Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Fijn weekend en geniet van elkaar
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageerde Mini toen Maxi hem uit zijn bedje haalde?

Zo heerlijk voor je dat je man weer thuis is!
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 26 juli 2014 @ 08:29:

Hoe reageerde Mini toen Maxi hem uit zijn bedje haalde?

Zo heerlijk voor je dat je man weer thuis is!



Ik heb geen idee, ik lag te slapen

Ik ben net wakker, we lagen er laat in. Maxi is nu met mini de hort op. Vreemd hoor maar wel fijn.

Ik blijf vandaag lekker in de buurt van mijn bed, beetje series kijken en vooral niet te veel doen.



@ soulofsunshine, dank je dat je dat wilde delen. Een vk constant bij mijn bevalling zal niet gaan omdat ik bij de gynaecoloog loop maar het is al een hele geruststelling dat mijn vriend er gewoon bij is.

Ik ben ook inderdaad een beetje bang voor alle emoties die er zullen komen maar ik laat het over me heen komen en zie het wel.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Lekker Estrellas, dat je hebt kunnen slapen. En nu in alle rust lekker laten verwennen door die mooie mannen van je. Misschien komen ze wel thuis met een verrassing zometeen
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk hoor, maxi thuis en lekker met mini op stap. En jij, jij hebt eindelijk een beetje tijd om op adem te komen.



En wat die emoties betreft, laat maar komen. Er zullen misschien wel kraamtranen vloeien voor drie kindjes, maar dat geeft niets. Laat het gewoon gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chrissie77 schreef op 25 juli 2014 @ 10:00:

Hai Estrellas, we 'kennen' elkaar van het clomid topic 4 jaar geleden alweer.

Ik ben nu in t ziekenhuis om 2.0 kennis te laten maken met de wereld. Ik hoop dat jij over een paar daagjes (pas als man er is!!!) nano aan ons voor mag stellen.

Sterkte met de laatste loodjes!

Denk trouwens dat we (oorspronkelijk) uit dezelfde regio komen, gek genoeg was ik niet verrast dat jij (ook) een connectie met hen/hem hebt.



Hoi chrissie, ik zie dit berichtje nu pas, Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling gehad hebt en lekker met 2.0 aan het kroelen bent!

Ik snap je opmerking over de connectie met hen/hem alleen niet helemaal?



Vandaag weinig gedaan. Man sprak na een dagje met Mini wel even zijn respect uit naar mij

Ik hoop nu wel dat Nano niet te lang op zich laat wachten, zodat we echt nog wel even tijd met zn vieren hebben en ik goed kan herstellen.

Man heeft ingezet op 2 augustus, de verjaardag van Mini.

Een andere vriendin heeft gezegd de 27, zelfde dag als de.meisjes... dat zou dus morgen zijn!

Lijkt mij niet want mijn buik is gewoon rustig vandaag.

Kruip maar.gewoon in de wachtstand en een beetje met mijn kop in het zand wat betreft de bevalling.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Zet ik in op 28-7-14, vanwege het mooie meervoud aan zevens
Ik sluit me aan bij doreia wat betreft datum



Wat ontzettend lief dat maxi z'n respect naar je uitte!

Relaxtze voor nu en hopelijk komt nano op een voor jullie mooi moment!



Welterusten alvast lieve Estrellas!
Dubbel **
Alle reacties Link kopieren
De betekenis van de 7 is sowieso mooi (nee, verder niet zweverig), dus ik sluit me aan bij Doreia.



Ik wens je een goede nacht toe, maar mocht je onverhoopt toch wakker liggen dan kan je heerlijk kijken naar Maxi. Al is het maar zijn rug.
Hi Estrellas, eindelijk je topic gevonden. Wat fijn dat mini en maxi gisteren een lekker dagje samen gehad hebben! Zullen elkaar ook wel gemist hebben.



Lekker cocoonen vandaag, wat onwijs fijn dat jullie weer samen zijn!



Ik zou ook niet verbaasd zijn als t de datum van Doreia wordt.



Zet m op!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook 2 augustus, haha. Geniet maar fijn van elkaar, het is jullie gegund!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, heb ook even je topic zitten te lezen en erg herkenbaar..



Zelf ben ik vorig jaar bevallen met een zwangerschapsduur van 29+6. De eerste week was zorgelijk 2 klaplongetn en darm problemen. Een darmonderzoek gehad en hebben ze gelukkig de verstopping weg kunnen halen en toen ging hij met grote sprongen vooruit..



Nu begint het weer te kriebelen voor een tweede maar vind het ook heel spannend morgen hebben we een gesprek met de gynaecoloog..



Wens je heel veel succes met de laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren
@ maartje, dat zal een emotionele en spannende tijd zijn geweest na de bevalling. Ik kan me goed voorstellen dat het ook eng is om aan een volgende zwangerschap te denken.

Mijn tip zou zijn, al je vragen aan de gynaecoloog op te schrijven en als je zwanger bent evt professionele begeleiding zoals een maatschappelijk werker. Wens je alle goeds en een mooie (lange) zwangerschap.



28-07-2014... Prachtige datum, mag het please please! !



Geen voortekenen behalve af en toe een harde buik en extreem drukke Nano.



Hai doda!



Morgen ochtend gaan we naar het zwembad met zijn drieën. Zal een hele.onderneming worden voor mij maar ik kijk uit naar een uurtje gewichtsloos!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Lekker Estrellas. Ik dacht nog even aan die zevens:

7 = 1 geboorte

14 = 2 geboortes

28 = 4 in totaal

Vond het zoooo toepasselijk!



Hier vandaag naar de kinderboerderij geweest (net als de rest van alle vaders en moeders met hun kroost!) en Dorian heeft zowaar een koe geaaid! (moest daarna wel onwijs huilen om de een of andere reden en hield me vast alsof zijn leven ervan afhing).
Alle reacties Link kopieren
En dan lig ik al weer even wakker vanwege vervelende harde buiken...

Nu 37 weken en het is de 28e... zet maar door hoor!!



(of toch maar niet.... *steekt kop weer terug in het zand want eigenlijk vind ik het doodeng* )
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Nano

Estrellas
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd! Zou wel lekker zijn, kunnen jullie optimaal van de tijd met zn 4en genieten!

Alle reacties Link kopieren
Het moet toch gebeuren estrallas! En dit is een prachtige datum met een speciale betekenis, zoals doreia al uitgelegd en verzonnen heeft.

Zet m op en hou je niet stoerder dan je je voelt he?

Je hebt een zwaar jaar achter de rug en niemand zal het raar vinden als je het even emotioneel moeilijk hebt.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Haha Estrellas, herkenbaar!! Ik word inmiddels door mijn omgeving ook 'voorbereid', maar ik steek ook liever mijn kop in het zand.





Evengoed succes en ik hoop toch dat het doorzet, dan ben je er ook vanaf! En heb je straks die kleine nano in je armen
Lieverd, Nano komt wanneer hij er klaar voor is. Of dat nu vandaag is of later in de tijd.



En je zult zien, dat wanneer het begint, jij er ook klaar voor bent. En Maxi, en het verplegend personeel, en iedereen die je lief is. Met zijn allen zetten we de schouders eronder. Weet je nog hoe je je voelde toen je Mini voor het eerst zag en in je armen had? Het gaat je lukken, je kunt het. En laat Nano maar weten hoe gewenst hij is en hoe verdrietig je bent omdat hij zijn zusjes niet heeft gekend. Maar bovenal, vier de geboortedag van dit nieuwe mensje op deze wereld, die in een prachtig warm nest terecht zal komen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi gezegd Doreia
Alle reacties Link kopieren
Hmm al de hele dag geen berichtje van Estrellas... zou het dan toch??
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze ons dan wel iets had laten weten. Maar ik moet zeggen dat ik hier vandaag al meerdere keren heb gekeken.



Het zou wel fijn zijn voor Estrellas en Maxi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven