SieMatic keukens

27-07-2014 21:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn keukenverbouwing ben ik op zoek naar tips en trucs. Ik vind SieMatic keukens heel mooi maar zit niet in de buurt van een dealer. Hebben jullie er toevallig ervaring mee en eventueel een indicatie van de prijs die jullie betaald hebben? Veel dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
Hoe wil je een indicatie krijgen? Hoe groot wordt je keuken, wat voor apparatuur wil je hebben? Wat voor materialen?



Zonder die info kan je echt geen vergelijking maken.
Alle reacties Link kopieren
Het moet een rechte keuken worden van 3,5 meter met eenvoudige apparatuur en alleen onderkastjes (oven/vaatwasser/elektrische kookplaat) weinig poespas maar mooi design!
Ga eens bij mandemakers of keukenkampioen kijken
Wij hadden in ons vorige huis zo'n keuken en in ons huidige huis ook. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit. In het vorige huis was de keuken na 11 jaar nog als nieuw en we wonen nu 7 jaar in het huidige huis en ook nu vertoont de keuken nog geen enkel mankement.



Een prijsindicatie is niet te geven omdat de verschillende lijnen heel verschillende prijzen hebben. Het is geen goedkoop merk dus je bent in vergelijking met andere keukens al snel veel kwijt.



Wij zijn voor dit huis geslaagd in Utrecht, bij een zaak die ik nu niet meer op internet terug kan vinden. Destijds kozen we voor die zaak omdat de keuken dan voor de oplevering van het huis al kon worden geinstalleerd. Vanwege de leidingen naar het kook- en spoeleiland wilden we dat graag want alleen op die manier konden ze onder de dekvloer. En we waren ook enthousiast over het ontwerp. We zijn ook bij andere leveranciers geweest maar niet overal wilden ze onze wensen inwilligen.
Alle reacties Link kopieren
dieptriest, bij Mandemakers of Keukenkampioen kom je pas echt dieptriest vandaan.



TO, waarom niet in de auto gestapt als je Siematic mooi vindt? Je moet toch echt op pad als je je droomkeuken wilt. Wij hebben een keuken die geheel bij onze wensen past, maar daar hebben we samen met de keukenontwerper wel een paar maanden over gedaan. Steeds weer naar hem terug voor een overleg. Nu klopt alles. Dus ga gewoon kijken! Je moet ergens beginnen.
Bij de meeste keukenzaken moesten we trouwens ook drie stuks apparatuur afnemen waaronder de kookplaat, vanwege de installatie van het blad. Wij hebben toen voor kookplaat, koelkast en vriezer gekozen. De rest hebben we online besteld, dat was veel goedkoper.
quote:ambra schreef op 27 juli 2014 @ 22:47:

dieptriest, bij Mandemakers of Keukenkampioen kom je pas echt dieptriest vandaan.



TO, waarom niet in de auto gestapt als je Siematic mooi vindt? Je moet toch echt op pad als je je droomkeuken wilt. Wij hebben een keuken die geheel bij onze wensen past, maar daar hebben we samen met de keukenontwerper wel een paar maanden over gedaan. Steeds weer naar hem terug voor een overleg. Nu klopt alles. Dus ga gewoon kijken! Je moet ergens beginnen.Helemaal eens, als je net zoals wij graag SieMatic wil dan kun je het beste gewoon een leuke leverancier daarvan uitkiezen
Alle reacties Link kopieren
quote:kalkoenette schreef op 27 juli 2014 @ 21:45:

Het moet een rechte keuken worden van 3,5 meter met eenvoudige apparatuur en alleen onderkastjes (oven/vaatwasser/elektrische kookplaat) weinig poespas maar mooi design!Je houdt wel weinig kastruimte over van die 3.5 m. Er gaat al 1.20 af vanwege de oven en vaatwasser. Wat voor een koelkast wil je hebben?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
En dan nog een spoelbak (met beperkte mogelijkheden voor de kast eronder) en kookplaat (waarschijnlijk hetzelfde, of wil je die boven de oven?). Ik neem aan dat de koelkast apart komt te staan, of moet die ook nog ergens in?
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op maandag 28 juli 2014 00:42 En dan nog een spoelbak (met beperkte mogelijkheden voor de kast eronder) en kookplaat (waarschijnlijk hetzelfde, of wil je die boven de oven?). Ik neem aan dat de koelkast apart komt te staan, of moet die ook nog ergens in?De kookplaat moet boven de oven, koelkast is nog een twijfelgeval of eentje onder het blad of een losse smeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 27 juli 2014 @ 23:51:

[...]



Je houdt wel weinig kastruimte over van die 3.5 m. Er gaat al 1.20 af vanwege de oven en vaatwasser. Wat voor een koelkast wil je hebben?ik heb ook een keuken zonder bovenkastjes en maar 3 meter lang. Er is inderdaad geen kastruimte (alleen onder de gootsteen 2 lades), maar ik heb een hele grote eigen hoekkast waar alles in past. Veel mooier vind ik zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven