Vlucht MH17 Amsterdam Kuala Lumpur deel 3

24-07-2014 21:04 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier komen wij vandaan,



Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.





En hier praten wij verder over deze ramp.













Voor Star........















Vorige delen zijn hier te vinden;



Deel 1



Deel 2
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 25 juli 2014 @ 22:33:

[...]



Deze ene foto zegt zoveel. Hij geeft niet alleen letterlijk de omvang van de ramp weer, hij symboliseert de omvang van de rouw, de wanhoop, het ongeloof, de onwil dit te geloven. Hij laat zien hoeveel gezinnen, families, vriendengroepen, werkomgevingen, straten en buurten geraakt worden, hij laat zien waar een klein land groot in kan zijn. Zo'n prachtige, droevige foto.+1000
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 26 juli 2014 @ 00:03:

[...]



Mijn excuses als ik inbreek in deze discussie.



Dat alle anti-Oekraïners naar Rusland gaan en de zgn provincie Donjesk weer veilig gebied is.

Dat die trut ook allergisch voor die mascara wordt. Totaal geen respect voor overleden mensen.+10000
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Emma95 schreef op 26 juli 2014 @ 10:13:

Waarom mailen ze dat niet even door?Omdat het geheime diensten zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 26 juli 2014 @ 08:59:

Zolang het leed niet bij ons op de stoep staat, kunnen we veilig wegzappen, roepen dat de massahysterie maar afgelopen moet zijn zodat we terug kunnen keren naar RTL Boulevard (breaking news: Patty Brard gaat trouwen!), delen we op het internet sneren uit naar mensen die meeleven, projecteren we onze afkeer van de dood door mensen die "te koop lopen" met hun tweedehands verdriet voor nepperds uit te maken, geeft het woord "respect" een nare smaak in de mond en als klap op de vuurpijl roepen dat wij niets te maken hebben met het leed van anderen want het waren niet onze familieleden, vrienden en collega's die in dat vliegtuig zaten.



Als je het mij vraagt, leven we juist niet genoeg mee en beseffen we niet dat dit ons allemaal treft. Ik pleit niet voor apathisch voor ons uitstaren, verzinken in moedeloosheid, ons laten lam slaan door wat er gebeurt. Ik pleit wel voor een wat dieper besef dat sneren uitdelen in topics zoals deze (en ik zie genoeg sneren voorbij komen, ook in andere topics) op mij overkomt als het pissen op een schaars goed: verbondenheid. Pissen op wat mensen voelen en denken. Pissen op menselijkheid die door sommigen gezien wordt als een zwakte, valse sentimentaliteit, massahysterie. Pissen op woorden als "respect" en "waardigheid". Stel je voor dat een onbekende uit Lutjebroek die geen ziel verloren heeft tijdens een ramp zich toch wonderbaarlijk verbonden voelt met anderen die het leed wél getroffen heeft. Schandalig! Hoe durft iemand die op geen enkele wijze betrokken is bij deze ramp zijn/haar gevoelens te uiten!



Nuchterheid is goed, niemand betwijfelt dat hoop ik. Maar nuchterheid sluit leed en rouw niet uit. Persoonlijk, maatschappelijk of wereldwijd. Het is er. En zolang het mijn kleine zielige persoontje niet raakt (wat sommigen denken), dan kan ik sneren uitdelen dat anderen maar eens moeten ophouden met zo dramatisch te doen, zich niet moeten aanstellen want het zijn toch niet hun dierbaren die daar op de velden lagen weg te rotten, de tv moeten uitzetten en weer verder moeten met het dagelijks leven



News flash: dit is het dagelijks leven. En wat er gebeurt,treft iedereen. Als je het mij vraagt zijn we niet gevoelig genoeg en zijn we de kunst van ons inleven in anderen aan het kwijtraken en hebben we dat vervangen door een schijnzekerheid die we - zodra die wordt aangetast - verdedigen door te pissen op anderen.



Ik vind het jammer dat zelfs op een topic over een ramp van dit formaat en van een niet te bevatten impact, sommigen het gore lef hebben om even voorbij te huppelen, te pissen op een aantal forummers en doodleuk doorgaan op andere topics om ook daar hun azijnpisserij tentoon te spreiden. Het zijn precies die mensen die met hun zogenaamde "nuchtere verstand" niet kunnen wachten om te schoppen tegen menselijkheid, respect en medeleven.



Voor iedereen die oprecht meeleeft: RESPECT!
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 26 juli 2014 @ 08:59:

Zolang het leed niet bij ons op de stoep staat, kunnen we veilig wegzappen, roepen dat de massahysterie maar afgelopen moet zijn zodat we terug kunnen keren naar RTL Boulevard (breaking news: Patty Brard gaat trouwen!), delen we op het internet sneren uit naar mensen die meeleven, projecteren we onze afkeer van de dood door mensen die "te koop lopen" met hun tweedehands verdriet voor nepperds uit te maken, geeft het woord "respect" een nare smaak in de mond en als klap op de vuurpijl roepen dat wij niets te maken hebben met het leed van anderen want het waren niet onze familieleden, vrienden en collega's die in dat vliegtuig zaten.



Als je het mij vraagt, leven we juist niet genoeg mee en beseffen we niet dat dit ons allemaal treft. Ik pleit niet voor apathisch voor ons uitstaren, verzinken in moedeloosheid, ons laten lam slaan door wat er gebeurt. Ik pleit wel voor een wat dieper besef dat sneren uitdelen in topics zoals deze (en ik zie genoeg sneren voorbij komen, ook in andere topics) op mij overkomt als het pissen op een schaars goed: verbondenheid. Pissen op wat mensen voelen en denken. Pissen op menselijkheid die door sommigen gezien wordt als een zwakte, valse sentimentaliteit, massahysterie. Pissen op woorden als "respect" en "waardigheid". Stel je voor dat een onbekende uit Lutjebroek die geen ziel verloren heeft tijdens een ramp zich toch wonderbaarlijk verbonden voelt met anderen die het leed wél getroffen heeft. Schandalig! Hoe durft iemand die op geen enkele wijze betrokken is bij deze ramp zijn/haar gevoelens te uiten!



Nuchterheid is goed, niemand betwijfelt dat hoop ik. Maar nuchterheid sluit leed en rouw niet uit. Persoonlijk, maatschappelijk of wereldwijd. Het is er. En zolang het mijn kleine zielige persoontje niet raakt (wat sommigen denken), dan kan ik sneren uitdelen dat anderen maar eens moeten ophouden met zo dramatisch te doen, zich niet moeten aanstellen want het zijn toch niet hun dierbaren die daar op de velden lagen weg te rotten, de tv moeten uitzetten en weer verder moeten met het dagelijks leven



News flash: dit is het dagelijks leven. En wat er gebeurt,treft iedereen. Als je het mij vraagt zijn we niet gevoelig genoeg en zijn we de kunst van ons inleven in anderen aan het kwijtraken en hebben we dat vervangen door een schijnzekerheid die we - zodra die wordt aangetast - verdedigen door te pissen op anderen.



Ik vind het jammer dat zelfs op een topic over een ramp van dit formaat en van een niet te bevatten impact, sommigen het gore lef hebben om even voorbij te huppelen, te pissen op een aantal forummers en doodleuk doorgaan op andere topics om ook daar hun azijnpisserij tentoon te spreiden. Het zijn precies die mensen die met hun zogenaamde "nuchtere verstand" niet kunnen wachten om te schoppen tegen menselijkheid, respect en medeleven.



Voor iedereen die oprecht meeleeft: RESPECT!+10
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:tanteslankie schreef op 26 juli 2014 @ 09:05:

[...]





Blijf af van Scamp! Wat weet je van een ander om zo te oordelen. Nergens voor nodig en totaal ongepast.Dit dus.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:mrsnem schreef op 26 juli 2014 @ 10:27:

Helaas is de analyse dat passagiers nog maximaal 15 seconden hebben geleefd, afgedaan door een andere onderzoeker. Er zullen een aantal slachtoffers zijn die nog geleefd hebben en bij bewustzijn waren tijdens de val (die ca 4 minuten duurde) en zijn overleden door de impact van het vallen op de grond..

[...]Nou, fijn dat één van de deskundigen er anders over denkt. Maar moet'ie dat nou wereldkundig maken? Uit piëteit met de nabestaanden had hij ook zijn mond kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:LolitaLempicka schreef op 25 juli 2014 @ 22:32:

http://www.hln.be/hln/nl/ ... cial&utm_source=hootsuite



Weet niet hoe ik link moet plakken. Te erg voor woorden dit.quote:missie_m schreef op 25 juli 2014 @ 23:06:

[...]





VRESELIJK

Ik...moest me overnieuw inloggen, pc weigerde de woorden die ik intikte. Ik zal het nog eens proberen.(*(&^%k%r) Ik hoop dat ze morgenvroeg wakker word met dat ding in d'r reet ggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ...en toch...klopt er iets niet...ik heb hier lang over na liggen denken. Dit ligt gewoon té dik er boven op. Ik kan me niet voorstellen dat een goed-uitziende-jonge-vrouw zo te koop gaat lopen met spullen van onze dierbare als ze weet hoe gruwelijk dit is. Nee dit klopt niet. Het zou me niet verwonderen als deze jonge vrouw er een centje aan over heeft gehouden om dit te schrijven en de spullen van een andere echte dader heeft gekregen.



Als ik bij de Bijenkorf een mascara zou jatten zou ik dat niet eens aan mijn moeder durven vertellen...zwijgen van de hele wereld laten weten dat ze via-haar-vriend iets gejat heeft van onschuldige mensen die verongelukt zijn.
LOEP ME MAAR aub.
Sensy, wat een goed stuk!



Het artikel in de Times komt ook overeen met eerdere rampen. In Lockerbie werden ook enkele slachtoffers gevonden die nog leefden en er is zelfs een Servische stewardess die in de jaren 80 een bomaanslag op het vliegtuig overleefde. Zij viel ook van 10km hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik ook ergens gelezen dat er slachtoffers zijn gevonden in omhelzing met elkaar. Of in ieder geval de houding hadden van een omhelzing. Dit kwam van een de mensen die in Charkov bezig waren met het kisten van de slachtoffers.
quote:Dahlia74 schreef op 26 juli 2014 @ 11:03:

Gisteren heb ik ook ergens gelezen dat er slachtoffers zijn gevonden in omhelzing met elkaar. Of in ieder geval de houding hadden van een omhelzing. Dit kwam van een de mensen die in Charkov bezig waren met het kisten van de slachtoffers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 26 juli 2014 @ 11:03:

Gisteren heb ik ook ergens gelezen dat er slachtoffers zijn gevonden in omhelzing met elkaar. Of in ieder geval de houding hadden van een omhelzing. Dit kwam van een de mensen die in Charkov bezig waren met het kisten van de slachtoffers.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 26 juli 2014 @ 11:03:

Gisteren heb ik ook ergens gelezen dat er slachtoffers zijn gevonden in omhelzing met elkaar. Of in ieder geval de houding hadden van een omhelzing. Dit kwam van een de mensen die in Charkov bezig waren met het kisten van de slachtoffers.



Dan hoop ik dat die slachtoffers dit vanuit de hemel (of waar dan ook) hebben gezien:



Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 26 juli 2014 @ 10:59:

Sensy, wat een goed stuk!



Het artikel in de Times komt ook overeen met eerdere rampen. In Lockerbie werden ook enkele slachtoffers gevonden die nog leefden en er is zelfs een Servische stewardess die in de jaren 80 een bomaanslag op het vliegtuig overleefde. Zij viel ook van 10km hoogte.

Ik vond deze link over de Servische stewardess:



http://en.dokodemodoorblo ... appened-to-vesna-vulovic/



Het vliegtuig explodeerde waarschijnlijk op ongeveer 800 meter, in plaats van 10.000 meter.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:whopper schreef op 26 juli 2014 @ 00:24:

Ja, ik vind ook dat de massahysterie mag stoppen. Maar ik vind ook dat we nog heel lang door kunnen gaan met respect hebben voor wat hier gebeurt, en we mogen dat respect ook tonen.



+1



Maar zag gisteren een Instagramfoto van Arie Boomsma voorbij komen waar ik mijn wenkbrauwen wel om ophaalde. Of is die al voorbij gekomen en ben ik mosterd?
Wow Sensy wat een goed stuk en die laatste foto; prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Iemand al de colmn van Grunbergen gelezen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
ik vind het onbegrijpelijk dat het vliegtuig boven oorlogsgebied vloog.



KLM niet op de hoogte van gevaar Oekraïne'



AMSTERDAM -

Luchtvaartmaatschappij KLM was niet geïnformeerd over het feit dat er geavanceerde raketsystemen aanwezig waren in Oost-Oekraïne. Volgens president-directeur Camiel Eurlings wist het bedrijf ook niet dat enkele andere maatschappijen het gebied al enige tijd meden. Dat zegt Eurlings in een interview met NRC Handelsblad.

KLM-topman Eurlings ...`eigen identiteit`...

KLM-topman Eurlings ...'eigen identiteit'...

Foto: TLG

Vorige week kwamen 298 mensen, onder wie 194 Nederlanders, om het leven toen een vliegtuig van Malaysia Airlines in Oost-Oekraïne werd neergeschoten. Sommige passagiers hadden hun ticket via KLM gekocht.

Uit onderzoek van NRC Handelsblad blijkt dat niemand in Nederland weet wie de luchtvaartmaatschappij had moeten waarschuwen. „Het was gewoon een veilig verklaarde route”, zegt Eurlings. „Het beeld was dat je op 10 kilometer hoogte veilig zou zijn, dat blijkt dus niet zo met dit soort gesofisticeerde raketinstallaties.”

Risico's

In de Verenigde Staten en in het Verenigde Koninkrijk waarschuwen luchtvaartautoriteiten hun luchtvaartmaatschappijen al sinds april voor de risico's van vliegen boven dit gebied. Eind juni waarschuwde ook de NAVO hiervoor. „Het was algemeen bekend dat een dozijn Oekraïense militaire vliegtuigen neergeschoten was in Oost-Oekraïne. Dus het gevaar was duidelijk”, aldus luitenant-kolonel Jay Janzen van de NAVO.

Volgens Janzen is het overbrengen van deze informatie aan luchtvaartmaatschappijen een verantwoordelijkheid van onder meer de nationale luchtvaartautoriteit. KLM zegt dat een vergelijkbare luchtvaartautoriteit is ondergebracht bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. Die verwijst naar op haar beurt naar de inlichtingendiensten.



als je kijkt naar de rol van ILT: (van de website)



De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) houdt toezicht op de naleving van veiligheid- en milieuwetten en regels voor de luchtvaart. Deze website bevat informatie over ontwikkelingen, wet- en regelgeving, vereiste documenten en opleidingen voor iedereen die betrokken is bij de luchtvaart.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 26 juli 2014 @ 10:41:

[...]





+10000+10000000000
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:jellywobble schreef op 26 juli 2014 @ 00:33:

[...]

scamp heeft niets anders te doen dan het nieuws volgen.

Hi Jellywobble, het kreng van het Vivaforum dat altijd wel iets te verzinnen heeft tegen mij.

Ga lekker buiten spelen.

Stalker.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man reed gisteren de rouwstoet tegemoet, komend vanaf Amsterdam. Volgens hem was het zooo indrukwekkend. Zo verdrietig. Het waren zoveel rouwauto's...... Het hield maar niet op, zei hij. Ook het aantal mensen langs de weg en op de viaducten was indrukwekkend. Toen hij thuis kwam en er over vertelde moest hij zelfs huilen. En hij huilt niet vaak. Hij kon zich het klappen van de mensen nu ook veel beter voorstellen. 'Je wilt iets doen.'

In het andere topic over de dag van de rouw schreef ik dat ik het klappen niet gepast vind. Daar moet ik na het verhaal van mijn man op terugkomen. Ik snap het nu beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 25 juli 2014 @ 23:32:

[...]





Ben jij drager geweest bij 1 van de ceremonies Scamp?

Of begrijp ik het verkeerd?

Nee, helaas niet. Ik had het een hele eer gevonden als ik dat had kunnen doen.

Ik werk helaas niet meer in de uitvaartzorg en woon niet meer in NL.
quote:Francelle schreef op 26 juli 2014 @ 11:36:

[...]



Ik vond deze link over de Servische stewardess:



http://en.dokodemodoorblo ... appened-to-vesna-vulovic/



Het vliegtuig explodeerde waarschijnlijk op ongeveer 800 meter, in plaats van 10.000 km.klein detail natuurlijk
quote:Dahlia74 schreef op 26 juli 2014 @ 11:03:

Gisteren heb ik ook ergens gelezen dat er slachtoffers zijn gevonden in omhelzing met elkaar. Of in ieder geval de houding hadden van een omhelzing. Dit kwam van een de mensen die in Charkov bezig waren met het kisten van de slachtoffers.Dat zegt natuurlijk niet zoveel. Niks eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Francelle schreef op 26 juli 2014 @ 11:36:

[...]



Ik vond deze link over de Servische stewardess:



http://en.dokodemodoorblo ... appened-to-vesna-vulovic/



Het vliegtuig explodeerde waarschijnlijk op ongeveer 800 meter, in plaats van 10.000 km.Er zit ook een groot verschil tussen 10.000 km en 10.000 m (= 10 km). 10.000 km overleef je zeker niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven