Stofzuig-/dweilrobot

27-07-2014 09:40 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij overwegen om een robotstofzuiger te kopen. Liever nog zou ik een combi van stofzuigen en dweilen willen.



Wie heeft een van bovenstaande apparaten en welke heb je. Wat zijn de voor- en nadelen?



Zag er gisteren een bij de blokker voor 40¤. Dat is uiteraard niks maar ben benieuwd welke wel goed werken.



Ik vind overigens weinig combinaties om

Mee te zuigen en te dweilen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ik wil er ook een.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een, na heel veel onderzoek de neato gekocht, die scant de ruimte en daarna trekt hij banen, hij dweilt trouwens niet. Heb ook de roomba gehad maar dat is een beetje een ongeleid projectiel en zuigt niet alles op. Voordelen van de neato: zuigt goed en kruipt onder banken en bedden, gaat terug naar zijn station om te herladen, grote bak voor stof, botst niet tegen meubilair etc, timer zodat hij zuigt als jij weg bent. Nadelen: niet geschikt voor hoekige ruimtes dan raakt hij in de war, blijft vast zitten in hoogpolig tapijt, kan geen drempels klimmen, duur, maakt veel lawaai.
Ik heb de neato ook gehad en 'm vrij vlug weer weggedaan: hij deed er erg lang over om de ruimte te zuigen, de kleine hoekjes en kantjes sloeg hij toch vaak over, ik moest sowieso eerst opruimen (kattenspeelgoed etc.) voor hij eraan kon beginnen.



In die tijd had ik even vlug zelf gestofzuigd.



Het lawaai vond ik overigens heel goed meevallen, ik had - gezien de recensies - erger verwacht.



Om te dweilen ben ik dolgelukkig met mijn spin-and-go (https://www.google.com/se ... 01.QlXDUH44o3Q&gws_rd=ssl)



Het blijf zelf doen maar het gaat wel veel sneller allemaal en dweils spoelen en wringen is verleden tijd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Roomba en die doet het prima. De opvangbak voor stof is vrij klein dus moet het om de paar dagen leeggooien(hij rijdt hier elke dag door keuken en woonkamer als ik ben werken dus geen last van herrie).
Alle reacties Link kopieren
Die spin and go draait ie zelf rond??
Wij hebben sinds 2 weken een Neato, ik wil hem nooit meer kwijt.

Elke avond op een vaste tijd maakt hij zijn rondje door de huiskamer, gang en keuken. Ik heb nergens drempels, en de mat bij de voor en achterdeur neemt hij zonder moeite mee.



Natuurlijk moet je er voor zorgen dat rommel van de vloer af is, maar als er een hondenspeeltje is blijven liggen zoeft hij daar gewoon om heen. Het opvang bakje is vrij groot, maar ik kijk elke dag even of het geleegd moet worden.

Geluid/herrie valt mij erg mee, het ligt ook aan het tijdstip waarop je hem instelt om zijn klus te doen.



Aanvulling, ik pak 1 keer per week zelf de stofzuiger om de hoekjes te doen waar hij niet bij kan en onder de bank. Maar het scheelt ons echt heel veel tijd, zeker omdat er hier 2 honden rondlopen.
anoniem_151562 wijzigde dit bericht op 27-07-2014 10:18
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik heb een Roomba Pet, en op zich doet ie het prima, alleen hebben wij een convectorput die ik dus moet blokkeren omdat ie zich daarop vastrijdt. En ik merk dat als ik wil dat het echt schoon wordt, ik veel dingen beter van de vloer kan halen. Hoe meer dingen waar hij omheen moet, hoe slechte het resultaat. En dat vind ik best een gedoe, voor zo'n zogenaamd je hoeft er niet naar om te kijken ding.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Aldi is nu ook een te koop. Die schijnt best goed te zijn. 119 euro.
quote:kalkoenette schreef op 27 juli 2014 @ 10:08:

Die spin and go draait ie zelf rond??



Nee, is met een pedaal in de emmer waar je op moet trappen.



Maar een dweil uitwringen doet mij pijn, dus dat dat wegvalt met de spin and go is voor mij het grootste voordeel.

Verder raak ik overal beter tussen met dat ding, en plinten even meenemen gaat ook makkelijker dan met een dweil.
Er bestaan ook al ramenwas robots.



https://www.youtube.com/r ... ery=window+cleaning+robot
Alle reacties Link kopieren
Bij de aldi is toch niet nu in de aanbieding? Ik vind dat nergens terug.
Ik heb de LG Hom-bot Square, geweldig ding.
Alle reacties Link kopieren
wij hadden eerst in een aanbieding een aldi-robot gekocht. die ging binnen 3 weken kapot. we zijn er mee terug gegaan, maar toen was de aanbieding al voorbij dus geen vervangende robot, en al helemaal geen onderdelen die je kunt vervangen. geld terug gekregen en toen een Roomba gekocht. En dat is een perfect apparaat! we hebben hem nu ruim een jaar en hij is nog niet defect geweest.



Hij gaat ongeveer om de dag aan als we naar ons werk gaan. de ene keer de woonkamer, een andere keer de keuken, maar ook om de beurt de slaapkamers. Vooral onder het bed, ideaal. je moet wel opletten dat je losse spullen van de vloer haalt zoals losse snoeren en frummels. maar verder gaat ie overal prima langs, en maakt goed schoon.

het enige nadeel is dat de roomba bij ons niet onder de bank kan, omdat de bank te laag is (of roomba te hoog). andere robots konden ook niet onder de bank dus voor ons maakt het geen verschil.



we zien het niet als vervanging van het stofzuigen. zo eens in de twee weken halen we de gewone stofzuiger te voorschijn en doen we vooral de hoekjes waar de roomba niet komt (dus onder de bank, achter de speakerstandaard, enzovoort).



ben er erg tevreden over, als extra hulp in de huishouding.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 robotstofzuigers, een Roomba en een Philips. De Roomba hebben we als eerste gekocht voor de woonkamer en daar zijn we zeer tevreden over. Je hebt er eigenlijk geen omkijken naar: je kan hem programmeren en hij laadt zichzelf op.



De Philips hebben we gekocht omdat hij ontzettend afgeprijsd was (van 200 naar 75 euro). Naja leuk voor de slaapkamer dachten we. Alleen hij mist alles wat de Roomba zo makkelijk maakt, hij is niet te programmeren en je moet hem zelf opladen. En de Philips kan niet over tapijt, we hebben onder het bed een gladgeweven karpet van nog geen centimeter hoog. Daar kan hij dus mooi niet zelf overheen, terwijl de Roomba totaal geen moeite heeft met het hoogpolig karpet in de woonkamer.



Voor de prijs die we ervoor betaald hebben vind ik het geen miskoop, maar de oorspronkelijk prijs is het ding niet waard. De Philips voelt vrij fragiel aan en oogt ook goedkoop terwijl de Roomba echt een robuust ding is. De Roomba was iets van 350 euro en is zijn meerprijs echt waard.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
quote:laurentien1979 schreef op 27 juli 2014 @ 11:35:

Bij de aldi is toch niet nu in de aanbieding? Ik vind dat nergens terug.Nee, ze zijn er gewoon tijdelijk te koop. 119 euro. Niet duur toch?
We hebben een roomba gekocht toen we ze in frankrijk hadden gezien. Hier waren ze toen nog nauwelijks te vinden. Andere merken had je al helemaal niet.



Het blijft minder goed dan zelf stofzuigen met een echte stofzuiger, maar verder: fantastisch ding. Onverwoestbaar, slim, kan overal tegen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een roomba. Bevalt uitstekend, onder de bank, het bed, over de drempels en matten. Minder stofnesten. Duurt wel even en toch wel lawaaiig, maar de roomba kan mooi een ruimte stofzuigen waar je zelf niet bent.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
De man van de winkel vertelde overigens dat dweilen vooralsnog niets voorsteld. Er wordt desinfecterend spul gespoten en dat is het. Niet echt grondig dus.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Kan een robotstofzuiger ook over rails naar een ander gedeelte van de kamer? Ik heb ensuitedeuren met een ingefreesde rails, dus niet alles "steekt uit". Zou zo een ding daar overheen kunnen komen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
I loooovvveee onze Steffie de stofzuiger! Fantastisch ding! Ook al zit 'ie soms vast onder de bank, ik ben er zo blij mee! We hebben er eentje van Samsung.



Elke ochtend is de vloer gedaan en kan onze baby weer lekker rollebollen!



Robotdweil ken ik niet, lijkt me wel heel handig als het goed werkt!
Alle reacties Link kopieren
Een collega van me heeft er een en zij raadde het mij af om er een te kopen. Ze zegt: in de winter heb ik een dekentje over me heen als ik tv kijk. Dat dekentje moet helemaal op de bank liggen als ik wegga want anders heeft de robotzuiger een probleem. Mijn vriend vergeet weleens zijn sokken in de wasmand te doen. Ik stoor me er niet aan, de dag erna doet hij het wel, maar de robo loopt erop vast. Robo zou onder ons tv kastje moeten komen qua afmetingen, maar nee, robo loopt helemaal vast. Zo is het elke dag wel wat. We moeten echt super netjes zijn en meestal moet ik toch nog altijd zelf zuigen.

Ik vond het zo herkenbaar. Mijn vloer is ook nooit helemaal leeg. Er ligt altijd wel iets wat er niet hoort en waar zo'n robo stofzuiger hinder van heeft.

Een robo zuiger zou ook niet geschikt zijn als je huisdieren hebt.
Alles komt goed
quote:lesleya schreef op 27 juli 2014 @ 17:39:



Een robo zuiger zou ook niet geschikt zijn als je huisdieren hebt.Ik zal het de huisdieren doorgeven
Wij hebben al een paar jaar een neato en ik vind het super. Er zitten inderdaad nadelen aan: goed kijken wat er op de grond ligt maar dan is het huis tenminste meteen opgeruimd! en hij doet helaas de kantjes niet want geen borsteltjes aan de zijkanten, hij kan ook niet zelf uit de keuken komen bij ons maar alle andere drempels kan hij wel nemen. Ondanks alles ben ik toch blij als hij gereden heeft scheelt toch en nu stofzuig ik eens in de twee weken, neem ik meteen de (spinnen)webben mee van het plafond want die doet hij ook niet
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds 2 weken de aldi robot. Wij vinden het een veel beter ding dan we hadden verwacht. Met 2 katten in huis is het heel handig. Hij komt onder bank en tafels door. We stappen niet meer op kattenbakkorrels. Elke dag maakt is hij een paar uur aan het zuigen totdat de accu leeg is en dan gaat die weer terug naar de accu.

Wij moeten wel elke dag het bakje legen. En we hebben een sensor waar hij niet langs gaat staan bij de deurmat omdat hij wel moeite heeft met de post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven