Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
In een ander venster dan maar even verder.

Vandaag voor het eerst geloomd!

Vriendin kwam met zoontje naar de Huiskamer, met een grote bak elastiekjes en alle benodigdheden. Probeer het maar eens, zei ze. Zoontje deed het voor, gewoon op twee vingers. Zo simpel. En zo heb ik een armbandje gemaakt, in alle kleuren die er maar in de bak zaten. Heel veelkleurig is het geworden dus. Past goed bij de armbandjes die ik al had. EV leeft haar kleurrijke zelf uit!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
De stoere tas:











(Ik heb zelfs bovenin een rits erin gezet. Lastminute idee wat veel meer werk is dan dat je het doet voordat je de zijkanten aan elkaar zet. )







(Verstevigd door schoenmaker, met spijkers, of hoe noem je die dingen.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Etuitje gemaakt van binnenkant broekzak en oud t-shirt:











(Achterkant)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
voor jou Steph, wat een ontzettend naar nieuws.

Ik had zo geduimd en gehoopt dat het mee zou vallen, zeker omdat de operatie zo goed verlopen was.

Sterkte, de komende periode!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
EV en Grumpy: geweldige tas en schoen weer. Knap EV, dat je dat zo kan. Ik heb diep respect voor mensen die met een naaimachine overweg kunnen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
En wat leuk EV, dat je het loomen hebt leren kennen

Op je vingers is het makkelijk en leuk om te doen.

Ik heb ondertussen samen met zoon op een vis, een slang, een Angry bird en een Minion geloomd.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie EV en Akakia.

Pap, mam en ik zijn altijd de drie musketiers geweest. En nu is Lief er al een tijd bij maar dat is "gewoon" een schat. Hij ziet aan mij als ik me zorgen maak om pap. (ik ben dan stil...).

En hij maakt zich ook enorm veel zorgen om mijn vader. (zijn vader is aan maagkanker overleden).

Verder hebben mijn ouders veel steun aan een zus van pa en haar man. Hij heeft hetzelfde meegemaakt maar nog erger, de lymfklieren zijn ook aangetast.



EV, wat een mooie tas en etui zeg. Wow. Ojee, ook aan het loomen? Het begint met de vingers of de vork..................



Akakia, jemig zulke figuurtjes zijn moeilijk om te maken. Knap hoor.



Heb vandaag een armband uitgehaald, duurde te lang. Daarna een sleutelhanger gemaakt voor de sleutel van mijn fiets. Vond vriend leuk, maak ik weer eens iets wat bruikbaar is
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, een sleutelhanger

Nee ik ga niets kopen



Steph, heb je (als ik het goed begrijp) verder geen broers of zussen? Omdat je het hebt over drie musketiers? Klinkt trouwens wel heel lief en betrokken en Samen, jullie drie + je lief.



Voor wie het had over een naaimachine: die heb ik geen (en wil ik ook geen), alles wat je ziet op die foto's is met de hand gedaan. Ook de spijkerquilt die ik nu aan het maken ben, en de eerdere quilts.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, idd ik heb geen broers of zussen (wat in oa deze tijd wel fijn zou zijn). Wil de situatie wel uitleggen hoor gelukkig geen drama. Mijn moeder komt uit een groot gezin. Als een van de oudste dochters moest ze meewerken in het huishouden, dus school niet kunnen afmaken.

Ze besloot al heel vroeg dat ze maar één kind wilde. En hier ben IK.



EV, wat knap dat je zonder naaimachine zoiets kunt maken zeg Vind die etui zo leuk gemaakt en door spijkerstof met een naald is super.



Vandaag word DE lekkage van het dak gemaakt. Dakdekker dacht dat het al gemaakt was maar er was nog een lek wat hij niet eerder gezien had ivm met een dikke laag grind (wie legt er grind op een hoog dak???). Hij heeft het goed weggehaald en zag de boosdoener die gemaakt gaat worden. Dan hoeft niet het hele dak over de hele lengte vervangen te worden wat weer veel geld scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende berichten Steph. Sterkte
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 25 juli 2014 @ 19:44:

En wat leuk EV, dat je het loomen hebt leren kennen

Op je vingers is het makkelijk en leuk om te doen.

Ik heb ondertussen samen met zoon op een vis, een slang, een Angry bird en een Minion geloomd.Loomen op een vork en op vingers, oké, maar óp een vis, een slang, een Angrybird én een Minion? Ik vind het knap
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 26 juli 2014 @ 11:20:

Loomen op een vork en op vingers, oké, maar óp een vis, een slang, een Angrybird én een Minion? Ik vind het knap Ik weet niet eens hoe die dingen eruit zien. Fotootje?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Weet je niet wat een Minion is?





Komen voor in de 'Verschrikkelijke Ikke" films en zijn hilarisch

En dochter en ik gaan proberen ze te maken op vakantie. Haken.

Blauw en geel genoeg in huis. Nog even zien hoe de oogjes moeten/kunnen.



Dat je dat trouwens allemaal met de hand naait, zoveel geduld heb ik echt niet. Die steken worden dan steeds groter.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 26 juli 2014 @ 17:59:

[...]

Ik weet niet eens hoe die dingen eruit zien. Fotootje?

geeft niet, ik ook niet.

Maar gelukkig nu weten we het wel.
Alle reacties Link kopieren
Ha nee, dat wist ik echt niet!



Vandaag tangletekening gemaakt (nee, geen foto voorhanden) en weer een rijtje lapjes voor mijn spijkerbroekenquilt aan elkaar gemaakt. En gekletst over quilten in De Huiskamer; gewoon even binnengelopen vandaag, gezellig. Er was een vrouw van mijn moeder haar leeftijd die mijn glasobjecten geweldig vond (ik heb er een paar theelichtjes neergezet) en het ook zelf wil leren maken. Dus misschien ga ik haar dat bij mij thuis leren, wie weet. Zo'n oude vrouw, heel breed geïnteresseerd; zo leuk vind ik dat!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, ik google even op tangletekening zie ik mooie werken maar ook je spijkertas en het plaatje die in de OP staat......

Tangletekeningen zijn moeilijk maar mooi.

Wat leuk dat je vandaag even binnenliep bij de huiskamer. En ook leuk dat een vrouw van je moeders leeftijd zo'n intresse heeft.



Vandaag de bg enorm schoongemaakt. Normaal stof en zuig ik maar nu alles schoongemaakt. Nu ben ik lekker moe en ga ik haken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je nu aan het haken, Steph?



Even nog een fotootje van het laatste glaskunstwerk (!) wat ik vorige week heb afgemaakt. Nu eerst, als ik nog iets wil doen, nieuw materiaal halen (geen glas, maar soldeerbenodigdheden).



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 28 juli 2014 @ 10:00:

Wat ben je nu aan het haken, Steph?



Even nog een fotootje van het laatste glaskunstwerk (!) wat ik vorige week heb afgemaakt. Nu eerst, als ik nog iets wil doen, nieuw materiaal halen (geen glas, maar soldeerbenodigdheden).



[afbeelding]

Wat een mooie zeg. Love it.



Ben nog steeds aan mijn poncho bezig. Elke toer komen er steken bij dus lijkt net of het niet opschiet. Bolgaren wordt ook niet kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Vriend vroeg een tijd geleden al of ik babyslofjes wilde maken. Haken of breien. Nu kan ik van allebei een beetje dus dat werd het niet. Maar waar ik dus heel *kuch* goed in ben is loomknitting. Via youtube vond ik een heel makkelijk filmpje en dus ga ik daar aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Deze maar dan in gebroken wit.



Die mensen weten niet wat voor een soort ras het wordt.
Alle reacties Link kopieren
Loomknitting? Huh? Zijn die sokjes met loomstiekjes gemaakt dan?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 29 juli 2014 @ 11:53:

Loomknitting? Huh? Zijn die sokjes met loomstiekjes gemaakt dan?Nee, loomknitting is veel ouder. Met deze dingen:





Alle reacties Link kopieren
Oh, oké!



Ik ga vanmiddag weer mozaïeken met mijn kennis samen.

Ha, en een vriendin van me zag gisteren het theelichtje wat ik gisteren hier postte, en wil er ook zo een, maar dan in zwart en wit. Nu hou ik daar zelf helemaal niet van, die kleuren, maar ik ga het natuurlijk wel voor haar maken. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken! Maar eerst moet ik gaan shoppen voor materiaal, want ik kan nu niet eens solderen omdat ik geen spullen meer heb. Alles is op!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 30 juli 2014 @ 11:26:

Oh, oké!



Ik ga vanmiddag weer mozaïeken met mijn kennis samen.

Ha, en een vriendin van me zag gisteren het theelichtje wat ik gisteren hier postte, en wil er ook zo een, maar dan in zwart en wit. Nu hou ik daar zelf helemaal niet van, die kleuren, maar ik ga het natuurlijk wel voor haar maken. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken! Maar eerst moet ik gaan shoppen voor materiaal, want ik kan nu niet eens solderen omdat ik geen spullen meer heb. Alles is op!

Succes met shoppen.

Wat heb gemaakt van het mozaïk?



Hier een slofje gemaakt maar dat was te groot, volg je de video zegt de trut op het einde but I made it smaller.... En dikker garen arrghhhhh. Dus uithalen.
Alle reacties Link kopieren
Dat slofje is dan toch gewoon op de groei gemaakt?



Ik heb niets bijzonders gemozaïekt. Gewoon nog een randje aan het deksel van het hartjesdoosje. Het is er wel nog mooier van geworden. Ik ga het bij het andere doosje ook nog doen. Natuurlijk in andere kleuren. Het is wel friemelwerk - leuk.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven