Fotolijst maken met wrakhout

26-07-2014 22:24 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een foto van 30x80 cm wil ik graag dit soort lijst maken.

Heeft iemand tips hoe en waar ik moet beginnen?

Er zit nu helemaal geen lijst omheen en ik heb ook niet dit soort houtjes. Kan je die ergens goedkoop in 'bulk' kopen?

en zo ja hoe maak ik er dan een lijst van?





Alvast bedankt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of je dit soort houtjes ergens kan kopen, maar het lijkt me makkelijk genoeg te maken. Koop een platte lijst voor je foto en plak de houtjes erop . Goede lijm kopen, lijkt eerst een hele platte laag te zijn, daarna nog willekeurig een aantal houtjes bovenop die eerste laag.
Ja, die houtjes kun je vrijwel overal vinden. Xenos, tuincentrum, hobbyzaak, wellicht ook de Action.



Liggen meestal bij de potpourri meuk.



Lijmen zou ik met een lijmpistool doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de houtjes wat 'luchtiger' als in het voorbeeld. Maar een dunne lijst als basis is een idee. Kan ik die zelf maken want een lijst van 30x80 is nerg3ns te krijgen of duur.
Been there, done that, got the T-shirt.
Dan zou ik uit een dun plaatje multiplex een rechthoek zagen en zo een lijst maken. Ophangmechanisme bevestigen, zo'n haakje of schuifje.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik kan ze vinden voor een euro of 20? Maar zelf maken is ook een optie. 4 goede plankjes vinden, kunnen ook gelijmd worden denk ik wel. Vergeet niet dat je dan ook een achterplaat ervoor moet hebben, waar je ook iets op moet bedenken qua ophangen. Ik zou dan denk ik wel zorgen dat de achterplaat over de oorspronkelijke "lijst" heen gaat, dan vastspijkeren oid. Of ook lijmen, nog meer lijm
Alle reacties Link kopieren
K ga denk ik van die hoekricheltjes halen bij de bouwmarkt voor de basis en da houtjes zoeken bij de action/xenos.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Die houtjes kun je kopen bij een knutselwinkel. Ook online. Drijfhout, heet het.



Knutsel ze!
Alle reacties Link kopieren
Welke knutselwinkel? Er zijn er zo veel. Welke is een beetje betaalbaar?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je er geen aanraden, maar als je net zoals ik "drijfhout knutselen" googelt gaat er een wereld voor je open..
Alle reacties Link kopieren
Dat merkte ik ook al

Ik zag door de drijfhoutbomen het bos niet meer.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het, TO! Denk aan het eindresultaat!



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven