Wat te doen met zwager??

26-07-2014 18:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, misschien kunnen jullie me advies geven.



De situatie in het kort: broer van mijn man heeft sinds 2 jaar een vriendin, wonen sinds 7 maanden samen.

Inmiddels hangt er een ruzieachtige sfeer tussen zwager en de rest van de familie.



Er is geen sprake van ruzie ergens over geweest onderling, op vragen hoe het gaat reageert hij kortaf.

Vandaag toevallig tegengekomen, even een babbeltje met zijn vriendin gemaakt maar hij zei geen woord en keek me ook niet aan.



De bewuste vriendin Ken ik al wat langer, haar ex had geen contact meer met zijn familie. Na de breuk vertelde hij dat zij op hem had ingepraat dat zijn familie niet deugde. Nu is het contact weer prima.



Wat moet ik hiermee? Ik heb sterk de neiging hem te appen of het allemaal wel goed gaat met hem, want hij is zo kortaf.... man raadt dit af, schoonzus zegt ook: je krijgt toch geen antwoord.



Zó jammer, ik kon goed met hem overweg, maar nu zie ik hem nooit meer.
sounds like something I would say
Balen hoor. Hier ook een partner (van mijn zusje) die het contact afhoudt, maar die is nog puber dus er iets over zeggen werkt alleen averechts. Maar ik begrijp dat de broer en zus van je zwager denken dat dat in deze situatie ook zo is, al heb jij met een volwassene van doen. Lastig hoor, ik richt me op dit moment puur op het contact weer aanhalen en alles positief te houden. Focus op gezelligheid en de dingen die onze band kenmerken. Dus is het een idee om je zwager te appen of hij zin heeft om ouderwets te borrelen/eten/wat jullie altijd deden?
Alle reacties Link kopieren
Nooit gaan appen over gevoelige onderwerpen!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Daarom heb ik ook nog niet geappt.

Bang dat het verkeerd overkomt.

Ik vind het gewoon jammer dat ik hem nooit meer zie of spreek.



Zijn vriendin is er altijd bij óf de rest van de familie.... ik denk dat als ik hem bel voor een bak koffie, hij dat gaat afhouden..
sounds like something I would say
Alle reacties Link kopieren
Kan je man niet een keer met hem afspreken, mannen/broers onder elkaar dingen doen? En het dan bespreekbaar maken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Denk jij dat het aan zijn vriendin ligt?

Ik zou ook mijn man 1 op 1 met zijn broer laten afspreken en erover praten. Beter niet de aangetrouwde kanten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je best mag laten weten dat je het contact mist, al is het niet onder 4 ogen.



'Goh, ik vind het jammer dat ik je zo weinig zie/spreek. Ik vond het altijd zo gezellig.'

Als je het bij jezelf houd, kun je eigenlijk niks verkeerds zeggen.

Je hoeft ook geen gevoelige vragen te stellen of hem om een verklaring te vragen.



En ik denk dat de mannen onder elkaar een heel goed idee is.
Je hoeft je zwager niet te redden. Als zij op hem inpraat dat zijn familie niet deugt en hij laat daar zijn oren naar hangen, dan is er niets wat jij kan doen. Want dat is dan koren op de molen voor haar: zie je wel, ze beschuldigd mij ervan! Ze stookt, ga niet meer met haar om!



Jij en de familie zullen moeten wachten tot hij weer 'bij zinnen' komt, maar ondertussen wel gewoon blijven uitnodigen en contact blijven houden.



Maar jij, als 'van de koude kant' bent niet de aangewezen persoon om de familie bij elkaar te houden.
Alle reacties Link kopieren
Nodig ze samen uit voor een BBQ.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik onderschrijf de al gegeven reacties volledig. En anders misschien toch maar een streep zetten onder je pogingen zwager terug te halen in de familieschoot?



Hij moet zelf maar uitvinden wat voor een typje de vriendin is.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat je afzijdig moet houden, ik denk dat die momenteel echt nergens naar luistert
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie gelijk hebben....

Hij heeft alleen contact met de vriend van schoonzus, verder met niemand van de familie.
sounds like something I would say
Maar je kunt het toch proberen en bij jezelf houden? En hij heeft dus nog wel contact met je andere zwager? Hoe gedraagt die zich dan, misschien kun je je ook zo opstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven