Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder, fitter, strakker

15-07-2014 11:41 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een kilo of 10 kwijt en een strakker postuur door middel van gezond eten en sporten. Wie doet er mee?



naamlengtestartstreefhuidig (30/7)afgevallenCoconutt1.6569,458,0 67,7-1,8Ietjefietje1.6570,062,0--Peertje261.8386,076,082,9-3,1Sweetmad.1.7478,170,078,2+0,1Lasvegas1.7680,865,080,0-0,8Zomermeiske1.7874,068,072,9-1,1Papilio1.7070,060,0--Mrs. Nem1.6475,562,070,1-5,4Famke1.7872,768,072,0-0,7Hannief1.8074,568,071,2-3,3Alejandra1.6166,058,065,0-1,0Menn1.6258,055,056,6-1,4Johannaknots1.7784,0---EvaViva1.7778,574,078,5-0,0Skinnylinny1.7885,075,0--Jeetjemina1.7377,472,077,2-0,2Lauwtje871.7068,463,067,8-0,6Lemonade-86,8---Violetje1.6963,058,062,8-0,2DeesjeDam.-----TOTAAL-19,7 KG
Welkom!



Ik heb weekend! Lekker 2 dagen vrij nu..

Heb eergister dag 1 van de beach-challenge gedaan en ik verga echt van de buikspierpijn, kan blijkbaar niet eens 50 crunches aan..



Naja, wel weer relatief prima gegeten vandaag:

O: 2 crackers met kaas en glas melk

T: blikje red bull sugarfree

L: tosti van bruin brood met ham/kaas en ketchup + glas verse jus

D: 2/3 pizza, we hadden besteld op het werk



En net wilde ik nog even met vriend op een terras gaan zitten, maar alles was al zo'n beetje dicht. :(
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwe meeschrijvers, ik ga jullie in de tabel zetten!



Ik heb een vreselijk weekend achter de rug, voedingsgewijs. Veel te veel rotzooi naar binnen gewerkt. Ik wil het niet eens opschrijven



De teugels laten vieren ga ik nu niet. Dat deed ik vroeger wel na een paar dagen ongezond doen. Vandaag weer gewoon normaal en oppakken waar ik gebleven ben! Vanochtend op de weegschaal was er wel weer een kilo vanaf, maar dat zal vocht (minder warm buiten) en menstruatie zijn denk ik. We zien wel wat de weegschaal woensdag zegt.



Voor vandaag: veel water drinken. Vorige week maar 1 keer gesport, deze week wordt dat morgen en donderdag. Heb het ingepland in mijn agenda dus het is een afspraak met mezelf
Alle reacties Link kopieren
En precies wat de titel inderdaad zegt: het gaat om gezonder worden & fitter en strakker zijn. Niet zo zeer de focus op die weegschaal maar je lekker voelen en beter in je vel komen te zitten.



Mijn valkuil in het verleden was dat ik me blind staarde op de cijfertjes. Stopte als mijn inspanningen geen resultaat hadden. En natuurlijk is dat een leidraad, het zegt ook wel wat. Maar ik werd chagrijnig als er dan niets af was. Terwijl gezonde voeding en beweging je goed laat voelen. Ik ben momenteel drukker dan ik een hele poos ben geweest maar ondanks dat zit ik goed in mijn vel, voel ik me over het algemeen zeker over mezelf en heb ik voornamelijk veel lol. En dat is belangrijk.



Afvallen is 1 ding maar slanker zijn met hangbilletjes is niet mijn doel vanochtend stond ik in mijn ondergoed voor de spiegel en dacht ik voor het eerst sinds tijden: dat mag er best wezen! En dat is heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Ladyvera en jeetjemina!



@coconut, inderdaad weer verder gaan waar je gebleven bent, het gaat niet alleen om de cijfertjes, maar of je je lekkerder in je vel en mooier voelt toch :-)



@lemonade: Ik heb als doel op gegeven die kilo´s vet die ik er in anderhalf jaar heb bijgekregen weer af te werken.

En naar aanleiding van hoe actief ik altijd ben geweest etc hebben we dit schema gemaakt



@lasvega: ach ieder nadeel een voordeel: Nu heb je geen alchol gedronken



Weekend redelijk goed gegeten, op een zak chips na

Gisterochtend havermout/bananen pannenkoekjes gegeten(een echte aanrader). Ik heb de hele dag geen honger of lekkere trek gehad.



Vandaag:

O:Fromage blanc + aalbessen

T: Overnight oak

L: couscous met rozijntjes en gegrilde aubergine

T: 2 x necatrine

D: bietjes, aardappel en nog iets te halen in de supermarkt



Vanochtend al een uur gesport, voel me spieren nu al
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
wauw coconutt, dat klinkt goed Lijkt me een heel lekker gevoel ja!



Ik merk ook dat ik nog teveel op de weegschaal let. Ik zit nu te denken om de batterijen er uit te halen en die op een irritante plek neer te leggen, heel hoog op een kast. Dan heb ik echt geen zin om ze elke dag te pakken. Wegen jullie ook zo vaak?



Vorige week heb ik wel heel goed gesport, 3 keer sportschool, twee keer hardlopen.

Een vriend van me is echt zo'n fitness boy en hij gaat me helpen met effectiever trainen en welke voeding daarbij hoort.

geïnspireerd door de PT-sessie van sweetmadness;)



Succes allemaal deze week! We kunnen het!!!!
Alle reacties Link kopieren
@hanief Haha goed idee om de batterijen van je weegschaal te verstoppen voor jezelf ;). Ik ga ook veel te vaak op de weegschaal: iedere dag. En wat ik zie bepaalt mijn humeur ook vaak :(.



@cocnut

Ook ik durf niet te melden wat ik in het weekend allemaal heb gehad. Had een bizar leuk feestweekend met taart, wijn, chips en hapjes. Niet te doen. Nu voel ik me dus een tonnetje haha.

Ik heb al met een vriendin afgesproken deze week 2x naar de sportschool te gaan dus ik heb ook al goede beweeg-afspraken gemaakt .



@lemonade Wat is 'paprika iets'?



@sweetmadness Fijn dat de personal trainer het geld waard was! Klinkt goed zo'n schema. Vond je het zwaar? Veel zwaarder dan als wanneer je alleen traint?
Alle reacties Link kopieren
Hier viel het dit weekend mee met de snacks, alleen gister broodje shoarma gegeten. Maar gister ook weer hardgelopen en de 30 days ab challenge gedaan (vanavond dag 7). Begint al wel zwaar te worden hoor! Gelukkig doe manlief mee . Die loopt inmiddels al 10 km hard...
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Het is idd weekend geweest en afwezigheid van mijn kant heerst... laat ik er maar niet over beginnen, iets met wijn en Soto soep xD ;) Nu maandag zit hier met een bordje met lekker fruit.

Vandaag ook weer 30d challenge dag 5 en hij is idd ontzettend zwaar, ik doe alleen die beachchallenge jeeutjeee!



Vandaag hebben vriend en ik besloten om samen die strijd aan te gaan met het ongezonde leven. Ik ben blij. Hopelijk houdt hij het nu vol. Er is nog steeds niet zo'n leuk krijtbord in mn keuken om daar gezonde dagschema's op te schrijven.

Deze week minimaal 2x sporten en vrijdag gaan we 4 dagen kamperen in de Ardennen met allerlei sportieve activiteiten! :D



Sweetmadness, leuk om te lezen wat je bij de PT heb gedaan. Fijn om te lezen dat wat ik doe met mijn clubje precies hetzelfde is.. ik doe het goed!

Fijne dag allemaal.
Maak van een mug een vlinder.
Ik lees doorgaans alleen mee, wellicht dat ik ook mee kom schrijven, maar ik reageer nu alleen even:



@hannief: voor overnight oats is mijn tip om niet te veel melk er bij te doen (minder dan wanneer je het in een pan of de magnetron maakt). Zelf maak ik het 's avonds klaar, havermout, halfvolle melk, twee eetlepels lijnzaad (goed roeren) en wat bevroren fruit. Dit bij elkaar in een afsluitbaar bakje, in de koelkast en 's ochtends juist lekker makkelijk mee voor onderweg in het OV of bij college/op het werk. Ik vind koude havermout ook prima te eten maar anders kan je het even in de magnetron doen.
Alle reacties Link kopieren
@ sophocles: Thnx! mijne was dit weekend idd veel te nat. Ik ben gek op chiazaad, maar wat is een goede vervanging? Wordt dat fruit niet heel soppig en slijmerig als je het er heel de nacht in legt?

Ik ga het ook meenemen in het ov ja, heb een goed afsluitbare bak gekocht. Fijne afwisseling van de smoothies
Alle reacties Link kopieren
@ sophocles: Thnx! mijne was dit weekend idd veel te nat. Ik ben gek op chiazaad, maar wat is een goede vervanging? Wordt dat fruit niet heel soppig en slijmerig als je het er heel de nacht in legt?

Ik ga het ook meenemen in het ov ja, heb een goed afsluitbare bak gekocht. Fijne afwisseling van de smoothies
Haha het klinkt nog steeds echt niet lekker, die overnight oats.. ;)

@ Lauwtje: fijn dat je vriend nu ook gaat meedoen, dat motiveert wel denk ik!



@ Hannief: ik weeg me bijna elke dag, behalve als ik echt heel slecht heb gegeten de dag ervoor, dan word ik er toch alleen maar gedeprimeerd van. ;)



Mijn pakketje van Bol.com is net binnen, heb 2 sets gewichten gekocht en zo'n sportmatje, dus kan nog even beter aan de slag met die challenges. Als m'n spierpijn ooit over is...
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje van vandaag:



O: cracker met kaas, glas Optimel, 6 aardbeien

L: 2 bruine bollen met ijsbergsla, gebakken champignons met daarover gesmolten geraspte oude kaas

T: appel

D: 2 wraps met kruidenkaas, ijsbergsla en gerookte zalm



Heb 10 km gefietst vandaag en straks nog een rondje wandelen met vriend. Een goed begin van de week. :-)
Alle reacties Link kopieren
vakantie geweest daardoor niet actief meegeschreven wil proberen dit nu wel weer op te pakken

eten was meest aardig gezond afgelopen tijd maar wel te veel. ga vanavond weer de weegschaal tevoorschijntoveren



vandaag gehad:

o-yoghurt met vers fruit en muesli

t: banaan

l: 3 broodjes met jong belegen kaas

t: avocado met zout en peper
Don't waste your time waiting
Alle reacties Link kopieren
Ben weer (redelijk) in het regime vandaag.



O: 2 boterhammen met pindakaas

T: yoghurt

L: 4 knackebrod met 20+ kaas

T: banaan en handje Maltesers

D: hamburger en gegrilde groente (alles uit grillpan dus zonder vet)



Vanavond een uur sporten en half uur van werk naar huis fietsen.
@cononut, that is the spirit! Gewoon goed in je vel zitten is belangrijker dan het nummer op de weegschaal (en geen hangbilletjes, )



@hannief: ik doe mijn overnight oats gewoon zo: grove havervlokken in magere yoghurt en in de koelkast. De ochtend erna kijk ik bij het ontbijt waar ik zin in heb: met honing en kaneel en rozijnen, met muesli, met fruit, of gewoon puur. Je kan het varieren zoals je wilt en naar wat je lekker vindt. Ik doe er geen melk bij.



Ik heb in het weekend ook wat minder opgelet, maar dat is niet erg. Ik ben wel echt bewuster geworden en probeer echt te genieten van wat ik eet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,mag ik ook meeschrijven??Weeg 85 en wil naar de 75.Ben 1.78.Ben 4 jaar terug 42 kilo afgevallen waarvan er nu dus weer wat bij zitten.Ik eet suikervij sindskort en ik loop 2 keer in de week hard en 1 keer hardloopbootcamp,altijd een zwaar uurtje.



O:griekse yogurt met blauwe bessen



L:2 volkoren crackers,pitjeskaas en filet american

slade met gerookte kip ,beetje mayo,babysla ,veldsla ,bosui,tomaat



D:tartraartje,salade,champignons,paprika en courgette met een lepel tomatenblokjes



T:2biscoutjes,foei..



Wel 8 kilometer hardgelopen vanmorgen dus een goeie dag..
afvallen
Alle reacties Link kopieren
quote:skinnylinny schreef op 28 juli 2014 @ 20:32:

pitjeskaas Lang geleden dat ik dat woord gehoord heb! Zo noemden we het vroeger thuis ook :-)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allen!!



Eetlijstje van vandaag:



O: Magere kwark met honing en een smoothie

L: 2 sneetjes roggebrood met kaas en een fruitsalade

T: Donut en 2 glazen frisdrank

D: Uit eten, tapas en 2 roséetjes



Morgen weer in balans ;).
Erger je niet, verwonder je slechts.
Hmm hier:

O: 2 crackers met kaas en een glas melk

T: plakje ham

L: 2 volkoren boterhammen met worst, 1/2 L verse jus

T: 2 volkoren boterhammen met kaas

D: Big Mac

T: 4 rose en 4 bitterballen...



Mja, heb een excuus, want ben morgen jarig!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben jullie (niet iedereen! ) ook last van blue monday betreft eten. Mijn eetlijst van vandaag slaat echt nergens op:



O: 2 br boterham met pindakaas en koffie

T: niks

L: nectarine en wilde perzik

T (half5): bord bami

D: leftover Soto soep met rijst, mihoen, beetje prei, krokante uitjes, sambal, beetje kip

T (21.30u): boterham met wat gehakt dat over was uit de oven met geraspte kaas en salsasausje

NU: nog steeds honger. Misschien maak ik zo wel 2 crackers met kipfilet en cottage cheese.

Wel heul hard getraind vanavond!



Achjaaaa morgen weer een dag.. eerder opstaan denk ik.



Welkom Skinnylinny!!! Al zoveel kg kwijt geraakt toen? Super goedjoh!
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal



Gefeliciteerd LasVegas!



Ik heb de tabel even snel bijgewerkt, maar mijn laptop begaf het opeens? Hij gaat niet meer aan, probeer het later nog een keer maar ik moet zo eerst naar mijn werk.



Ik zie goede lijstjes maar ook wat cheat-lijstjes hier ging het gisteren ook maar half/half, ondanks m'n goede voornemens:



O: bakje sojayoghurt met lijnzaad, mix van superfruit (gojibessen, moerbeien, gedroogde cranberry's) en walnoten, 3 kopjes koffie met een scheutje sojamelk

T: blikje cola

L: salade met gemengde sla, geitenkaas, komkommer, gegrilde paprika, pijnboompitten en honing

D: stamppotje met aardappelpuree, prei, kerrie en gehakt

T: wat ben en Jerry's ijs, 4 crackers met roomboter en 30+ kaas



Beetje een vreemd lijstje dus. Die crackers 's avonds hadden niet gehoeven en een ochtendtussendoorje had wat minder suikerrijk dan cola mogen zijn. Ik drink normaal weinig frisdrank maar ze werden uitgedeeld op mijn werk...
Alle reacties Link kopieren
Lauwtje: soms vraag ik me ook echt af waarom ik bepaalde keuzes maak. Best goed om daarbij stil te staan natuurlijk. Maar ik zie dat ik niet de enige ben



Skinnylinny: welkom! En wat goed van je. Twee-en-veertig (!) kilo is heel erg knap! Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag? En wat goed dat je weer op tijd op de rem trapt!



Ik ga me nu snel aankleden want ik ben langzaam aan het doen vanochtend. Ik heb het heel druk op mijn werk en ben erg moe. Tel dat sporten erbij op en ik ben helemaal op als ik eenmaal thuis ben. Vorige week maar 1x geweest en daar baal ik van. Voor vanavond staan de spullen alweer ingepakt bij de voordeur dus ik ga vanavond gewoon!



Een fijne dag allemaal, LasVegas in het bijzonder! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen allemaal.



LasVegas, van harte gefeliciteerd!



Coconutt, bedankt voorhet toevoegen aan de tabel. Balen dat je laptop het niet meer doet. Misschien helpt het om even de accu eruit te halen?



Voor iedereen die gisteren vond dat haar lijstje niet helemaal naar wens was: zet m op vandaag. Nieuwe dag, nieuwe kansen!
Alle reacties Link kopieren
Hee Las Vegashappy bdayyy! Maak er een mooie van



Coconut, super dat je het lijstje hebt aangepast! Sterkte op je werk wat vervelend dat het zo druk is. Daar word je inderdaad ook moe van.. maar ze zeggen dat sporten je dan ook energie kan geven. Dus wie weet..? ;)



Aan iedereen een vraag. Houden jullie echt van sporten of doen jullie het enkel omdat het moet?



Mijn antwoord: ik heb geen sportvibes in mij, ik doe het echt niet van harte. Maar als ik eenmaal bezig ben (soms) of klaar ben vind ik het wel fijn.



Nou zou optijd wakker zijn vandaag dus dat is me gelukt. Hoop een beetje normaal ritme te hebben qua eten vandaag.



Succes en veel plezier vandaag!
Maak van een mug een vlinder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven