Moeder past op kat - boodschappen compenseren?

26-07-2014 19:16 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan mijn man en ik een klein weekje weg. Mijn moeder past dan, voor het eerst, in ons huis op de kat. Ze vindt dat zelf erg leuk omdat ze dol is op katten (maar er zelf geen kan nemen) en omdat ze ons huis fijn vindt. Maar nu twijfel ik een beetje over de financiële kant.



Ik heb het volgende bedacht:



- we zorgen ervoor dat de basislevensmiddelen ruim op voorraad zijn

- we halen wat dingen waar zij dol op is/die zij onmisbaar vindt in huis

- we leggen geld neer voor het geval de kat onverwacht naar de dierenarts moet (ligt niet in de lijn der verwachtingen, maar je weet het nooit) of voor een extraatje

- we brengen een leuk souvenir voor haar mee



Moeten we haar verder vragen om de boodschappen die ze doet bij ons te declareren, denken jullie? Of een andere manier verzinnen om dat te compenseren? Ze verleent ons tenslotte een gunst. Ik weet niet zo goed wat normaal is. Als ik op de katten van vrienden pas in hun huis betaal ik gewoon mijn eigen boodschappen en vul ik aan wat ik opmaak, maar in een ouder-kindrelatie ligt het een beetje anders, denk ik... Ze zou thuis natuurlijk ook boodschappen moeten doen, maar mijn vader blijft thuis en die doet natuurlijk ook boodschappen daar dus hebben ze (in enige mate) dubbele kosten.



Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging het vroeger precies zo. Mijn ouders hadden een zomerhuis op de Veluwe, mijn moeder kwam dan naar ons om op de kat (zaliger) te passen. Ik zorgde voor een voorraadje, vroor het één en ander in, zorgde dat er voldoende kattenvoer in huis was en voldoende leesvoer. Zij vond het altijd wel prettig om weer even de stad in te kunnen en meteen familie en kennissen op te zoeken. We namen op de terugweg meestal een tas vol lekkere dingen mee uit het land waar we waren geweest.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:monio89 schreef op 26 juli 2014 @ 20:05:

Ik zou geen extra geld aan je moeder geven! Zorg voor een schoon huis, de nodige basis voorraden.

En wat erg leuk zou zijn is als er een lekkere maaltijd in de koelkast staat (verse lasagne oid) die ze de eerste avond kan opwarmen!

(Appel)taart bakken zou ook leuk zijn (maar misschien is een hele taart een beetje veel voor haar alleen).

Ik denk dat je op die manier een moeder echt blij kan maken, niet met geld..



Het geld zou ook meer ter compensatie van wat zij uitgeeft zijn geweest. Maar een maaltijd die ze de eerste avond kan opwarmen is wel een heel goed plan! Ze komt dan namelijk in de loop van de middag en dan is het wel fijn als ze rustig kan acclimatiseren.



@ allen, denk inderdaad dat een kat makkelijker is dan een kind! Beetje aaien, beetje voeren, beetje de kattenbak uitscheppen... en verder de hele dag lekker doen wat je zelf wil (met de kat op schoot). Mijn moeder verheugt zich er al op
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke ontvangst, prima in orde hoor.



Misschien nog een paar leuke bladen op tafel, en dan is het helemaal TOP.



Fijne vakantie.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!

Niet mijn moeder trouwens. Maar toch.



Had dit al:



- Flesje favoriete wijn

- Chips / Borrelnootje

- Leuk tijdschrift

- Reep chocola



In de vriezer ligt 1x pizza, 1x pasta om op te warmen en 1 rijstgerechtje

Overige voorraad: kaas / vleeswaren, yoghurt, crackers, brood, rijstwafels, liga achtige koekjes, fruit



En dan voor de mensen die 2 dagen oppassen een leuk kaartje (tevens kleine instructie) en iets te lezen..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op zaterdag 26 juli 2014 21:14 Ik lees mee!

Niet mijn moeder trouwens. Maar toch.



Had dit al:



- Flesje favoriete wijn

- Chips / Borrelnootje

- Leuk tijdschrift

- Reep chocola



In de vriezer ligt 1x pizza, 1x pasta om op te warmen en 1 rijstgerechtje

Overige voorraad: kaas / vleeswaren, yoghurt, crackers, brood, rijstwafels, liga achtige koekjes, fruit



En dan voor de mensen die 2 dagen oppassen een leuk kaartje (tevens kleine instructie) en iets te lezen.. Oja geurstokjes ook nog. Lekker voor op haar kamer
Geniet van elke dag!
Klinkt prima, TO!



Splinter, waarom wil je niet op kinderen passen? Lijkt me juist leuk, een weekje logeetjes.
Alle reacties Link kopieren
Als ze de weg in jouw stad niet kent misschien daar wat suggesties en tips over?

Huis aan huisblad met de agenda van de komende week klaar leggen, staan gratis en betaalde dingen in.
quote:NYC schreef op 26 juli 2014 @ 21:16:

Klinkt prima, TO!



Splinter, waarom wil je niet op kinderen passen? Lijkt me juist leuk, een weekje logeetjes.Ik heb niet voor niks geen kinderen. Het lijkt me voor zowel de kinderen als voor mij beter als we het bij 1 dagje houden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders komen ook 2 keer per jaar naar Zwitserland om op ons mini poesje, en op de konijnen te passen.... de skivakantie en 2 weken zomervakantie. De honden gaan altijd met ons mee.

Ze hebben als ze bij ons zijn en wij er ook zijn logisch te eten. Ik zorg ervoor dat wasmiddel, kattenvoer , etc in huis. Maar voor de levensmiddelen moeten ze toch echt zelf zorgen-----
Haha, oké, is prima verder ook hoor Ik zou dan juist allemaal leuke dingen gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kattenoppassen mochten alles opeten wat er in de kast lag. Het enige wat ik wilde was een fles cola, brood en beleg als ik thuis kwam. En een schoon huis. Niet dat ik dan nog de afwas van een week moet doen.

Ik gaf ze nooit geld. Wel een leuk cadeautje als ik terug kwam
Dat doe ik dan op dat ene dagje

Na een week zou ik echt volledig gesloopt zijn denk ik!
quote:beetjegek schreef op 26 juli 2014 @ 19:31:

Wow een week in huis om op de kat te passen...Mijn moeder doet dat niet eens voor mijn kinderen...Aaah...dat vind ik echt treurig ...
Alle reacties Link kopieren
quote:Madderijn schreef op 26 juli 2014 @ 21:22:

Als ze de weg in jouw stad niet kent misschien daar wat suggesties en tips over?

Huis aan huisblad met de agenda van de komende week klaar leggen, staan gratis en betaalde dingen in.Heb ik al! Plattegrondje en instructies krijgt ze ook. Volgens mij komt het helemaal goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven