Samenwonen.. heimwee?

28-07-2014 12:18 58 berichten
..... bedankt voor jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je gestopt bent met die dingen die je thuis wel deed. Blijf door juist vooral wel mee doorgaan. Dan maar een minder schoon huis. En je hoeft ook niet elke avond samen op de bank te zitten toch?
Waarom moet je opeens dingen op gaan geven omdat je samenwoont? Heb ik ook niet gedaan. Je krijgt er verantwoordelijkheden bij, maar dit hoeft niet ten koste te gaan van andere dingen.



Toen ik voor het eerst samenwoonde bleef ik gewoon mijn sporten, vriendinnen, school, leuke dingen met mijn vriend doen en eigen hobby's houden. En daaromheen en tussendoor ging dan het huishouden.
Ik denk dat je het vooral moet zoeken in het 'volwassen' worden. Als je gewend bent dat veel voor je werd gedaan en jullie het nu zelf moeten doen is dat een groot verschil. En dat geld ook voor het alleen zjjn. Ben je gewend om iemand om je heen te hebben, kan het in huis heel stil zijn. Ik denk dat je het is om moet draaien en moet genieten van wat je wel kan als je lekker alleen thuis bent. Ik vind dat persoonlijk heerlijk! Mijn tv programma's, mijn series, mijn films, mijn muziek. Niemand die mij stoort! Lekker opruimen en schoon maken zonder dat vriendlief zich er mee bemoeit want die doet het niet zoals ik vind dat het moet..



Ik denk zelf dat het ook een beetje aan jezelf ligt, de manier hoe je er naar kijkt. Je benoemt nogal de nadelen terwijl er behoorlijke voordelen aan zitten. Of je pakt je spullen en gaat weer naar mams en blijft daar je hele leven wonen
Bedankt voor al jullie tips Ik ga nu mijn bericht leeg maken, omdat ik te 'herkenbaar' ben met m'n nickname...
Alle reacties Link kopieren
Weer een OP weghaler.



Want jezus, wat bén je toch herkenbaar
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Doe 't niet! Is zo vervelend voor je medeforummers.



Ik herken 't totaal niet, ben op mijn 19e uit huis gegaan maar pas 13 jaar later gaan samenwonen. Heb vanaf dag 1 al plezier gehad in het op kamers wonen en niet het idee gehad dat het wel makkelijk was dat thuis alles voor je gebeurde (nu deed ik thuis als grotendeels de boodschappen en het koken en juist mbt huishouden had ik op kamers iets van: wie boeit het nou als ik 3 weken niet stofzuig?)



Met het gaan samenwonen moest ik juist weer uit de student-modus komen want mijn vriendin bleek veel huishoudelijker/opruimerig/netter te zijn dan ik. Daarin hebben we allebei wat moeten aanpassen en water bij de wijn doen.
goed, dat was dan de laatste keer dat ik je advies geef
Ja want een Chier die is gaan samenwonen en heimwee heeft, daar is er maar 1 van in de Benelux he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven