Prepaid of abonnement?

28-07-2014 11:21 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om binnenkort (voor het eerst) een smartphone aan te schaffen. Ik vraag me af wat beter is: prepaid of abonnement. Ik weet dat bij een abonnement het toestel vaak inbegrepen is.



Tot nu toe had ik een "gewoon" mobieltje met een prepaid sim kaart. Ik verwacht met de smartphone niet heel veel gebruik te maken van internet buitenshuis. Als leek lijkt een prepaid me in mijn geval het beste. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Abonnement, kan ook sim only zijn. Dan koop je zelf het toestel
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik heb zelf een smartphone met prepaid en gebruik nooit het 3/4G internetnetwerk. Het is maar net waar en hoe vaak je wat wilt gebruiken om te bekijken wat voor jou geschikt is. Je zou eventueel ook nog een los abonnement kunnen nemen zonder internet als je dat weinig gaat gebruiken, maar wel van plan bent om veel te bellen/smsen. Of zoals Tickel zegt het toestel los afrekenen en voor de rest wel een abonnement nemen.



Het toestel wat ik heb was in vergelijking met andere niet zo duur (160 euro geloof ik) en heb ik daarom los gekocht. Ik bel misschien een/twee keer in de week kort met mijn mobiel waardoor ik een abonnement er bijna niet uit haal.



Op openbare plekken heb je heel vaak gratis wifi. Op stations, in intercity-treinen, school, ziekenhuis, enz. Waar ik dat niet heb, vind ik het geen ramp. Ik hoef niet 24/7 bereikbaar te zijn via Whatsapp of Facebook en verder heb ik internet weinig nodig. Zo af en toe even rust is ook wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat verbruik je nu ongeveer aan beltegoed per maand?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik m'n telefoon nu alleen voor een sms af en toe. Ik bel er ook zelden tot nooit mee. Vandaar dat ik denk dat ik een abonnement er nooit uit zal halen. Ik ben nu hooguit een paar euro per maand kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Zelf een mobiel aanschaffen en vervolgens sim-only.

Dit is (nagenoeg) altijd de goedkoopste optie.



Kijk eens naar de sim-only pakketten van Telfort, hier zit alles in redelijke hoeveelheden in voor 12 of 15 euro per maand.



Wanneer een telefoon gesprek langer dan 10 minuten duurt is de rest van het gesprek (langer dan 10 minuten) gratis.

Wanneer je het een beetje uitkient kun je met het pakket met 150 minuten toch 750 minuten bellen zonder extra kosten.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je eigenlijk een smartphone als je je telefoon nu al zo weinig gebruikt en ook verwacht dat je een smartphone niet veel zult gaan gebruiken?
quote:elise1978 schreef op 28 juli 2014 @ 11:38:

Ik gebruik m'n telefoon nu alleen voor een sms af en toe. Ik bel er ook zelden tot nooit mee. Vandaar dat ik denk dat ik een abonnement er nooit uit zal halen. Ik ben nu hooguit een paar euro per maand kwijt.



Mijn vriend heeft zijn toestel zelf gekocht en een sim-only. Hij betaalt 4 euro voor 250 minuten of sms per maand.



Die abonnementen waarbij het toestel in zit, zijn natuurlijk veel duurder waardoor je uiteindelijk zelf het toestel (grotendeels) betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn oude toestel bijna de geest geeft en ik toch een nieuw toestel aan moet/wil schaffen. Ik wil toch graag bereikbaar zijn/iemand kunnen bereiken indien nodig als ik niet thuis ben.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt nerdopviva, goede tip. Ik hoef ook echt niet de duurste smartphone met allerlei extra opties. Als ik de basis dingen maar kan doen. Een keertje een appje sturen, een foto maken, iets op internet zoeken als dat even snel moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een prepaid kaartje voor mijn Iphone, omdat ik bel met de huistelefoon, internet via wifi (thuis en op het werk) en ik gebruik mijn beltegoed alleen als ik bijvoorbeeld op de fiets zit of in de stad ben. Ik betaal daar zo'n ¤10 voor voor een hele maand.
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
quote:ime21 schreef op 28 juli 2014 @ 12:00:

Ik heb een prepaid kaartje voor mijn Iphone, omdat ik bel met de huistelefoon, internet via wifi (thuis en op het werk) en ik gebruik mijn beltegoed alleen als ik bijvoorbeeld op de fiets zit of in de stad ben. Ik betaal daar zo'n ¤10 voor voor een hele maand.Voor 8 euro per maand heb je al een abonnement van 275 MB/minuten/sms.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
@Tickel, weet ik maar zodra ik weer aan een abbonnement begin gaat mijn verbruik ook omhoog omdat ik dan niet meer nadenk. Ik had in het verleden rekeningen over de 100 euro, aan het eind van mijn abbonement ben ik overgegaan op prepaid een stuk veiliger voor mij! En ben tevreden
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een abonnement nemen zonder Internet. Je kunt dan gewoon gebruik maken van Wifi. Ik heb een telefoon die alles kan maar een abonnement alleen voor bellen en SMS, internetten kan ik ook op de i-pad, PC en laptop. Prepaid vind ik onhandig maar dat is mijn persoonlijke mening, dat had ik jaren geleden maar na drie maanden was ik dat spuugzat, iedere keer dat gedoe met je beltegoed in de gaten houden en opwaarderen. Nu heb ik nergens omkijken naar.
verba volant, scripta manent.
Toen ik een smartphone kreeg heb ik een goedkoop sim only abbonement genomen voor 10 euro per maand. Kan nog goedkoper maar ik wil maandelijks op kunnen zeggen. Ik was in het begin vaak toch meer beltegood kwijt dan gepland omdst Wifi uitviel soms waardoor ik toch op 3G ging terwijl ik dacht dat ik dat uit had gezet. En ik vind het wel handig om onderweg even snel iets na te kijken als de trein bijvoorbeeld weer eens vetraging heeft waardoor ik een bus mis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven