Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Tejita, klopt! We zitten in Ees a.k.a. The middle of nowhere :-)



Maar gelukkig stromen de kaartjes binnen bij Lama, wat geweldig, echt!! En Prior die de verpleging in zet als postbode, yeah!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het scrabbelen, Lama? Lukt het nog?
Ik ben 'alleen maar' meelezer hier, maar ik wil nu toch even kwijt dat ik het ontzettend erg voor je vind. Hopelijk vind je genoeg lichtpuntjes om de dagen door te komen, en kun je nog veel mooie momenten doorbrengen met je dierbaren.
Beste, lieve Lama,

hier een groet van een meelezer.



Wens je kracht, sterkte en wijsheid.



Je bent een moordwijf.

Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 26 juli 2014 @ 17:54:

En weer 10 kaarten ontvangen.

Plus express post vanmorgen van P., special delivery.Je verdient het!
Alle reacties Link kopieren
Lama, hier nog zo'n meelezer. Ik wil alleen maar zeggen dat je in mijn gedachten bent. Lieve groet sterke vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Beste lamaatje,



Ik kom ook even uit de meelees-stand om je te laten weten dat ik de laatste tijd jouw topic steeds meer volg, meerdere malen per dag tegenwoordig, en, voor zover mogelijk, met je mee leef. Ik heb het gevoel dat je veel steun hebt aan dit forum, ik vind het mooi om dat te zien.

Een van mijn beste vriendinnen maakt momenteel ongeveer hetzelfde door als jij (want het is inmiddels tot in haar longen uitgezaaid), zij heeft een facebook-groep gemaakt waar ze in alle vrijheid over haar behandeling kan praten (die alleen nog maar gericht is op pijnbestrijding en zo, zij is terminaal). In real life kan ik dus zien hoeveel steun een online groep kan geven. Maar ook dat familie hééél raar uit de hoek kan komen, onbegrijpelijk, en soms in oude patronen blijven hangen, terwijl men juist dichter bij elkaar zou moeten komen. En dat ik heel veel van haar leer, over hoe ik met haar om moet gaan, en hoe ik met mijzelf om moet gaan. Urenlange telefoongesprekken, als ze niet te kortademig is. Onze vriendschap is hierdoor zoveel dieper geworden (en die was altijd al heel diep en intuïtief).



Nou ja, ik weet niet helemaal goed wat ik wil zeggen, behalve dat ik je topic elke dag volg, veel aan je denk en hoop dat je niet misselijk bent / teveel pijn hebt / teveel moet zweten, en dat je lekker kan slapen.



Knuffel van Boomschors



Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 26 juli 2014 @ 18:01:

Hoe gaat het scrabbelen, Lama? Lukt het nog?Ja hoor, alleen nog wel vriendschappelijke partijtjes. Geen toernooien meer.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je post Boomschors. Nog heel veel mooie momenten met je vriendin toegewenst.



Ik heb van dit gebeuren ook veel geleerd. Met name dat het heel fijn is om zo veel steun te krijgen. En wel zodanig dat ik de eerdere besloten begrafenis wil veranderen in een openbare aangelegenheid. Het zal mijn man ook veel goed doen. En wie weet dat bepaalde banden toch weer wat aangehaald worden.

Mijn schoonfamilie behandelde mijn man als een deurmatje. Doordat ik daar wat van gezegd heb is er ruzie gekomen. Dat is sneu voor hem, maar voor matjes gaan maar naar de Hema.

Ik vind het walgelijk om mensen uit te buiten die niet goed voor zichzelf op komen. Misbruik maken van noemen ze dat.

Komen ze niet op de begrafenis dan is ook meteen duidelijk hoe de zaken ervoor staan.

Want als je dacht dat ik een vreemde familie had. Tjonge jonge.
odi et amo
Ik hoop echt Lamaatje, dat ze je man straks met rust kunnen laten en respect voor hem tonen. Ik kan me bij voorbaat al kwaad maken daarom.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 26 juli 2014 @ 18:15:

Ik ben 'alleen maar' meelezer hier, maar ik wil nu toch even kwijt dat ik het ontzettend erg voor je vind. Hopelijk vind je genoeg lichtpuntjes om de dagen door te komen, en kun je nog veel mooie momenten doorbrengen met je dierbaren.In ieder geval nog veel Candy crushen Betje. Alhoewel daar de laatste dagen niet zo veel van terecht gekomen is.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 26 juli 2014 @ 20:13:

Ik hoop echt Lamaatje, dat ze je man straks met rust kunnen laten en respect voor hem tonen. Ik kan me bij voorbaat al kwaad maken daarom.

Ik ook Doreia, maar het is ook zijn les hè. Je mag eigenlijk niet eens altijd ingrijpen in andermans zaken, omdat ze dan de les missen.

Wij hebben een hele fijne relatie. Het is een superzachtaardige man die zelfs bijna in de gevangenis terecht is gekomen door valse beschuldiging (dat was niet door de familie), maar het is overduidelijk zijn les. Als we ruzie hebben dan gaat het meestal over het feit dat hij niet voor zichzelf opkomt.
odi et amo
Heb je ook wel weer gelijk in. Ik hoop dan dat hij zich niet al te vaak meer hoeft te stoten voor hij de les leert!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kamparie schreef op zaterdag 26 juli 2014 18:26 Beste, lieve Lama,

hier een groet van een meelezer.



Wens je kracht, sterkte en wijsheid.



Je bent een moordwijf.

Meer dan eens!!
Het leven is geen lolletje maar een krentebolletje
Ik wou niet forummen vandaag, maar toch wilde ik je weer even bijlezen. En een leuk plaatje plaatsen:



Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 26 juli 2014 @ 20:10:

Bedankt voor je post Boomschors. Nog heel veel mooie momenten met je vriendin toegewenst.



Ik heb van dit gebeuren ook veel geleerd. Met name dat het heel fijn is om zo veel steun te krijgen. En wel zodanig dat ik de eerdere besloten begrafenis wil veranderen in een openbare aangelegenheid. Het zal mijn man ook veel goed doen. En wie weet dat bepaalde banden toch weer wat aangehaald worden.

Mijn schoonfamilie behandelde mijn man als een deurmatje. Doordat ik daar wat van gezegd heb is er ruzie gekomen. Dat is sneu voor hem, maar voor matjes gaan maar naar de Hema.

Ik vind het walgelijk om mensen uit te buiten die niet goed voor zichzelf op komen. Misbruik maken van noemen ze dat.

Komen ze niet op de begrafenis dan is ook meteen duidelijk hoe de zaken ervoor staan.

Want als je dacht dat ik een vreemde familie had. Tjonge jonge.



Dankjewel Lamaatje, dat hoop ik ook. Ik kan er nog niet aan denken dat ze er op een dag niet meer zal zijn. Zij heeft ook veel moeten leren, met name het leren aannemen van steun en hulp, want ze is nogal van "alles zelf doen". Het is een wijze vrouw, en het lijkt wel alsof ze mij steeds meer lessen wil meegeven, nu het nog kan.



Wat rot dat je man zo'n familie heeft. Het klopt als een bus: je kiest je familie niet uit. Dus van zijn familie hoeft hij geen steun te verwachten begrijp ik.

Vroeger dacht ik altijd dat mensen horkerig reageren als het slecht gaat met mensen van wie ze eigenlijk veel houden omdat het verdriet dan te dichtbij komt en ze dat niet kunnen handelen, dat ze daarom dichtklappen of afstand nemen. Uit een soort onmacht. Maar tegenwoordig vind ik dat mensen volwassen moeten zijn en over zichzelf heen kunnen stappen, en dat veel mensen dus helaas gewoon horken zijn.

Maar gelukkig staan er tegenover elke hork ook een aantal lieve, empathische mensen. Hopelijk heeft jouw man die ook in zijn buurt.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn het toch geinige dingen Ikeaverslaafde.



Mag ik je iets bekennen? Dat ik eigenlijk een bloedhekel heb aan Ikea.



odi et amo
Alle reacties Link kopieren
@Boomschors



Dat herken ik ook wel. Ikke zelluf doen.

En mijn magnetiseur zegt dan: en vervolgens zit heel de keuken onder de pap
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Hé Lamaatje, potje Scrabble doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:emma12345 schreef op 26 juli 2014 @ 20:46:

Hé Lamaatje, potje Scrabble doen?Waar scrabble jij altijd Emma?
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 26 juli 2014 @ 20:40:

Wat zijn het toch geinige dingen Ikeaverslaafde.



Mag ik je iets bekennen? Dat ik eigenlijk een bloedhekel heb aan Ikea.









Er is altijd wel iets waarin je niet alleen staat.
Hi Lama, Fijn dat de post goed is aangekomen. Dr postbode/vp bond het ook gezellig even met je gekletst te hebben.



Hopelijk helpen de pleisters en ga je een goede nacht te gemoedt. Slaap lekker straks lieve lama!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lama,



Ik weet niet zo goed wat ik tegen je kan zeggen, geen woorden voor. Zo afschuwelijk dat je dit mee moet maken! Je klinkt echt als een geweldig mens!! Heb heel veel respect en bewondering voor je.. en het laat me zelf ook nadenken over mijn eigen leven.

Ik gun jou zoveel meer dan deze vreselijke %÷/#£×& ziekte.



Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!!

:knuff:
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Dag Lamaatje



Ik lees ook nog steeds mee, reageerde ook al eerder maar wilde je toch weer even laten weten dat ik aan je denk. Wat ontzettend klote dat je nu weer in het ziekenhuis ligt Gaat het een beetje beter met de benauwdheid? Is het uit te houden qua warmte daar en krijg je genoeg bezoek? Gelukkig wel veel kaartjes, dat is wel leuk. Daar doe ik graag aan mee, maar ik heb geen idee hoe ik aan jouw adres kom, kan iemand me dat geven misschien?



Heel veel sterkte meissie, hoop dat je snel thuis bent!!
Alle reacties Link kopieren
Welterusten alvast Lama.

Ik hoop dat je een goede nachtrust hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven