zijn er nog andere tienermoeders hier ?

27-07-2014 23:54 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 18 jaar en heb een zoontje van 1 ben benieuwd of er nog andere helejonge mamas hier zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 28 juli 2014 @ 00:50:

[...]



Ja. Dat ontkent niemand. Maar dat was de vraag niet geloof ik.Als de eerste reactie niet zo lyrisch was geweest had ik niet eens gereageerd, dan had ik me niet eens geroepen gevoeld om te reageren.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Heb je nu een kind to, of verzin je maar wat? In je andere topic vraag je om jonge meiden die zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou, misschien krijgt ze nog een kind. Dat zie je vaker bij dit soort meiden.
Alle reacties Link kopieren
Pfff... het aloude gebeuren weer... Iemand plaatst een onderwerp, maar wordt in de eerste twee, drie pagina's volledig weggeblazen. En durft of wil vervolgens niet meer verschijnen.



Reden?



- ongeloof

- 'meningen' terwijl dat NIET dat niet de vraag is van de TO;

- en waarvan een groot deel primitief of ondoordacht is.



Waarom is mijn reactie 'lyrisch' saaaaaaaaa81? Ik ben gewoon aardig naar een TO die wat lotgenoten zoekt. Maar heb helaas de helft van de avond naar jouw geglitterde doodshoofden mening moeten staren. Ga dan tenminste nog in op wat iemand (gefundeerd) (terug)zegt. Of steun TO gewoon ontopic, dat is toch neem ik aan de bedoeling van een forum als dit??



Argentovivo weet nu weer waarom ze zich soms zo ergert hier.



Alleen de reactie van Thordis en Dana zijn normaal.



Hoop dat je veel lotgenoten vindt hier TO, en wens je alle geluk voor jou en je kindje!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Pff, trieste boel hier...

Terryj, veel succes en maak er een mooi mens van
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Argentovivo schreef op 28 juli 2014 @ 01:53:

Pfff... het aloude gebeuren weer... Iemand plaatst een onderwerp, maar wordt in de eerste twee, drie pagina's volledig weggeblazen. En durft of wil vervolgens niet meer verschijnen.



Reden?



- ongeloof

- 'meningen' terwijl dat NIET dat niet de vraag is van de TO;

- en waarvan een groot deel primitief of ondoordacht is.



Waarom is mijn reactie 'lyrisch' saaaaaaaaa81? Ik ben gewoon aardig naar een TO die wat lotgenoten zoekt. Maar heb helaas de helft van de avond naar jouw geglitterde doodshoofden mening moeten staren. Ga dan tenminste nog in op wat iemand (gefundeerd) (terug)zegt. Of steun TO gewoon ontopic, dat is toch neem ik aan de bedoeling van een forum als dit??



Argentovivo weet nu weer waarom ze zich soms zo ergert hier.



Alleen de reactie van Thordis en Dana zijn normaal.



Hoop dat je veel lotgenoten vindt hier TO, en wens je alle geluk voor jou en je kindje!Wat een onzin. Ten eerste is het vrij normaal dat er bij verschillende onderwerpen verschillende discussies ontstaan en er zijn mensen met meningen. Dat is ook de bedoeling van een forum: discussie. Als je daar niet tegen kan, moet je geen topic openen. Ten tweede zit je te katten op iedereen met een andere mening, maar de namen die jij opnoemt twijfel(d)en net zo hard aan het verhaal en benoemen dat ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Argentovivo schreef op 28 juli 2014 @ 01:53:

Of steun TO gewoon ontopic, dat is toch neem ik aan de bedoeling van een forum als dit??



[!Ik heb het niet terug kunnen vinden in de huisregels.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier moet ik natuurlijk op reageren, aangezien diverse (gerespecteerde) 'forumfossielen' hier (uiteraard) op ingaan:



Mijn boodschap is heel simpel: iemand stelt een vraagt of legt een probleem voor. Hij, maar vaak een zij, doet dat op een vrouwenforum en denkt dus: daar zal ik zeker support of gelijkgestemden vinden. En heeft dat op dat moment vaak nodig of wil dat graag.



Maar wat blijkt:



Persoon wordt (teveel) afgebrand. Het is vaak zo dat mensen reageren met (primair) een (lelijk) oordeel over de situatie van de TO, in plaats van naar de hulpvraag te luisteren en daar op in te gaan.



Het lijkt wel: we mogen lekker anoniem katten, want niemand kent ons toch. Dit overigens mede ter referentie naar jouw opmerking daarover funky2901: ik 'kat' nooit zomaar op dit forum, tenzij b.v een grapjurk over allerlei grenzen gaat.



Maar ook dan zul je van mij nooit zulke lullige reacties aantreffen als die ik hier soms -in een willekeurig topic dat ik op een willekeurige dag open- aantref en waarvan de haren mij inderdaad vaak ten berge rijzen.



Ik REAGEER vooral op zure reacties van allerlei lieden, waarvan ik me afvraag of ze zich ook zo gedragen in hun eigen vrienden- familie en kennissenkring. Ik ageer daartegen. Loep me maar. Je zult met niet betrappen op een inconsequentie daarin.



Ik doe dit niet omdat ik vind dat een forum niet voor discussie vatbaar is. Alleen is het vaak voor circa de helft niet een zinnige discussie, maar een mening omdat men wat moet vinden over pak 'm beet vrouwen die zich afvragen of ze niet per ongeluk zwanger zijn, of gewoonweg vragen naar medemensen die op jongere leeftijd een kind hebben gekregen.



Waarom zijn dan vaak meteen de tweede, derde, en vele andere reacties zo negatief?



Doe toch eens gewoon vriendelijk!



Het maakt me geen zak uit, gerespecteerd forumster BGG, dat dit niet in de regels staat van het forum. Het staat namelijk wel in de regels van hetgeen wat normaal is in het maatschappelijk verkeer: namelijk dat je je normaal gedraagt naar anderen toen. En die regels zouden ook eens gewoon op het internet normaal gerespecteerd moeten worden! Enfin, zie boven...



Mij kan verweten worden dat ik soms off topic reageer door hier vaak de forumkappitelaar uit de hangen. Ik ga daarmee niet altijd (alleen maar) in op het originele onderwerp, maar vooral op de manier van reageren, maar waarbij ik er altijd op let dat ik ook iets zeg over de vraag van de TO zelf.



In het verleden is gebleken dat als (met name nieuwkomers) zich hier in een apart, door hen nieuw geopend topic afvragen waarom de onvriendelijkheid hier soms zo hoog is, ze helemaal finaal worden afgebrand door minsten de helft van de reactanten. Als 'groep' kun je daar misschien echter ook wat van leren denk ik dan....



Discussie OK. Meningen OK. Maar nergens staat dat het 'normaal' is om mensen zo vaak als hier geregeld gebeurd af te branden. Mij verbaast het en blijft het verbazen om allerlei redenen van sociaal- maatschappelijke aard. Iemand moet het immers doen. En gelukkig maar.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Ik was 18 net gehaald toen ik van mijn dochter beviel, die ook nog 7 weken te vroeg was.

Zou niet weten waarom je niet op die leeftijd een kind kan opvoeden.

Kijk als het niet zo gelopen was had ik ook nog wel een paar jaar gewacht maar het was even niet anders.



Ik vind dat je niet op leeftijd kan beoordelen, sommige volwassen kunnen ook niet met kinderen omgaan en bakken er maar weinig van.

Ik heb twee volwassen meiden die allebei kinderen hebben, dus geniet van de kleinkinderen.
Alle reacties Link kopieren
For what it is worth argentotivo, ik ben het geheel en al mer je eens. Sowieso met je laatste post Zouden sommige forumfossielen (soms incluis mezelf) wat van kunnen leren. Maar ook - weliswaar in iets andere bewoordingen - met je eerste (ik wilde daar gister al op reageren, maar te moe voor).



Nee, het is niet ideaal om op je 17e een kindje te krijgen. Als je tegen de 40 loopt zoals ik overigens ook niet.



Wat betreft meningen geven zouden mensen eens wat beter moeten lezen (ik soms ook). De meeste topics lenen zich daar voor. Zelfs een oordeel wordt vaak niet geschuwd (wie zijn wij om te oordelen over een ander?). Maar ik begin me er ook hoe langer en meer aan te ergeren dat topics - zoals deze - waar simpelweg een vraag wordt gesteld aan lotgenoten, worden overgenomen door (meestal dezelfde) forumfossielen die menen ook hier een plasje over te moeten doen.



@TO, jij bent 18 en bent moeder, ik bijna 40 en word moeder. Jij zal tegen dingen aan lopen, ik ook. Jouw leven als moeder zal niet altijd makkelijk zijn, de mijne ook niet. Jij loopt - getuige dit topic - tegen oordelen aan, ik ook. Ik ken je niet, maar ga ervan uit dat we nog iets gemeen hebben: de onvoorwaardelijke liefde die we voor ons (ongeboren) kindje hebben. Voor dommigen blijkbaar niet voldoende.

Ik hoop dat je hier nog lotgenoten gaat treffen. Wellicht is anders zwangerschapspagina.nl een betere plek. daar kan men in ieder geval beter lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 28 juli 2014 @ 00:52:

Net had je nog een kind van 1 jaar. Laat me raden: je bent geen tienermoeder, je bent niet zwanger, maar je hebt vakantie en je verveelt je.tienermoeder,zwanger en kind van 1
quote:Thordis schreef op 28 juli 2014 @ 00:31:

[...]



Officieel viel ik onder de definitie tienermoeders, dat is tot 23, belachelijkerwijs. Volgens mij hangt het er ook nog vanaf of je getrouwd bent of niet. Ik ken veel jonge moeders van 18-23 jaar die keurig getrouwd zijn. En binnen het huwelijk zwanger zijn geworden. Dat is toch weer anders dan een schoolmeisje dat per ongeluk zwanger raakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 28 juli 2014 @ 00:46:

Het is toch altijd een bepaald type mens die het superknap of goed vindt dat minderjarige meiden kinderen op de wereld zetten. Je ziet ook vaak dat het in de omgevingen van de meisjes normaal wordt gevonden. Maar goed, ik denk dat hier wel wat tienermoeders zijn of vrouwen die tienermoeders zijn geweest! Succes!



PS: in de wat 'normalere' omgevingen is het ook niet erg normaal om op je 20/21e een kind te krijgen hoor. In 2014 iig.Precies ik ken enkel dertigers en dan een uitschieter van ongeveer 28. Laat ik het zo zeggen, in de wat ambitieuzere en stabiele omgevingen is dit niet normaal.
quote:ardni schreef op 28 juli 2014 @ 07:56:

[...]





tienermoeder,zwanger en kind van 1 Sneu.
quote:boomklever schreef op 28 juli 2014 @ 08:01:

[...]





Volgens mij hangt het er ook nog vanaf of je getrouwd bent of niet. Ik ken veel jonge moeders van 18-23 jaar die keurig getrouwd zijn. En binnen het huwelijk zwanger zijn geworden. Dat is toch weer anders dan een schoolmeisje dat per ongeluk zwanger raakt.Ja, want we leven nog in de jaren '50. Dan ben je zondig en krijg je een bastaardkind....
quote:saaaaar81 schreef op 28 juli 2014 @ 00:46:

Je brein is nog niet volgroeid en daarom ben je niet in staat om de beste beslissingen te maken.

En wederom, 17 is geen 20. TO was naar alle waarschijnlijkheid 16 toen ze zwanger raakte.

Geen enkele ouder met verstand zal daar blij om zijn.



En jouw voorbeeld? Dat volwassenen het vaak niet goed doen? Geheel eens. Daarom moet je ook goed nadenken voordat je aan kinderen begint. En zeker niet propageren dat zo vroeg kinderen krijgen zo'n strak plan is.Ja maar ja maar ja maar Saaaar, vroegah waren onze overgrootmoeders enzo toch ook haske jong? Ook met onvolgroeide hersens. Kwam best goed geloof ik allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 20 en 26 weken zwanger van mijn eerste kindje, dit is een bewuste keuze geweest, mijn vriend en ik zijn er beide aan toe om onze liefde te delen met een kindje, en ja de vooroodelen die zijn soms niet leuk maarja zolang je je hart maar volgt komt alles goed denk ik altijd maar, ik ben ook helemaal geen stereotype 20er, ik ga bijvoorbeeld nooit uit, drink alleen champange met oud en nieuw en ben er aan toe om een moeder te gaan worden, en nu ik eenmaal zwanger ben heb ik er nog geen seconde spijt van gehad, wel heb ik gedacht "het was wel leuk geweest als we dit jaar nog op vakantie zouden gaan met zn tweeen" maar dat was dit jaar niet haalbaar onze vakanties vallen niet samen helaas, ik weet niet of het jong zijn meteen slecht is of goed, het moederschap zit in je of niet, en eigenlijk is er nooit écht een geschikt moment, want er kan zomaar plots ook een heleboel veranderen, en ik zeg altijd van uitstel komt afstel, dus ga ervoor als het goed voelt en wacht niet, en zeker niet in deze tijd hierin is niks gegarandeerd! Misschien hebben jonge moeders wat minder last van de gebroken nachten, maarja gebroken nachten of niet je krijgt er iets moois voor terug! Follow your dreams!
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik vreemd vind. Nu wordt er gezegd dat je met 18 niet volwassen genoeg bent, maar als hier een 18 jarige komt klagen dat het thuis niet meer zo leuk is, wordt er gezegd dat het tijd is om op jezelf te gaan want je bent volwassen. Meten met 2 maten noemen ze dat.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:tbl1966 schreef op 28 juli 2014 @ 09:31:

Weet je wat ik vreemd vind. Nu wordt er gezegd dat je met 18 niet volwassen genoeg bent, maar als hier een 18 jarige komt klagen dat het thuis niet meer zo leuk is, wordt er gezegd dat het tijd is om op jezelf te gaan want je bent volwassen. Meten met 2 maten noemen ze dat.Ja want er is echt 0 verschil tussen zorgen voor jezelf en zorgen voor jezelf en je beeb.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt ook aan de 18 jarige zelf, wat voor een persoon het is, niet elke 18 jarige giet zich elk weekend vol met alchol!
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 28 juli 2014 @ 09:43:

[...]





Ja want er is echt 0 verschil tussen zorgen voor jezelf en zorgen voor jezelf en je beeb.Daar gaat het toch niet om, ik vind het gewoon raar dat er tegen de ene 18 jarige wordt gezegd, je bent volwassen en tegen de andere je hersens zijn nog niet volgroeid en je kunt de consequenties niet overzien. Dat kan die 18 jarige die geen kind krijgt dan toch ook niet.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder was zeventien toen ze mij kreeg en heel goed is mijn jeugd niet verlopen. Ze kon de zorg niet goed aan, dronk veel, wist niet hoe ze met stressvolle situaties om moest gaan en werd dan agressief, werd chronisch depressief... Geen pretje. Omdat ze op haar eenentwintigste al drie kinderen had, heeft ze ook nooit de tijd gekregen om emotioneel volwassen te worden. Ze is op dat gebied nog steeds zeventien. Heeft ook geen opleiding kunnen doen. Dat het in sommige gevallen wel goed gaat, wil niet zeggen dat het een goed idee is. Ik hoop voor TO dat ze een goed netwerk heeft waar ze steun uit kan halen. Als je familie en vrienden je kunnen helpen waar dat nodig is, zou dat al veel schelen.
quote:ardni schreef op 28 juli 2014 @ 08:12:

[...]





Precies ik ken enkel dertigers en dan een uitschieter van ongeveer 28. Laat ik het zo zeggen, in de wat ambitieuzere en stabiele omgevingen is dit niet normaal.

Ik woon in een biblebelt gebied en hier is het heel normaal voor je 25ste een kind te krijgen. Ook voor de hbo'ers...

Ik ben met mijn 28 laat voor een eerste kind.
O en to: succes met je kleintje en met de zoektocht naar tienermoeders. Al denk ik dat je beter een ander forum kunt zoeken...
Nee levenservaring komt niet uit je vol laten lopen met alcohol.



Maar je hebt op je 20e echt nog maar weinig meegemaakt. Zegt niet dat je geen moeder kan worden, maar ik heb er voor gekozen zelf eerst te leven om daarna een stuk van.mn wijsheid mee te kunnen geven aan.mn kind.



Heb te vaak bij 25 min moeders gezien dat ze rond/in de veertig een "is that all there is" periode krijgen. Zal bij mij.meevallen, flink geleefd en als ik in de veertig ben gaan mijn spruiten naar de basisschool.



Leef als je jong bent is wel mn advies aan mijn kind. Begin zeker niet te vroeg aan kinderen (wat mij betreft onder de 30)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven