Gezondheid alle pijlers

Met Raam open slapen

26-07-2014 08:05 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Mijn man slaapt graag met raam dicht maar ik wil hem graag open. Nu zijn we van plek gewisseld zodat ik aan de kant van het raam slaap ( hij klaagde over keelpijn, stijve nek etc) dus ik dacht ; wat een aansteller ik ga wel bij het raam. Nu word ik wakker met... Je raadt het al....keelpijn en een stijve nek ( sorry schat ) heeft iemand tips? Kan toch niet heel de zomer met het raam dicht slapen?
Ik woon niet in een stad wat kan er dan naar binnen komen?
raam open laten tot je naar bed gaat en dan op 'n kiertje
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap altijd met het raam open.

Met raam dicht slapen zorgt er bij mij juist voor dat ik klachten krijg, zoals keelpijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 26 juli 2014 @ 09:06:

Je krijgt geen stijve nek van tocht wel van verkeerd liggen of een naar kussen.



Dit dus. Bovendien heb je van plaats gewisseld waardoor je in een andere houding hebt gelegen.

Ik doe geen oog dicht als de ramen dicht zijn, of het nou zomer is of winter.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 26 juli 2014 @ 09:05:

Ik slaap in de woonkamer met de schuifdeuren helemaal open omdat het zo benauwd is.





Om nog even te antwoorden op de vraag wat er allemaal binnen kan komen met een raam open;



inbrekers



Ja of je moet hoog wonen, dan is de kans minder groot natuurlijk
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook altijd mijn raam open in de zomer, maar een stuk van mijn gordijn er voor.
You only live once, if you do it right: once is enough..
Ik zou het bed verplaatsen als dat kan, dan lig je niet meer pal naast het raam.

Ik heb het ook hoor, vooral op het werk, willen ze altijd alle ramen tegenover elkaar open hebben, en ventilatoren aan bah! Als het niet waait maakt dat niet uit, maar als het waait, krijg ik gegarandeerd een stijve nek met als gevolg erge hoofdpijn. Nu heb ik een erg gevoelige nek, maar het is echt zo, vond mezelf eerst ook een zeikert maar elke keer opnieuw veel pijn. Neem nu altijd een sjaaltje mee. Kan toch met deze temperaturen niet verlangen dat alle ramen dicht moeten.....al wil ik echt niet op de tocht zitten. Gelukkig is er nog 1 collega die er ook last van heeft.

Thuis slaap ik wel met het raam open, heb mijn bed verplaatst maar ook als het erg waait gaat het raam dicht en dan zet ik de deur open en het raam in de badkamer staat dan wel open.

Dus ik vind het niet raar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb dan altijd een verstopte neus en keelpijn. Dus ik doe dat gewoon niet.



Ik woon ook in een stad, wat moet er naar binnen komen?
Ik woon ook in een stad maar mn deuren in mn slaapkamer laat ik lekker open hoor S nachts, kunnen toch alleen de mensen in die naast of achter mij wonen, het zijn afgesloten tuinen. Aan de voorkant doe ik de ramen wel dicht.
Ik slaap altijd met de ramen open, zomer en winter. Ik krijg juist hoofdpijn zonder frisse lucht 's nachts.
Koude tocht zorgt voor een stijve nek en keelpijn. Doe het raam op een kier, hebben jullie beide je zin.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen middenin het bos.

Raam is altijd open, slaap ook naast dat open raam,het hele jaar door incl hooikoorts etc.

Je hebt zuurstof nodig en die krijg je niet als alles potdicht zit.
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving luidt de discussie: doe je het raam los of open?
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op zaterdag 26 juli 2014 08:13 Altijd raam open hier.Idem, ik kan écht niet slapen met het raam dicht dan heb ik zo'n benauwd gevoel.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Hier ook altijd het raam open, zomer en winter. Ik vind het erg onfris om met dichte ramen te slapen.



En van een open raam krijg je geen keelpijn. Keelpijn krijg je van een virus of van bacteriën.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap eigenlijk altijd met het raam open. Tenzij er buiten teveel lawaai is of als het echt heel erg koud is. Maar als ik dan 's nachts wakker word om naar de wc te gaan, dan zet ik het raam altijd weer open. Krijg het benauwd als ik een hele nacht met het raam dicht slaap.



Af en toe word ik wel eens wakker met keelpijn of een loopneus, maar dat is altijd weer snel voorbij.



En als het zo warm is als afgelopen nachten dan gaat het raam helemaal open, balkondeur ook en de deur van de slaapkamer ook, zodat het lekker kan doortochten.
quote:minnimouse schreef op zaterdag 26 juli 2014 09:07 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Naara in "Met Raam open slapen"" class="messagelink">Naara schreef op 26 juli 2014 @ 08:56</a>:</b>

[...]



Dit dus. En dan is keelpijn/stijve nek gedoe toch egt wel annselursgudrach....</div></blockquote>Wat een onzin. Ik vind dat het erg afkoelt 's nachts. Het is niet zo dat je momenteel je bed uitzweet. Bovendien is de één gevoeliger dan de ander dus meteen lopen roepen dat iets aanstellersgedrag is, is heeeeel erg bijzonder. Niet je bed uit zweten? Waar woon jij? Het is 26 graden op mijn slaapkamer, ik slaap slechter door de hitte en zweet wel degelijk mijn bed uit.
Mallebeppie, onzin. Je kunt wel degelijk een droge/zere keel door de tocht krijgen. Ziek word je inderdaad niet van kou, maar keelpijn is echt niet raar als je een hele nacht in de tocht hebt gelegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikje86 schreef op 26 juli 2014 @ 09:45:

Ik woon ook in een stad maar mn deuren in mn slaapkamer laat ik lekker open hoor S nachts, kunnen toch alleen de mensen in die naast of achter mij wonen, het zijn afgesloten tuinen. Aan de voorkant doe ik de ramen wel dicht.





Ik snap em.

Mijn slaapkamer is aan de voorkant. Die is dus alleen overdag open.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons staan alle ramen ook altijd open (althans op de slaapkamers waar geslapen wordt. 's nachts op de kiepstand. En ja ook dan kunnen er inbrekers binnenkomen. Maar ik vind frisse lucht belangrijker dan de kleine kans dat een inbreker besluit net mijn raam uit te kiezen om binnen te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 's ochtends altijd een droge/zere keel, ongeacht of het raam openstaat. Ik slaap dan met mijn mond open, dan droogt je keel dus uit (of het nou met of zonder tocht is) en dat gaat op een gegeven moment pijnlijk worden. Misschien dat het met tocht wat sneller gaat?



Qua stijve nek: slaap je nu op zijn kussen ipv je eigen kussen? Misschien is het kussen wel gewoon niet meer fijn en lig je gewoon niet zo goed, wat een stijve nek veroorzaakt
Ik heb precies hetzelfde. Altijd keelpijn na nacht met raam open en mijn vriend heeft nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dan geen last van rondvliegend gespuis? Ik krijg met het raam s'avonds open helaas altijd muggen binnen. En ik kan echt niet slapen met dat gezoem bij mijn oren. Ze prikken me ook altijd graag. Ik doe s'nachts alleen de schuifjes van de ramen open want daar zit horgaas op.
Alle reacties Link kopieren
Ow, dubbel!
Ramen staan hier ook altijd open en met horren komt er niks naar binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven