Geld & Recht alle pijlers

Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week? deel 2

27-03-2014 10:11 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic schrijven we over het lief en leed dat boodschappen heet Deel twee alweer!



Of het nu is bij de Lidl, AH, de Action of op de markt...

Omdat het moet of omdat het kan...

Hoge budgetten en lage budgetten...

Envelopjes en pinpassen...

Van eenpersoonshuishouden tot en met grote gezinnen...

Met recepten, gta's, boodschappenlijstjes en meer...

Met complimenten, hulp, tips en soms gewoon een hart onder de riem...



En dat alles rondom de vraag: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week?



Hier komt een linkje naar deel 1: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week?
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Gister de boodschappen gehaald. Heb nog ¤ 3,- over maar dat gaat volgende week vast wel op.



Jumbo ¤ 0.60 (1.25 emballage)

- Kroepoek

- Taco schelpen



Lidl: ¤ 17.60

2 bananen

Courgette

Smaak tomaten

2x komkommer

Andijvie

Wortels

Brocolli

Witlof

4l melk

Bacon

Gouda kaas

Cervelaatworst

Sperziebonen

Mais

Tortillachips

Bio hamburgers



Weekmenu:

Vr: bij schoonouders

Za: Uit eten

ZO: BBQ bij ouders

Ma: Pannenkoeken met bacon en banaan

Di: Mexicaans

Wo: Wok met groenten en chilisaus

Do: Pasta

Vr: Pizza ( bodem zelfgemaakt van speltbloem)

Za: Dagje uit ( maar nemen genoeg brood mee voor de hele dag)



Brood kunnen we helaas niet op bezuinigen omdat ik geen gluten mag eten. Kost totaal iets van ¤ 3.50 per week.

Voor de rest vind ik dat we het netjes hebben gedaan.



Vrijdag groot inkopen in Dld ( hopelijk de weekboodschappen) en anders zaterdag naar de Lidl.
Alle reacties Link kopieren
quote:ranonkel_tje schreef op 24 juli 2014 @ 22:18:

@noniempje, je weekbudgetten gaan goed. Mag ik je een tip geven? (Die pc geeft geen antwoord, dus dan maar ongevraagd ) ik zie dat veel van je boodschappen nog goedkoper kunnen. Een pak vla bijvoorbeeld is bij de Lidl of Aldi echt goedkoper. Fruit en groente ook.



Ja ik weet dat het goedkoper kan. Maar ik ga voor het gemak maar naar 1 winkel. We hebben ook een Lidl in de buurt. Ben er laatst nog geweest, maar ik vind het daar zo'n zooitje... Beetje verwend denk ik



Overigens vind ik de vanillevla van Zaanse Hoeve het lekkerst. Die is ¤0,69 per liter geloof ik, vind ik best goedkoop. Verder worden de prijzen vaak door aanbiedingen 'genormaliseerd'. Bijv van groente en fruit, dat is idd vrij prijzig. Staat wel tegenover dat ik bij de AH mijn geld direct terugkrijg als het fruit bijv niet goed blijkt te zijn. Die service vind ik ook wat waard.



Lijstje van gisteren:

1 broccoli (bonus 0,87-0,26)

1 grote bak champignons 1,13

1 brood 1,29

1 weekendbolletjes 1,39

1 klein blikje bonduelle mais en 1 groot blik mexicomelange (bonus per twee 2,34-0,59)

2 casa fiesta tacosaus (bonus per twee 2,86-0,72)

2 kaas 7,02

1 strooikaas 2,29

1 grillworst 1,32

1 cervelaat 0,96

1 ham (bonus 2,21-0,55)

1 duobak spekjes 2,26

10 eieren 1,75

2 boter (bonus per twee 3,44-0,86)

1 slagroomvla 1,46



Totaal ¤29,61



Morgen wrs nog de laatste dingetjes halen en dan volgende week weer route 99 :-)
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Dames, mag ik ook met jullie meeschrijven? Ik wil graag wat besparen op mijn boodschap en eindelijk eens mijn gigantische voorraad wat opmaken.



Als budget zat ik te denken aan 150 euro voor deze maand (gisteren begonnen i.v.m storten loon). Afgelopen maand heb ik 250 euro uitgegeven voor mij alleen en dat vind ik best veel. I.v.m dieet eet ik veel groente/fruit en eiwitten waardoor ik voor m'n gevoel wat duurder uit ben.



Gisteren wat kleine boodschappen gedaan bij de AH:



2x kiwi gold

2x komkommer

1 groot blik ananas op sap

1 grote pot augurken

1 krop ijsbergsla

2 beefburgers (35% korting)

500 gram rundergehakt (35% korting)

2 tartaartjes (35% korting)

12 blikjes cola light

1x sugo kruiden tomatensaus



Totaal ¤13,65
Alle reacties Link kopieren
Ik wil m`n boodschappen budget bijstellen naar ¤260 per maand i.p.v. ¤300, maar wil niet te 'somber' gaan eten. Ben heel benieuwd of het gaat lukken.



Mijn Lidl bonnetje van afgelopen zaterdag heb ik helaas niet meer. Had voor maar ¤14 aan boodschappen, waaronder een gratis BBQ pakket rund.



Jumbo:

1 karvan cevitam aardbei siroop

1 Mona verwen yoghurt citroen (kan je gratis proberen, geld terug actie)

1 volle melk (halve liter)

2 blikjes red bull

1 page fresh navulverpakking

1 lasagne bladeren

1 zakje ijsbergsla

2 kruidenboter baquettes

1 bakje roze garnaaltjes

1 afbak saucijzenbroodjes

1 oranjekoek stukjes

1 jong belegen plakken voordeelverpakking



Totaal ¤19,93.



Het meeste wat ik bij de Jumbo koop is lekkers/extra. Bij de Lidl haal ik de 'echte' week boodschappen.
Vandaag bij het pick-up point het volgende gehaald:



¤ 14.12

3x 12 wraps

5 potten pindakaas Calve

4x paprika mix

1x oliehoorn mayonaise



Vrijdag dus naar Duitsland voor de coca cola, wc papier en overige groenten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal.

Ik heb nu een paar pagina's door gelezen en wat super goed wat jullie doen! Ik leer hier veel van. Ik kan eerlijk gezegd slecht met geld omgaan. Mag ikjullie om wat tips vragen? En wat vragen stellen?



Waar kun je het goedkoopst boodschappen doen? Lidl bijv.

Wij wonen met zn 2en en willen vanaf NU!! ¤70 per week aan boodschappen besteden, is dat een reëel bedrag?

Is het handiger om alleen met contant geld boodschappen te doen?

Is er ook een bepaalde dag in de week die het gunstigst isom boodschappen te doen?



Alvast bedankt!
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Hey lauwtje.



Je bedrag is zeker haalbaar, als is het de ene week gemakkelijker dan de andere.



Wij pinnen elke maand ons geld. Ik vind het gemakkelijk om te zien hoeveel je hebt. Wel hebben we altijd wat reserve op bankkaart staan. Je weet immers nooit...



Een keer in de week winkelen is een grote hulp, zeker met een winkellijstje! Probeer je daaraan te houden. Zo voorkom je impulsaankopen.

Maken hier ook steeds een weekschema. Zo weet je wat je gaat eten.



Wij zorgen er steeds voor om een voorraad te hebben in de diepvries. Ja dat kost geld om in te slaan, maar je haalt hier echt voordeel uit.



Je zal je enkele dingen moeten laten of minderen. Maar dat went wel. Gun jezelf , als je de mogelijkheid hebt, af en toe iets. Doe dit op het einde van de maand. In hey begin v D maand denk je, wow ik heb veel geld.



Wij zijn met twee en een kat en komen meestal uit voor alle aankopen ( eten drinken uitgaan verjaardagen ...) uit tussen de 300-400.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi mlsc

Bedankt voor je reactie.



Betreft de supermarkt, welke is nou het goedkoopst?
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lauwtje!



¤70 euro moet zeker te doen zijn, mijn vriend en ik (+kat) komen over het algemeen net onder de ¤50 per week uit. Dus als je net begint zal ¤70 echt heel prima zijn! Voor ons zijn dat wel echt alleen de boodschappen. Geen cadeautjes er nog bij oid.



Wat mij betreft is de Lidl de beste supermarkt. Aldi zit bij ons heel erg ver weg maar heb ik als supermarkt nooit zo prettig ervaren. De lidl heeft een fijn assortiment en een hele goede groenteafdeling. Voor mijn gevoel mis je dan niets aan kwaliteit en heb je wel altijd goedkope boodschappen.



Verder, wat altijd goed helpt bij besparen is volgens mij inderdaad een weekmenu maken en dus ook 1 keer alle boodschappen halen. Soms nog een tweede keer voor verse groentes e.d. Stoppen met het drinken van frisdrank etc. scheelt ook al heel erg veel. Wij drinken heel veel limonade en thee , dat kost geen drol natuurlijk. Invriezen als je kan: restjes kun je ook invriezen en als je dan eens een keer alleen bent eten. Wij gooiden eerst best wel veel weg en nu nog amper.
Alle reacties Link kopieren
Goeie tips! Bedankt!

Na het weekend hebben vriend en ik afgesproken om daarmee te beginnen. Vandaag heb ik al wat aanbiedingen afgestruind en groot verpakkingen als kattenvoer en wasmiddel is er al.



Fris drank drinken we bijna niet helemaal zonder zou nog beter zijn. Mn vriend vindt 50/50 lekker en dat haal ik dan soms.
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lauwtje,



70 euro voor 2 personen moet goed te doen zijn.

Eigenlijk is het vooral handig dat je weet wat dingen kosten. Daarmee bedoel ik, een aanbieding kan voordelig lijken maar uiteindelijk nog altijd veel duurder zijn dan een andere optie. Bijv 3 of zelfs 4 flessen andrelon voor 5 euro terwijl ze bij een andere winkel maar een euro per stuk kosten.



Dus naast aanbiedingen in de gaten houden ook veel vergelijken. Op een gegeven moment weet je het wel.



Onderin de schappen en kortingsbakken kijken.



Eind vd dag naar de markt voor groente en fruit als ze er van af moeten. Eten wat in het seizoen is.



Lidl is een leuke supermarkt. Goede prijs en kwaliteit. Dirk heeft goede a merk aanbiedingen. Ah (die van mij althans) heeft vaak opruimacties en kan echt supergoedkoop zijn. Zoals nu 99 cent aanbiedingen.



Alles wat lang houdbaar is qua echt goede aanbiedingen koop ik in grote aantallen. Zo bespaar ik uiteindelijk geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ontdekt dat ik helemaal weg ben van couscoussalade. Zoek maar eens onder tabouleh. Met allerlei variaties te maken, fris, vullend en lekker als vrolijk bijgerecht.
Alle reacties Link kopieren
Broodtrommel, super! Nog meer handige tips.

Ik ga ze opschrijven in mn 'ik wil beter met geld omgaan - boekje'



Gisteren een grote fles wasmiddel gekocht bij het kruidvat. Kostte 7 euro ipv 10 euro. Ben ik nou voordelig geweest?
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
@bieno en noniempje, dat klopt inderdaad, als je 5km moet omrijden is het net zo duur uiteindelijk



Hier een dure week gehad. Wel weer een volle vriezer! Babyvoeding is ook zo duur. De hapjes voor 'savonds probeer ik zoveel mogelijk zelf te maken, maar de flesvoeding, dan hebben we nog niet eens het duurste merk.



Volgende week ga ik weer netjes een weekmenu maken, ik kwam nu uit op 110 euro inclusief alle aankopen bij de drogist. Begrijp echt niet hoe sommigen dat doen voor 70 euro. Kopen jullie geen vlees en wasmiddelen?
Alle reacties Link kopieren
Maar 70 euro voor met z'n tweeën is natuurlijk wel wat anders dan 70 euro met z'n tweeën plus kindje!
Gister voor ¤6,- boodschappen gedaan.



AH: ¤ 2.60

Speltbrood



Lidl: ¤ 3.40

2 kroppen andyvie

1 courgette

1 zak tortilla chips



Morgen naar dld voor de weekboodschappen + voorraad
Alle reacties Link kopieren
Wauw goed Maiskip!!
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
quote:lauwtje87 schreef op 30 juli 2014 @ 09:35:

Broodtrommel, super! Nog meer handige tips.

Ik ga ze opschrijven in mn 'ik wil beter met geld omgaan - boekje'



Gisteren een grote fles wasmiddel gekocht bij het kruidvat. Kostte 7 euro ipv 10 euro. Ben ik nou voordelig geweest?



Bewaar de kassabonnen, zeker in het begin. Dan kan je beter vergelijken qua prijzen en winkels.



Hoeveel ml / wasbeurten zit er in die fles? Iedereen heeft weer een verschillende definitie van groot namelijk ;)



Zelf vind ik 7 euro veel. Maar ben dan ook best een koopjesjager. Zo heb ik zelf laatst een fles gescoord voor 1 euro. 2,1 liter a merk.



Dus kijk echt goed in bargain bins.



Bij xenos vaak eten met beperkte houdbaarheid voor 20 cent of minder. Ah heeft rond vijf a zes uur vaak 35 % kortingstickers van verse producten als ze er vanaf moeten. En geeft dus op producten in dr bonusaanbiedingen ook nog eens 35 procent korting erbovenop. Kan veel schelen voor dingen zoals vlees en groenten.



Ga eens naar de action voor schoonmaakartikelen en verzorgingsproducten zoals tandpasta en wasmiddelen etc.... heel goedkoop
Alle reacties Link kopieren
Oh en je kan best minder wasmiddel gebruiken dan wat er op de fles staat. Gebruik bijv schoonmaakazijn om de wasmachine te reinigen. Heb je geen dure ontkalkingsproducten nodig voor de machine. 30 cent de fles.
Alle reacties Link kopieren
Maiskip, heeft jouw Lidl nog geen speltboord? Bij ons kun je tegenwoordig een half speltbrood krijgen (wat iets groter is wel dan een half speltbrood van de AH) voor 1,20 dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een meelezer van dit topic maar nog nooit gepost..



Het valt mij op dat vaak in de winkel van de supermarkten de prijzen verkeerd staan aangegeven.. vandaag weer bij dirk stond er 1.15 en dan op de kassabon zie ik dat er 1.25 is gerekent. zo ook iets waarvan stond 1.98 op de bon stond 2.08 en dit gebeurt echt veel vaker
Alle reacties Link kopieren
Heb je dat wel eens bij de winkel gezegd? Het is mij volgens mij nog nooit overkomen namelijk. Soms dat een aanbieding niet in de kassa staat ofzo, maar dat kun je gewoon zeggen en dan krijg je weer geld terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet terug meer beginnen op te letten. We doen ons best, maar de laatste tijd is e vaak volk gekomen om te eten en de diepvries moet weer wat worden aangevuld. Toch lijkt het soms dat de inspanningen niet lonen. Maar kom na deze week nemen we weer een goede start. Dat hoop ik toch want hebben van ons budget dan maar 250 euro over en zijn aan het begin van de maand



Bij de aldi



Geraspte kaas

Gratin kaas

Yoghurt

Salami

Hespenblokjes

Smeerkaas

Perzik in blik

Augurken

Appelmoes

Tomatenpuree

Tonijn

Cornflakes

Confituur

Ketchup

Scampi s

Zalm

Kabeljauw

Fishsticks

Tagliatelli

Macaroni

Melk 3

Rode bessen

Makreel



Bij de Colruyt

Katteneten 3 ( twee kopen 1 gratis)

Kattenkorrels

Bananen 1 tros

Meloen 1

Watermeloen 1

Kiwi 8

Nectarine 1 kg

Appels 1

Kaas

Pikkels

Tomatenblokjes 4

Ajuin 5

Sla 1

Tomaten 1

Komkommer 1

Radijzen 1

Pijpajuinen 1

Paprika 2

Erwten en wortelen vriezer 1

Wok groenten vriezer

Water kl 12

Appelsap 3

Fruitsap 4

Water Gr 6

Bruis water kl 6

Huishoudpapier 1

Grenadine



Wat gaan we eten

Vandaag: macaroni met hesp en kaas

Zaterdag: spinaziepuree fishstick

Zondag: bij familie

Maandag: wraps/ sla tomaten ... Kip

Dinsdag: bij schoonfamilie

Woensdag: Tagliatelli en scampi s in t rood

Donderdag: kotelet wortelen erwten en aardappelen.

Vrijdag: noodles wok groenten kip

Zaterdag: rijst kip zoet zure saus

Zondag: bij familie
Alle reacties Link kopieren
Stom weeral de prijs vergeten. Ik had voor 100 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:antiope schreef op 01 augustus 2014 @ 12:08:

Heb je dat wel eens bij de winkel gezegd? Het is mij volgens mij nog nooit overkomen namelijk. Soms dat een aanbieding niet in de kassa staat ofzo, maar dat kun je gewoon zeggen en dan krijg je weer geld terug.Nee nooit aangegeven want dan kan ik weer eeuwe gaan wachten, en het is echt niet af en toe het is vrijwel altijd. en ik kan niet elke keer zo lang gaan staan wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven