zou dat best heel erg vinden, zeker als ik er vaak zou komen.



I
http://www.telegraaf.nl/b ... briefd_over_missie__.html





Gaan ze nu wel of niet?? Gisteren las ik van niet... Maar uit dit artikel maak ik op dat er NLse en Australische militairen op t punt van vertrekken staan....
Alle reacties Link kopieren
quote:atjuuh schreef op 26 juli 2014 @ 08:38:

http://www.telegraaf.nl/b ... briefd_over_missie__.html





Gaan ze nu wel of niet?? Gisteren las ik van niet... Maar uit dit artikel maak ik op dat er NLse en Australische militairen op t punt van vertrekken staan....Ik lees inderdaad dat ze gaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ze gaan nog niet. Ze staan alleen paraat.

De 40 Kmar mensen zijn vertrokken. Commando's en Luchtmobiel niet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 26 juli 2014 @ 08:52:

Ze gaan nog niet. Ze staan alleen paraat.

De 40 Kmar mensen zijn vertrokken. Commando's en Luchtmobiel niet.



Ik geloof je hoor maar dan is de Telegraaf zeen tendentieus bezig met dit bericht:



CHARKOV -



Nederlandse commando’s en leden van het Australische SAS regiment arriveren dit weekeinde in Oost-Oekraïne om onbewapende marechaussees en onderzoekers op de crashsite van vlucht MH17 te beveiligen

http://www.telegraaf.nl/b ... briefd_over_missie__.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zolang het leed niet bij ons op de stoep staat, kunnen we veilig wegzappen, roepen dat de massahysterie maar afgelopen moet zijn zodat we terug kunnen keren naar RTL Boulevard (breaking news: Patty Brard gaat trouwen!), delen we op het internet sneren uit naar mensen die meeleven, projecteren we onze afkeer van de dood door mensen die "te koop lopen" met hun tweedehands verdriet voor nepperds uit te maken, geeft het woord "respect" een nare smaak in de mond en als klap op de vuurpijl roepen dat wij niets te maken hebben met het leed van anderen want het waren niet onze familieleden, vrienden en collega's die in dat vliegtuig zaten.



Als je het mij vraagt, leven we juist niet genoeg mee en beseffen we niet dat dit ons allemaal treft. Ik pleit niet voor apathisch voor ons uitstaren, verzinken in moedeloosheid, ons laten lam slaan door wat er gebeurt. Ik pleit wel voor een wat dieper besef dat sneren uitdelen in topics zoals deze (en ik zie genoeg sneren voorbij komen, ook in andere topics) op mij overkomt als het pissen op een schaars goed: verbondenheid. Pissen op wat mensen voelen en denken. Pissen op menselijkheid die door sommigen gezien wordt als een zwakte, valse sentimentaliteit, massahysterie. Pissen op woorden als "respect" en "waardigheid". Stel je voor dat een onbekende uit Lutjebroek die geen ziel verloren heeft tijdens een ramp zich toch wonderbaarlijk verbonden voelt met anderen die het leed wél getroffen heeft. Schandalig! Hoe durft iemand die op geen enkele wijze betrokken is bij deze ramp zijn/haar gevoelens te uiten!



Nuchterheid is goed, niemand betwijfelt dat hoop ik. Maar nuchterheid sluit leed en rouw niet uit. Persoonlijk, maatschappelijk of wereldwijd. Het is er. En zolang het mijn kleine zielige persoontje niet raakt (wat sommigen denken), dan kan ik sneren uitdelen dat anderen maar eens moeten ophouden met zo dramatisch te doen, zich niet moeten aanstellen want het zijn toch niet hun dierbaren die daar op de velden lagen weg te rotten, de tv moeten uitzetten en weer verder moeten met het dagelijks leven



News flash: dit is het dagelijks leven. En wat er gebeurt,treft iedereen. Als je het mij vraagt zijn we niet gevoelig genoeg en zijn we de kunst van ons inleven in anderen aan het kwijtraken en hebben we dat vervangen door een schijnzekerheid die we - zodra die wordt aangetast - verdedigen door te pissen op anderen.



Ik vind het jammer dat zelfs op een topic over een ramp van dit formaat en van een niet te bevatten impact, sommigen het gore lef hebben om even voorbij te huppelen, te pissen op een aantal forummers en doodleuk doorgaan op andere topics om ook daar hun azijnpisserij tentoon te spreiden. Het zijn precies die mensen die met hun zogenaamde "nuchtere verstand" niet kunnen wachten om te schoppen tegen menselijkheid, respect en medeleven.



Voor iedereen die oprecht meeleeft: RESPECT!
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 26 juli 2014 @ 07:51:

10km extra voor een bloemetje is natuurlijk ook heel erg.Heel erg off topic maar hoe is het met je schoonmoeder?
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 26 juli 2014 @ 08:57:

[...]





Ik geloof je hoor maar dan is de Telegraaf zeen tendentieus bezig met dit bericht:



CHARKOV -



Nederlandse commando’s en leden van het Australische SAS regiment arriveren dit weekeinde in Oost-Oekraïne om onbewapende marechaussees en onderzoekers op de crashsite van vlucht MH17 te beveiligen

http://www.telegraaf.nl/b ... briefd_over_missie__.htmlTelegraaf he?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 26 juli 2014 @ 08:59:

Zolang het leed niet bij ons op de stoep staat, kunnen we veilig wegzappen, roepen dat de massahysterie maar afgelopen moet zijn zodat we terug kunnen keren naar RTL Boulevard (breaking news: Patty Brard gaat trouwen!), delen we op het internet sneren uit naar mensen die meeleven, projecteren we onze afkeer van de dood door mensen die "te koop lopen" met hun tweedehands verdriet voor nepperds uit te maken, geeft het woord "respect" een nare smaak in de mond en als klap op de vuurpijl roepen dat wij niets te maken hebben met het leed van anderen want het waren niet onze familieleden, vrienden en collega's die in dat vliegtuig zaten.



Als je het mij vraagt, leven we juist niet genoeg mee en beseffen we niet dat dit ons allemaal treft. Ik pleit niet voor apathisch voor ons uitstaren, verzinken in moedeloosheid, ons laten lam slaan door wat er gebeurt. Ik pleit wel voor een wat dieper besef dat sneren uitdelen in topics zoals deze (en ik zie genoeg sneren voorbij komen, ook in andere topics) op mij overkomt als het pissen op een schaars goed: verbondenheid. Pissen op wat mensen voelen en denken. Pissen op menselijkheid die door sommigen gezien wordt als een zwakte, valse sentimentaliteit, massahysterie. Pissen op woorden als "respect" en "waardigheid". Stel je voor dat een onbekende uit Lutjebroek die geen ziel verloren heeft tijdens een ramp zich toch wonderbaarlijk verbonden voelt met anderen die het leed wél getroffen heeft. Schandalig! Hoe durft iemand die op geen enkele wijze betrokken is bij deze ramp zijn/haar gevoelens te uiten!



Nuchterheid is goed, niemand betwijfelt dat hoop ik. Maar nuchterheid sluit leed en rouw niet uit. Persoonlijk, maatschappelijk of wereldwijd. Het is er. En zolang het mijn kleine zielige persoontje niet raakt (wat sommigen denken), dan kan ik sneren uitdelen dat anderen maar eens moeten ophouden met zo dramatisch te doen, zich niet moeten aanstellen want het zijn toch niet hun dierbaren die daar op de velden lagen weg te rotten, de tv moeten uitzetten en weer verder moeten met het dagelijks leven



News flash: dit is het dagelijks leven. En wat er gebeurt,treft iedereen. Als je het mij vraagt zijn we niet gevoelig genoeg en zijn we de kunst van ons inleven in anderen aan het kwijtraken en hebben we dat vervangen door een schijnzekerheid die we - zodra die wordt aangetast - verdedigen door te pissen op anderen.



Ik vind het jammer dat zelfs op een topic over een ramp van dit formaat en van een niet te bevatten impact, sommigen het gore lef hebben om even voorbij te huppelen, te pissen op een aantal forummers en doodleuk doorgaan op andere topics om ook daar hun azijnpisserij tentoon te spreiden. Het zijn precies die mensen die met hun zogenaamde "nuchtere verstand" niet kunnen wachten om te schoppen tegen menselijkheid, respect en medeleven.



Voor iedereen die oprecht meeleeft: RESPECT!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:jellywobble schreef op 26 juli 2014 @ 00:33:

[...]

scamp heeft niets anders te doen dan het nieuws volgen.Blijf af van Scamp! Wat weet je van een ander om zo te oordelen. Nergens voor nodig en totaal ongepast.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Mooi geschreven Sensy, as usual
Alle reacties Link kopieren
KLM was niet op de hoogte van gevaar Oost-Oekraïne



Luchtvaartmaatschappij KLM was niet geïnformeerd over de aanwezigheid van geavanceerde raketsystemen in Oost-Oekraïne. Ook wist het bedrijf niet dat enkele andere luchtvaartmaatschappijen het gebied meden. KLM was niet op de hoogte van gevaar Oost-Oekraïne. Dat zegt KLM-topman Camiel Eurlings tegen NRC Handelsblad. "Mij was geen informatie bekend van maatschappijen die zich anders zijn gaan gedragen", aldus Eurlings. "Het was gewoon een veilig verklaarde route." Een woordvoerder van KLM: "Als we aanwijzingen hadden gekregen dat het gebied onveilig was, dan hadden we er niet gevlogen." NRC Handelsblad stelt op basis van eigen onderzoek dat niemand in Nederland weet wie KLM had moeten waarschuwen over het gevaar. KLM noemt de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) als luchtvaartautoriteit die het bedrijf mogelijk had moeten informeren. De ILT wijst echter naar de inlichtingendiensten. De AIVD en NCTV stellen op hun beurt dat zij het niet als hun wettelijke taak zien om actief informatie te achterhalen voor Nederlandse luchtvaartmaatschappijen in het buitenland. In de Verenigde Staten en in het Verenigde Koninkrijk waarschuwen luchtvaartautoriteiten hun luchtvaartmaatschappijen al sinds april voor de risico's van vliegen boven dit gebied. Eind juni waarschuwde ook de NAVO hiervoor. De vorige week neergehaalde vlucht van Malaysia Airlines werd samen uitgevoerd met KLM. In totaal kwamen 298 mensen om het leven, van wie 194 Nederlanders.



http://www.nu.nl/vliegram ... gevaar-oost-oekraine.html
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 26 juli 2014 @ 09:06:

Mooi geschreven Sensy, as usual +1
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:tanteslankie schreef op 25 juli 2014 @ 20:06:

[...]

Vertel eens. Ik kan niet kijken...



Hier even het linkje van de uitzending. Vanaf 12.35 daar heb ik het over:



http://www.rtlnieuws.nl/video#
Alle reacties Link kopieren
Onderzoekers vinden onbedekte stoffelijke resten op rampplek



Australische onderzoekers hebben vrijdag op de rampplek van vlucht MH17 nog onbedekte stoffelijke resten van slachtoffers gevonden. Onderzoekers vinden onbedekte stoffelijke resten op rampplek. Dat zei de Australische premier Tony Abbott zaterdag tijdens een persconferentie. De vondst maakt volgens hem precies duidelijk waarom er een missie naar het gebied moet om de plek van de ramp te beveiligen. ''Overduidelijk zijn er nog onbedekte lichamen in het gebied'', aldus de premier. ''De aanwezigheid van nog niet geborgen resten maken het belangrijker dan ooit dat er een internationaal team naar de rampplek gaat om de resten te bergen, om te helpen bij onderzoeken en om recht te krijgen voor de slachtoffers en hun geliefden'', aldus Abbott. ''Elke dag dat de rampplek niet is beveiligd vindt er meer verstoring plaats en staan de resten bloot aan het vernietigende werk van de Europese zomer, dieren, gerommel et cetera.''



http://www.nu.nl/vliegram ... ijke-resten-rampplek.html
Alle reacties Link kopieren
Het is toch erg dat die informatie dan niet wordt gedeeld door de VS en Engeland. Waarom mailen ze dat niet even door?

Dan was de ramp voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vind ik ook. Die AIVD en NCTV horen dat toch te doen? Iedereen in de wereld hoort dat toch te weten? Die mensen gaan toch over de veilige vliegroutes?
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op zaterdag 26 juli 2014 06:55 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="matroesjka_ in "Vlucht MH17 Amsterdam Kuala Lumpur deel 3"" class="messagelink">matroesjka_ schreef op 26 juli 2014 @ 06:44</a>:</b>

Maar kan ik me als doorsnee klant nu echt niet voorstellen dat ik dat boehoehoe zo verschrikkelijk zwaar vind.</div></blockquote>Als de zaak dicht is en je daardoor 10km extra moet fietsen voor een bloemetje ja dan mag je best klagen vind ik.
.
Alle reacties Link kopieren
Helaas is de analyse dat passagiers nog maximaal 15 seconden hebben geleefd, afgedaan door een andere onderzoeker. Er zullen een aantal slachtoffers zijn die nog geleefd hebben en bij bewustzijn waren tijdens de val (die ca 4 minuten duurde) en zijn overleden door de impact van het vallen op de grond..



Hier het hele artikel (geen nare foto's, beloofd)

http://time.com/3028548/m ... airlines-victims-ukraine/



Ik kende geen slachtoffer persoonlijk. Maar toen ik gister de stoet zag (in het echt) werd iets in mij even heel stil. Nee, ik heb geen foto gemaakt . De sfeer aan boord kan zo goed zijn, gezellig, drankje erbij, je moet nog een uurtje of 7, kinderen lekker aan het spelen.. Ik hoop echt dat dat hun laatste herinneringen waren, die mooie dingen. En dat ze de rust kunnen vinden die ze verdienen.
Geniet van elke dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven