Heel veel spijt puppy

13-07-2014 20:11 353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Al een jaar lang loop ik te dimdammen over een chihuaua pup. Echter voorheen gingen hondjes bij mijn hond niet omdat ik een keer een teefje erbij gehad heb. Dat werd vechten en mijn hond was zelf ook nog een pup. Mijn Jack Russel teefje is nu ruim twee en volwassen. Dus ik gister mijn ouders gevraagd achter mijn keuze te staan en te helpen met het vervoer een puppy te halen.Na een jaar gaven ze goedkeuring (wat voor mijn belangrijk is). En het beestje gehaald.



En nu??? Wat heb ik een spijt. Zodra ik wegloop piept en jankt ie alles bij elkaar. Iets wat mijn Jack Russel als pup nooit deed en ik dus ook niet gewend ben. Ik heb nu zo een spijt. Me dochter vind em leuk, me ouders en ik mis alleen maar de lange wandelingen met mijn Jack Russel en hoe goed ze is opgevoed. Ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen hoe spijt ik heb maar de pup geeft zoveel spanning dat ik nog amper eet. Ook lijkt mijn andere hond niet echt blij te zijn met de komst van het nieuwe gezinslid. Ik weet niet wat ik moet
Alle reacties Link kopieren
quote:brenne schreef op 14 juli 2014 @ 20:41:



Hiernaast ook, buren hebben geitjes en laten deze elk jaar bezwangeren door een eerder geboren bokje. Deze dekt dus de eigen moeder alsook zijn zusjes. Er worden dus dieren met afwijkingen geboren en als de moeders niet genoeg melk hebben omdat ze te jong zijn om al zelf te lammeren laten ze de kleintjes gewoon creperen. En dat moet je dan iedere dag aanzien

Waarom hebben deze mensen dieren???Waarom meld je dit niet bij de dierenpolitie?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad want dieren de nodige zorg ontzeggen valt onder verwaarlozing.
Alle reacties Link kopieren
quote:thaorchid schreef op 14 juli 2014 @ 20:46:

[...]





Omdat ze totaal geen mensen hebben die hun kunnen pruimen cq uitstaan?

Dieren zijn compleet weerloos, mensen in het algemeen niet.

Ik snap het dus ook niet.

Ik hoop ook dat die lieve forumster die aanbood het pupje aan/over te nemen nog contact heeft kunnen krijgen met to. Ik vrees echter van niet en het was zo'n lief aanbod en als to echt/oprecht is zou ze dat aanbod met handen en voeten aan moeten nemen.Ik vind jouw conclusies bijzonder vreemd. Ik ken zát mensen die dieren hartstikke leuk vinden maar er geen hebben omdat ze de vrijheid willen houden om een paar dagen weg te gaan zonder steeds iets te moeten regelen. Of mensen die dieren heel lief vinden maar er gewoon zelf geen hoeven. Niks mis met die mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:brenne schreef op 14 juli 2014 @ 20:41:

Ach ik had toch zo gehoopt dat TO nog gereageerd had met de opmerking dat ze de pup toch naar een andere forumster had gebracht.



Zullen wel niets meer horen. En over een paar maanden weer een topic lezen over een onhandelbare Chi die in de meubels bijt, de boel bij elkaar krijst en naar dochterlief snapt.



Arme beestjes met zulke eigenaren.

Hiernaast ook, buren hebben geitjes en laten deze elk jaar bezwangeren door een eerder geboren bokje. Deze dekt dus de eigen moeder alsook zijn zusjes. Er worden dus dieren met afwijkingen geboren en als de moeders niet genoeg melk hebben omdat ze te jong zijn om al zelf te lammeren laten ze de kleintjes gewoon creperen. En dat moet je dan iedere dag aanzien

Waarom hebben deze mensen dieren???Dat hoef je helemaal niet aan te kijken, daar heb je de dierenpolitie voor. Gewoon een melding maken.
quote:Tomatensoep schreef op 15 juli 2014 @ 11:17:

[...]



Ik vind jouw conclusies bijzonder vreemd. Ik ken zát mensen die dieren hartstikke leuk vinden maar er geen hebben omdat ze de vrijheid willen houden om een paar dagen weg te gaan zonder steeds iets te moeten regelen. Of mensen die dieren heel lief vinden maar er gewoon zelf geen hoeven. Niks mis met die mensen.Deze post ging enkel en uitsluitend over mensen als to, mensen dus die niet nadenken, blijkbaar aandacht te kort komen en daarom een pup nemen en die zelfs na 1 hele dag al lastig vinden, niet over mensen in het algemeen, bij lange na niet.
Alle reacties Link kopieren
TO hoe gaat het nu met de pup?



Thaorchid, in de post waarop ik reageerde, stelde je heel stellig dat alleen mensen met honden eigenlijk leuk zijn.
Later is nu
quote:iones schreef op 15 juli 2014 @ 10:48:

[...]



Maar verantwoordelijkheidsgevoel naar hetgeen afhankelijk van je is vaak wél.

En je weet dat slechte ouders echt wel bestaan. Niet dat het een persé leidt tot het ander maar het kan wel een indicatie zijn.Precies. En uit deze en voorgaande topics van to kan ik helaas opmaken dat deze 'moeder' in elk geval zwak is en geen ruggegraat heeft (pupje al na één dag willen wegdoen!), geen hart heeft (anders doe je dit zo'n weerloos beestje én je kind niet aan) 0,0 verantwoordelijkheidsbesef en matige intelligentie. Dus ja, óók erg zielig voor haar kind niet alleen de pup.
Alle reacties Link kopieren
Niet te snel opgeven! Mijn pup jankte ook constant , zelfs als ik stond af te wassen , dan ging hij echt krijsen! En snachts ook.. Hij bleeeeef maar aan de gang. Gewoon negeren en als hij een poosje stil is aanhalen en belonen.



Een cursus is misschien ook een idee??
Alle reacties Link kopieren
O ja.. En niet mee naar bed nemen! Gewoon in de bench zetten, grote doek eroverheen , zodat het lekker donker is voor hem en ook al gaat hij janken.. Lekker laten! Hij weet anders dat je komt of aandacht geeft als hij gaat janken! Het gaat vanzelf minder worden
Alle reacties Link kopieren
Yael, hoe is het nu met de pup? Hou je hem?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Zo er wordt hier flink op de man gespeeld...
quote:Dreamer schreef op 15 juli 2014 @ 22:38:

TO hoe gaat het nu met de pup?



Thaorchid, in de post waarop ik reageerde, stelde je heel stellig dat alleen mensen met honden eigenlijk leuk zijn.Nee, mensen met honden zijn niet léuker, mensen met honden hebben meer contact met andere mensen (je moet wandelen met een hond) en knopen daarom sneller een praatje aan. Dat wil niet zeggen dat mensen zonder hond leuker zijn maar die zeggen hooguit dag en lopen/fietsen door, mensen met honden maken altijd een praatje met andere mensen met honden. Dus komen ze vaak wat gezelliger over. En ik ken heel veel onwijs leuke mensen zonder hond dus óf ik zei het onduidelijk (wat heel goed kan hoor) of jij las het even niet goed.
Hoe dan ook, een hond, kind, cavia, slang of een gerbil, voor alles wat leeft heb je 100% verantwoording dus in alle gevallen geldt: eerst nadenken,en wel héél goed nadenken. De zorg voor een levend wezen is niet enkel vreugde ende vermaeck, levende wezens zijn niet altijd hun leven lang gezond, vrolijk en ze gaan ook een keer dood, dieren hebben is een huisgenoot hebben met alle vreugde maar ook verdriet, dat hoort bij het leven maar ondoordacht een dier nemen en er na een dag al achterkomen dat jij er "last" van hebt is natuurlijk totaal krankzinnig.

Arme pup.

Een hond (of welk dier ook) neem je voor zijn/haar leven, het is geen C&A truitje wat je terug kan brengen als het toch niet zo leuk staat.
Hoe is het met de pup TO?
Alle reacties Link kopieren
Wat een topic.



T.O. hoe gaat 't met de pup. Geef hem alsjeblieft wat tijd om te wennen aan zijn nieuwe situatie. Hij komt net bij zijn moeder vandaan in een situatie die hij niet kent, hij heeft gewoon tijd nodig om te wennen.



Oh, en mocht je hem wel weg willen doen, geef hem dan alsjeblieft niet zomaar aan de eerste de beste mee. Iedereen kan nu roepen, ik wil 'm wel, maar is er dan wel goed over nagedacht? Lijkt me niet de bedoeling dat de pup steeds weer van de ene eigenaar naar de andere gaat.



Ik heb zelf honden opgevangen via een stichting, zij helpen om een goed huis te zoeken. Misschien kan je zojuist zoeken?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 13 juli 2014 @ 20:37:

[...]





Bij een pup moet je liefst een maand thuis blijven zodat je het alleen laten heel rustig op kunt bouwen naar de tijd van een werkdag.



Zelfs dat was bij onze pup nog niet voldoende. Man en ik zijn afwisselend een paar weken, in totaal een maand bij haar gebleven. In die tijd wennen aan ons en het huis, bench-training en gestart met zindelijkheid.



Tegen het einde van die maand zagen we in dat alleen blijven in combinatie met uitlaatservice ook nog niet te doen was. Ook omdat ze natuurlijk nog niet zo lang mag wandelen. En ze haar behoefte gewoon niet zo lang kan ophouden.

Dus toen hebben we dagopvang voor haar geregeld.



Nu is onze pup 8 maanden en na een maand zomervakantie is ze vanochtend 5 uur alleen gebleven. Van tevoren en daarna is ze goed uitgelaten. De lange werkdagen (2) blijven we de dagopvang houden.



Ik wist ook niet alles van honden/pups voor ik eraan begon. Veel hondenboeken gelezen en rond gevraagd bij mensen die ervaring hebben met honden. Maar je kijkt wat ze nodig hebben en past je daarop aan. Anders moet je toch geen hond nemen...



TO breng die hond alsjeblief naar een geschikter adres...jezus mina.
Minder is meer
Alle reacties Link kopieren
quote:maroon5 schreef op 13 juli 2014 @ 20:14:

Je hebt het beestje gister pas opgehaald!

Geef hem en jezelf even de tijd om aan elkaar te wennenInderdaad geef het even 1 of 2 maanden en meestal komt dit vanzelf goed.|Dat hij jankt lijkt me logisch is net bij zn moeder weg
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht vandaag ineens aan dit topic. Ik hoop dat alles de laatste maand goed gegaan is Yael?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Geen hond is hetzelfde. Het janken kan overgaan als hij het thuis gewend is. Maar het kan helaas ook het karakter zijn van de hond. Ik heb zelf 2 teefjes. Een maltezer een en boomer. Mijn maltezer is geen makkelijke hond. Ze kan erg drammerig en krengerig zijn. Al vanaf het begin is ze erg kattig tegen andere honden. We hebben haar toch zo veel mogelijk meegenomen als we ergens heen gingen. Als ze een hond ziet, wil ze er piepend naartoe. Als de andere hond haar besnuffelt, gaat ze vaak keffen en grommen. Op enkele uitzonderingen na. Nu zijn ze beiden 6 jaar en als er iemand voorbij loopt, gromt ze altijd. Streng toespreken, in haar nekvel pakken, in mijn handen klappen. Niks helpt. Ze blijft het doen. Een angstige en dominante hond. Ook kan ze absoluut niet alleen zijn. Toen we haar pas gehaald hadden, jankte ze 6 weken lang elke nacht. Ze kroop gewoon door het traphekje naar boven. Gewoon haar zin willen krijgen. Toen 's nachts het gejank over was. bleef ze overdag erg truttig. Ze durfde niks alleen. Op een ochtend was ik gaan werken en toen hebben de buren haar even meegenomen. Omdat ze 2 uur aan een stuk jankte. Spelen heeft ze ook nooit echt gedaan. We zagen dat ze ongelukkig was en toen hebben we de boomer erbij genomen.

Zij is zoveel makkelijker. Behalve dat ze de neiging heeft tot weglopen. Maar verder is ze erg sociaal. Heeft maar 1 nacht gejankt en heeft veel energie. De maltezer heeft ook de Ziekte van Crohn. Op alle vlakken is ze gewoon wat zwakker.

Ik houd van allebei heel veel, maar toch van allebei anders. En hoop dat ze samen oud mogen worden. Maar als er een gaat, hoop ik stiekem dat mijn boomer als laatste gaat. Want mijn maltezer alleen gaat echt niet. Wil er ook geen meer bij nemen.



Ik zou zeggen geef het een kans. Als het echt niet gaat, zou ik hem naar iemand anders doen of terug naar de fokker. Anders wordt de hond de dupe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 16 augustus 2014 @ 16:46:

Ik dacht vandaag ineens aan dit topic. Ik hoop dat alles de laatste maand goed gegaan is Yael?Altijd zo vreemd als de nood zo hoog is bij het openen en de belangstelling en tips/adviezen zo groot, waarom dan niet even laten weten hoe het ermee is?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ja, precies MV.. zo zijn er wat mij betreft nog wel meer topics, maar deze kwam zo even in me op, toen ik een Chihuahua-pup zag
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 juli 2014 @ 20:17:

Ik kan wel janken door zulke mensen. Dit is zo triest dat ik niet begin om hier wat op te zeggen. Dit is te erg voor woorden.





Sluit mij volledig aan bij de woorden van Myleen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit ze nog ergens onder een steen zich diep te schamen en durft ze niets meer van zich te laten horen. Snap ik. Ik zou me ook diep schamen als ik levende wezens zo als wegwerpvoorwerp behandelde.
Alle reacties Link kopieren
Net een kleuter... Iets willen hebben, en als je het dan eenmaal hebt, dump je het... Ongelooflijk! Mensen zoals jij horen geen dieren te hebben!



Hopelijk krijgt dit diertje een beter thuis.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Als ze het diertje inderdaad toch weggedaan heeft, dan zal ze hier vast niet meer komen. Ik hoopte dus op een succesverhaal, maar zie dat steeds somberder in. Tenzij ze met vakantie zijn.. *fingerscrossed*
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven