zwanger en misselijk

25-07-2014 20:13 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog (ex) zwangeren onder ons wie tips hebben tegen de misselijkheid? Hoef niet te spugen, maar voel mij de hele dag zo misselijk en loop continue te kokhalzen.



Zijn er bepaalde voedingsmiddelen die helpen? Momenteel heb ik alleen zin in hamburgers, chips en maaltijdsalade met kip.



Ben nu 7 weken en weet in vredesnaam niet hoe ik de twaalf weken normaal moet doorkomen op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Eten wat je binnen kunt houden, als dat vette bende is.. prima! Niet de gehele zwangerschap natuurlijk, maar voor een paar weekjes wil dat best.

Verder proberen regelmatig iets binnen te krijgen, zodat je maag niet al te leeg is

Verder proberen om wat afleiding te zoeken. Hoe meer ik ervan dacht hoe gammeliger ik werd.

Verder, sterkte.. het is zwaar en niet leuk!! cliché nr. 1 " je krijgt er veel voor terug" klopt wel, dat hield ik dan ook maar in mijn achterhoofd..
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp kauwgom kauwen tegen het kokhalzen.
Herken het helemaal! Ben nu 10 weken zwanger en ook zo'n beetje continu misselijk. Bij mij helpt regelmatig eten heel goed. Als ik te lang wacht met eten dan ben ik zo misselijk dat ik het eten niet meer wegkrijg... Dus zeker elk uur wat eten. En inderdaad kauwgom kauwen! Sterkte...hopelijk nog maar een paar weekjes, al voelt dat nu als erg lang...
Ik was ook tot week veertien de hele dag kotsmisselijk.

Bij mij hielp het om om de twee uur iets te eten. En niet te veel zoet, dan ging het bij mij echt mis.

En zuigen op een klein, zout dropje hielp.



Het is volgens mij voor iedereen anders, eet waar je trek in hebt en laat staan wat je tegen staat.
en s morgens in bed al iets eten dus wat crackers oid op je nachtkastje leggen.



En anders bij de dokter medicijnen halen als niks helpt.
Ik liep na de 12 weken continu op crackers te knabbelen...daarvoor zat ik zo stil mogelijk op de bank het uit te zitten. Tegen 15 weken trok het weg....bij 28 was het weer terug.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp niks, ik at waar ik zin in had, bijna alleen vette hap en droge crackers.

Man wat voelde ik me beroerd. Heb me bij 7 weken ziek moeten melden en kon met 14 weken weer langzaam beginnen met werken. Inmiddels een lief klein baby'tje in m'n armen :Imao: Heel veel sterkte. Dit is zo niet leuk!
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk, ik weet hoe het is. Ben zelf ook meerdere keren opgenomen geweest ivm uitdroging. Probeer uit te vogelen wat het beter of slechter maakt, dat is per persoon verschillend. Sterkte!



Oja inmiddels zijn mijn meiden 14 maanden. Ze waren met zijn tweeën, dat scheelde ook...
Alle reacties Link kopieren
Ga naar je huisarts voor emesafene of ander medicijn, echt, het lucht op!
Alle reacties Link kopieren
Cola kleine slokjes. Ik weet cafeïne niet goed is maar ik heb in het begin elke dag Zon klein blikje gedronken over de dag. Gewoon elke keer een slokje (lauwe) cola



Hielp mij altijd wel als ik erg misselijk was.
Alle reacties Link kopieren
Idd, ga naar je huisarts en vraag naar emesafene! Kan geen kwaad en helpt, bij de meeste dames, erg goed! Inmiddels ben ik 15 weken zwanger en slik het nog steeds, nu weliswaar om de dag, maar men o men wat was ik blij dat ik met 8 weken deze pilletjes mocht gaan slikken!
Be kind!
Ik heb een paar weken alleen maar cracotte crackers met kaas gegeten, wat later ook salades.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp alleen iets zuurs. Of een zuurtje of drinken met citroen er in.

Helpt niet lang maar wel even iets beter.
Rust was het enige dat hielp bij mij... Tot een week of 12 heb ik het al kokhalzend nog uitgezongen op mijn werk, maar toen het met 12 weken niet beter werd (en daar had ik wel op gerekend) stortte ik in. Na een week vooral slapend en boekjes lezend op de bank gelezen te hebben werd het heel langzaam beter.

Blijven eten hielp wel wat. Bij de eerste zwangerschap vooral dingen met niet al te uitgesproken smaak (brood, aardappels, kip), bij de tweede zwangerschap juist pittig eten, zuurkool, etc.
Vervelend he. Tuccies zijn ook lekker zoute hap en patat ging er wel in. En hoorde keer dat iemand krentenbollen er nog wel in kreeg dus geprobeerd en dat was bij mij ook wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Mmm hier hielp alleen op tijd eten en dat was heeeel vaak en idd ook specifieke dingen zoals geroosterde boterhammen met kaas haha.

Het heeft bij mij tm week 17 aangehouden, ik stond vaak te kosten of kokhalzen op mn werk, niet leuk.

Veel sterkte maar ook gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Bleh chocohartje! Weet hoe je je voelt. Ik lees graag even mee naar de tips van anderen.. Sinds gister nu ook overgeven. Zit op de 7 weken, dus nog ff doorbijten.

Ik hoop op mijn goude tip haha

Tot nu toe helpt uberhaupt eten. Ik heb nergens trek in, waardoor ik weinig eet en juist misselijk wordt. Ik dwing mezelf nu te eten
Alle reacties Link kopieren
Een beetje hielp het om, zodra ik maar iets misselijke voelde wat in mijn mond te stoppen. Niet te lang wachten want het gebeurde echt van de een op de andere seconde. Vruchtenyoghurt kon ik het beste handelen.



Ik had ook voornamelijk alleen kokhalsneigingen en weinig overgeven, dat gebeurde vooral als ik te moe was, wat weer veel sneller was dan normaal.
Geroosterde boterhammen met kaas en tosti's gingen inderdaad best goed.



Ze zeggen dat gember ook helpt...
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig dat de meesten ook veel dezelfde producten eten/aten en dat er weinig variatie in zit.



Meestal ben ik hele dag misselijk, maar op vaste punten een toppunt. Vlak voor lunch aan en twee uur na het avondeten. Naturel chips hielp vanavond gelukkig wat. Maar dat voelt dan wel weer ongezond.



Gember is wel goede tip. Las ook iets over vitamine B6?
Alle reacties Link kopieren
Ik had die gemberthee van de toko maar dat vond ik zo goor... T schijnt wel te helpen idd
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee met de misselijkheid. Sinds week 6 misselijk, sinds week 10 ziekgemeld en bijna alleen nog maar in bed en op de bank, nu 13 weken en nog geen verbetering. Tijdens mijn vorige zwangerschap heeft de misselijkheid en het overgeven tot en met de bevalling geduurd, ik hoop heel erg dat het nu eerder over is.



Zoals velen schrijven: het is heel persoonlijk wat helpt. Probeer het uit en let goed op wat je lichaam je aangeeft. Bij mij gaat het in fases, de ene week smacht ik naar paprikachips, dan weer gaat chocoladecake er goed in en de week erna walg ik daar weer van en wil ik vooral fruit. Boterhammen en crackers vind ik walgelijk, dus die eet ik niet meer. Wat bij mij meestal wel goed valt zijn waterijsjes, dropjes/fruitmentos/etc, pannenkoeken, yoghurt, pudding, fruit. Verder voor mij heel belangrijk: frisse lucht, liggen en bij een aanval heel diep en rustig ademhalen. Emesafene en gemberpillene hielpen bij mij (tijdens de eerste zwangerschap) niet, maar ik hoor ook wel mensen waarbij het wel helpt.



Sterkte aan iedereen die ook zo misselijk is! Ik vind het wel ook weer prettig om te lezen dat ik niet de enige ben. Er zijn om me heen zoveel vrolijk rondspringende zwangeren die nergens last van hebben, dan ben ik soms bang dat ik me gewoon aanstel ofzo.
Alle reacties Link kopieren
En maak je niet al te druk over of het ongezond is. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap maandenlang op waterijsjes, druiven en kant-en-klare pannenkoeken geleefd, maar mijn kind was prima gezond en ik was na afloop van de zwangerschap lichter dan ervoor. Zolang je niet 10 zakken friet per dag eet is het belangrijker dat je eet dan wat je eet en als je er een multivitamine/zwangerschapsvitamine bij slikt dan kom je echt niks tekort.
Alle reacties Link kopieren
raketjes en cola. Ik had ook drukpuntbandjes, maar die hielpen mij niet en gembertabletten, hielpen mij ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven