Moeders van maart, april en mei 2013 kletsen nog even verder

24-08-2013 11:28 1970 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,



Hier schrijven mama's uit het Uitgerekend half april / begin mei 2013 topic.



Aangezien wij niet meer zwanger zijn, zijn we verhuist naar "kinderen".



Schreef je voorheen nog niet mee met dit groepje, maar ben je wel een "maart/april/mei 2013 mama"? Dan ben je van harte welkom!



Naam Leeftijd Hoeveelste kind Geb. datum kind GeslachtDaisy19861e (+ nu zwanger)1 maartmeisjeReLeaf1e1 maartmeisjeJanie14031e19 maartmeisjeWoepsie281e21 maartjongenRonkel2e24 aprilmeisjeBeng2e26 apriljongenLiselotyve291e (+ nu

zwanger)27 aprilmeisjeJennecke341e (+ nu zwanger)3 meimeisjeRainbow13261e (+ nu zwanger)17 meimeisjeHebjehaarookweer1e18 meijongen
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
@ bandjes

Heb hier laatst hele leuke geprobeerd, maar zoon vond het verschrikkelijk!



@ liselot

Och jee, zelfs een operatie nodig!



Maar... Aaahhh GEFELICITEERD! Leuk joh. (er worden er steeds meer zwanger hier, mag t in de tabel er bij?)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk mag het in de tabel . Ik ben uitgerekend op 25 maart 2015. Net een maandje voor dat dochter jarig is.

Ik ben nu 4wk + 3dgn weet het pas net, voelt wel anders als de eerste keer, maar wel herkenbaar. Beetje weeeig, wat krampjes in de onderbuik. Ik ben wat meer moe, maar dat kan ook komen omdat ik vriend nu hele dagen erbij moet verzorgen + dochter. Verder valt deze zwangerschap hopelijk mee qua misselijkheid, dat is het enige waar ik tegenop zie (vorige keer kwam dat met 6 weken opzetten). Ik hoop natuurlijk dat alles goed is, dat vind ik nog wel heel erg spannend.



Overigens operatie was de beste keus, omdat hij nog jong is en het de snelste revalidatie geeft met het beste resultaat. Andere optie was 6 weken gips en dan hopen dat het aan elkaar was gegroeid uit zichzelf, met alle risico's van dien.
Gefeliciteerd Liselot! Schrijf binnenkort meer, nu gevloerd na weekend weg met vrienden. Ik duik zo mijn nestje in.
Alle reacties Link kopieren
Van harte Liselot!! Hoop dat de misselijkheid wegblijft.

Sterkte met alle zorg rondom vriend.



Wij gaan morgen naar de caravan van mijn ouders - lekker lang weekend weg. Even genieten van het mooie weer. Je weet nooit of het eind augustus ook mooi is (dan is onze vakantie gepland) dus we proberen nu wat mee te pakken van de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gaaf nieuws Lislot. Van harte gefeliciteerd! Spannend hoor. Wel minder van de achillespees van je vriend. Dat zijn gemene blessures. Duurt dan nog wel even voordat hij weer gerevalideerd is.Sterkte!



Veel plezier met het weekend weg Beng.



Hoe slapen jullie kids eigenlijk met het vieze warme weer van afgelopen weekend? Hier was het erg onrustig. Dochter was aan het draaien en draaien, dan weer wakker (en ik dus ook weer) Heb haar zonder rompertje in een dun slaapzakje gelegd maar was 'sochtends helemaal doorweekt. Hebben wel een mobiele airco maar die laat ik ook niet de hele nacht draaien. Graadje minder mag van mij eigenlijk ook wel.

Ach ja, 't is toch nooit goed.
Alle reacties Link kopieren
Whoehoeeee! Gefeliciteerd Liselot! We steken elkaar lekker aan zo, haha. Ik ben alweer 24 weken en enorm last van de hitte. Weet niet of t met de xwangerschap te maken heeft maar pfff. Je mag nooit klagen als t eindelijk lekker weer is maar ik ben hier niet voor gemaakt tenzij ik een zwembad in de tuin heb of een azuurblauwe zee op 5 min afstand. Helaas geen van beide ;)

Mn vingers en voeten zwellen ook op. Kreeg mn trouwring bijna niet af dus die heb ik nu maar even niet om.



Ik vond t ook lastig wat ik dochter 's nachts aan moest trekken. Heb steeds rompertje met lange mouwen in dun slaapzakje gedaan. Maar vandaag voor t eerst een rompertje met korte mouwen gedaan.



Ik vind het communiceren zo leuk met dochter. Bijzonder hoeveel ze al begrijpt. Heb heel leuk filmpje gemaakt waarbij ze in bad zit en ik vraag of ze uit bad wil. En dan schudt ze haar hoofd en zegt ze 'nej'. Dus ik weer zeggen, je zit er al heel lang in, komop gaan we nu lekker uit bad. Schudt ze weer heel driftig met haar hoofd en zegt paar x achter elkaar 'nej, nej, nej'.

Zoooo schattig. Het wordt echt steeds leuker doordat ze dingen begrijpt en je een soort van kan communiceren.



Dochter drinkt geen melk meer dus 's ochtends geef ik haar iig pap. Ik kocht altijd muesli ontbijtpap van bambix. Maar vergeleken met brinta of havermout echt duur. Dus maandag brinta gegeven, at ze niet. Vanmorgen havermout. Wilde ze ook niet. Dus nu maar weer die dure bambix kopen want anders krijgt ze echt te weinig zuivel binnen nu ze geen melk meer drinkt.



Lopen doet dochter nog steeeeeeds niet. Bijna 15 maanden. Ze trekt zich op, ze loopt als ik haar 2 handen vasthoud maar als ik haar achter een loopwagentje zet dan vertikt ze het. En sinds vandaag wil ze helemaal niet meer lopen dus ook niet aan 2 handen. Dan gaat ze dramatisch doen en laat ze zich vallen op haar billen. Luiwammes is t

Kijk er wel echt nr uit als ze gaat lopen hoor. Ben nu wel klaar met het gesjouw.
Alle reacties Link kopieren
Hjhow, een geslaagd weekendje weg?



Beng, een heel goed weekend! het wordt mooi weer als het goed is!



@ slapen

Zoon draait de laatste nachten ook veel en dan midden in de nacht, hoor je hem ineens. Hij werd ook totaal niet uitgerust wakker. dat zal dan ook wel verklaren dat hij de laatste tijd 2x sliep overdag. Vandaag is hij voor het eerst weer tussen de middag na het brood gaan slapen.



@ warmte

Zoon zit onder de warmte bultjes. (ik zelf ook een beetje) Hebben ze er bij jullie last van?



@ jennecke

24 weken alweer? Gaat snel zeg! Leuk dat dochter je al zo goed begrijpt. Het is ook wel bijzonder hoe snel dat gaat! En eigenlijk denk je dan.. hup schiet op.. het bad uit, ik heb meer te doen?



Hier is zoon helemaal in de ban van muziek en dansen. Het liedje "tsjoe tsjoe wa". Bij "op je plaats" gaat hij marcheren. En dan doet hij ook echt "armen naar voren" en "tong naar buiten" etc. (en ik sta dat dan voor te doen in de woonkamer met de gordijnen open )



En nu heb je toch dat liedje van Kiesza - Hideaway. Als zoon het intro maar hoort, begint hij al "oooeehhh aaah"
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
@slapen in de nacht: bij 36 graden overdag en in de nacht nog steeds zulke temperaturen laat ik haar alleen in een luier slapen. Als het warm is +25 graden met een romper met korte mouwen. Vannacht is het weer kouder +/-21 graden dan doe ik haar een romper met korte mouwen en een dunne slaapzak aan. Ik ben blij dat ze ook zonder deken of slaapzak goed doorslaapt ze lijkt geen enkele last te hebben van de warmte s'nachts gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Overigens @Jennecke: hier ook eentje die nog niet los loopt, wel langs de bank en tafels en aan de hand maar nog niet los. En wat gaat dat snel al 24 weken!
anoniem_158014 wijzigde dit bericht op 23-07-2014 11:00
Reden: OEPS HJHOW moet natuurlijk Jennecke zijn :)
% gewijzigd
Het was Jennecke die schreef dat haar dochtertje nog niet los loopt, maar mijn zoontje doet dat nu met 14 maanden inderdaad ook nog niet. Hij wil ook nog niet aan het handje lopen, na twee pasjes laat hij zich al op zijn billetjes zakken. Nou is hij met alles aan de late kant, maar uiteindelijk leert hij het altijd perfect dus ik kan er niet mee zitten. Het scheelt natuurlijk wel dat ik niet zwanger ben. Een vriendin van mij verwacht ook haar 2e en is dolblij dat de 1e nu loopt zodat ze hem niet hoeft te tillen. Liselot en Jennecke, ik hoop dat jullie dochters nu snel op eigen benen leren staan!



Warmte: vooral het weekend in een huisje met vrienden was erg warm. Vriend en ik sliepen met zoon op een klein kamertje. We lieten de hele dag alle ramen en gordijnen maar dicht, want er kwam anders alleen nog maar warmere lucht binnen. Ons eigen huis is heel goed te ventileren en staat aan het water, waar het eigenlijk altijd wel waait. Dat is dus allemaal niet zo'n punt. Ik laat zoon slapen in een mouwloze romper en dunne slaapzak als het zo warm is. Zoon slaapt altijd prima, ook als hij als een ottertje ligt te zweten.



Weekend was leuk, maar zoon werd de nacht voor we erheen gingen ineens ziek. Hij begon midden in de nacht te huilen, dus ik erheen. Hij voelde wel warm maar dat was het buiten ook, dus ik heb alleen zn shirtje met mouwen uitgetrokken en z'n voorhoofd even gedept. Pas toen hij een paar uur later weer huilend wakker werd, heb ik zijn temp opgenomen. Bleek hij 39 te hebben en dat op de vroege ochtend als hun temperatuur eigenlijk het laagst is. Van de huisarts mochten we wel weg en zelfs zwemmen, omdat hij daarvan zou afkoelen. Alleen z'n hoofdje mocht niet onder water. Zoon heeft 2 dagen lang heel hoge koorts gehad als de paracetamol uitwerkte (steeds 40+) maar ineens was dat gelukkig over. Wel een paar gebroken nachten gehad, dus ik was en ben behoorlijk moe.



Met zoon zelf ging het eigenlijk prima, al was hij de eerste dagen niet fit. Hij heeft heerlijk gedobberd in het zwembad in zo'n grote gele band met een kruis eronder waar die kleintjes dan in hangen. Dat vond hij veel prettiger dan van die vleugeltjes. Daarmee voelde hij zich zo onzeker dat hij zich de hele tijd aan ons vastklemde als een klein aapje, maar in die band durfde meneertje ook ineens in het golfslagbad. Uiteindelijk gilde hij zelfs van de pret toen hij door vier volwassenen en twee kinderen werd overgegooid.



Zoon genoot ook erg van alle aandacht die met name de kinderen hem continu gaven en kon zich dan ook prompt de eerste dag dat we weer thuis waren niet meer zelf vermaken. Kwam steeds met een boekje of een speeltje aanzetten, en als ik dan aangaf dat hij zelf maar even moest gaan spelen omdat ik druk bezig was, begon hij keihard te gillen. Haha.



Nu is hij verkouden (vast een souvenir van het tropisch zwembad, echt zo'n enorme bacillenpoel). Maar wat heel fijn is: hoewel hij erg moet hoesten, lijkt hij niet benauwd! Voor het eerst! Zou hij dan toch over z'n luchtwegproblemen heen groeien? Ik hoop het zo.



Woepsie, ik moest erg lachen om dat verhaal van die appelmoes. Zo heeft mijn broertje de eerste acht jaar van zijn leven alles naar binnen gewerkt. Als er geen appelmoes op zat, vertikte hij het gewoon om te eten. Misschien een troost voor je: mijn broer is er een boom van een kerel van geworden die alles lust en dol is op koken. Er is dus hoop!



Hier is avondeten ook een beetje hit and miss. De ene avond wil hij niks, de andere avond zit hij met een wijd opengesperd bekje op de volgende hap te wachten. Vreemd genoeg (qua uitgesproken smaak) is vis heel vaak een hit. Hij is dol op pasta, maar zelfs dat moet hij af en toe niet. Aangezien hij de rest van de dag heel goed eet, maken we ons er maar niet druk om. We proberen het vooral gezellig te houden aan tafel.
Alle reacties Link kopieren
Liselot, gefeliciteerd. Wat een leuk nieuws. Balen van het ongelukje van je vriend. Hopelijk is hij snel weer de oude.



Beng, fijne vakantie.



Slapen, dochter slaapt wel oke ondanks het weer. Heeft soms wat meer moeite ommin slaap te komen. Ze ligt nu in romper spaghetti bandjes en dun slaapzakje zonder mouwen.



Update zwangere zus......nog steeds geen tante hier. Vandaag is ze in zh en wordt ze ingeleid dmv pillen. Hopelijk gaat het snel.mik houd jullie op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Het is rustig hier.

Wil jullie even laten weten dat ik gisteravond tante ben geworden van een lief neefje. Ik ben bij de bevalling geweest, heel speciaal. Met mijn zus en de kleine gaat alles goed.



Hier even klaagmodus aan.....dochter is niet te genieten de laatste dagen. Niets is goed, huilt snel, zeurt, miept als ze iets niet mag of iets haar niet lukt. Pffff ben blij als ze even slaapt. Ze ging vanavond ook moeilijk slapen. Ben nu zelf echt moe van het geduld bewaren en tot 10 tellen en denkwn, dit gaat over hihi.



Klaagmodus weer uit.
Gefeliciteerd tante Rainbow! Wat fijn dat je zus is bevallen en dat het allemaal zo goed gaat.



Wat huilen betreft: hier een en al herkenning. Zoon is normaal gesproken zo'n lief en vrolijk kind dat zichzelf heel goed kan vermaken. Nu jammert hij de hele dag door bij alles en kan ook helemaal niet alleen spelen. Hij slaapt heel veel en lang maar wordt alsnog met een in-wit snoetje wakker,waarna het gejammer meteen weer begint. Arm mannetje, er zit hem duidelijk iets dwars. En dat net nu ikzelf ook heel moe ben en vriend het superdruk heeft met een paar betaalde klusjes. Sterkte Rainbow, ik hoop dat onze kleintjes snel weer in hun hum raken.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd rainbow

zou het misschien door het warme weer kunnen komen dat de kindjes uit hun hum zijn? Vandaag was dochter op kdv en dochter heeft er geen last van maar leidster zei dat veel kindjes "vervelend"(zeurderig en hangerig) waren.
Alle reacties Link kopieren
@ lopen

Voor diegenen waarvan de kindjes nog niet lopen... Niet druk om maken hoor! Als ze met 2 jaar nog niet los lopen, tja dan zou ik toch eens verder gaan kijken. Mijn zusje wilde nooit kruipen (ging alleen billen schuiven) en liep met 2 jaar nog niet. Opeens kon ze het!

Al begrijp ik heel goed dat het soms best lastig kan zijn voor diegenen die nu zwanger zijn.



@ hjhow

Is je zoon weer helemaal de oude? En wb de appelmoes.. Dat hoop ik niet dat hij 8 jaar overal appelmoes bij moet



@ rainbow

Van harte met je neefje. Bijzonder lijkt me dat, dat je er bij mocht zijn! :-)



@ buien

Ik vrees dat we nu allemaal om beurtrn de sjaak zijn met die "niet te genieten" buien. :-D haha Helaas..
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Zoon nog steeds onder de warmte bultjes op zijn armen en gezicht.

Ik vind het zo leuk dat hij steeds meer gaat praten! Uitdoen, Bumba, happen, hebben, toetje.. En steeds meer namen.

Hij ging vandaag de dieren in t boerderij dieren boekje kussen :-)



Ook hier gisteren brinta gegeven, maar dat was niet echt een succes.



Gisteren in de supermarkt even een ongemakkelijk momentje.. :-S Zoon zit in de winkelwagen.. Komt er een vrouw aangelopen die ontiegelijk krom loopt achter de winkelwagen. Begint zoon haar aan te staren en gaat enorm hard lachen. Ik dacht echt even: ow mijn god, wat als zoon goed kan praten?! :-S :-) (die vrouw had t niet door volgens mij)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
we zijn weer thuis, het was heerlijk!!!



herkenning alom qua dramaqueen gedrag en gemekker/gejammer.



Zoon kan redelijk goed tegen de warmte. Hij ligt gewoon in bed in een romper korte mouw of zonder mouw als het echt heet is.Slaapkamers boven zijn zo'n 28 graden....behoorlijk warm.

In de tent sliep hij in een romper lange mouw en dunne slaapzak omdat het 's nachts toch wel afkoelt.



Hier ook hittebultjes bij zoon maar niet zo veel. Beetje in zijn nek.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Rainbow! Wat bijzonder dat je bij de bevalling was.

Zwanger zijn met dit weer lijkt me overigens loodzwaar. Van mij mogen jullie klagen en mopperen hoor. En als je dan ook nog een dwarse jengelende dreumes van een kilo of 12 moet rondsjouwen mag je echt mopperen.



Leuk he die interactie. Zoon is ook echt een heerlijk ding. Gek op dansen en muziek en maffe spelletjes. Als het maar ruig gaat en gek. En hij kan enorm giechelen, ook zo leuk.



Op de camping gelachen, hij doet geluiden na. Dus alle vogels (en de kippen en de honden van de buren) worden na gedaan. Dat compenseert dan weer voo rhet vroege wakker worden ...
Ha Beng, welkom thuis. Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad. Het klinkt allemaal zo heerlijk zorgeloos, en dat na alle spannende dingen die jullie al met zoon hebben meegemaakt (nier, oog...) Ik word er blij van als ik het lees!
O en Woepsie, dat lachen van je zoontje toen hij die kromme mevrouw zag. Wat hilarisch! We zullen allemaal nog wel heel wat schaammomentjes krijgen de komende jaren, ik verheug me er nu al op.



Zoon is trouwens nog steeds erg snotterig maar nog steeds TOTAAL NIET BENAUWD!
Alle reacties Link kopieren
We genieten ook echt enorm als gezin! Het is zo'n rijkdom die 2 kinderen...



HJHOW, wat heerlijk dat zoon totaal niet benauwd is. Hoop dat hij er echt overheen aan het groeien is. Super hoor.

En wat goed om te lezen dat je vriend wat betaalde klussen heeft nu. Wel meer geregel en drukker natuurlijk, maar hopelijk wat meer financiële armslag door deze klussen en wellicht meer werk in het vooruitzicht. Ik hoop het voor jullie iig!
Alle reacties Link kopieren
Idd fijn om je berichtje te lezen Beng! Zo anders was het voor de bevalling van zoon en toen met het scheel kijken. En fijn dat je zegt dat het zo een rijkdom is 2 kinderen. Laatst zei iemand ook al: jullie worden straks echt een gezin ipv een stel met 1 kind. Gaf me ook weer een positief gevoel. Niet dat ik niet positief ben maar soms benauwd het me nog dat ik straks alweer een kindje erbij heb. Het wordt vast even zwaar maar dat gaat niet opwegen tegen het rijke gevoel wat je ervoor terug krijgt.



Oh heerlijk die schaammomentjes. Een aantal jaar geleden sliep mijn toen kleine nichtje hier. Ze woont op het platteland en wij in A'dam. We gingen met de tram en heeft de hele rit met openmond naar een enorm dikke donkere man tegenover ons gekeken. We zaten echt met samengeknepen billen in de hoop dat ze niets zou zeggen. Dat deed ze gelukkig niet maar vond het staren al best genant. Haha.



Rainbow, gefeliciteerd met de geboorte van je neefje!

HJHOW, fijn dat man weer wat klussen heeft.



Zit nog te denken om met man even lekker een weekendje samen te zijn voor kind 2 zich aandient en ik niet al te zwanger ben en het weer nog oke kan zijn. Geen zin in enorme fysieke inspanningen maar ook geen zin om een heel weekend niets te doen.

Hmm, misschien ergens waar je wel naar de bios kan en leuk kan fietsen ofzo... Ik ga nog eens even nadenken. Tips zijn welkom
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed beng,leuke verhalen (zegt een totale anti-kampeerder haha)

jenneck jij heb daar dus ook wel een s last van,soort angst om dalijk met twee kleintjes te zitten. Scheveningen is leuk voor weekendje weg!

heerlijk toch,die kinderen kunnen lekker alles nog ongegeneerd doen,staren,uitlachen,boeren,broek poepen,noem maar op en als ze later kunnen praten.....
Alle reacties Link kopieren
Hjhow, wat goed, geen benauwdheid, merk het hier met dochter ook de laatste verkoudheid,daar kwam ze een stuk beter doorheen! Grote kans dus dat ze geen astma krijgen/hebben!
Wat zou dat fijn zijn, Daisy! Goed om te horen dat jouw dochter er nu ook beter op reageerde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven