Wat een rotzooi hebben we ervan gemaakt

28-07-2014 06:03 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Z
J speelt met je maar je wil het maar niet zien
Alle reacties Link kopieren
Hoi gebroken glas,

ik ben blijkbaar de enige die er anders over denkt, maar geef toch maar mijn insteek. Kan je uiteraard rustig naast je neerleggen...



Waarom zou je plots die vriendschap willen verbreken? Wat is er voor jou anders dan voorheen nu J. zelf verliefd is? Is het niet gewoon J. die alles een plek moet geven?



Ik heb een hele goeie vriend die ik heel vaak zie, maar met wie ik echt niks heb, behalve dan een héél héél bijzondere band. We voelen elkaar perfect aan, echte soulmates, zeg maar. Een relatie met die vriend is totaal uit den boze, dat zou binnen de week leiden tot knetterende ruzie.

Niet elke bijzondere band moet leiden tot een klassieke man/vrouw relatie. Zolang alle partijen zich daarvan bewust zijn, lijkt me dat dus geen overkomelijk probleem.



Sterkte!
En wat zinloos om jezelf jarenlang een drama aan te doen en het dan zo weet te draaien dat het een boeketreeks wordt. J. vindt je niet leuk genoeg voor een relatie. Hij vindt het wel prettig dat je beschikbaar bent voor seks.
Alle reacties Link kopieren
quote:raluca schreef op 28 juli 2014 @ 09:27:

Ik heb een hele goeie vriend die ik heel vaak zie, maar met wie ik echt niks heb, behalve dan een héél héél bijzondere band.

Jullie vriendschap heeft niets te maken met die van TO en J.

Zij hebben wel seks namelijk. En het lijkt mij duidelijk dat J die vriendschap niet wil als er geen seks in het spel is.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Quote TO:

Ik ga sowieso vandaag een weekje op vakantie met R, dat geeft al lucht en dan kan ik het er met hem over hebben en even een beetje zorgeloos proberen te genieten.



Goh, gezellig.. Tijdens een vakantie praten over een andere man waar je niet los van komt.

Je weet wel hoe je jouw huidige vriend zich heel speciaal moet laten voelen, hè
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 28 juli 2014 @ 09:34:

Quote TO:

Ik ga sowieso vandaag een weekje op vakantie met R, dat geeft al lucht en dan kan ik het er met hem over hebben en even een beetje zorgeloos proberen te genieten.



Goh, gezellig.. Tijdens een vakantie praten over een andere man waar je niet los van komt.

Je weet wel hoe je jouw huidige vriend zich heel speciaal moet laten voelen, hè Precies! Dat moet je dus echt niet bij hen neerleggen. Jouw probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:guillaumette schreef op 28 juli 2014 @ 09:31:

[...]



Jullie vriendschap heeft niets te maken met die van TO en J.

Zij hebben wel seks namelijk. En het lijkt mij duidelijk dat J die vriendschap niet wil als er geen seks in het spel is.



uiteraard niet, G., maar ik las toch dat TO en J geen seks meer hebben sinds R. En ik las niet dat J de vriendschap niet wil zonder seks met TO. Wel dat hij overweldigd is door de nieuwe verliefdheid en hij niet goed weet hoe dat binnen hun vriendschap te plaatsen.



Daar heb ik vaak eerdere bijzondere vriendschappen op stuk zien lopen en dat lijkt mij uiterst jammer, want tijd brengt vaak raad in deze...
TO heeft al een paar keer duidelijk verteld dat zij en J. geen seks meer hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:raluca schreef op 28 juli 2014 @ 09:36:

[...]





Wel dat hij overweldigd is door de nieuwe verliefdheid en hij niet goed weet hoe dat binnen hun vriendschap te plaatsen.



dat lees ik nou weer niet. Volgens mij gaf hij juist aan de relatie te willen verbreken om de vriendschap te kunnen behouden. Wat eigenlijk geen vriendschap is want er zijn over en weer gevoelens. Ik zeg: geef t rust, time will tell en laat je huidige vriend hier verder buiten! Vraag je alleen af hoe diep dat zit als je nog zo de vriendschap van een ex lover nodig hebt.
Mmmm..je schrijft wel dat je niks meer met J. wil, maar ik vraag me toch af hoe je zou reageren als hij nu 100 % voor jou zou willen gaan. Z'n vriendin dumpt, jou de liefde verklaart, plannen maakt voor gezamenlijke vakantie en je voor wil stellen aan z'n ouders etc.



R. klinkt vooral als een veilige keuze eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste vind ik dus ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:gebrokenglas schreef op 28 juli 2014 @ 09:02:

[...]





Als je doorleest na die dikgedrukte quote lees je ook dat hij daarom niet sneller wilde gaan en ik daarom gekozen heb om het te beëindigen. Jammer dat over zoveel heen gelezen wordt.



Jammer ook dat je jezelf de wijsheid toedicht dat het een droom is dat het speciaal is. Soms hebben mensen écht een speciale band, soms zijn het een keertje géén leugens. Ik hoor graag suggesties, en ik sta open voor de mensen die het verstandiger vinden contact te verbreken, maar aannames over dat het niet bijzonder is leg ik naast me neer. Ik vroeg niet de speciaalheid te beoordelen, het is een forum dus mensen doen dat toch, maar ik ben ook vrij om die aannames naast me neer te leggen en dat doe ik dus ook. Alle reacties mogen gegeven worden, maar ik heb persoonlijk het meeste aan mensen die op dat dilemma van contact verbreken of niet ingaan.



Ik heb er niet overheen gelezen en jij hebt er niet voor gekozen. Hij is degene die gekozen heeft, twee keer zelfs. Niet jij. Hij kiest ervoor tegen je zeggen dat hij geen relatie wil. Jij hebt alleen gevolgen verbonden aan zijn keuzes. Maar nogmaals: hij heeft gekozen.



En je kunt naast je neerleggen wat je wil. Dat het volgens jou speciaal en bijzonder is, daar wordt door verschillende mensen op ingegaan, omdat jij dat zelf steeds benoemt. Doordat het volgens jou zo speciaal en bijzonder is, maak je er een groot drama van en wil je het contact niet verbreken. Dat het een droom is en niet speciaal, is niet een wijsheid van mij, maar een simpele conclusie uit de feiten zoals jij die presenteert. Als het zo speciaal was, zou je wel een relatie met hem hebben en zou hij niet steeds met uitvluchten zijn gekomen dat hij 'bang' is op de momenten dat jij méér van hem wilde en zou hij je niet twee keer aan de kant hebben gezet.
Alle reacties Link kopieren
De OP en de verdere reacties van TO lezende, snap ik eindelijk wat mannen bedoelen als ze zeggen dat ze vrouwen niet snappen. Wat een gemier, wat een drama om niks, wat een self-centered gezeur en hoe niet-oplossingsgericht. Kap gewoon met die J. Het is een lul.
't Is al met al een heel gedoe
Er is niets mis met veilige keuzes, als die goed voelen.



Ik kan me goed voorstellen dat TO de vriendschap liever niet kwijt wil, hoe veel ze ook van haar partner houdt. Een partner hoeft niet meteen alle vriendschappen die een mens heeft ook maar meteen te vervangen.



TO, geef het tijd. Je hoeft helemaal geen besluiten te nemen. Je weet voor jezelf hoe je erin staat. Laat het bij J. liggen voor nu, want het probleem ligt bij hem en niet bij jou.

Jij hoeft je alleen door je teleurstelling heen te bijten. En dat is akelig, maar je hebt méér banden dan alleen deze ingewikkelde vriendschap en met jou komt het dus wel goed.



Toevoeging

En met J. komt het ook wel goed. Net als jij redt hij het zijn hele leven al met zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:GarciaCM schreef op 28 juli 2014 @ 08:17:

Ik zeg ook niet dat hij het beide keren heeft beëindigd, maar hij heeft wel de bom eronder gelegd met zijn spelletjes en dat komt op hetzelfde neer. En nee, hij gunt het je niet. Hij stookt zo geniepig, dat jij het niet eens doorhebt. Bindingsangst heb jij nooit gezegd, maar hoe wil je het anders noemen? Hij speelt een touwtrek spel met je. Aantrekken, afstoten. Als hij je heeft, wil hij je niet. Als hij je niet heeft, wil hij je wel. Nu heeft hij een ander waar het wel mee werkt en nu is hij klaar met het spelletje. Dat zou jij ook moeten zijn, maar nu ga jij weer twijfelen. Waarom speelt dit nu ineens wel bij jou, nu HIJ onbereikbaar is? Je maakt jezelf gewoon gek op die manier. Triest voor beide nieuwe partners in jullie leven. En voor jezelf dat je je eigen geluk saboteert.+1 wat een geniepig mannetje!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 28 juli 2014 @ 09:54:

De OP en de verdere reacties van TO lezende, snap ik eindelijk wat mannen bedoelen als ze zeggen dat ze vrouwen niet snappen. Wat een gemier, wat een drama om niks, wat een self-centered gezeur en hoe niet-oplossingsgericht. Kap gewoon met die J. Het is een lul.En dit ook, niks meer aan toe te voegen!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je band met J. verheerlijkt, en zijn gevoelens voor jou ook.

Hij heeft vast gevoel voor je ,maar als dat écht zo sterk was als hij beweert, liet hij je echt niet gaan, wat voor omstandigheden ook.

Want zo moeilijk zijn de omstandigheden niet, jullie zouden zo een relatie kunnen beginnen,maar hij wil dat gewoonweg niet.

Als hij echt zo ondersteboven van je was, had hij een tijdje terug niet alleen seks met je kunnen hebben.

Mijn ervaring is echt dat als een man je wil, hij dit echt wel zal laten merken en er werk van maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:waranaka schreef op 28 juli 2014 @ 09:57:

Er is niets mis met veilige keuzes, als die goed voelen.



Ik kan me goed voorstellen dat TO de vriendschap liever niet kwijt wil, hoe veel ze ook van haar partner houdt. Een partner hoeft niet meteen alle vriendschappen die een mens heeft ook maar meteen te vervangen. .Klopt. Maar geldt dat ook voor vriendschappen waar heftige gevoelens van toen en nu ook een rol spelen? Dit is imho geen gewone vriendschap met al die gevoelens van jaloezie.
Alle reacties Link kopieren
quote:waranaka schreef op 28 juli 2014 @ 09:57:

Er is niets mis met veilige keuzes, als die goed voelen.



Ik kan me goed voorstellen dat TO de vriendschap liever niet kwijt wil, hoe veel ze ook van haar partner houdt. Een partner hoeft niet meteen alle vriendschappen die een mens heeft ook maar meteen te vervangen.



TO, geef het tijd. Je hoeft helemaal geen besluiten te nemen. Je weet voor jezelf hoe je erin staat. Laat het bij J. liggen voor nu, want het probleem ligt bij hem en niet bij jou.

Jij hoeft je alleen door je teleurstelling heen te bijten. En dat is akelig, maar je hebt méér banden dan alleen deze ingewikkelde vriendschap en met jou komt het dus wel goed.



Toevoeging

En met J. komt het ook wel goed. Net als jij redt hij het zijn hele leven al met zichzelf.mooi geschreven - helemaal mee eens !
Alle reacties Link kopieren
quote:gebrokenglas schreef op 28 juli 2014 @ 08:11:

[...]





Lief, je zorgen :-)



J gunt me het wel hoor, met R. Ik ben al een tijdje met R en ook al vond J het vervelend voor zichzelf, hij heeft er nooit over gezeurd of moeilijk gedaan of nare dingen gezegd.



Bindingsangst heb ik nooit gezegd he :-) ik heb alleen gezegd dat het te vroeg was voor hem, dat die lange relatie nog niet verwerkt is. Nu blijkbaar wel, alleen ik heb niet zo lang kunnen wachten. Ík heb het die tweede keer verbroken he, niet hij. Hij wilde nog wel gewoon doorgaan zo. Maar inderdaad is er geen uitzicht op een relatie en ik zou zeker niet willen dat dit de relatie met R op het spel zet.









Hoe bedoel je?! R zou je J moeten gunnen, niet andersom. J is een jaloers kreng dat nooit verliefd op jou is geweest en waar je geen verantwoording aan schuldig bent of die het je moet gunnen/



Jij bent nog verliefd op J en J vindt dat wel een lekker gevoel en R bungelt ernaast. Terwijl hij centraal zou moeten staan. Hij verdient beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 28 juli 2014 @ 09:52:

[...]





Ik heb er niet overheen gelezen en jij hebt er niet voor gekozen. Hij is degene die gekozen heeft, twee keer zelfs. Niet jij. Hij kiest ervoor tegen je zeggen dat hij geen relatie wil. Jij hebt alleen gevolgen verbonden aan zijn keuzes. Maar nogmaals: hij heeft gekozen.



En je kunt naast je neerleggen wat je wil. Dat het volgens jou speciaal en bijzonder is, daar wordt door verschillende mensen op ingegaan, omdat jij dat zelf steeds benoemt. Doordat het volgens jou zo speciaal en bijzonder is, maak je er een groot drama van en wil je het contact niet verbreken. Dat het een droom is en niet speciaal, is niet een wijsheid van mij, maar een simpele conclusie uit de feiten zoals jij die presenteert. Als het zo speciaal was, zou je wel een relatie met hem hebben en zou hij niet steeds met uitvluchten zijn gekomen dat hij 'bang' is op de momenten dat jij méér van hem wilde en zou hij je niet twee keer aan de kant hebben gezet.Ze is gewoon nog verliefd op hem. Dat is wat er zo speciaal voelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 28 juli 2014 @ 08:32:

[...]





Hij heeft je dus niet één, maar twee keer aan de kant gezet, op het moment dat jij meer dan alleen maar vrijblijvende seks wilde. Maar gezien je reacties wil je liever in je droom blijven geloven dat het allemaal zo mooi en speciaal is.



Dit inderdaad. Mooier is het niet. Hij heeft je meerdere malen duidelijk gemaakt dat hij geen relatie met je WIL (niet kunnen is nl mooi gelul om je a;ls 'vriendin' te houden)

Hij doet het alleen op zo'n manier dat jij je verbonden blijft voelen met hem, want hij wil je niet (helemaal), maar hij heeft ook liever niet dat iemand anders jou 'heeft'.

En zo verdoe jij je tijd aan iemand met wie je niets hebt, erg jammer van je tijd én je gevoelens.

Want zo lang dit verhaal in jouw hoofd zo romantisch blijft, zul je je niet helemaal openstellen voor iemand anders.

Let maar op hoe snel hij een relatie heeft als hij echt hoteldebotel is van iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Als wij het vroeger uitmaakten ( na drie weken verkering ) zeiden we ook " het ligt niet aan jou, het ligt aan mij " . Toen wist iedereen wat dat betekende. Tegenwoordig trappen ze er echt in???
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:gebrokenglas schreef op 28 juli 2014 @ 08:56:

[...]





Nogmaals: R weet hoe het zit. Hij weet dat ik gek op hem ben en met hem door wil maar dat J wél speciaal is voor me. Dat weet hij al vanaf het begin.



als hij dat weet, dan hoef je het er toch niet nóg eens met hem over te hebben?

vis eerst zelf uit wat je wil en handel ernaar.



ik zie niet meteen de toegevoegde waarde om dit nog eens uitgebreid met je vriend te bespreken.



ik kan me écht niet inbeelden dat hij het helemaal niet erg vindt als zijn vriendin vertelt dat ze snikkend diepe gesprekken voert over al-dan-niet-relatie-of-vriendschap met een andere man.
J. dumpt TO twee keer en zij vindt draait dat tot iets moois en bijzonders. Als een hondje dat een schop krijgt maar steeds kwispelend terugkomt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven