Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Weer een zweetnacht en maagpijn. Toch twee boterhammen kunnen eten. Alle pillen naar binnen gewerkt.En nu toch weer lichtelijk onwel. De ochtenden zijn het gewoon niet voor mij.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve Lama, hier een meelezend nichtje uit het Groene Hart, ik denk aan je!
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat het dan maar snel middag mag worden! Hier eindelijk regen en zelfs onweer vanochtend Huis sinds 3 weken weer eens echt koel.
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen Lamaatje.

Vervelend dat je zo slecht slaapt. Hopelijk knap je in de loop van de dag weer op. Is het eten in het ziekenhuis trouwens een beetje te doen ?



Als je uit het raam kijkt, schijnt bij jou de zon ? In mijn deel van het land stort het.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook regen en al twee berichten van greetz.
odi et amo
Hier in het noorden zon. Niet veel regen gehad.



Wat leuk Greetz.

Hoop dat het weer wat opknapt met je.



Krijg je nog bezoek vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Oh echt? Hier in Gelderland zon, en als ik buienradar mag geloven blijft dat ook wel zo.
Je had toch vandaag een gesprek? Of vergis ik mij.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag een gesprek met de transferverpleegster en waarschijnlijk nog met de longarts.

Sowieso komt de dokter want er zijn weer foto's gemaakt en bloed geprikt.

En het eten is hier altijd heerlijk Carmen.
odi et amo
Een 'spannende' dag dus. Hopen op, hoe betrekkelijk ook, goede berichten.



Die woensdag waarover je spreekt, mocht het doorgaan, is dat dan overmorgen of volgende week woensdag?
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je een goede dag toe.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande woensdag Doreia.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 28 juli 2014 @ 10:35:

Ik wens je een goede dag toe. Dank je wel Elmervrouw.
odi et amo
Goedemorgen Lama ik hoop dat de misselijkheid snel verdwijnt en de rest van de dag rustig verloopt knuffel vanuit het Brabantse .
Alle reacties Link kopieren
Ook van deze meelezer een goede dag gewenst!
Alle reacties Link kopieren
En ik wordt weer in contact gebracht met mijn grootste vijand:

dexamethason. Great speed. D.w.z 3 uurtjes slaap per nacht.

Ik zei dat ik er niet blij mee was. 'We gaan het toch maar proberen'.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
He shit zeg! Nog maar even een knuffel van je achternicht uit het Gooi...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Waarom geven ze dat Lama? En is er geen alternatief?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 28 juli 2014 @ 13:49:

Waarom geven ze dat Lama? En is er geen alternatief?Omdat ik heel kortademig blijf ondanks de grote hoeveelheid zuurstof die ik krijg. De morfinepleister helpt ook niet zo goed.
odi et amo
Van mijn tante weet ik dat zij een slangetje met zuurstof had en een zuurstoftank. Is dat een stap te ver als alternatief voor dit medicijn? (ik heb 0 medisch verstand hoor, dus ik vraag maar, niet wetende of ik een domme vraag stel)



sterke vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit eens met een paar klaplongen een tijdje op een longafdeling doorgebracht en zag daar inderdaad ook mensen met zuurstofflessen. Als het moet, doen ze dat wel toch? Maar misschien is het bij jou nog niet nodig?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik krijg ook zuurstof mee naar huis, maar de saturatie (zuurstof in het bloed) blijft laag

Dat heeft te maken met de conditie van de longen. Longontsteking en veel longembolieen, dus de longen op zich kunnen moeilijk zuurstof opnemen.

Ik krijg al zuurstof vanaf dat ik in het ziekenhuis ben.
odi et amo
Even geen gekke plaatjes maar een , weet even niet wat te zeggen . . . . . . . . . .
Alle reacties Link kopieren
He bah Lama, das balen! Weer die speed, jammer dat daar geen alternatief voor is.

Mag je dan misschien wel iets van slaaptabletten? Kun je misschien een beetje slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven